Krakowskie 105Na w GOP

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wow. Czyli kwestia sprowadzenia (zakupienia) krakowskich 105-tek jest mocno rozwojowa.

Ciekawy jestem czy był to przypadek związany z wymianą (111N do Krakowa), czy planowano to już wcześniej ? Czy któryś z kolegów z GOP-u coś wie ? ;)

Peter

Post autor: Peter »

J-31 pisze:Ciekawy jestem czy był to przypadek związany z wymianą (111N do Krakowa), czy planowano to już wcześniej ? Czy któryś z kolegów z GOP-u coś wie ? ;)
Ja konkretnych informacji nie mam, ale można się domyślać, że ustalono to już przy wymianie 111-tek. Związek z tym jest moim zdaniem bezdyskusyjny, bo po raz pierwszy tak na poważnie doszło do kontaktów MPK Kraków z TŚ czy wcześniej PKT K-ce.
Nawiasem mówiąc, GOP dotychczas był raczej hermetyczny w sprawach taborowych komunikacji tramwajowej. Jedyna wymiana wagonów serii 105N jaką mam zanotowaną, to sprowadzenie wagonu #2201 z Wrocławia na przełomie lat 80/90. Chodzi o wagon 105Na #423. Jeździł w składzie #423+346. Wagon ten jednak prawie doszczętnie spłonął w 2001r. (zwarcie) i został skasowany. Potem zaraz dziwnym trafem do Wrocławia trafił nasz wagon 105Na #494 ze składu #486+494 i otrzymał taki sam numer #2201. Jeździ tam do dzisiaj jako prowadzący. :mruga:

Powracając do tych "goroli" ( :D ) pierwsze co widzę np. w składzie #444+443 => #444 i #457+458 => #457, to chyba będą likwidować te tzw. "małe" kabiny motorniczego, bo u nas już wszystkie takie dawno polikwidowano (oczywiście poza częścią drugich wagonów).
Trzeba to będzie zrobić ze względu na te skrzynki od systemu łączności.
Dla ciekawostki dodam, że ostatnim takim składem w dwoma małymi kabinami u nas był będziński #621+622 (pamiętam że miał jakąś żółtą i zieloną reklamę wtedy). To był koniec lat 90-tych.

Najciekawszym składem pewnie jaki do nas w najbliższych dniach trafi to 105Na+105NaD #703+704 ze względu na doczepę czynną. To będzie jedyny taki wagon. ;)

ff

Post autor: ff »

Peter pisze:Jedyna wymiana wagonów serii 105N jaką mam zanotowaną, to sprowadzenie wagonu #2201 z Wrocławia na przełomie lat 80/90. Chodzi o wagon 105Na #423. Jeździł w składzie #423+346. Wagon ten jednak prawie doszczętnie spłonął w 2001r. (zwarcie) i został skasowany. Potem zaraz dziwnym trafem do Wrocławia trafił nasz wagon 105Na #494 ze składu #486+494 i otrzymał taki sam numer #2201. Jeździ tam do dzisiaj jako prowadzący. :mruga:
To była podmiana w Konstalu, a nie jakaś zaplanowa transakcja. W papierach niby wszystko sie zgadzało, ale w rzeczywistości wagony zmieniły miejsce zamieszkania. Takich przypadków było więcej (podmiana była z Gorzowem i Warszawą) i może jeszcze z czymś - musiałbym poszukać. Nasze stopiątki jeżdzą też po Poznaniu. Z Gorzowa był 497, skasowany kilka lat temu po czołowym zderzeniu na trasie 18-tki.
Peter pisze: Dla ciekawostki dodam, że ostatnim takim składem w dwoma małymi kabinami u nas był będziński #621+622 (pamiętam że miał jakąś żółtą i zieloną reklamę wtedy). To był koniec lat 90-tych.
A 486+494, 655+393, 476+477 i 420+419? Jeszcze w 2001 roku pewien gliwicki motorniczy na pmtm pisał, że mają małe kabiny... Ale może miał na myśli co innego?
Peter pisze: Najciekawszym składem pewnie jaki do nas w najbliższych dniach trafi to 105Na+105NaD #703+704 ze względu na doczepę czynną. To będzie jedyny taki wagon. ;)
No to raczej bierna. ;)

Peter

Post autor: Peter »

ff pisze:Z Gorzowa był 497, skasowany kilka lat temu po czołowym zderzeniu na trasie 18-tki.
Pamiętam bytomski 105Na #497, ale myślałem że go skasowali ze względu na stan techniczny. No cóż zawsze się człowiek czegoś nowego dowie. ;)
ff pisze:To była podmiana w Konstalu, a nie jakaś zaplanowa transakcja.
Nie wiem. Możliwe, że źle myślałem. :(
Sprawa #494 jest w ogóle dość dziwna. Znalazłem to kiedyś przez przypadek => Link
Rok prod. się zgadza, tylko że ma zastanawiający nr seryjny. :mruga:

Przepraszam za OT. :D
ff pisze:No to raczej bierna. ;)
Czynna, czynna :P #703+704 to ex. #396+397 => Link

luki

Post autor: luki »

Jutro na Śląsku lądować ma wagon #704, a pojutrze #703, czyli następne będą chyba #444+443

Podi

Post autor: Podi »

Pomijając licznośc wypadków w Gopie, bedą z powodu tych zakupów kasacje np. stodwójek?

rzelfix

Post autor: rzelfix »

Jeden skład Krakusów stoi już na placu bytomskiej zajezdni. Za kilka chwil postaram się wyegzekwować parę wolnych minut i pofocić je zza płotka. :)
Podi pisze:Pomijając licznośc wypadków w Gopie, bedą z powodu tych zakupów kasacje np. stodwójek?
Tak. Zresztą już ze stanu skasowano kolejnych pięć wagonów.

Peter

Post autor: Peter »

rzelfix pisze:Jeden skład Krakusów stoi już na placu bytomskiej zajezdni. Za kilka chwil postaram się wyegzekwować parę wolnych minut i pofocić je zza płotka.
No to masz ciekawie. :)
To wypatrz jeszcze czy już są #457 i #458. ;)
Podi pisze:Pomijając licznośc wypadków w Gopie, bedą z powodu tych zakupów kasacje np. stodwójek?
Myślę, że będą i stopiątek również. :(
Wszystko to staramy się w miarę na bieżąco podawać w odpowiednim temacie. Powtórzę specjalnie w ramach OT, że do kasacji idą 102Na #176, #209, #224 oraz 105Na #596, #668. Można się spodziewać skreślenia 105N #338, 105Na #597, #619 i może jeszcze doczepy #696 która jest cała przegnita i czeka na wyrok na Zawodziu. :mruga:
Przy dalszych takich kasacjach nie widzę transportu publicznego tramwajowego na Śląsku i Zagłębiu bez zakupów następnych wagonów...

szubak

Post autor: szubak »

Peter pisze:Ja konkretnych informacji nie mam, ale można się domyślać, że ustalono to już przy wymianie 111-tek. Związek z tym jest moim zdaniem bezdyskusyjny, bo po raz pierwszy tak na poważnie doszło do kontaktów MPK Kraków z TŚ czy wcześniej PKT K-ce.
E nie do konca. Najpierw dogadali sie w ramach wymiany 111N za 2szt 105Na, zreszta poczatkowo 459 i 470 mialy przeciez do Krakowa wrocic. Cos jednak zaiskrzylo :D no i TS zdecydowaly sie na zakup 14 szt krakowskich wagonow. Bardzo prawdopodobne, ze to dopiero poczatek, do Krakowa przybywaja kolejne E1+c3, jest planowana dostawa 24szt NGT6 i 7 N8S, wiec stopiatek bedzie jeszcze troche do wziecia. Swoja droga, pojawil sie w krakowskim MPK pomysl sprowadzenia kolejnych 50szt (!) wagonow typu N8C z Niemiec, z tym ze te w odroznieniu od Norymberskich nie maja juz niskiej podlogi w srodkowym czlonie.

Co do kolejnych wagonow ktore pojada na Slask dwa sa z przedzialu 8xx, dwa 7xx ;)

Nadal niewyjasniona wydaje sie byc kwestia 111N, wracaja na Slask czy zostaja na stale w Krk.

ppln

Post autor: ppln »

A może dobudujecie we własnym zakresie do tych N8C niskie człony albo kupicie niskie doczepki (ten genialny IMHO pomysł już został zapomniany?) :) ?

PS. Jak można oddawać (/wypożyczać) ekskluzywny wahadłowy skład tramwajów za zwykły skład 105-tek? Ja bym żądał co najmniej dwóch składów.

mpConroe

Post autor: mpConroe »

Ekskluzywny... Oj, to chyba złe określenie :) .

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:A może dobudujecie we własnym zakresie do tych N8C niskie człony albo kupicie niskie doczepki (ten genialny IMHO pomysł już został zapomniany?) :) ?
Te doczepki nie są takie genialne, taki N8C z doczepką to IMO trochę za pojemny byłby.
ppln pisze:PS. Jak można oddawać (/wypożyczać) ekskluzywny wahadłowy skład tramwajów za zwykły skład 105-tek? Ja bym żądał co najmniej dwóch składów.
Sztuka jest sztuka, liczebność się nie zmieniła. A ten drugi skład to wziąć tylko po to, żeby stał na zajezdni?

ff

Post autor: ff »

Peter pisze:Pamiętam bytomski 105Na #497, ale myślałem że go skasowali ze względu na stan techniczny. No cóż zawsze się człowiek czegoś nowego dowie. ;)
Zderzył się ze zjeżdzającym do Stroszka (remont w Zabrzu) 461 na linii 29 (Lompy Chebzie). 461 wiózł dodatkowo truposza na holu. Cała siła uderzenia praktycznie poszła w 497 na 18.

Peter pisze:
ff pisze:No to raczej bierna. ;)
Czynna, czynna :P
No dobrze, czynna. Takiej to fakt, nie mamy. Zmyliło mnie to, że napisałeś, że to będzie jedyna doczepa czynna. W takim razie drugie wagony z naszych składów to jak nazwać? To też jest w pewnym sensie doczepa czynna, tyle że z kabiną... Czy się może mylę?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ff pisze:To też jest w pewnym sensie doczepa czynna, tyle, że z kabiną... Czy się może mylę?
Wagon motorowy (no, taki najzwyklejszy w świecie) jadący w składzie jako drugi.

ff

Post autor: ff »

plocmaster pisze:Wagon motorowy (no, taki najzwyklejszy w świecie) jadący w składzie jako drugi.
Ale doczepiony z tyłu, no więc doczepa ;)

szubak

Post autor: szubak »

ppln pisze:PS. Jak można oddawać (/wypożyczać) ekskluzywny wahadłowy skład tramwajów za zwykły skład 105-tek? Ja bym żądał co najmniej dwóch składów.
Ekskluzywny? :wall: Zapytaj sie kogokolwiek u nas na zajezdni czym woli jechac, krakowska stozlomka czy 111N :D

ppln

Post autor: ppln »

No ale to tak czy siak unikat ;)

A że śląski tramwaj jest nieco mniej komfortowy od krakowskiego po NG/kilku NB to wiadomo.

ff

Post autor: ff »

Krakowski skład (pewnie 252+253) jeździ dziś na 11/41. Jechał tuż przed innym składem (456+457 lub 482+483), więc nie wiem dokładnie która linia. Podobno był już wczoraj wieczorem na 11.

Peter

Post autor: Peter »

#252+253 dzisiaj śmiga cały dzień na 11-tce (nie spojrzałem na nr pociągu niestety). Widziałem go już rano o 7:15 na 3-go Maja w Chorzowie jak jechałem 840.
Teraz nim jechałem w pierwszym wagonie. Można powiedzieć, że jest estetycznie, ale widać, że był używany. Troszkę jest rdzy i będą musieli nad tymi wagonami jeszcze popracować jak będą mieli kasę. ;)
szubak pisze:Zapytaj sie kogokolwiek u nas na zajezdni czym woli jechac, krakowska stozlomka czy 111N
Co jak co, ale wagony przyznasz są specyficzne. :) Dostaliście zresztą jedne z gorszych egzemplarzy moim zdaniem. Musieli się pozbyć "kanarków". :devil:

luki

Post autor: luki »

No jeździ chyba na 113. Ja sobie tak zwyczajnie ide niczego nie świadomy, oglądam się i nagle :wow:
Udało mi się go złapać od zadka, czyli ex.#430 :strzałka: #252+253

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”