Konstal 105N/105Na
No bo sa dwa pulpity manewrowe, tak zeby wygodnie bylo jezdzic wagonem w obie strony...Poznaniak pisze:1) No możliwie, ze w 105Na tych "skrzynek" z tyłu fabrycznie nie montowano (nie mam pełnych informacji), ale przynajmniej w Poznnaiu we wszystkich 105Na są, a w doczepach (105NaD) dodatkowo jeszcze długa skrzynka z przodu
2) No wiadomo, ze w GOPie różne dziwne rzeczy jeżdza
[shadow=red]INFORMACJE ZE STRONY [/shadow]http://jastrzab.lhs.pl/
1.- Jakie zmiany wprowadzono w wagonie 105Na względem wagonu 105N ?
- przełączalny układ silników trakcjnych w czasie rozruchu (z szeregowego na równoległy);
- przystosowanie do sterowania w pociągu wielowagonowym;
- kontrola i sygnalizacja rozruchu, wybiegu i hamowania wszystkich wagonów pociągu oraz blokada rozruchu w przypadku, gdy rozruch nie jest realizowany we wszystkich wagonach;
- uproszczenie regulacji maksymalnych prądów rozruchu i hamowania oraz umożliwienie precyzyjnej regulacji tych prądów i zapewnienie zgodności prądów w wagonach sterowanych w sposób ukrotniony;
- sterowanie ukrotnione oświetleniem zewnętrznym wagonów pociągu;
- sterowanie ukrotnione pracą przetowrnic wszystkich wagonów pociągu;
- uproszczenie czynności otwierania i zamykania wszystkich drzwi wagonu (pociągu) oraz umożliwienie otwierania tylko pierwszych drzwi pierwszego wagonu;
- zabezpieczenie przed skutkami zaniku napięcia i ponownego jego powrotu podczas rozruchu oraz uniemożliwienie rozruchu przy zbyt niskim napięciu sieci trakcyjnej;
- zabezpieczenie przed możliwością przejścia wysokiego napięcia na obowdy sterowania i oświetlenia;
- zabezpieczenie przez rozruchem w czasie manewru wybiegu i hamowania w przypadku "sklejania" styków stycznika liniowego;
- skuteczniejsze zabezpieczenie elementów elektronicznych przed przepięciami;
- uproszczenie układu zasilania hamulców szynowych;
- układ diagnostyczny do wykrywania w pociągu wagonów z niesprawnym układem elektrycznym oraz do kontroli lampek sygnalizacyjnych na pulpicie;
- ułatwienie dostępu do przekaźnika samoczynnego rozruchu i tablic bezpiecznikowych usytuowanych za stanowiskiem motorniczego;
1.- Jakie zmiany wprowadzono w wagonie 105Na względem wagonu 105N ?
- przełączalny układ silników trakcjnych w czasie rozruchu (z szeregowego na równoległy);
- przystosowanie do sterowania w pociągu wielowagonowym;
- kontrola i sygnalizacja rozruchu, wybiegu i hamowania wszystkich wagonów pociągu oraz blokada rozruchu w przypadku, gdy rozruch nie jest realizowany we wszystkich wagonach;
- uproszczenie regulacji maksymalnych prądów rozruchu i hamowania oraz umożliwienie precyzyjnej regulacji tych prądów i zapewnienie zgodności prądów w wagonach sterowanych w sposób ukrotniony;
- sterowanie ukrotnione oświetleniem zewnętrznym wagonów pociągu;
- sterowanie ukrotnione pracą przetowrnic wszystkich wagonów pociągu;
- uproszczenie czynności otwierania i zamykania wszystkich drzwi wagonu (pociągu) oraz umożliwienie otwierania tylko pierwszych drzwi pierwszego wagonu;
- zabezpieczenie przed skutkami zaniku napięcia i ponownego jego powrotu podczas rozruchu oraz uniemożliwienie rozruchu przy zbyt niskim napięciu sieci trakcyjnej;
- zabezpieczenie przed możliwością przejścia wysokiego napięcia na obowdy sterowania i oświetlenia;
- zabezpieczenie przez rozruchem w czasie manewru wybiegu i hamowania w przypadku "sklejania" styków stycznika liniowego;
- skuteczniejsze zabezpieczenie elementów elektronicznych przed przepięciami;
- uproszczenie układu zasilania hamulców szynowych;
- układ diagnostyczny do wykrywania w pociągu wagonów z niesprawnym układem elektrycznym oraz do kontroli lampek sygnalizacyjnych na pulpicie;
- ułatwienie dostępu do przekaźnika samoczynnego rozruchu i tablic bezpiecznikowych usytuowanych za stanowiskiem motorniczego;
W GOP w zajezdni ZKT-3 Bytom są wagony 105N oraz 105Na z średnią szafą bezpiecznikową za motorniczym. W typowych 105N były niskie małe i tektórowa ścianka, zaś w przerobionych na Na oraz w Na są szafy do sufitu. Zaś te niektóre Bytomiaki mają srednie jakby z 70-80%, i w większości są oznaczone jako 105N. ciekawe co jeden jest w Chorzowie 464-465.
Are you asking about trams type 105 ?Trolejbusek7Tr pisze:Have these trams reostatic or thyristor regulation?
So
- 105 N (reostatic)
- 105 Na (reostatic)
- 105 Nch (?, sorry I don't remember)
- 105 N2k (thyristor)
Regards J-31
(PL)
Czy Pytasz o tramwaje typu 105 ?
Więc:
- 105 N (oporowy)
- 105 Na (oporowy)
- 105 Nch (?, sorry nie pamiętam)
- 105 N2k (tyrystor)