Strona 12 z 13
: 2007-05-30, 10:00
autor: bystrzak2000
J-31 pisze:123N naprawdę nie jest takim złym tramwajem jak go - co niektórzy - opisują na KMF
I co z tego, skoro FPS dostarczenie dwóch składów zajmuje 2 lata, a Protramowi pół roku
: 2007-05-30, 11:16
autor: J-31
bystrzak2000 pisze:I co z tego, skoro FPS dostarczenie dwóch składów zajmuje 2 lata, a Protramowi pół roku
No i właśnie o to chodzi, żeby przez najbliższe dwa lata mieli co robić w FPS
A tą wiadomość znalazłem na "Przegubowcu" dopiero dzisiaj
Przegubowiec pisze:29-05-2007 • W ubieglym tygodniu do Warszawy dotarły dwa wagony 123N (nr fabr. 5 i 6), w ostatni weekend - kolejne dwa (nr fabr 7 i 8). ¯aden z nowych wagonów nie został jeszcze wpisany na stan TW, wszystkie na razie odbywają jazdy próbne.
Wychodzi na to, że Zakłady Cegielskiego się "rozkręcają". Pewnie się spieszą by zdążyć na przetarg organizowany przez MPK Wrocław
============= Ten post napisałem 15 czerwca ============
Najnowsze "Hipolity" już kursują. Wczoraj w centrum "złapałem" #2142+2143
: 2007-06-28, 14:06
autor: faja_k
Tymczasem wczoraj na wyjeździe z Poznania w kierunku Warszawy widziana była laweta z kolejnym składem 123N. Dotarła?
: 2007-06-29, 10:34
autor: Grzesiek
KKS pisze:Tymczasem wczoraj na wyjeździe z Poznania w kierunku Warszawy widziana była laweta z kolejnym składem 123N. Dotarła?
Ja wohl
Wagony 2146+2147...
J-31 pisze:
Najnowsze "Hipolity" już kursują. Wczoraj w centrum "złapałem" #2142+2143
I nie tylko 2142+2143... W tle widać kolejnego Hipolita
: 2007-06-29, 11:03
autor: J-31
Grzesiek pisze: nie tylko 2142+2143... W tle widać kolejnego Hipolita
Tak, ale tamten drugi to był 2136
: 2007-06-29, 17:49
autor: Jacbull
Jeśli chodzi o 2144+2145, to na jazdach próbnych:
: 2007-06-30, 00:07
autor: mkm101
Grzesiek pisze:KKS pisze:Tymczasem wczoraj na wyjeździe z Poznania w kierunku Warszawy widziana była laweta z kolejnym składem 123N. Dotarła?
Ja wohl Wagony 2146+2147...
Dotarła, tyle że to było coś z pary 2150+2151
: 2007-07-01, 18:38
autor: Jacbull
Co do 2146+2147 to już jest na linii.
*To jest moje zdjęcie
: 2007-07-02, 21:45
autor: TLG
Na wyjazd czekają następne. FPS się sprężył i to trzeba im przyznać. Jednak kary umowne ich nie ominą.
Kolejne przychodzące składy wyglądają i zachowuję się już nieco lepiej niż prototypy. Jednak nadal rażą drobne detale, które wyglądają niechlujnie.
: 2007-09-11, 09:02
autor: J-31
FCP rzeczywiście stopniowo dostarcza 123N. TLG jak wygląda kwestia sprawności "hipolitów" ?
Czy tramwaje sprawiają jakieś problemy techniczne ? Czy może są bezawaryjne ?
: 2007-09-11, 17:28
autor: TLG
J-31 pisze:TLG jak wygląda kwestia sprawności "hipolitów" ?
Nie słyszałem o jakiś szczególnych dramatach. Prędzej czy później doprowadza się je do pełnej sprawności.
: 2008-01-29, 19:02
autor: Mibars
Chciałbym to zdjęcie pozostawić bez komentarza, ale jest przeskalowane i może nie od razu widac o co chodzi...
Otóż chodzi o te rdzawe zacieki przy kasetonie... Podobno w innym egzemplarzu podobne coś występuje przy kasetonie z tyłu wagonu...
Ten tramwaj ma mniej, niż rok, a już rdzewieje, w dodatku gdyby nie zaciek, to jeszcze długo nikt by o podżeraniu stropu od środka nie wiedział...
EDIT: Zgrałem zdjęcie w lepszej rozdzielczości. za szumy i nieostrość przepraszam - wbudowany "aparat" w komórce.
: 2008-01-30, 09:59
autor: J-31
Hmmm. To dziwne, on rzeczywiście rdzewieje przy kasetonie. W zasadzie woda nie powinna tam przeciekać, ale... wiadomo, woda zawsze znajdzie jakieś ujście. Aż z ciekawości muszę zajrzeć do naszych 123N
: 2008-05-02, 13:37
autor: Tweety_8205
Czy tramwaje sprawiają jakieś problemy techniczne ? Czy może są bezawaryjne ?
jednym z problemów na początku było to, że podczas jazdy otwierały się drzwi do kabiny motorniczego. FPS zamontował przy drzwiach zamknięcie na klamkę, które okazało się wadliwe. We wszystkich wagonach klamki zostały zdemontowane a w ich miejsce założone okrągłe zamki. Zarówno klamki jak i te okrągłe zamki to najgorsze zamknięcia jakie widziałem do tej pory w tramwajach
: 2008-06-25, 10:02
autor: J-31
: 2008-06-25, 22:05
autor: Gadzie
Fajny pomysł
Ładnie to wygląda
Tutaj chodzi może o to, że te drzwi do POP są jakby drzwiami do tramwaju
Mamy przód, tył, a po środku wejście do punktu, jakby do środka tramwaju.
: 2008-06-26, 19:37
autor: Tweety_8205
Tu bym polemizował czy akurat hipolit jest fajnym motywem, są tramwaje, które w tym miejscu lepiej by się prezentowały.
: 2008-10-17, 11:53
autor: AMD Fan
Czy w 123N podczas jazdy z predkościami 50-60 km/h wystepują wibracje? Tak się dzieje w przypadku wagonów z Modertransu - podobno z powodu dodania 2 stopnia usprężynowania w wózkach. 123N jest podobny do 105-tki ale może akutat to poprawili?
: 2008-10-24, 09:05
autor: J-31
AMD Fan pisze:Czy w 123N podczas jazdy z predkościami 50-60 km/h wystepują wibracje?
W zasadzie na to pytanie powinien był odpowiedzieć TLG, ale tak się złożyło, że miałem okazję wczoraj przejechać się wagonem typu 123N.
I odpowiedź na Twoje pytanie brzmi: Tak.
Jechałem wczoraj na Pragę i na al. Zielenieckiej, tramwaj miał możliwość rozpędzenia się powyżej 45km/h. Wibracje były odczuwalne.
A tak poza tym, to drobne wibracje można już odczuć przy dużo niższej prędkości - jechałem nowym torowiskiem w alejach, stosunkowo wolno. I przy prędkości z zakresu 10-30 km/h, w kilku miejscach można było odczuć drobne wibracje
Z powrotem wracałem alejami, PES¡, i było "czysto"
Re: FPS 123N -"Cegłobulwy"
: 2014-04-03, 22:07
autor: J-31
Odświeżam stary temat... bo Tramwaje Warszawskie biorą się za remonty "Hipolitów". Jeśli jeszcze ktoś nie widział, to tak wygląda pierwszy skład po NG I
http://omni-bus.eu/omnigaleria/displayi ... ?pid=10930
Wg. Omnibusa - 16 wagonów ma przejść NG I, a zatem zmienią się nieznacznie