Krakowskie 105Na w GOP
Ja konkretnych informacji nie mam, ale można się domyślać, że ustalono to już przy wymianie 111-tek. Związek z tym jest moim zdaniem bezdyskusyjny, bo po raz pierwszy tak na poważnie doszło do kontaktów MPK Kraków z TŚ czy wcześniej PKT K-ce.J-31 pisze:Ciekawy jestem czy był to przypadek związany z wymianą (111N do Krakowa), czy planowano to już wcześniej ? Czy któryś z kolegów z GOP-u coś wie ?
Nawiasem mówiąc, GOP dotychczas był raczej hermetyczny w sprawach taborowych komunikacji tramwajowej. Jedyna wymiana wagonów serii 105N jaką mam zanotowaną, to sprowadzenie wagonu #2201 z Wrocławia na przełomie lat 80/90. Chodzi o wagon 105Na #423. Jeździł w składzie #423+346. Wagon ten jednak prawie doszczętnie spłonął w 2001r. (zwarcie) i został skasowany. Potem zaraz dziwnym trafem do Wrocławia trafił nasz wagon 105Na #494 ze składu #486+494 i otrzymał taki sam numer #2201. Jeździ tam do dzisiaj jako prowadzący.
Powracając do tych "goroli" ( ) pierwsze co widzę np. w składzie #444+443 => #444 i #457+458 => #457, to chyba będą likwidować te tzw. "małe" kabiny motorniczego, bo u nas już wszystkie takie dawno polikwidowano (oczywiście poza częścią drugich wagonów).
Trzeba to będzie zrobić ze względu na te skrzynki od systemu łączności.
Dla ciekawostki dodam, że ostatnim takim składem w dwoma małymi kabinami u nas był będziński #621+622 (pamiętam że miał jakąś żółtą i zieloną reklamę wtedy). To był koniec lat 90-tych.
Najciekawszym składem pewnie jaki do nas w najbliższych dniach trafi to 105Na+105NaD #703+704 ze względu na doczepę czynną. To będzie jedyny taki wagon.
To była podmiana w Konstalu, a nie jakaś zaplanowa transakcja. W papierach niby wszystko sie zgadzało, ale w rzeczywistości wagony zmieniły miejsce zamieszkania. Takich przypadków było więcej (podmiana była z Gorzowem i Warszawą) i może jeszcze z czymś - musiałbym poszukać. Nasze stopiątki jeżdzą też po Poznaniu. Z Gorzowa był 497, skasowany kilka lat temu po czołowym zderzeniu na trasie 18-tki.Peter pisze:Jedyna wymiana wagonów serii 105N jaką mam zanotowaną, to sprowadzenie wagonu #2201 z Wrocławia na przełomie lat 80/90. Chodzi o wagon 105Na #423. Jeździł w składzie #423+346. Wagon ten jednak prawie doszczętnie spłonął w 2001r. (zwarcie) i został skasowany. Potem zaraz dziwnym trafem do Wrocławia trafił nasz wagon 105Na #494 ze składu #486+494 i otrzymał taki sam numer #2201. Jeździ tam do dzisiaj jako prowadzący.
A 486+494, 655+393, 476+477 i 420+419? Jeszcze w 2001 roku pewien gliwicki motorniczy na pmtm pisał, że mają małe kabiny... Ale może miał na myśli co innego?Peter pisze: Dla ciekawostki dodam, że ostatnim takim składem w dwoma małymi kabinami u nas był będziński #621+622 (pamiętam że miał jakąś żółtą i zieloną reklamę wtedy). To był koniec lat 90-tych.
No to raczej bierna.Peter pisze: Najciekawszym składem pewnie jaki do nas w najbliższych dniach trafi to 105Na+105NaD #703+704 ze względu na doczepę czynną. To będzie jedyny taki wagon.
Pamiętam bytomski 105Na #497, ale myślałem że go skasowali ze względu na stan techniczny. No cóż zawsze się człowiek czegoś nowego dowie.ff pisze:Z Gorzowa był 497, skasowany kilka lat temu po czołowym zderzeniu na trasie 18-tki.
Nie wiem. Możliwe, że źle myślałem.ff pisze:To była podmiana w Konstalu, a nie jakaś zaplanowa transakcja.
Sprawa #494 jest w ogóle dość dziwna. Znalazłem to kiedyś przez przypadek => Link
Rok prod. się zgadza, tylko że ma zastanawiający nr seryjny.
Przepraszam za OT.
Czynna, czynna #703+704 to ex. #396+397 => Linkff pisze:No to raczej bierna.
Jeden skład Krakusów stoi już na placu bytomskiej zajezdni. Za kilka chwil postaram się wyegzekwować parę wolnych minut i pofocić je zza płotka.
Tak. Zresztą już ze stanu skasowano kolejnych pięć wagonów.Podi pisze:Pomijając licznośc wypadków w Gopie, bedą z powodu tych zakupów kasacje np. stodwójek?
No to masz ciekawie.rzelfix pisze:Jeden skład Krakusów stoi już na placu bytomskiej zajezdni. Za kilka chwil postaram się wyegzekwować parę wolnych minut i pofocić je zza płotka.
To wypatrz jeszcze czy już są #457 i #458.
Myślę, że będą i stopiątek również.Podi pisze:Pomijając licznośc wypadków w Gopie, bedą z powodu tych zakupów kasacje np. stodwójek?
Wszystko to staramy się w miarę na bieżąco podawać w odpowiednim temacie. Powtórzę specjalnie w ramach OT, że do kasacji idą 102Na #176, #209, #224 oraz 105Na #596, #668. Można się spodziewać skreślenia 105N #338, 105Na #597, #619 i może jeszcze doczepy #696 która jest cała przegnita i czeka na wyrok na Zawodziu.
Przy dalszych takich kasacjach nie widzę transportu publicznego tramwajowego na Śląsku i Zagłębiu bez zakupów następnych wagonów...
E nie do konca. Najpierw dogadali sie w ramach wymiany 111N za 2szt 105Na, zreszta poczatkowo 459 i 470 mialy przeciez do Krakowa wrocic. Cos jednak zaiskrzylo no i TS zdecydowaly sie na zakup 14 szt krakowskich wagonow. Bardzo prawdopodobne, ze to dopiero poczatek, do Krakowa przybywaja kolejne E1+c3, jest planowana dostawa 24szt NGT6 i 7 N8S, wiec stopiatek bedzie jeszcze troche do wziecia. Swoja droga, pojawil sie w krakowskim MPK pomysl sprowadzenia kolejnych 50szt (!) wagonow typu N8C z Niemiec, z tym ze te w odroznieniu od Norymberskich nie maja juz niskiej podlogi w srodkowym czlonie.Peter pisze:Ja konkretnych informacji nie mam, ale można się domyślać, że ustalono to już przy wymianie 111-tek. Związek z tym jest moim zdaniem bezdyskusyjny, bo po raz pierwszy tak na poważnie doszło do kontaktów MPK Kraków z TŚ czy wcześniej PKT K-ce.
Co do kolejnych wagonow ktore pojada na Slask dwa sa z przedzialu 8xx, dwa 7xx
Nadal niewyjasniona wydaje sie byc kwestia 111N, wracaja na Slask czy zostaja na stale w Krk.
Te doczepki nie są takie genialne, taki N8C z doczepką to IMO trochę za pojemny byłby.ppln pisze:A może dobudujecie we własnym zakresie do tych N8C niskie człony albo kupicie niskie doczepki (ten genialny IMHO pomysł już został zapomniany?) ?
Sztuka jest sztuka, liczebność się nie zmieniła. A ten drugi skład to wziąć tylko po to, żeby stał na zajezdni?ppln pisze:PS. Jak można oddawać (/wypożyczać) ekskluzywny wahadłowy skład tramwajów za zwykły skład 105-tek? Ja bym żądał co najmniej dwóch składów.
Zderzył się ze zjeżdzającym do Stroszka (remont w Zabrzu) 461 na linii 29 (Lompy Chebzie). 461 wiózł dodatkowo truposza na holu. Cała siła uderzenia praktycznie poszła w 497 na 18.Peter pisze:Pamiętam bytomski 105Na #497, ale myślałem że go skasowali ze względu na stan techniczny. No cóż zawsze się człowiek czegoś nowego dowie.
No dobrze, czynna. Takiej to fakt, nie mamy. Zmyliło mnie to, że napisałeś, że to będzie jedyna doczepa czynna. W takim razie drugie wagony z naszych składów to jak nazwać? To też jest w pewnym sensie doczepa czynna, tyle że z kabiną... Czy się może mylę?Peter pisze:Czynna, czynnaff pisze:No to raczej bierna.
#252+253 dzisiaj śmiga cały dzień na 11-tce (nie spojrzałem na nr pociągu niestety). Widziałem go już rano o 7:15 na 3-go Maja w Chorzowie jak jechałem 840.
Teraz nim jechałem w pierwszym wagonie. Można powiedzieć, że jest estetycznie, ale widać, że był używany. Troszkę jest rdzy i będą musieli nad tymi wagonami jeszcze popracować jak będą mieli kasę.
Teraz nim jechałem w pierwszym wagonie. Można powiedzieć, że jest estetycznie, ale widać, że był używany. Troszkę jest rdzy i będą musieli nad tymi wagonami jeszcze popracować jak będą mieli kasę.
Co jak co, ale wagony przyznasz są specyficzne. Dostaliście zresztą jedne z gorszych egzemplarzy moim zdaniem. Musieli się pozbyć "kanarków".szubak pisze:Zapytaj sie kogokolwiek u nas na zajezdni czym woli jechac, krakowska stozlomka czy 111N