Konstal 105N/105Na
Czy Pamiętacie NGIII Tramwajów Warszawskich ?
http://img233.imageshack.us/img233/1239/tw14061.jpg
Taką naprawę główną, przeszły dwa składy
Konstal 105Ne #1406+1405
oraz Konstal 105Nm #1470+1469
Oba już jeżdżą. Można je spotkać na linii nr. 1 (Banacha - ¯erań Wsch.)
Mnie udało się dorwać #1406+1405. A poniżej kilka fotek oraz maly opis
Wnętrze - przedział pasażerski
Bardzo ładnie został zrobiony przedział pasażerski. Został ładnie odnowiony. Dodano nową wykładzinę oraz wstawiono nowe fotele.
http://img215.imageshack.us/img215/9548/tw140613.jpg
http://img847.imageshack.us/img847/2844/tw140610.jpg
Jasna wykładzina podłogowa, białe panele naścienne, a całość dopełniają żółte poręcze, żółte drzwi oraz żółte obudowy mechanizmów drzwiowych.
Przy czym to nie jest typowa, jasna żółć. To jest lekki odcień żółci połączony z lekkim odcieniem pomarańczowego.
Całość sprawia, miłe, ciepłe wrażenie. I znacznie rozjaśnia wnętrze
Po środku wagonu - na wysokości trzecich drzwi - zorganizowano dodatkową rzeźnie (dokładnie jak w poznańskich Konstalach 105Na)
http://img42.imageshack.us/img42/3033/tw14065.jpg
Fotele
Fotele są nowe - zamówione.
http://img853.imageshack.us/img853/4747/tw140611.jpg
http://img695.imageshack.us/img695/3748/tw140612.jpg
Jeśli pominiemy tą czerwoną tapicerkę - ona szybko się zabrudzi i wytrze - to fotele są naprawdę świetne
Fotele są miękkie, mają trochę gąbki. I ogólnie siedzi się na nich naprawdę wygodnie.
Większość foteli ustawiona jest przodem do kierunku jazdy, ale... jest jeden odwrócony
http://img59.imageshack.us/img59/9797/tw14062.jpg
Myślę, że to jest dobry pomysł. Na pewno jest to wygodne rozwiązanie
Oświetlenie
1. Oświetlenie sufitowe
Od pewnego czasu Tramwaje Warszawskie zmieniają oświetlenie sufitowe w swoich Konstalach. Już nie są to wielkie, wiszące klosze, ale mniejsze jarzeniówki, ładnie zakamuflowane w suficie
http://img69.imageshack.us/img69/1732/tw14067.jpg
2. Oświetlnie stopni
To jest nowość. Na zewnątrz wagonu zainstalowano oświetlenie wejścia. I są to - chyba diody. Jeśli się mylę, to proszę mnie poprawić
http://img821.imageshack.us/img821/5057/tw140614.jpg
Informacja pasażerska
Na początek nietypowe zdjęcie. Otóz zrobiła na mnie wrażenie boczna tablica elektroniczna. Ona jest dwu stronna.. a mimo to jest taka cienka. Jest na pewno cieńsza niż w PESACH 120Na "Swing"
http://img854.imageshack.us/img854/4527/tw14066.jpg
A co pokazuje ta tablica ?
W środku mogą pojawić się dwie informacje. Pierwsza normalna, to trasa linii (o dziwo są polskie znaki )
http://img145.imageshack.us/img145/1975/tw14069.jpg
Jednakże w wagonie #1405 (drugi w składzie) spotkałem się z sytuacją, że informacja pasażerska nie działa. I na wewnętrznym ekranie pokazywała się tylko data i czas
http://img25.imageshack.us/img25/4241/tw14063.jpg
Natomiast na zewnątrz - tej samej tablicy
http://img713.imageshack.us/img713/7271/tw140616.jpg
Najciekawszym jednak elementem informacji pasażerskiej okazał się mały, wąski wyświetlacz, którego zainstalowano - nie po środku wagonu - ale na z boku na szafce WN
http://img101.imageshack.us/img101/4606/tw14064.jpg
http://img10.imageshack.us/img10/8352/tw14068.jpg
Jest on kolorowy. A jak to działa ? To zobaczycie na minutowym filmiku.. przy okazji wyłapałem błąd zapowiedzi
http://img3.imageshack.us/i/smq.mp4/
Jeszcze na koniec widok zewnętrzny na #1405
http://img263.imageshack.us/img263/7721/tw140615.jpg
I jeszcze tylko małe info. Prócz tych dwóch wspomniany na początku postu składów po NGIII. Jest jeszcze jeden skład Konstal 105Na #1204+1205
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-21091
Jednakże nie przeszedł on aż tak bogatego zakresu naprawy jak tamte dwa. On został tylko ładnie polakierowany
http://img233.imageshack.us/img233/1239/tw14061.jpg
Taką naprawę główną, przeszły dwa składy
Konstal 105Ne #1406+1405
oraz Konstal 105Nm #1470+1469
Oba już jeżdżą. Można je spotkać na linii nr. 1 (Banacha - ¯erań Wsch.)
Mnie udało się dorwać #1406+1405. A poniżej kilka fotek oraz maly opis
Wnętrze - przedział pasażerski
Bardzo ładnie został zrobiony przedział pasażerski. Został ładnie odnowiony. Dodano nową wykładzinę oraz wstawiono nowe fotele.
http://img215.imageshack.us/img215/9548/tw140613.jpg
http://img847.imageshack.us/img847/2844/tw140610.jpg
Jasna wykładzina podłogowa, białe panele naścienne, a całość dopełniają żółte poręcze, żółte drzwi oraz żółte obudowy mechanizmów drzwiowych.
Przy czym to nie jest typowa, jasna żółć. To jest lekki odcień żółci połączony z lekkim odcieniem pomarańczowego.
Całość sprawia, miłe, ciepłe wrażenie. I znacznie rozjaśnia wnętrze
Po środku wagonu - na wysokości trzecich drzwi - zorganizowano dodatkową rzeźnie (dokładnie jak w poznańskich Konstalach 105Na)
http://img42.imageshack.us/img42/3033/tw14065.jpg
Fotele
Fotele są nowe - zamówione.
http://img853.imageshack.us/img853/4747/tw140611.jpg
http://img695.imageshack.us/img695/3748/tw140612.jpg
Jeśli pominiemy tą czerwoną tapicerkę - ona szybko się zabrudzi i wytrze - to fotele są naprawdę świetne
Fotele są miękkie, mają trochę gąbki. I ogólnie siedzi się na nich naprawdę wygodnie.
Większość foteli ustawiona jest przodem do kierunku jazdy, ale... jest jeden odwrócony
http://img59.imageshack.us/img59/9797/tw14062.jpg
Myślę, że to jest dobry pomysł. Na pewno jest to wygodne rozwiązanie
Oświetlenie
1. Oświetlenie sufitowe
Od pewnego czasu Tramwaje Warszawskie zmieniają oświetlenie sufitowe w swoich Konstalach. Już nie są to wielkie, wiszące klosze, ale mniejsze jarzeniówki, ładnie zakamuflowane w suficie
http://img69.imageshack.us/img69/1732/tw14067.jpg
2. Oświetlnie stopni
To jest nowość. Na zewnątrz wagonu zainstalowano oświetlenie wejścia. I są to - chyba diody. Jeśli się mylę, to proszę mnie poprawić
http://img821.imageshack.us/img821/5057/tw140614.jpg
Informacja pasażerska
Na początek nietypowe zdjęcie. Otóz zrobiła na mnie wrażenie boczna tablica elektroniczna. Ona jest dwu stronna.. a mimo to jest taka cienka. Jest na pewno cieńsza niż w PESACH 120Na "Swing"
http://img854.imageshack.us/img854/4527/tw14066.jpg
A co pokazuje ta tablica ?
W środku mogą pojawić się dwie informacje. Pierwsza normalna, to trasa linii (o dziwo są polskie znaki )
http://img145.imageshack.us/img145/1975/tw14069.jpg
Jednakże w wagonie #1405 (drugi w składzie) spotkałem się z sytuacją, że informacja pasażerska nie działa. I na wewnętrznym ekranie pokazywała się tylko data i czas
http://img25.imageshack.us/img25/4241/tw14063.jpg
Natomiast na zewnątrz - tej samej tablicy
http://img713.imageshack.us/img713/7271/tw140616.jpg
Najciekawszym jednak elementem informacji pasażerskiej okazał się mały, wąski wyświetlacz, którego zainstalowano - nie po środku wagonu - ale na z boku na szafce WN
http://img101.imageshack.us/img101/4606/tw14064.jpg
http://img10.imageshack.us/img10/8352/tw14068.jpg
Jest on kolorowy. A jak to działa ? To zobaczycie na minutowym filmiku.. przy okazji wyłapałem błąd zapowiedzi
http://img3.imageshack.us/i/smq.mp4/
Jeszcze na koniec widok zewnętrzny na #1405
http://img263.imageshack.us/img263/7721/tw140615.jpg
I jeszcze tylko małe info. Prócz tych dwóch wspomniany na początku postu składów po NGIII. Jest jeszcze jeden skład Konstal 105Na #1204+1205
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-21091
Jednakże nie przeszedł on aż tak bogatego zakresu naprawy jak tamte dwa. On został tylko ładnie polakierowany
Ta wewnętrzna tablica jest trochę kiepsko ustawiona (nieco zbyt szybkie zmiany), te kolory są akurat najmniej potrzebne (pewnie producent chciał przyszpanować kilkukolorowymi diodami ), ale za to ma układ treści na żywca zerżnięty z R&G czyli stosunkowo najlepiej się sprawdzający
Za to ta boczna deska jest IMO do poprawki - nazwy przystanków są napisane zbyt wielkim fontem, pole na nr linii jest zbyt szerokie i nie wyświetlają się przesiadki (a to jest wymóg ZTM-u, który spełnia jak dotąd tylko jeden z czterech systemów)
Za to ta boczna deska jest IMO do poprawki - nazwy przystanków są napisane zbyt wielkim fontem, pole na nr linii jest zbyt szerokie i nie wyświetlają się przesiadki (a to jest wymóg ZTM-u, który spełnia jak dotąd tylko jeden z czterech systemów)
Nie no kapitalnie odnowione, ale w zasadzie to tylko wnętrze, przód i te całe światła przednie to takie cudowanie, o wiele lepiej wyglądały by odnowione oryginalne światła. Co i tak nie zmienia faktu, że najładniejszym frontem tramwajowym po modernie jaki widziałem jest zrobiony w FPS-ie Konstal z TŚ-ki #535.
Jak tam masz piasecznicę to inaczej nie dało rady.J-31 pisze:Na pewno jest to wygodne rozwiązanie
Jak już gdzieś wcześniej pisałem od nowego roku wszystkie wozy z NG mają wychodzić w nowych barwach.J-31 pisze:Jednakże nie przeszedł on aż tak bogatego zakresu naprawy jak tamte dwa. On został tylko ładnie polakierowany
Problem polega na tym, ze ZTM nie zechciał łaskawie udostępnić bazy danych, wobec czego TW musiały same to programować.ppln pisze:a to jest wymóg ZTM-u, który spełnia jak dotąd tylko jeden z czterech systemów
No nie przesadzaj, to się nie umywa do nowoczesnych modernizacji z wymianą aparatury, ta boczna tablica wewnętrzna jest raczej przeciętna (słabo czytelna), a font zewnętrznej to koszmar.
Orientuje się może ktoś ile sobie biorą różni producenci za taki gotowy moduł tablicy bocznej? Monitor na tej matrycy kosztuje w w detalu okolicach $2 000 więc cena na pewno nie jest niska (nie mniej niż 6 000 po kosztach licząc razem z komputerem), ale jestem ciekaw ile z tego bierze sobie producent.
I jeśli w TW są używane 3 systemy informacji pasażerskiej to macie jakieś magiczne narzędzie spinające wszystko w całość czy trzeba wprowadzać zmiany w 3 miejsca?
Orientuje się może ktoś ile sobie biorą różni producenci za taki gotowy moduł tablicy bocznej? Monitor na tej matrycy kosztuje w w detalu okolicach $2 000 więc cena na pewno nie jest niska (nie mniej niż 6 000 po kosztach licząc razem z komputerem), ale jestem ciekaw ile z tego bierze sobie producent.
I jeśli w TW są używane 3 systemy informacji pasażerskiej to macie jakieś magiczne narzędzie spinające wszystko w całość czy trzeba wprowadzać zmiany w 3 miejsca?