FPS 123N -"Cegłobulwy"
Ooops. Ciekawe co oznaczał ich śmiech. Czyżby coś "poszło nie tak" jak zakładno ?Podi pisze:Dzisiaj były drzwi otwarte w Cegielskim. Jednak na pytanie, czy można zobaczyć 123N, pracownicy odpowiadali uśmiechem
Tak, a na przełomie października i listopada miał już trafić do Warszawy pierwszy skład 123N... wciąż czekamyPodi pisze:A wagon miał być pod koniec września...
Powoli wyjaśnia się sprawa z wagonami typu 123. Są spore opóźnienia z dostawą, a co więcej wagony - pierwszy skład - nie wyjechały nawet na testy na ulicach Poznania.
Dzisiejsza Gazeta opisała to w miarę dokładnie - link http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,3706266.html Jest tam również fotka 123N.
Producent tłumaczy się, że nawarstwiło się wiele problemów włącznie z usterkami wagonu, które właśnie teraz wychodzą. M.in. był jakieś kłopoty z wózkami.
Wg. przedstawiciela producenta pierwsze testy w Poznaniu rozpoczną się w przyszłym tygodniu. Tak więc, uwaga koledzy z Poznania, może uda Wam się zrobić jakieś fotki.
Pierwszy skład - wg. deklaracji producenta - ma trafić do Warszawy do końca roku. Ciekawe, czy to będzie prawda...
Dzisiejsza Gazeta opisała to w miarę dokładnie - link http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,3706266.html Jest tam również fotka 123N.
Producent tłumaczy się, że nawarstwiło się wiele problemów włącznie z usterkami wagonu, które właśnie teraz wychodzą. M.in. był jakieś kłopoty z wózkami.
Wg. przedstawiciela producenta pierwsze testy w Poznaniu rozpoczną się w przyszłym tygodniu. Tak więc, uwaga koledzy z Poznania, może uda Wam się zrobić jakieś fotki.
Pierwszy skład - wg. deklaracji producenta - ma trafić do Warszawy do końca roku. Ciekawe, czy to będzie prawda...
Zaraz, ale to nie miała być solówka, tylko skład - dwu wagonowy7370 pisze:YES, YES, YES...na bank trafi solówka na 20 albo na 27 a te linie jadą
albo obok mojego domu albo mojej szkoły.
A poza tym w tekście jest pewnie błąd logiczny, ponieważ:
Krzystof Śmietana w GW pisze:Pierwszy z 30 tramwajów zgodnie z umową miał pojawić się na torach w stolicy już we wrześniu
a zaraz potem ten sam autor pisze:Okazuje się, że wciąż nie zaczęły się nawet testy nowych wagonów
A poza tym, mam wrażenie, że pisząc to zdanie....
...dla p. Śmietany kompletnie obojętne jest czy:Pierwsze trzy tramwaje trafią do Warszawy przed końcem roku
1. słowo "tramwaj" oznacza wagon tramwajowy
2. słowo "tramwaj" oznacza skład wagonów tramwajowych
Sprawa problemów z wózkami została nagłośniona wcześniej przez dziennik.
Niestety "wyroby" Cegielskiego ostatnio są dość wadliwe. Podobno podczas remontów wagonów dla PKP IC żaden z wagonów nie przeszedł odbioru...
Osobiście nie spodziewałbym się, aby te wagony jeździły jako solówki...
Według krążących plotek problem osłon rozwiązano... usuwając je...za forum pmtm pisze:Wyczytane w Dzienniku z 21.10.2006r.:
Generalnie chodzi o to, że "Cegielski", który miał wczoraj wyjechać na próbne
jazdy, nie mógł tego zrobić gdyż okazało się, że wózki podczas skręcania trą o
osłony boczne. Którys z dyrektorów HCP wypowiadał się, że to wina
konstruktorów, którzy... nie przewidzieli że wózki będą się wychylać przy
skręcaniu tramwaju. Wóz trafił na poprawki i za kilka dni ma być "znów" gotowy.
Ciekawe czego tam jeszcze nie przewidzieli...
Niestety "wyroby" Cegielskiego ostatnio są dość wadliwe. Podobno podczas remontów wagonów dla PKP IC żaden z wagonów nie przeszedł odbioru...
Osobiście nie spodziewałbym się, aby te wagony jeździły jako solówki...
Zaraz, zaraz. 123N jest robiony na podobieństwo bulw tudzież popularnych wagonów "stopiątek". Czyli jednoczłonowe pudło wagonu osadzone na dwóch wózkach i które można łączyć w składy z innymi tego typu wagonami. I raczej nie jest to wagon przegubowy, a to chyba miałeś na myśli, prawda?ppln pisze:A to jak mają jeździć w składach to nie można ich było przegubem połączyć? I potem ewentualnie wsadzić człon niskopodłogow.
No ale mimo po_105-tkowej konstrukcji chyba można je delikatnie zmodyfikować? Przecież połączenie dwóch członów przegubem sprawia, że mamy więcej miejsca (w końcu w przegubie też można stać), a poza tym takie stosowanie było z powodzeniem stosowane już w 803-kach (nie krzyczcie, że piszę o wąskotorówce!). A że jest pojedynczy to wiedziałem
A fabryka-w-Chorzowie-pod-jakąkolwiek-postacią w ogóle brała udział w przetargu?Peter pisze:Rozumiem, że z Cegielskiego wagony były tańsze ?
Polski rynek tramwajów jest niemiłosiernie przesycony — producenci walczą o każde zamówienie jak mieszkańcy wioski w Etiopii o skórkę od chleba.
„Delikatnie”?? To całkiem poważna ingerencja w konstrukcję wagonu, a to w końcu niskobudżetowy produkt. Równie dobrze mogliby obniżyć część podłogi w każdym wagonie.ppln pisze:No ale mimo po_105-tkowej konstrukcji chyba można je delikatnie zmodyfikować?
Nie wiem. Nie doczytałem się w tym temacie. To fakt, że do wielu przetargów nawet nie startowali, albo odpadali za zbyt wysoką cenę. Pewne jest to, że przy zamówionej odpowiedniej liczbie wagonów klepnęli by to na czas.plocmaster pisze:A fabryka-w-Chorzowie-pod-jakąkolwiek-postacią w ogóle brała udział w przetargu?
No ale trzymajmy za nową fabrykę stopiątek zwanych 123N.
Ostatnio zmieniony 2006-10-27, 22:39 przez Peter, łącznie zmieniany 2 razy.