FPS 123N -"Cegłobulwy"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

KKS pisze:A Combino niby złe jest?
A alugripy? ;) To metafora taka była…

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Alugripy już są wymienione na sprawne, jeszcze bodajże ostatnie dwa tramwaje muszą przyjechać. A należą do najmniej awaryjnych i zapewniają największy komfort... Wprawdzie ludzie narzekają, że są ciasne, ale jaki nowy niskopodłogowy tramwaj nie będzie ciasny? Chyba tylko kit z FPS :mruga:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

KKS pisze:A mają, bo między rozstrzygnięciem przetargu a dostarczeniem wagonów będą zapewne wybory, a wyborcy zapamiętają sobie, co obecne władze zrobiły.
Troszkę to naiwne myślenie i się z nim nie zgadzam.
KKS pisze:A należą do najmniej awaryjnych i zapewniają największy komfort... Wprawdzie ludzie narzekają, że są ciasne, ale jaki nowy niskopodłogowy tramwaj nie będzie ciasny?
Tego się nie da uniknąć. Jednak ile razy jadę Combino wydaje mi się, że jednak to nie jest synonim najwyższej jakości. IMHO Cityrunner wygrywa z Combino jeśli chodzi o jakość.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Troszkę to naiwne myślenie i się z nim nie zgadzam.
Troszkę się doczepię może, ale nie chcę nikogo obrazić... ¯e w Warszawie o wyborcach myśli się na pół roku przed wyborami i może z miesiąc po to nie znaczy, że w innych częściach kraju też tak jest :mruga:
TLG pisze:IMHO Cityrunner wygrywa z Combino jeśli chodzi o jakość.
No ale to też "zachód"...

ppln

Post autor: ppln »

TLG pisze:IMHO Cityrunner wygrywa z Combino jeśli chodzi o jakość.
Ale tylko na dobrych torach, na niektórych odcinkach zdecydowanie wygrywa 805N-ka ;)

Co nie zmienia faktu, że Cityrunner to najwyższa światowa klasa i jeśli PESA przekopiuje od niego dobre rozwiązania to to będzie tramwaj-hit :)

Lopez

Post autor: Lopez »

Od ostatniego posta w tym temacie minął miesiąc: coś się od tego czasu zmieniło w kwestii 123? Rzadne wieści do mnie nie docierają. Może koledzy, którzy głębiej siedzą w temacie wiedzą coś więcej?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:Od ostatniego posta w tym temacie minął miesiąc: coś się od tego czasu zmieniło w kwestii 123? Rzadne wieści do mnie nie docierają. Może koledzy, którzy głębiej siedzą w temacie wiedzą coś więcej?
Nic nie piszemy, bo niewiele się dzieje. Na dzień dzisiejszy jeżdżą na razie tylko dwa składy 123N (2136+2137 oraz 2138+2139).

:strzałka: Zakłady Cegielskiego wciąż "produkują" nam te tramwaje. My na nie wciąż czekamy. :P

:strzałka: Zarząd TW jest wściekły na producenta, zarząd producenta jest dumny, że produkuje dla Warszawy tramwaje.... :diabeł:

Tymczasem "Hipolity" pojawiają się wszędzie. Co jakiś czas widuję je w al. Jerozolimskich (np. 2138+2139 w zeszłym tygodniu widziałem bodajże na 9-tce). Naprawdę trudno je złapać. Ja już kilka razy polowałem na nie z cyfrówką i... zawsze były to próby nie udane. :wall:

I to wszystkie wieści jakie przynajmniej ja posiadam... :]

Lopez

Post autor: Lopez »

No to faktycznie nic specjalnego. Może PESY przyjadą szybciej niż 123N? W takim wypadku to już by była żenada :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:No to faktycznie nic specjalnego. Może PESY przyjadą szybciej niż 123N? W takim wypadku to już by była żenada :)
Niestety czas nie ubłaganie (dla Cegielskiego :chytry: ) posuwa się do przodu. A zatem mam przedziwne wrażenie, że Możesz mieć rację i PESA chyba jednak szybciej dostarczy część 120N niż Cegielski 123N :mruga:

===============
W czasie parady ogórków - jaka miała miejsce 19 maja - udało mi się "złapać" dwa "Hipolity. Niestety zdjęcia nie nadają się do albumu, a zatem pokazuję je tutaj ;)

Skład 2138+2139 obsługiwał linię 19, a złapałem go na... ul. Marszałkowskiej (objazd) ;)
Obrazek Obrazek

Skład 2136+2137 złapałem w rejonie pl. Zawiszy. Wjeżdżał na przystanek w al. Jerozolimskich, w stronę Pragi
Obrazek Obrazek

Mibars

Post autor: Mibars »

A jak te tramwaje wyglądają pod względem technicznym?

Wiem, że to jest odmiana starego 105n :), ale jak Hipolitki się sprawują? Awaryjne? Ciche? ¯wawe? Wygodne?

Widuje je nieraz (nawet dość często - niby to tylko 2 składy, a ja takiego 13N "¯aba" zobaczyłem po raz pierwszy nie tak dawno temu), ale ani razu nim nie jechałem.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Mibars pisze:Wiem, że to jest odmiana starego 105n
Nie, nie jest odmianą 105N.
Mibars pisze:ale jak Hipolitki się sprawują?
Zazwyczaj bezawaryjnie. Wagony są wyposażone w tej chwili bezawaryjne czopery.
Mibars pisze:Ciche?
Raczej bez zmian względem 105N2k.
Mibars pisze:¯wawe?
Parametry ruchowe te same co 105N2k.
Mibars pisze:Wygodne?
Twarde zawieszenie, zbyt późne zwalnianie hamulca postojowego. Motorniczowie też mają mieszane opinie o nowym taborze.
Mibars pisze:13N "¯aba" zobaczyłem po raz pierwszy nie tak dawno temu), ale ani razu nim nie jechałem.
To późno. W 2004 była nawet impreza miłośników tym wagonem.

Mibars

Post autor: Mibars »

Nie, nie jest odmianą 105N.
To to jest zupełnie nowa konstrukcja??
Mogli się przynajmniej postarać, by wyglądał na nowy - Bo plastiki z przodu i z tyłu zmienić to nie problem (może więcej roboty było z klejonymi szybami)

TLG pisze:Motorniczowie też mają mieszane opinie o nowym taborze.
Wina gustu, niewygodne, czy też fakt, że to "prawie to samo, co było dotychczas, tylko ładniej opakowane"?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Mibars pisze:To to jest zupełnie nowa konstrukcja??
Tak.
Mibars pisze:Mogli się przynajmniej postarać, by wyglądał na nowy
Przecież wygląda, więc o co chodzi?
Mibars pisze:Wina gustu, niewygodne, czy też fakt, że to "prawie to samo, co było dotychczas, tylko ładniej opakowane"?
Ergonomia stanowiska.

Mibars

Post autor: Mibars »

To może ja jakoś krzywo patrze, ale na oko dla mnie to jest bulwa ze zmienionym przodem/tyłem, szybami i plastikiem na całej długości dachu :)

Ewolucja zupełnie jak w Jelczach - zmienił się przód/tył, okna, w niskaczach linia okien... A dla mnie to i tak niemalże ta sama konstrukcja :)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Mibars pisze:To może ja jakoś krzywo patrze, ale na oko dla mnie to jest bulwa ze zmienionym przodem/tyłem, szybami i plastikiem na całej długości dachu :)
A co Ty chciałeś z tym więcej zrobić. Nie ma co udziwniać, bo cena wzrośnie i kupowanie tego będzie zupełnie nieopłacalne.
W 204WrAs, to jeszcze mniej udziwniano, bo wsadzono do niego wózki od stopiątki :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Mibars pisze:To może ja jakoś krzywo patrze, ale na oko dla mnie to jest bulwa ze zmienionym przodem/tyłem, szybami i plastikiem na całej długości dachu
123N to nowa konstrukcja (na co z resztą wskazuje samo oznaczenie, nadane przez IPS Tabor wagonowi nowej konstrukcji, a nie kolejnej odmianie 105Nx). Teraz nie trzeba być specjalnym zakładem by zaprojektować sobie kompletny tramwaj, w całej Europie jak mrówków jest firm inżynierskich, które taki wagon mogą zaprojektować, a nawet wykonać podzespoły lub nawet cały prototyp. Nie trzeba do tego przerabiać konstrukcji 105N.
Dodam tylko anegdotę, że kilka lat temu gruchnęła w Warszawie informacja, że zakład remontowy T3 Tramwajów Warszawskich myśli o wypuszczeniu własnego wagonu wysokopodłogowego. Poza tym, że na T3 kompletnie nie ma zaplecza by wzorowo przeprowadzić remont wagonu, a o budowie nowego nie ma mowy to nie jest to nie do zrealizowania.
bystrzak2000 pisze:W 204WrAs, to jeszcze mniej udziwniano, bo wsadzono do niego wózki od stopiątki
Mimo wszystko nie zalicza się on do jako takiej rodziny 105N, pod względem konstrukcji i technologii wykonania jest to zupełnie nowa konstrukcja.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

TLG pisze:Mimo wszystko nie zalicza się on do jako takiej rodziny 105N, pod względem konstrukcji i technologii wykonania jest to zupełnie nowa konstrukcja.
Zgadzam się. Z resztą każda stopiątka po wizycie w Protramie, to w sumie nie wiadomo czy to jeszcze stopiątka ;) , bo Protram rozpoczyna remont od wzmocnienia całej konstrukcji wagonu, żeby się przypadkiem nie złożył się po drodze. I pierwszy poważny crashtest kartofla nie wypadł najgorzej dla niego:
http://www.km.wroclaw.pl/album_page.php?pic_id=1282
http://www.km.wroclaw.pl/album_page.php?pic_id=1283

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Ojojoj, wygląda jak typowa stopoiątka po starciu. Jednak zabudowa w tak modernizowanych stopiątkach "klatek bezpieczeństwa" powinna być normą.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

TLG pisze:Ojojoj, wygląda jak typowa stopoiątka po starciu. Jednak zabudowa w tak modernizowanych stopiątkach "klatek bezpieczeństwa" powinna być normą.
Dodam jeszcze, że kartofel przywalił w bok innej stopiątki, a motorniczemu, który najprawdopodobniej był sprawcą zdarzenia, nic się nie stało.

Awatar użytkownika
Jacbull
Posty: 127
Rejestracja: 2006-11-19, 20:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jacbull »

Wróćmy do 123N... Podobno 2140+2141 już jest w Stolicy. :o:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”