FPS 123N -"Cegłobulwy"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2007-05-30, 10:00

J-31 pisze:123N naprawdę nie jest takim złym tramwajem jak go - co niektórzy - opisują na KMF
I co z tego, skoro FPS dostarczenie dwóch składów zajmuje 2 lata, a Protramowi pół roku ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28882
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-05-30, 11:16

bystrzak2000 pisze:I co z tego, skoro FPS dostarczenie dwóch składów zajmuje 2 lata, a Protramowi pół roku ;)
No i właśnie o to chodzi, żeby przez najbliższe dwa lata mieli co robić w FPS :lol:

A tą wiadomość znalazłem na "Przegubowcu" dopiero dzisiaj
Przegubowiec pisze:29-05-2007 • W ubieglym tygodniu do Warszawy dotarły dwa wagony 123N (nr fabr. 5 i 6), w ostatni weekend - kolejne dwa (nr fabr 7 i 8). ¯aden z nowych wagonów nie został jeszcze wpisany na stan TW, wszystkie na razie odbywają jazdy próbne.
Wychodzi na to, że Zakłady Cegielskiego się "rozkręcają". Pewnie się spieszą by zdążyć na przetarg organizowany przez MPK Wrocław :chytry:


============= Ten post napisałem 15 czerwca ============
Najnowsze "Hipolity" już kursują. Wczoraj w centrum "złapałem" #2142+2143

Obrazek
Obrazek

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-06-28, 14:06

Tymczasem wczoraj na wyjeździe z Poznania w kierunku Warszawy widziana była laweta z kolejnym składem 123N. Dotarła? :cool:
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Grzesiek

Post autor: Grzesiek » 2007-06-29, 10:34

KKS pisze:Tymczasem wczoraj na wyjeździe z Poznania w kierunku Warszawy widziana była laweta z kolejnym składem 123N. Dotarła? :cool:
Ja wohl ;) Wagony 2146+2147...
J-31 pisze: Najnowsze "Hipolity" już kursują. Wczoraj w centrum "złapałem" #2142+2143

Obrazek
I nie tylko 2142+2143... W tle widać kolejnego Hipolita :chytry:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28882
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-06-29, 11:03

Grzesiek pisze: nie tylko 2142+2143... W tle widać kolejnego Hipolita :chytry:
Tak, ale tamten drugi to był 2136 :chytry:
Obrazek

Awatar użytkownika
Jacbull
Posty: 127
Rejestracja: 2006-11-19, 20:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jacbull » 2007-06-29, 17:49

Jeśli chodzi o 2144+2145, to na jazdach próbnych:
Obrazek
Jakby co, to ja siedziałem cicho!

mkm101

Post autor: mkm101 » 2007-06-30, 00:07

Grzesiek pisze:
KKS pisze:Tymczasem wczoraj na wyjeździe z Poznania w kierunku Warszawy widziana była laweta z kolejnym składem 123N. Dotarła?
Ja wohl Wagony 2146+2147...
Dotarła, tyle że to było coś z pary 2150+2151

Awatar użytkownika
Jacbull
Posty: 127
Rejestracja: 2006-11-19, 20:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jacbull » 2007-07-01, 18:38

Co do 2146+2147 to już jest na linii.
Obrazek

*To jest moje zdjęcie :)
Jakby co, to ja siedziałem cicho!

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-07-02, 21:45

Na wyjazd czekają następne. FPS się sprężył i to trzeba im przyznać. Jednak kary umowne ich nie ominą.
Kolejne przychodzące składy wyglądają i zachowuję się już nieco lepiej niż prototypy. Jednak nadal rażą drobne detale, które wyglądają niechlujnie.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28882
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-09-11, 09:02

FCP rzeczywiście stopniowo dostarcza 123N. TLG jak wygląda kwestia sprawności "hipolitów" ?

Czy tramwaje sprawiają jakieś problemy techniczne ? Czy może są bezawaryjne ? ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-09-11, 17:28

J-31 pisze:TLG jak wygląda kwestia sprawności "hipolitów" ?
Nie słyszałem o jakiś szczególnych dramatach. Prędzej czy później doprowadza się je do pełnej sprawności.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Mibars

Post autor: Mibars » 2008-01-29, 19:02

Obrazek

Chciałbym to zdjęcie pozostawić bez komentarza, ale jest przeskalowane i może nie od razu widac o co chodzi...

Otóż chodzi o te rdzawe zacieki przy kasetonie... Podobno w innym egzemplarzu podobne coś występuje przy kasetonie z tyłu wagonu...

Ten tramwaj ma mniej, niż rok, a już rdzewieje, w dodatku gdyby nie zaciek, to jeszcze długo nikt by o podżeraniu stropu od środka nie wiedział...

EDIT: Zgrałem zdjęcie w lepszej rozdzielczości. za szumy i nieostrość przepraszam - wbudowany "aparat" w komórce.
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28882
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-01-30, 09:59

Hmmm. To dziwne, on rzeczywiście rdzewieje przy kasetonie. W zasadzie woda nie powinna tam przeciekać, ale... wiadomo, woda zawsze znajdzie jakieś ujście. Aż z ciekawości muszę zajrzeć do naszych 123N :]
Obrazek

Tweety_8205

Post autor: Tweety_8205 » 2008-05-02, 13:37

Czy tramwaje sprawiają jakieś problemy techniczne ? Czy może są bezawaryjne ?
jednym z problemów na początku było to, że podczas jazdy otwierały się drzwi do kabiny motorniczego. FPS zamontował przy drzwiach zamknięcie na klamkę, które okazało się wadliwe. We wszystkich wagonach klamki zostały zdemontowane a w ich miejsce założone okrągłe zamki. Zarówno klamki jak i te okrągłe zamki to najgorsze zamknięcia jakie widziałem do tej pory w tramwajach

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28882
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-06-25, 10:02

Nie miałem gdzie wstawić te zdjęcia, więc skorzystam z tego tematu. ;)

Otóż na ciekawy pomysł wpadli ludzie z warszawskiem ZTM-u. Jeden z Punktów Obsługi Pasażera (na antresoli stacji metra Marymont) ozdobiono zdjęciami.... motywem przewodnim stał się "Hipolit". :)

Obrazek Obrazek
Obrazek

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie » 2008-06-25, 22:05

Fajny pomysł ;) Ładnie to wygląda :mruga: Tutaj chodzi może o to, że te drzwi do POP są jakby drzwiami do tramwaju :] Mamy przód, tył, a po środku wejście do punktu, jakby do środka tramwaju. :D

Tweety_8205

Post autor: Tweety_8205 » 2008-06-26, 19:37

Tu bym polemizował czy akurat hipolit jest fajnym motywem, są tramwaje, które w tym miejscu lepiej by się prezentowały.

AMD Fan

Post autor: AMD Fan » 2008-10-17, 11:53

Czy w 123N podczas jazdy z predkościami 50-60 km/h wystepują wibracje? Tak się dzieje w przypadku wagonów z Modertransu - podobno z powodu dodania 2 stopnia usprężynowania w wózkach. 123N jest podobny do 105-tki ale może akutat to poprawili?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28882
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-10-24, 09:05

AMD Fan pisze:Czy w 123N podczas jazdy z predkościami 50-60 km/h wystepują wibracje?
W zasadzie na to pytanie powinien był odpowiedzieć TLG, ale tak się złożyło, że miałem okazję wczoraj przejechać się wagonem typu 123N.

I odpowiedź na Twoje pytanie brzmi: Tak. ;)

Jechałem wczoraj na Pragę i na al. Zielenieckiej, tramwaj miał możliwość rozpędzenia się powyżej 45km/h. Wibracje były odczuwalne.

A tak poza tym, to drobne wibracje można już odczuć przy dużo niższej prędkości - jechałem nowym torowiskiem w alejach, stosunkowo wolno. I przy prędkości z zakresu 10-30 km/h, w kilku miejscach można było odczuć drobne wibracje

Z powrotem wracałem alejami, PES¡, i było "czysto" ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28882
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: FPS 123N -"Cegłobulwy"

Post autor: J-31 » 2014-04-03, 22:07

Odświeżam stary temat... bo Tramwaje Warszawskie biorą się za remonty "Hipolitów". Jeśli jeszcze ktoś nie widział, to tak wygląda pierwszy skład po NG I ;)

:strzałka: http://omni-bus.eu/omnigaleria/displayi ... ?pid=10930

Wg. Omnibusa - 16 wagonów ma przejść NG I, a zatem zmienią się nieznacznie ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ