FPS 123N -"Cegłobulwy"
123N to nowa konstrukcja (na co z resztą wskazuje samo oznaczenie, nadane przez IPS Tabor wagonowi nowej konstrukcji, a nie kolejnej odmianie 105Nx). Teraz nie trzeba być specjalnym zakładem by zaprojektować sobie kompletny tramwaj, w całej Europie jak mrówków jest firm inżynierskich, które taki wagon mogą zaprojektować, a nawet wykonać podzespoły lub nawet cały prototyp. Nie trzeba do tego przerabiać konstrukcji 105N.Mibars pisze:To może ja jakoś krzywo patrze, ale na oko dla mnie to jest bulwa ze zmienionym przodem/tyłem, szybami i plastikiem na całej długości dachu
Dodam tylko anegdotę, że kilka lat temu gruchnęła w Warszawie informacja, że zakład remontowy T3 Tramwajów Warszawskich myśli o wypuszczeniu własnego wagonu wysokopodłogowego. Poza tym, że na T3 kompletnie nie ma zaplecza by wzorowo przeprowadzić remont wagonu, a o budowie nowego nie ma mowy to nie jest to nie do zrealizowania.
Mimo wszystko nie zalicza się on do jako takiej rodziny 105N, pod względem konstrukcji i technologii wykonania jest to zupełnie nowa konstrukcja.bystrzak2000 pisze:W 204WrAs, to jeszcze mniej udziwniano, bo wsadzono do niego wózki od stopiątki
Zgadzam się. Z resztą każda stopiątka po wizycie w Protramie, to w sumie nie wiadomo czy to jeszcze stopiątka , bo Protram rozpoczyna remont od wzmocnienia całej konstrukcji wagonu, żeby się przypadkiem nie złożył się po drodze. I pierwszy poważny crashtest kartofla nie wypadł najgorzej dla niego:TLG pisze:Mimo wszystko nie zalicza się on do jako takiej rodziny 105N, pod względem konstrukcji i technologii wykonania jest to zupełnie nowa konstrukcja.
http://www.km.wroclaw.pl/album_page.php?pic_id=1282
http://www.km.wroclaw.pl/album_page.php?pic_id=1283
Spoko. Nie można w nieskończoność remontować starych tramwajów, czasami trzeba kupić coś fabrycznie nowego. A jeżeli MPK Wrocław istotnie jest zainteresowane tramwajami wysokopodłogowymi, to dlaczego nie 123N. 123N naprawdę nie jest takim złym tramwajem jak go - co niektórzy - opisują na KMF :smile2:KKS pisze:Podejrzewam, że w takiej sytuacji wrocławskie MPK będzie wolało nie kupować w ogóle nowych tramwajów, tylko wyremontować stodwóje
No i właśnie o to chodzi, żeby przez najbliższe dwa lata mieli co robić w FPSbystrzak2000 pisze:I co z tego, skoro FPS dostarczenie dwóch składów zajmuje 2 lata, a Protramowi pół roku
A tą wiadomość znalazłem na "Przegubowcu" dopiero dzisiaj
Wychodzi na to, że Zakłady Cegielskiego się "rozkręcają". Pewnie się spieszą by zdążyć na przetarg organizowany przez MPK WrocławPrzegubowiec pisze:29-05-2007 • W ubieglym tygodniu do Warszawy dotarły dwa wagony 123N (nr fabr. 5 i 6), w ostatni weekend - kolejne dwa (nr fabr 7 i 8). ¯aden z nowych wagonów nie został jeszcze wpisany na stan TW, wszystkie na razie odbywają jazdy próbne.
============= Ten post napisałem 15 czerwca ============
Najnowsze "Hipolity" już kursują. Wczoraj w centrum "złapałem" #2142+2143