FPS 123N -"Cegłobulwy"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Lopez

Post autor: Lopez » 2007-05-15, 10:16

Od ostatniego posta w tym temacie minął miesiąc: coś się od tego czasu zmieniło w kwestii 123? Rzadne wieści do mnie nie docierają. Może koledzy, którzy głębiej siedzą w temacie wiedzą coś więcej?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-05-15, 11:00

Lopez pisze:Od ostatniego posta w tym temacie minął miesiąc: coś się od tego czasu zmieniło w kwestii 123? Rzadne wieści do mnie nie docierają. Może koledzy, którzy głębiej siedzą w temacie wiedzą coś więcej?
Nic nie piszemy, bo niewiele się dzieje. Na dzień dzisiejszy jeżdżą na razie tylko dwa składy 123N (2136+2137 oraz 2138+2139).

:strzałka: Zakłady Cegielskiego wciąż "produkują" nam te tramwaje. My na nie wciąż czekamy. :P

:strzałka: Zarząd TW jest wściekły na producenta, zarząd producenta jest dumny, że produkuje dla Warszawy tramwaje.... :diabeł:

Tymczasem "Hipolity" pojawiają się wszędzie. Co jakiś czas widuję je w al. Jerozolimskich (np. 2138+2139 w zeszłym tygodniu widziałem bodajże na 9-tce). Naprawdę trudno je złapać. Ja już kilka razy polowałem na nie z cyfrówką i... zawsze były to próby nie udane. :wall:

I to wszystkie wieści jakie przynajmniej ja posiadam... :]
Obrazek

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-05-15, 11:08

No to faktycznie nic specjalnego. Może PESY przyjadą szybciej niż 123N? W takim wypadku to już by była żenada :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-05-23, 12:01

Lopez pisze:No to faktycznie nic specjalnego. Może PESY przyjadą szybciej niż 123N? W takim wypadku to już by była żenada :)
Niestety czas nie ubłaganie (dla Cegielskiego :chytry: ) posuwa się do przodu. A zatem mam przedziwne wrażenie, że Możesz mieć rację i PESA chyba jednak szybciej dostarczy część 120N niż Cegielski 123N :mruga:

===============
W czasie parady ogórków - jaka miała miejsce 19 maja - udało mi się "złapać" dwa "Hipolity. Niestety zdjęcia nie nadają się do albumu, a zatem pokazuję je tutaj ;)

Skład 2138+2139 obsługiwał linię 19, a złapałem go na... ul. Marszałkowskiej (objazd) ;)
Obrazek Obrazek

Skład 2136+2137 złapałem w rejonie pl. Zawiszy. Wjeżdżał na przystanek w al. Jerozolimskich, w stronę Pragi
Obrazek Obrazek
Obrazek

Mibars

Post autor: Mibars » 2007-05-25, 14:08

A jak te tramwaje wyglądają pod względem technicznym?

Wiem, że to jest odmiana starego 105n :), ale jak Hipolitki się sprawują? Awaryjne? Ciche? ¯wawe? Wygodne?

Widuje je nieraz (nawet dość często - niby to tylko 2 składy, a ja takiego 13N "¯aba" zobaczyłem po raz pierwszy nie tak dawno temu), ale ani razu nim nie jechałem.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-05-25, 14:23

Mibars pisze:Wiem, że to jest odmiana starego 105n
Nie, nie jest odmianą 105N.
Mibars pisze:ale jak Hipolitki się sprawują?
Zazwyczaj bezawaryjnie. Wagony są wyposażone w tej chwili bezawaryjne czopery.
Mibars pisze:Ciche?
Raczej bez zmian względem 105N2k.
Mibars pisze:¯wawe?
Parametry ruchowe te same co 105N2k.
Mibars pisze:Wygodne?
Twarde zawieszenie, zbyt późne zwalnianie hamulca postojowego. Motorniczowie też mają mieszane opinie o nowym taborze.
Mibars pisze:13N "¯aba" zobaczyłem po raz pierwszy nie tak dawno temu), ale ani razu nim nie jechałem.
To późno. W 2004 była nawet impreza miłośników tym wagonem.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Mibars

Post autor: Mibars » 2007-05-25, 14:37

Nie, nie jest odmianą 105N.
To to jest zupełnie nowa konstrukcja??
Mogli się przynajmniej postarać, by wyglądał na nowy - Bo plastiki z przodu i z tyłu zmienić to nie problem (może więcej roboty było z klejonymi szybami)

TLG pisze:Motorniczowie też mają mieszane opinie o nowym taborze.
Wina gustu, niewygodne, czy też fakt, że to "prawie to samo, co było dotychczas, tylko ładniej opakowane"?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-05-25, 16:29

Mibars pisze:To to jest zupełnie nowa konstrukcja??
Tak.
Mibars pisze:Mogli się przynajmniej postarać, by wyglądał na nowy
Przecież wygląda, więc o co chodzi?
Mibars pisze:Wina gustu, niewygodne, czy też fakt, że to "prawie to samo, co było dotychczas, tylko ładniej opakowane"?
Ergonomia stanowiska.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Mibars

Post autor: Mibars » 2007-05-25, 16:54

To może ja jakoś krzywo patrze, ale na oko dla mnie to jest bulwa ze zmienionym przodem/tyłem, szybami i plastikiem na całej długości dachu :)

Ewolucja zupełnie jak w Jelczach - zmienił się przód/tył, okna, w niskaczach linia okien... A dla mnie to i tak niemalże ta sama konstrukcja :)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2007-05-25, 17:20

Mibars pisze:To może ja jakoś krzywo patrze, ale na oko dla mnie to jest bulwa ze zmienionym przodem/tyłem, szybami i plastikiem na całej długości dachu :)
A co Ty chciałeś z tym więcej zrobić. Nie ma co udziwniać, bo cena wzrośnie i kupowanie tego będzie zupełnie nieopłacalne.
W 204WrAs, to jeszcze mniej udziwniano, bo wsadzono do niego wózki od stopiątki :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-05-25, 19:38

Mibars pisze:To może ja jakoś krzywo patrze, ale na oko dla mnie to jest bulwa ze zmienionym przodem/tyłem, szybami i plastikiem na całej długości dachu
123N to nowa konstrukcja (na co z resztą wskazuje samo oznaczenie, nadane przez IPS Tabor wagonowi nowej konstrukcji, a nie kolejnej odmianie 105Nx). Teraz nie trzeba być specjalnym zakładem by zaprojektować sobie kompletny tramwaj, w całej Europie jak mrówków jest firm inżynierskich, które taki wagon mogą zaprojektować, a nawet wykonać podzespoły lub nawet cały prototyp. Nie trzeba do tego przerabiać konstrukcji 105N.
Dodam tylko anegdotę, że kilka lat temu gruchnęła w Warszawie informacja, że zakład remontowy T3 Tramwajów Warszawskich myśli o wypuszczeniu własnego wagonu wysokopodłogowego. Poza tym, że na T3 kompletnie nie ma zaplecza by wzorowo przeprowadzić remont wagonu, a o budowie nowego nie ma mowy to nie jest to nie do zrealizowania.
bystrzak2000 pisze:W 204WrAs, to jeszcze mniej udziwniano, bo wsadzono do niego wózki od stopiątki
Mimo wszystko nie zalicza się on do jako takiej rodziny 105N, pod względem konstrukcji i technologii wykonania jest to zupełnie nowa konstrukcja.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2007-05-25, 21:57

TLG pisze:Mimo wszystko nie zalicza się on do jako takiej rodziny 105N, pod względem konstrukcji i technologii wykonania jest to zupełnie nowa konstrukcja.
Zgadzam się. Z resztą każda stopiątka po wizycie w Protramie, to w sumie nie wiadomo czy to jeszcze stopiątka ;) , bo Protram rozpoczyna remont od wzmocnienia całej konstrukcji wagonu, żeby się przypadkiem nie złożył się po drodze. I pierwszy poważny crashtest kartofla nie wypadł najgorzej dla niego:
http://www.km.wroclaw.pl/album_page.php?pic_id=1282
http://www.km.wroclaw.pl/album_page.php?pic_id=1283

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-05-25, 22:06

Ojojoj, wygląda jak typowa stopoiątka po starciu. Jednak zabudowa w tak modernizowanych stopiątkach "klatek bezpieczeństwa" powinna być normą.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2007-05-26, 21:36

TLG pisze:Ojojoj, wygląda jak typowa stopoiątka po starciu. Jednak zabudowa w tak modernizowanych stopiątkach "klatek bezpieczeństwa" powinna być normą.
Dodam jeszcze, że kartofel przywalił w bok innej stopiątki, a motorniczemu, który najprawdopodobniej był sprawcą zdarzenia, nic się nie stało.

Awatar użytkownika
Jacbull
Posty: 127
Rejestracja: 2006-11-19, 20:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jacbull » 2007-05-29, 12:44

Wróćmy do 123N... Podobno 2140+2141 już jest w Stolicy. :o:
Jakby co, to ja siedziałem cicho!

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2007-05-29, 12:46

No i co z tego że jest opóźnienie ciągle rośnie, w/g umowy za 3-4 tyg powinny się dostawy zakończyć a mamy ledwie 8 wozów :confused: :wall:

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4252
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2007-05-29, 14:08

Z tego co się dowiedziałem na konkurencyjnym forum, to HCP oprotestowało zapis w przetargu na dostawę tramwajów ogłoszonego przez wrocławskie MPK.
Chyba zdaje mi się, że to co było dotychczas nierealne, będzie bardzo możliwe - mianowicie 123N we Wrocławiu :)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-05-29, 18:58

Podejrzewam, że w takiej sytuacji wrocławskie MPK będzie wolało nie kupować w ogóle nowych tramwajów, tylko wyremontować stodwóje :mruga:
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-05-30, 08:59

KKS pisze:Podejrzewam, że w takiej sytuacji wrocławskie MPK będzie wolało nie kupować w ogóle nowych tramwajów, tylko wyremontować stodwóje :mruga:
Spoko. Nie można w nieskończoność remontować starych tramwajów, czasami trzeba kupić coś fabrycznie nowego. A jeżeli MPK Wrocław istotnie jest zainteresowane tramwajami wysokopodłogowymi, to dlaczego nie 123N. 123N naprawdę nie jest takim złym tramwajem jak go - co niektórzy - opisują na KMF :smile2:
Obrazek

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-05-30, 09:18

Co by nie było zapisane w wymaganiach to Protram i tak zawsze będzie tańszy od Cegielskiego. Nie ma powodów do obaw.

ODPOWIEDZ