FPS 123N -"Cegłobulwy"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
ppln

Post autor: ppln »

A to dotyczy tylko Flexity Classiców, czy Outlooków (łódzkich Citków jakby co) też?

aleksej

Post autor: aleksej »

Bombardiery Flexity Outlook nie maja czopow skretu :)

Aleksej

Podi

Post autor: Podi »

Dzisiaj były drzwi otwarte w Cegielskim. Jednak na pytanie, czy można zobaczyć 123N, pracownicy odpowiadali uśmiechem. A wagon miał być pod koniec września...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Podi pisze:Dzisiaj były drzwi otwarte w Cegielskim. Jednak na pytanie, czy można zobaczyć 123N, pracownicy odpowiadali uśmiechem
Ooops. Ciekawe co oznaczał ich śmiech. Czyżby coś "poszło nie tak" jak zakładno ? :roll:
Podi pisze:A wagon miał być pod koniec września...
Tak, a na przełomie października i listopada miał już trafić do Warszawy pierwszy skład 123N... wciąż czekamy :]

ppln

Post autor: ppln »

J-31 pisze:Ciekawe co oznaczał ich śmiech
Wykręcali się po prostu. Najprawdopodobniej wagon jest już gotowy, ale nie chcą wypuszczać zbyt wielu fotek do netu.

Tylko ciekawi mnie co tam pokazano...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Powoli wyjaśnia się sprawa z wagonami typu 123. Są spore opóźnienia z dostawą, a co więcej wagony - pierwszy skład - nie wyjechały nawet na testy na ulicach Poznania. :]

Dzisiejsza Gazeta opisała to w miarę dokładnie - link :strzałka: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,3706266.html Jest tam również fotka 123N.

Producent tłumaczy się, że nawarstwiło się wiele problemów włącznie z usterkami wagonu, które właśnie teraz wychodzą. M.in. był jakieś kłopoty z wózkami. :chytry:

Wg. przedstawiciela producenta pierwsze testy w Poznaniu rozpoczną się w przyszłym tygodniu. Tak więc, uwaga koledzy z Poznania, może uda Wam się zrobić jakieś fotki. ;)

Pierwszy skład - wg. deklaracji producenta - ma trafić do Warszawy do końca roku. Ciekawe, czy to będzie prawda... :roll:

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

YES, YES, YES...na bank trafi solówka na 20 albo na 27 a te linie jadą albo obok mojego domu albo mojej szkoły.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

7370 pisze:YES, YES, YES...na bank trafi solówka na 20 albo na 27 a te linie jadą
albo obok mojego domu albo mojej szkoły.
Zaraz, ale to nie miała być solówka, tylko skład - dwu wagonowy :mruga:

A poza tym w tekście jest pewnie błąd logiczny, ponieważ:
Krzystof Śmietana w GW pisze:Pierwszy z 30 tramwajów zgodnie z umową miał pojawić się na torach w stolicy już we wrześniu
a zaraz potem ten sam autor pisze:Okazuje się, że wciąż nie zaczęły się nawet testy nowych wagonów
:mruga:
A poza tym, mam wrażenie, że pisząc to zdanie....
Pierwsze trzy tramwaje trafią do Warszawy przed końcem roku
...dla p. Śmietany kompletnie obojętne jest czy:

1. słowo "tramwaj" oznacza wagon tramwajowy
2. słowo "tramwaj" oznacza skład wagonów tramwajowych ;)

nolem

Post autor: nolem »

Sprawa problemów z wózkami została nagłośniona wcześniej przez dziennik.
za forum pmtm pisze:Wyczytane w Dzienniku z 21.10.2006r.:
Generalnie chodzi o to, że "Cegielski", który miał wczoraj wyjechać na próbne
jazdy, nie mógł tego zrobić gdyż okazało się, że wózki podczas skręcania trą o
osłony boczne. Którys z dyrektorów HCP wypowiadał się, że to wina
konstruktorów, którzy... nie przewidzieli że wózki będą się wychylać przy
skręcaniu tramwaju. Wóz trafił na poprawki i za kilka dni ma być "znów" gotowy.
Ciekawe czego tam jeszcze nie przewidzieli...
Według krążących plotek problem osłon rozwiązano... usuwając je...
Niestety "wyroby" Cegielskiego ostatnio są dość wadliwe. Podobno podczas remontów wagonów dla PKP IC żaden z wagonów nie przeszedł odbioru...
Osobiście nie spodziewałbym się, aby te wagony jeździły jako solówki...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

nolem pisze:Osobiście nie spodziewałbym się, aby te wagony jeździły jako solówki...
Z tego co pamiętam od samego początku była mowa iż 123N będą kursowały połączone w składy. Rozumiem również, że dostawa tych wagonów również będzie następowała parami. ;)

nolem

Post autor: nolem »

J-31 pisze: Z tego co pamiętam od samego początku była mowa iż 123N będą kursowały połączone w składy. Rozumiem również, że dostawa tych wagonów również będzie następowała parami. ;)
Też mam takie wrazenie. Szczególnie, że chyba drugi wagon nie będzie posiadać kabiny motorniczego (doczepa czynna?).

ppln

Post autor: ppln »

A to jak mają jeździć w składach to nie można ich było przegubem połączyć? I potem ewentualnie wsadzić człon niskopodłogowy ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:A to jak mają jeździć w składach to nie można ich było przegubem połączyć? I potem ewentualnie wsadzić człon niskopodłogowy ;)
Nie zapominaj, że to mimo wszystko spadkobierca 105-tki.

rzelfix

Post autor: rzelfix »

ppln pisze:A to jak mają jeździć w składach to nie można ich było przegubem połączyć? I potem ewentualnie wsadzić człon niskopodłogow.
Zaraz, zaraz. 123N jest robiony na podobieństwo bulw tudzież popularnych wagonów "stopiątek". Czyli jednoczłonowe pudło wagonu osadzone na dwóch wózkach i które można łączyć w składy z innymi tego typu wagonami. I raczej nie jest to wagon przegubowy, a to chyba miałeś na myśli, prawda? :)

ppln

Post autor: ppln »

No ale mimo po_105-tkowej konstrukcji chyba można je delikatnie zmodyfikować? Przecież połączenie dwóch członów przegubem sprawia, że mamy więcej miejsca (w końcu w przegubie też można stać), a poza tym takie stosowanie było z powodzeniem stosowane już w 803-kach (nie krzyczcie, że piszę o wąskotorówce!). A że jest pojedynczy to wiedziałem

Peter

Post autor: Peter »

Nie wiem czy jeżeli już wagony wysokopodłogowe nie byłyby lepsze konstalowskie bulwy. Przynajmniej te wagony już są w Warszawie przetestowane i jakoś nie słyszałem żeby ktoś się na nie skarżył. Pochodne 105N to przecież domena tejże fabryki. Rozumiem, że z Cegielskiego wagony były tańsze ? :mruga:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Peter pisze:Rozumiem, że z Cegielskiego wagony były tańsze ? :mruga:
A fabryka-w-Chorzowie-pod-jakąkolwiek-postacią w ogóle brała udział w przetargu?
Polski rynek tramwajów jest niemiłosiernie przesycony — producenci walczą o każde zamówienie jak mieszkańcy wioski w Etiopii o skórkę od chleba.
ppln pisze:No ale mimo po_105-tkowej konstrukcji chyba można je delikatnie zmodyfikować?
„Delikatnie”?? To całkiem poważna ingerencja w konstrukcję wagonu, a to w końcu niskobudżetowy produkt. Równie dobrze mogliby obniżyć część podłogi w każdym wagonie.

Peter

Post autor: Peter »

plocmaster pisze:A fabryka-w-Chorzowie-pod-jakąkolwiek-postacią w ogóle brała udział w przetargu?
Nie wiem. Nie doczytałem się w tym temacie. To fakt, że do wielu przetargów nawet nie startowali, albo odpadali za zbyt wysoką cenę. Pewne jest to, że przy zamówionej odpowiedniej liczbie wagonów klepnęli by to na czas. ;)
No ale trzymajmy za nową fabrykę stopiątek zwanych 123N. :)
Ostatnio zmieniony 2006-10-27, 22:39 przez Peter, łącznie zmieniany 2 razy.

nolem

Post autor: nolem »

Fabryka w Chorzowie startowała jako Alstom-Konstal. W ostatniej odsłonie przetargu jednak zrezygnowali z udziału ze względu na niekonkurencyjną cenę, która wynosiła blisko 86 milionów (cena z wcześniejszej oferty) za realizację całego zlecenia. Cegielski zażądał "jedynie" koło 57 milionów.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Pierwsza dostawa będzie opiewać na 3 lub jak będą obsówy 1. Więc solo na bank będzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”