FPS 123N -"Cegłobulwy"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ppln pisze:No ale mimo po_105-tkowej konstrukcji chyba można je delikatnie zmodyfikować ?
Nie można zmieniać zamówienia. Tramwaje Warszawskie zamówiły konkretną ilość wagonów, które miały by być łączone w składy. O modernizacji tych wagonów trudno jest teraz mówić (pisać), ponieważ jeszcze nie są one eksploatowane. Może za jakieś 40 lat, ktoś o tym pomyśli, ale wg. mnie robienie 123N w wersji przegubowej na wzór np. poznańskiego 105N/2 byłoby skrajną głupotą. To już lepiej od razu kupić coś niskopodłogowego. ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

J-31 pisze:poznańskiego 105N/2
Wtedy inne czasy i dlatego wybaczalne ale obecnie to rzeczywiście lepiej coś z większą ilością niskiej podłogi kupić.

blaszany

Post autor: blaszany »

ObrazekObrazek
Tutej.pl pisze:Nowy tramwaj z Ceglorza!
Dziś na ulice Poznania wyjedzie pierwszy z tramwajów, jakie poznańskia Fabryka Pojazdów Szynowych wyprodukowała na zamówienie Warszawy. Zanim żółte, wysokopodłogowe wagony trafią do Warszawy, będą testowane na ulicach Poznania. Zarząd Transportu Miejskiego z Warszawy zamówił w poznańskim zakładzie 30 tramwajów.
Poznaniacy będą mieli dziś okazję obejrzeć na ulicach nowy tramwaj, wyprodukowany w zakładach "Ceglorza", a konkretnie w Fabryce Pojazdów Szynowych (spółce córce HCP). FPS chce przetestować swoje wagony, zanim te trafią na ulice Warszawy. Bogdan Pohl z FPS, nie ukrywa, że w przypadku tramwajów typu 123N, chodzi nie tylko o zwykłe testy. Zakładowi bardzo zależy na zaprezentowaniu nowego produktu mieszkańcom Poznania, a także miejskiemu przewoźnikowi - MPK, który podtrzymuje jednak swoją wizję rozbudowy taboru jedynie o tramwaje niskopodłogowe.
Wysoka podłoga nie przeszkadza tymczasem przewoźnikowi z Warszawy, który w poznańskiej fabryce kupił 30 wagonów typu 123N. Jeden będzie kosztował ok. 1,6 mln zł. Poznańska FPS zarobi na transakcji ok. 48 mln zł.
- Zdecydowaliśmy się na ofertę poznańskiego zakładu przede wszystkim ze względów ekonomicznych. Nasz tabor pilnie wymaga uzupełnienia o jak największą liczbę nowych tramwajów. Wolimy więc kupić kilkadziesiąt wagonów wysokopodłogowych niż kilka niskopodłogowych - wyjaśnia Grzegorz ćwiek z Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Dodaje jednak, że decyzja o zakupie tramwajów wysokopodłogowych była suwerenną decyzją oddzielnej spółki - Tramwaje Warszawskie.
Konstrukcja "enki" z Ceglorza bazuje na trwmwajach 105 N produkowanych przez ostatnich 30 lat w chorzowskim Konstalu. Tramwaje tego typu to nadal najpopularniejsza bimba jeżdżąca po torach Poznaniu i innych polskich miastach.
Różnice to oczywiście nowocześniejszy wygląd, wyposażenie oraz wyższy komfort jazdy poznańskiej 123-ki. Wagon wykonany w poznańskiej fabryce ma pomieścić 97 pasażerów, z tym, że miejsc siedzących jest tylko 20.
Tramwaj z Cegielskiego rozwija maksymalną prędkość 70 km/h. Kabina motorniczego wyposażona jest w klimatyzację. Motorniczemu pracę ułatwiał też będzie system diagnostyki pokładowej, czyli rodzaj komputera pokładowego.
123 N to dopiero pierwszy, własny tramwaj wyprodukowany w Poznaniu, od 1989 r. Jeżdżąca już po Poznaniu "tatra" nie jest konstrukcją własną Cegielskiego. Została wyprodukowana w konsorcjum z czeską fabryką CKD. Zakłady Cegielskiego musiały przez wiele miesięcy prowadzić trudne negocjacje, żeby wydostać od czeskiego kontrahenta, dokumentację techniczną tych tramwajów.
Nowa "bimba z Ceglorza" będzie jeździć po Poznaniu przez najbliższe dwa tygodnie. Wyjedzie na tory dzisiaj w południe. Niestety na początku nie będą mogli do niej wsiadać pasażerowie. Dopiero po pierwszych dniach jazd, będzie można obciążyć ją ludzkim ładunkiem. Jazda z pasażerami jest zawsze najtrudniejszym egzaminem dla nowego tramwaju czy autobusu.
¬ródło: http://www.tutej.pl/cms.php?i=16727
fot. M. Owsianny

ObrazekObrazekObrazek

Posty edytowany. Nie wolno kopiować treści artylułów. Prawo autorskie. J-31 ;)
Ostatnio zmieniony 2006-10-31, 11:57 przez blaszany, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ta cegła od przodu wygląda jak jakiś młodszy kuzyn bulwy :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja ciekawy jestem, czy oni tak zostawią odsłonięte wózki. I jak to będzie wyglądało w rzeczywistości. Czy to będzie taka obskurna dziura w fartuchu ? :]

kombino

Post autor: kombino »

Nie zostawia odslonietych wozkow-ale zle zaprojektowali fartuchy-bo nie wzieli pod uwage tego ze wozki skrecaja,albo,ze skrecaja tak bardzo :wall: -i musza to poprawic :roll:

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

no to niech zostawią te fartuch jak najedize na zakręt i stanie miłośnicy z największą chędią pomogą przy użyciu paru PIŁ SPALINOWYCH :wow: . Niech mają uciechę ci co nielubią wysokopokładowców :devil: :rotfl:

Robson

Post autor: Robson »

kombino pisze:i musza to poprawic
Już to niby naprawili.

Co do tekstu. To w dzień wagon sie na razie nie pojawi bo musi przejść testy homologacyjne i dopiero będzie mógł jeździć za dnia. Do pasażerów też jestem sceptyczny. Prędzej będzie jak zwykle czyli worki z piaskiem na pokładzie.

blaszany

Post autor: blaszany »

informacja ze strony: http://miasta.gazeta.pl/poznan/0,0.html
:strzałka: Zdjęcie

Rozpoczęły się testy nowego tramwaju z Zakładów Cegielskiego

W samo południe we wtorek bramy Fabryki Pojazdów Szynowych przy Zakładach HCP Cegielski opuścił pierwszy z 30 zamówionych przez Warszawę nowych tramwajów wysokopodłogowych. Wagon nie wyjechał jednak na poznańskie torowiska, lecz załadowany na lawetę pojechał do zajezdni MPK przy ul. Fortecznej. To właśnie tam przejdzie pierwszy próby. Wkrótce potem wyjedzie na testy na ulice naszego miasta, najpierw nocą, a potem za dnia. Do końca roku FPS ma przekazać Warszawie trzy takie tramwaje.
Ostatnio zmieniony 2006-11-02, 11:29 przez blaszany, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hmmm - i znów pojawia się stwierdzenie "trzy tramwaje". Ciekawe co to będzie - trzy wagony, czy trzy składy. :roll:

Peter

Post autor: Peter »

Tutaj znajdziecie więcej fotek tego "cuda techniki" => Fotki 123N
Widzę, że męczą sie stasznie żeby wyprodukować te wagony. :/
Nie wiem jak innym, ale mi trochę te reflektory przypominają oczka 116Nd, zarówno z przodu, jak i z tyłu. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wg. mnie super wygląda, ale te lusterka dziwnie mi przypominają lusterka boczne od 116Na/2 :mruga:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jak podaje dzisiejsza Gazeta, w ten weekend do Warszawy, z Poznania, mają przyjechać dwa pierwsze wagony typu 123N HCP. A na torowiska mają one wyjechać na dniach :P

Link => http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,3794194.html

Podi

Post autor: Podi »

A dzisiaj wagony jeździły sobie po Poznaniu:
http://www.pgk.webd.pl/data/media/83/2x123n_rsta.jpg

Awatar użytkownika
Jacbull
Posty: 127
Rejestracja: 2006-11-19, 20:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jacbull »

Ale fajne :D Akurat mam foty z drugiej strony. Widać mojego ojca.
http://www.gmfk.cal.pl/cpg144/albums/us ... C03131.jpg
http://www.gmfk.cal.pl/cpg144/albums/us ... C03705.jpg
Aha, i nie wie ktoś może, do jakiej zajezdni trafi?
P.S. tuż przed wykonaniem tych zdjęć, wyskoczyłem z wagonu nr. 400. To można było fotkę zrobić!

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jacbull pisze:Aha, i nie wie ktoś może, do jakiej zajezdni trafi?
Z tego co udało mi się dowiedzieć. 123N mają trafić w całości na "Wolę".

Natomiast w dniu wczorajszym dostałem maila od jednego z kolegów i okazało się, że 123N wciąż nie ma w Warszawie. A przynajmniej nie było tego składu wczoraj... :]

mpConroe

Post autor: mpConroe »

Mi osobiście szkoda, że Cegielski wygrał przetarg. Wolałbym Protram, przynajmniej tramy dawno by były już w Warszawie :) .

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

mpConroe pisze:Mi osobiście szkoda, że Cegielski wygrał przetarg. Wolałbym Protram, przynajmniej tramy dawno by były już w Warszawie :)
No cóż. Co się stało, to się już nie odstanie. Pozostaje nam tylko czekać na te wagony. Prezes TW zarzeka się, że to już "ostatnie takie wagony"..... :]

polsmol

Post autor: polsmol »

J-31 pisze:Prezes TW zarzeka się, że to już "ostatnie takie wagony"..... :]
Z Protramem byłaby sznasa na sensowną modernizację 105-tek i pewną standaryzację w TW, ale lepiej niech się prezes nie zarzeka bo do wymiany mamy ponad 100 składów 13N, które są pod każdym względem okropne.

drentwy

Post autor: drentwy »

Prędko to tych tramów nie zobaczymy - polecam dzisiejszy Dziennik :roll: Cegielski nie ma jeszcze kompletu dokumentów (oryginału świadectwa homologacji i dopuszczenia do eksplatacji), a bez tego TW nie odbiorą nowych wozów. Poza tym firma przewozowa z której usług korzysta Ceglorz ma teraz dużo zamówień i nie jest w stanie określić czy w najbliższym czasie da readę podstawić odpowiednie lawety. Jeden wielki lol, kary będą astronomiczne :retard:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”