Konstal 105N/105Na

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Koti821

Post autor: Koti821 » 2011-02-09, 13:54

ppln pisze:chociaż wtedy żeby szybko awaryjnie zahamować trzeba pamiętać żeby puścić oba
Już sobie wyobrażam co to by było podczas awaryjnego hamowania. Ręka z nastawnika, a motorniczy panika :D

Awatar użytkownika
MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

[Łódź] Nowa łódzka bulwa

Post autor: MrStronek » 2011-02-11, 20:52

pulpit sterowniczy
Obrazek

Zewnątrz
Obrazek

W Środku
Obrazek

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2011-02-11, 21:09

Tia. I znów kosztem dwóch dodatkowych siedzeń, pozbywa się jedynego atutu wyrobów stozłomopodobnych...
22 Borek Fałęcki - Zakopiańska, Kapelanka, Dietla, Starowiśla, Hala Targowa, Rondo Grzegórzeckie, Dąbie, M1, Pl. Centralny, Kombinat, Mrozowa - Walcownia

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2011-02-11, 21:54

Ciekawe czy wzmocnili konstrukcje przed wklejeniem szyb. Bo znając konstrukcje stopiątki i jej tendencje do "wichrowania" może się okazać, że szyby będą wystrzeliwać.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2011-02-11, 22:33

Coffee pisze:pozbywa się jedynego atutu wyrobów stozłomopodobnych...
A jaki w tym atut? Bardzo dobrze, że zrobili rzeźnię. Lepiej, żeby taka pani z wózkiem stała w takim miejscu, niż robiła zator na środku przejścia. ;)

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2011-02-11, 22:35

OPi pisze:A jaki w tym atut? Bardzo dobrze, że zrobili rzeźnię. Lepiej, żeby taka pani z wózkiem stała w takim miejscu, niż robiła zator na środku przejścia.
Kol. Coffee miał raczej na myśli fakt usunięcia trzecich drzwi i zastąpienia ich oknem oraz w/w dwoma dodatkowymi siedzeniami.
Wałęsa dawaj moje 100 milionów! | :strzałka: naczarnych.ubf.pl

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2011-02-12, 00:11

Kol. Coffee miał raczej na myśli fakt usunięcia trzecich drzwi i zastąpienia ich oknem oraz w/w dwoma dodatkowymi siedzeniami.
Dokładnie. U nas dało się to jeszcze inaczej rozwiązać, bo jest rzeźnia i dodatkowe drzwi.
BTW: Czyżby przewidziany jako solówka?
22 Borek Fałęcki - Zakopiańska, Kapelanka, Dietla, Starowiśla, Hala Targowa, Rondo Grzegórzeckie, Dąbie, M1, Pl. Centralny, Kombinat, Mrozowa - Walcownia

ppln

Post autor: ppln » 2011-02-12, 00:46

Coffee pisze: BTW: Czyżby przewidziany jako solówka?
Skąd, u nas solówek nie ma (poza 41, ale to nie linia miejska), a tych pabianickich nikt modernizować nie będzie

Awatar użytkownika
MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek » 2011-02-12, 18:37

Dobre jest to, iż pierwsze siedzenie, pierwszy raz w historii MPK siedzenie z prawej strony jest... odwrócone :D

Obrazek
GG: 46249041

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28892
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-02-12, 19:30

Łódzkie MPK będzie teraz w ten sposób remontować swoje Konstale ? ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4171
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2011-02-13, 19:09

Dopracujcie jeszcze tylko wygląd czoła ;)

Awatar użytkownika
MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek » 2011-02-13, 20:21

J-31 pisze:Łódzkie MPK będzie teraz w ten sposób remontować swoje Konstale ? ;)
Chyba tak... Mozna też zauważyć że jest nowe malowanie... nad drzwiami gdzie jest czerwony pasek jest... czarne tło, a nie jak dotychczas żółty :confused:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28892
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-03-10, 09:40

Czy Pamiętacie NGIII Tramwajów Warszawskich ?

:strzałka: http://img233.imageshack.us/img233/1239/tw14061.jpg

Taką naprawę główną, przeszły dwa składy

:strzałka: Konstal 105Ne #1406+1405
:strzałka: oraz Konstal 105Nm #1470+1469

Oba już jeżdżą. Można je spotkać na linii nr. 1 (Banacha - ¯erań Wsch.)

Mnie udało się dorwać #1406+1405. A poniżej kilka fotek oraz maly opis

Wnętrze - przedział pasażerski
Bardzo ładnie został zrobiony przedział pasażerski. Został ładnie odnowiony. Dodano nową wykładzinę oraz wstawiono nowe fotele.

:strzałka: http://img215.imageshack.us/img215/9548/tw140613.jpg
:strzałka: http://img847.imageshack.us/img847/2844/tw140610.jpg

Jasna wykładzina podłogowa, białe panele naścienne, a całość dopełniają żółte poręcze, żółte drzwi oraz żółte obudowy mechanizmów drzwiowych.

Przy czym to nie jest typowa, jasna żółć. To jest lekki odcień żółci połączony z lekkim odcieniem pomarańczowego.

Całość sprawia, miłe, ciepłe wrażenie. I znacznie rozjaśnia wnętrze ;)

Po środku wagonu - na wysokości trzecich drzwi - zorganizowano dodatkową rzeźnie (dokładnie jak w poznańskich Konstalach 105Na)

:strzałka: http://img42.imageshack.us/img42/3033/tw14065.jpg

Fotele
Fotele są nowe - zamówione.

:strzałka: http://img853.imageshack.us/img853/4747/tw140611.jpg
:strzałka: http://img695.imageshack.us/img695/3748/tw140612.jpg

Jeśli pominiemy tą czerwoną tapicerkę - ona szybko się zabrudzi i wytrze - to fotele są naprawdę świetne

Fotele są miękkie, mają trochę gąbki. I ogólnie siedzi się na nich naprawdę wygodnie. ;)

Większość foteli ustawiona jest przodem do kierunku jazdy, ale... jest jeden odwrócony

:strzałka: http://img59.imageshack.us/img59/9797/tw14062.jpg

Myślę, że to jest dobry pomysł. Na pewno jest to wygodne rozwiązanie ;)

Oświetlenie

1. Oświetlenie sufitowe

Od pewnego czasu Tramwaje Warszawskie zmieniają oświetlenie sufitowe w swoich Konstalach. Już nie są to wielkie, wiszące klosze, ale mniejsze jarzeniówki, ładnie zakamuflowane w suficie

:strzałka: http://img69.imageshack.us/img69/1732/tw14067.jpg

2. Oświetlnie stopni
To jest nowość. Na zewnątrz wagonu zainstalowano oświetlenie wejścia. I są to - chyba diody. Jeśli się mylę, to proszę mnie poprawić ;)

:strzałka: http://img821.imageshack.us/img821/5057/tw140614.jpg

Informacja pasażerska
Na początek nietypowe zdjęcie. Otóz zrobiła na mnie wrażenie boczna tablica elektroniczna. Ona jest dwu stronna.. a mimo to jest taka cienka. Jest na pewno cieńsza niż w PESACH 120Na "Swing"

:strzałka: http://img854.imageshack.us/img854/4527/tw14066.jpg

A co pokazuje ta tablica ?

W środku mogą pojawić się dwie informacje. Pierwsza normalna, to trasa linii (o dziwo są polskie znaki :mruga: )

:strzałka: http://img145.imageshack.us/img145/1975/tw14069.jpg

Jednakże w wagonie #1405 (drugi w składzie) spotkałem się z sytuacją, że informacja pasażerska nie działa. I na wewnętrznym ekranie pokazywała się tylko data i czas

:strzałka: http://img25.imageshack.us/img25/4241/tw14063.jpg

Natomiast na zewnątrz - tej samej tablicy
:strzałka: http://img713.imageshack.us/img713/7271/tw140616.jpg

Najciekawszym jednak elementem informacji pasażerskiej okazał się mały, wąski wyświetlacz, którego zainstalowano - nie po środku wagonu - ale na z boku na szafce WN

:strzałka: http://img101.imageshack.us/img101/4606/tw14064.jpg
:strzałka: http://img10.imageshack.us/img10/8352/tw14068.jpg

Jest on kolorowy. A jak to działa ? To zobaczycie na minutowym filmiku.. przy okazji wyłapałem błąd zapowiedzi

:strzałka: http://img3.imageshack.us/i/smq.mp4/

Jeszcze na koniec widok zewnętrzny na #1405

:strzałka: http://img263.imageshack.us/img263/7721/tw140615.jpg

I jeszcze tylko małe info. Prócz tych dwóch wspomniany na początku postu składów po NGIII. Jest jeszcze jeden skład Konstal 105Na #1204+1205

:strzałka: http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-21091

Jednakże nie przeszedł on aż tak bogatego zakresu naprawy jak tamte dwa. On został tylko ładnie polakierowany ;)
Obrazek

ppln

Post autor: ppln » 2011-03-10, 16:39

Ta wewnętrzna tablica jest trochę kiepsko ustawiona (nieco zbyt szybkie zmiany), te kolory są akurat najmniej potrzebne (pewnie producent chciał przyszpanować kilkukolorowymi diodami ;) ), ale za to ma układ treści na żywca zerżnięty z R&G czyli stosunkowo najlepiej się sprawdzający ;)

Za to ta boczna deska jest IMO do poprawki - nazwy przystanków są napisane zbyt wielkim fontem, pole na nr linii jest zbyt szerokie i nie wyświetlają się przesiadki (a to jest wymóg ZTM-u, który spełnia jak dotąd tylko jeden z czterech systemów)

Awatar użytkownika
O530
Posty: 741
Rejestracja: 2010-06-15, 18:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: O530 » 2011-03-10, 18:16

Kolorowe wyświetlacze są super. U nas jest tylko jeden w ŁAZie #003.
Moim marzeniem jest zobaczenie tablic elektronicznych w kieleckich autobusach...

Teraz co do tramów. Świetnie je zrobili...

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel » 2011-03-10, 19:39

Nie no kapitalnie odnowione, ale w zasadzie to tylko wnętrze, przód i te całe światła przednie to takie cudowanie, o wiele lepiej wyglądały by odnowione oryginalne światła. Co i tak nie zmienia faktu, że najładniejszym frontem tramwajowym po modernie jaki widziałem jest zrobiony w FPS-ie Konstal z TŚ-ki #535.
ЯЦSSIДИ DДИCЭ GIVЭS PФШЭЯ ГФ ЧФU
Post nie zawiera niczego, to tylko spam.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2011-03-10, 20:29

J-31 pisze:Na pewno jest to wygodne rozwiązanie
Jak tam masz piasecznicę to inaczej nie dało rady.
J-31 pisze:Jednakże nie przeszedł on aż tak bogatego zakresu naprawy jak tamte dwa. On został tylko ładnie polakierowany
Jak już gdzieś wcześniej pisałem od nowego roku wszystkie wozy z NG mają wychodzić w nowych barwach.
ppln pisze:a to jest wymóg ZTM-u, który spełnia jak dotąd tylko jeden z czterech systemów
Problem polega na tym, ze ZTM nie zechciał łaskawie udostępnić bazy danych, wobec czego TW musiały same to programować.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2011-03-10, 22:17

Ogólnie podsumowywując zakres prac, to jestem pod ogromnym wrażeniem zakresu prac i bardzo nowoczesnej modernizacji. ;) Najbardziej podoba mi się ten wyświetlacz LCD. U mnie długo trzeba będzie na takie coś czekać. :D

ppln

Post autor: ppln » 2011-03-10, 22:31

No nie przesadzaj, to się nie umywa do nowoczesnych modernizacji z wymianą aparatury, ta boczna tablica wewnętrzna jest raczej przeciętna (słabo czytelna), a font zewnętrznej to koszmar.

Orientuje się może ktoś ile sobie biorą różni producenci za taki gotowy moduł tablicy bocznej? Monitor na tej matrycy kosztuje w w detalu okolicach $2 000 więc cena na pewno nie jest niska (nie mniej niż 6 000 po kosztach licząc razem z komputerem), ale jestem ciekaw ile z tego bierze sobie producent.

I jeśli w TW są używane 3 systemy informacji pasażerskiej to macie jakieś magiczne narzędzie spinające wszystko w całość czy trzeba wprowadzać zmiany w 3 miejsca?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28892
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-03-11, 09:34

TLG pisze:Jak tam masz piasecznicę to inaczej nie dało rady.
Faktycznie nie pomyślałem o tym. A rzeczywiście pod tym fotelem jest skrzynka. Mimo wszystko nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło :)
Obrazek

ODPOWIEDZ