Konstal 105N/105Na

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Pytałem o to, ponieważ tam poprawej stoi inna 105-tka, błękina. Ten embemat na tylnej ścianie mnie zmylił. Ale ok. to jest GOP.

Hejże Inspektorze, Masz już pewną wskazówkę (czyt.: przynętę :lol: ) do polowania ;)

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Bo te błekitne to Nauki Jazdy :):):)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ok. Dzięki. Rzeczywiście za nim stoi 102-ka, z typowym przodem jak tylko w GOP-ie. :)

szubak

Post autor: szubak »

Poznaniak pisze:1) No możliwie, ze w 105Na tych "skrzynek" z tyłu fabrycznie nie montowano (nie mam pełnych informacji), ale przynajmniej w Poznnaiu we wszystkich 105Na są, a w doczepach (105NaD) dodatkowo jeszcze długa skrzynka z przodu

2) No wiadomo, ze w GOPie różne dziwne rzeczy jeżdza ;-)
No bo sa dwa pulpity manewrowe, tak zeby wygodnie bylo jezdzic wagonem w obie strony...

YogY

Post autor: YogY »

[shadow=red]INFORMACJE ZE STRONY [/shadow]http://jastrzab.lhs.pl/

1.- Jakie zmiany wprowadzono w wagonie 105Na względem wagonu 105N ?

- przełączalny układ silników trakcjnych w czasie rozruchu (z szeregowego na równoległy);
- przystosowanie do sterowania w pociągu wielowagonowym;
- kontrola i sygnalizacja rozruchu, wybiegu i hamowania wszystkich wagonów pociągu oraz blokada rozruchu w przypadku, gdy rozruch nie jest realizowany we wszystkich wagonach;
- uproszczenie regulacji maksymalnych prądów rozruchu i hamowania oraz umożliwienie precyzyjnej regulacji tych prądów i zapewnienie zgodności prądów w wagonach sterowanych w sposób ukrotniony;
- sterowanie ukrotnione oświetleniem zewnętrznym wagonów pociągu;
- sterowanie ukrotnione pracą przetowrnic wszystkich wagonów pociągu;
- uproszczenie czynności otwierania i zamykania wszystkich drzwi wagonu (pociągu) oraz umożliwienie otwierania tylko pierwszych drzwi pierwszego wagonu;
- zabezpieczenie przed skutkami zaniku napięcia i ponownego jego powrotu podczas rozruchu oraz uniemożliwienie rozruchu przy zbyt niskim napięciu sieci trakcyjnej;
- zabezpieczenie przed możliwością przejścia wysokiego napięcia na obowdy sterowania i oświetlenia;
- zabezpieczenie przez rozruchem w czasie manewru wybiegu i hamowania w przypadku "sklejania" styków stycznika liniowego;
- skuteczniejsze zabezpieczenie elementów elektronicznych przed przepięciami;
- uproszczenie układu zasilania hamulców szynowych;
- układ diagnostyczny do wykrywania w pociągu wagonów z niesprawnym układem elektrycznym oraz do kontroli lampek sygnalizacyjnych na pulpicie;
- ułatwienie dostępu do przekaźnika samoczynnego rozruchu i tablic bezpiecznikowych usytuowanych za stanowiskiem motorniczego;

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Extra. Dzięki za bogatą odpowiedź. Pozdrawiam... :)

luki

Post autor: luki »

W GOP w zajezdni ZKT-3 Bytom są wagony 105N oraz 105Na z średnią szafą bezpiecznikową za motorniczym. W typowych 105N były niskie małe i tektórowa ścianka, zaś w przerobionych na Na oraz w Na są szafy do sufitu. Zaś te niektóre Bytomiaki mają srednie jakby z 70-80%, i w większości są oznaczone jako 105N. :mruga: ciekawe co jeden jest w Chorzowie 464-465.

Robson

Post autor: Robson »

A moze wie ktos co to jest za typ 105N/1 słyszałem ze to jest seria przejściowa pomiedzy 105N a 105Na ale nie jestem pewien. Moze ktos z was to wie??

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Robson pisze:A moze wie ktos co to jest za typ 105N/1

105N/1 ?? Pierwsze słysze..

Robson

Post autor: Robson »

Wg ksiazki Jana Wojcieszaka w Gorzowie wagony z 1977 i 78 sa jako typ 105N/1 a w Atlasie Tramwajów tez była wzmianka ale tylko jednozdaniowa

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Moze tak są oznaczane pierwsze wagony po NG?

Robson

Post autor: Robson »

ALe czesc z nich nie miała NG

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Robson pisze:ALe czesc z nich nie miała NG
Hm...no to mozę to jakis typ przejsciowy pomiedzy 105N a 105Na

Damhan

Post autor: Damhan »

To raczej tylko różnica w nazwie. Tramwaje te nie różnią się zbytnio od zwykłych 105N.
PS. Od niedawna w Gdańsku nie ma żadnych liniowych 105N, a tylko 105Na, NGd99 i 114Na.

voy

Post autor: voy »

Do tego dochodzę choppery 105NCh.

Trolejbusek7Tr

Post autor: Trolejbusek7Tr »

Have these trams reostatic or thyristor regulation?

PL. Te tramwaje są reostatyczne (oporowe) czy posiadają regulację tyrystorową?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Trolejbusek7Tr pisze:Have these trams reostatic or thyristor regulation?
Are you asking about trams type 105 ? :)

So
- 105 N (reostatic)
- 105 Na (reostatic)
- 105 Nch (?, sorry I don't remember)
- 105 N2k (thyristor)

Regards J-31 :)

(PL)
Czy Pytasz o tramwaje typu 105 ? :)

Więc:
- 105 N (oporowy)
- 105 Na (oporowy)
- 105 Nch (?, sorry nie pamiętam)
- 105 N2k (tyrystor)

voy

Post autor: voy »

105NCh - thyristor

Damhan

Post autor: Damhan »

105NCh is tram after the repeair in Protram, Wrocław. These trams (ten wagons) you can meet only in Gdańsk. :)

PL. 105NCh jest tramwajem po remoncie w zakładzie Protram we Wrocławiu. Te tramwaje (10 wagonów) możesz spotkać tylko w Gdańsku. :)

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Co do wagonów 105NCh to nie są one tylko w Gdańsku. W Poznaniu też jest jeden skład tego typu 105NCh+105NChD(105NTW+105NTW)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”