Konstal 105N/105Na

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Rychu, ale nie napisałem, że jest to zależne od prędkości. Logiczne? Wskazana prędkość tutaj jest wartością orientacyjną. Nie wykłócaj się ze mną.
PS. Odpuść sobie protekcjonalny ton z formą "kolego" włącznie, bo nie jestem twoim kolegą.

Ryszard49

Post autor: Ryszard49 »

Panie *TLG a jednak boli.

Bąbel

Post autor: Bąbel »

To w takim razie jakie wagony mają szafkę do sufitu, a nie są 105Na?
105Nb,105Ne,105Nb/e,105Nf,105Ng,105N1k,105N2k,105Nm,105Nz i cały alfabet którego nie wymieniłem :lol:
KKS pisze:Ja tylko chciałem spytać, czy jest jeszcze jakiś szczegół, który różni 105N od Na oprócz szafy i szybek.
Nie nie ma takiego szczegółu, który dziś by je wyróżniał. Od początku eksploatacji były unifikowane.
ppln pisze:Chyba inny pulpit. A niemal na pewno jeszcze coś z elektroniki.
Pulpitów w stopiątkach stosowanych w latach 1973-1991 był ogrom. Nawet nie potrafiłbym zliczyć. W ramach serii 105N nie wszystkie miały taki sam pulpit. A co do elektroniki to fabrycznie 105N i 105Na nie były w nią wyposażane (no może diody). Pod względem połączeń schematowych o rozwiązań elektrycznych są już duże różnice, ale za dużo opisywać i zbyt szczegółowo.

[ Dodano: 2008-04-13, 20:39 ]
Ryszard49 pisze:Kolega *TLG napisał:
Chciałbym tą wypowiedź sprostować.
W momencie, gdy spadek napięcia na rezystorach RG rozrusznika zmniejszy się do wartości ok. 300 V lub gdy rozrusznik osiągnie 41 pozycję otwierają się styczniki SR2 i SR1 a zamykają się styczniki SG1, SG2, SG4, powodując przełączenie silników z układu szeregowego na równoległy.
Tak więc przełączenie z układu szeregowego na równoległy nie zależy od prędkości z jaką porusza się tramwaj.
To jeśli już prostujesz to zrób to prawidłowo. Ani w 105N, ani 105Na nie występuje układ równoległy silników tylko szeregowo-równoległy.
"W momencie, gdy spadek napięcia na rezystorach RG rozrusznika zmniejszy się do wartości ok. 300 V lub gdy rozrusznik osiągnie 41 pozycję otwierają się styczniki SR2 i SR1 a zamykają się styczniki SG1, SG2, SG4, powodując przełączenie silników z układu szeregowego na równoległy."
A tu powinno zniknąć słow LUB.
To tak jak z ustawą LUB CZASOPISMA :lol:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Nie nie ma takiego szczegółu, który dziś by je wyróżniał. Od początku eksploatacji były unifikowane.
O, właśnie o taką odpowiedź mi chodziło, dzięki ;)

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

Obrazek

Podobno taki 105N jest na stanie MPK ( niestety numeru taborowego nie znam ). Czy ktoś może to potwierdzić/temu zaprzeczyć :?:

P.S. Dziękuję za wszelkie informacje

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Nie ma.

BTW. Pytaj się o takie rzeczy na Wrocławskim Forum a nie Ogólnopolskim :mruga:

Bąbel

Post autor: Bąbel »

Dokładnie miejscowi prędzej odpiszą ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG - czy Możesz Orientujesz się co oni kombinują ? :mruga:

:strzałka: http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-13464

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Już dawno trwają takie prace. 1 marca miała ruszyć linia z Potockiej do Zajączka, ale ZTM się wycofał (były nawet pomiary peronów w międzytorzu zrobione). Był też drugi pociąg, przetwornice działały, ale jak spróbowali ruszyć strzeliły fajerwerki i poszedł cały obwód główny.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

:nuts: Naprawdę nie lepiej było wypożyczyć jakieś dwukierunki ?!

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Coffee pisze:Naprawdę nie lepiej było wypożyczyć jakieś dwukierunki ?!
Były rozmowy z MPK Kraków, ale z kilku powodów (głównie logistycznych, ale nie tylko) wycofano się z tego.

mkm101

Post autor: mkm101 »

J-31 pisze:TLG - czy Możesz Orientujesz się co oni kombinują ? :strzałka: http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-13464
http://tramwar2.republika.pl/tw-dwukier.html

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

Zupełnie jak jakiś czas temu we Wrocławiu :D

Czy pasażerwie będą podróżować tylko w 1 wagonie?

mkm101

Post autor: mkm101 »

Skoda 16T pisze:Czy pasażerwie będą podróżować tylko w 1 wagonie?
Na razie nie będą tak podróżować - ZTM zrezygnował z dwukierunków (poniekąd słusznie, bo do przewozu much nie potrzeba aż dwóch składów dwuwagonowych). Szkoda tylko że pewna kwota pieniędzy poszła w nicość.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Czy warszawskie stopiątki muszą stale "brzydnąć na twarzy"?... Nie można im zostawić klasycznego wyglądu (a przynajmiej bardziej do niego zbliżonego - jak np. w Poznaniu)?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Czy warszawskie stopiątki muszą stale "brzydnąć na twarzy"?... Nie można im zostawić klasycznego wyglądu (a przynajmiej bardziej do niego zbliżonego - jak np. w Poznaniu)?
Lepsze to niż wyłup

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

PAFAWAG pisze:Czy warszawskie stopiątki muszą stale "brzydnąć na twarzy"?... Nie można im zostawić klasycznego wyglądu (a przynajmiej bardziej do niego zbliżonego - jak np. w Poznaniu)?
Mnie się podoba. Brakuje mu co prawda kilku rzeczy, ale moim zdaniem zmiany poczynione w tych wagonach poprawiły ich wzornictwo i zyskały nieco elegancji. Prosty zabieg bez zabaw w wszczepy z laminatów.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

plocmaster pisze:
Czy warszawskie stopiątki muszą stale "brzydnąć na twarzy"?... Nie można im zostawić klasycznego wyglądu (a przynajmiej bardziej do niego zbliżonego - jak np. w Poznaniu)?
Lepsze to niż wyłup
Ale wyłupy też źle nie wyglądają... Popatrz na Krakowskie.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Coffee pisze:Ale wyłupy też źle nie wyglądają... Popatrz na Krakowskie.
Krakowskie dzięki tym czarnym kwadratom wokół świateł źle nie wyglądają, czego nie da się powiedzieć o warszawskich

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

z Warszawskich wygłupów mnie rozwalały najbardziej, te, które miały żółte otoczki reflektorów...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”