FPS 123N -"Cegłobulwy"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Mibars pisze:To może ja jakoś krzywo patrze, ale na oko dla mnie to jest bulwa ze zmienionym przodem/tyłem, szybami i plastikiem na całej długości dachu
123N to nowa konstrukcja (na co z resztą wskazuje samo oznaczenie, nadane przez IPS Tabor wagonowi nowej konstrukcji, a nie kolejnej odmianie 105Nx). Teraz nie trzeba być specjalnym zakładem by zaprojektować sobie kompletny tramwaj, w całej Europie jak mrówków jest firm inżynierskich, które taki wagon mogą zaprojektować, a nawet wykonać podzespoły lub nawet cały prototyp. Nie trzeba do tego przerabiać konstrukcji 105N.
Dodam tylko anegdotę, że kilka lat temu gruchnęła w Warszawie informacja, że zakład remontowy T3 Tramwajów Warszawskich myśli o wypuszczeniu własnego wagonu wysokopodłogowego. Poza tym, że na T3 kompletnie nie ma zaplecza by wzorowo przeprowadzić remont wagonu, a o budowie nowego nie ma mowy to nie jest to nie do zrealizowania.
bystrzak2000 pisze:W 204WrAs, to jeszcze mniej udziwniano, bo wsadzono do niego wózki od stopiątki
Mimo wszystko nie zalicza się on do jako takiej rodziny 105N, pod względem konstrukcji i technologii wykonania jest to zupełnie nowa konstrukcja.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

TLG pisze:Mimo wszystko nie zalicza się on do jako takiej rodziny 105N, pod względem konstrukcji i technologii wykonania jest to zupełnie nowa konstrukcja.
Zgadzam się. Z resztą każda stopiątka po wizycie w Protramie, to w sumie nie wiadomo czy to jeszcze stopiątka ;) , bo Protram rozpoczyna remont od wzmocnienia całej konstrukcji wagonu, żeby się przypadkiem nie złożył się po drodze. I pierwszy poważny crashtest kartofla nie wypadł najgorzej dla niego:
http://www.km.wroclaw.pl/album_page.php?pic_id=1282
http://www.km.wroclaw.pl/album_page.php?pic_id=1283

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Ojojoj, wygląda jak typowa stopoiątka po starciu. Jednak zabudowa w tak modernizowanych stopiątkach "klatek bezpieczeństwa" powinna być normą.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

TLG pisze:Ojojoj, wygląda jak typowa stopoiątka po starciu. Jednak zabudowa w tak modernizowanych stopiątkach "klatek bezpieczeństwa" powinna być normą.
Dodam jeszcze, że kartofel przywalił w bok innej stopiątki, a motorniczemu, który najprawdopodobniej był sprawcą zdarzenia, nic się nie stało.

Awatar użytkownika
Jacbull
Posty: 127
Rejestracja: 2006-11-19, 20:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jacbull »

Wróćmy do 123N... Podobno 2140+2141 już jest w Stolicy. :o:

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

No i co z tego że jest opóźnienie ciągle rośnie, w/g umowy za 3-4 tyg powinny się dostawy zakończyć a mamy ledwie 8 wozów :confused: :wall:

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Z tego co się dowiedziałem na konkurencyjnym forum, to HCP oprotestowało zapis w przetargu na dostawę tramwajów ogłoszonego przez wrocławskie MPK.
Chyba zdaje mi się, że to co było dotychczas nierealne, będzie bardzo możliwe - mianowicie 123N we Wrocławiu :)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Podejrzewam, że w takiej sytuacji wrocławskie MPK będzie wolało nie kupować w ogóle nowych tramwajów, tylko wyremontować stodwóje :mruga:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:Podejrzewam, że w takiej sytuacji wrocławskie MPK będzie wolało nie kupować w ogóle nowych tramwajów, tylko wyremontować stodwóje :mruga:
Spoko. Nie można w nieskończoność remontować starych tramwajów, czasami trzeba kupić coś fabrycznie nowego. A jeżeli MPK Wrocław istotnie jest zainteresowane tramwajami wysokopodłogowymi, to dlaczego nie 123N. 123N naprawdę nie jest takim złym tramwajem jak go - co niektórzy - opisują na KMF :smile2:

Lopez

Post autor: Lopez »

Co by nie było zapisane w wymaganiach to Protram i tak zawsze będzie tańszy od Cegielskiego. Nie ma powodów do obaw.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

J-31 pisze:123N naprawdę nie jest takim złym tramwajem jak go - co niektórzy - opisują na KMF
I co z tego, skoro FPS dostarczenie dwóch składów zajmuje 2 lata, a Protramowi pół roku ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

bystrzak2000 pisze:I co z tego, skoro FPS dostarczenie dwóch składów zajmuje 2 lata, a Protramowi pół roku ;)
No i właśnie o to chodzi, żeby przez najbliższe dwa lata mieli co robić w FPS :lol:

A tą wiadomość znalazłem na "Przegubowcu" dopiero dzisiaj
Przegubowiec pisze:29-05-2007 • W ubieglym tygodniu do Warszawy dotarły dwa wagony 123N (nr fabr. 5 i 6), w ostatni weekend - kolejne dwa (nr fabr 7 i 8). ¯aden z nowych wagonów nie został jeszcze wpisany na stan TW, wszystkie na razie odbywają jazdy próbne.
Wychodzi na to, że Zakłady Cegielskiego się "rozkręcają". Pewnie się spieszą by zdążyć na przetarg organizowany przez MPK Wrocław :chytry:


============= Ten post napisałem 15 czerwca ============
Najnowsze "Hipolity" już kursują. Wczoraj w centrum "złapałem" #2142+2143

Obrazek

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Tymczasem wczoraj na wyjeździe z Poznania w kierunku Warszawy widziana była laweta z kolejnym składem 123N. Dotarła? :cool:

Grzesiek

Post autor: Grzesiek »

KKS pisze:Tymczasem wczoraj na wyjeździe z Poznania w kierunku Warszawy widziana była laweta z kolejnym składem 123N. Dotarła? :cool:
Ja wohl ;) Wagony 2146+2147...
J-31 pisze: Najnowsze "Hipolity" już kursują. Wczoraj w centrum "złapałem" #2142+2143

Obrazek
I nie tylko 2142+2143... W tle widać kolejnego Hipolita :chytry:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Grzesiek pisze: nie tylko 2142+2143... W tle widać kolejnego Hipolita :chytry:
Tak, ale tamten drugi to był 2136 :chytry:

Awatar użytkownika
Jacbull
Posty: 127
Rejestracja: 2006-11-19, 20:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jacbull »

Jeśli chodzi o 2144+2145, to na jazdach próbnych:
Obrazek

mkm101

Post autor: mkm101 »

Grzesiek pisze:
KKS pisze:Tymczasem wczoraj na wyjeździe z Poznania w kierunku Warszawy widziana była laweta z kolejnym składem 123N. Dotarła?
Ja wohl Wagony 2146+2147...
Dotarła, tyle że to było coś z pary 2150+2151

Awatar użytkownika
Jacbull
Posty: 127
Rejestracja: 2006-11-19, 20:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jacbull »

Co do 2146+2147 to już jest na linii.
Obrazek

*To jest moje zdjęcie :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Na wyjazd czekają następne. FPS się sprężył i to trzeba im przyznać. Jednak kary umowne ich nie ominą.
Kolejne przychodzące składy wyglądają i zachowuję się już nieco lepiej niż prototypy. Jednak nadal rażą drobne detale, które wyglądają niechlujnie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

FCP rzeczywiście stopniowo dostarcza 123N. TLG jak wygląda kwestia sprawności "hipolitów" ?

Czy tramwaje sprawiają jakieś problemy techniczne ? Czy może są bezawaryjne ? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”