Konstal 105N/105Na
A znasz lepsze rozwiązanie (oczywiście poza zakupem nowego taboru niskopodłogowego)? Na razie nie ma perspektyw na dalsze zakupy, skończą się dostawy 120Na, a póki co budowa linii do Wilanowa i Gocławia (połączona z dalszymi zakupami) są odłożone na czas nieokreślony.A ja wciąż się zastanawiam, czy warto jednak inwestować w 105?
Jak się znajdzie - zakup taboru używanego i dostawienie niskopodłogowej wstawki. Jest niedrogo, wygodnie dla pasażerów i jeszcze wagon jest niskopodłogowy. Głównym problemem jest tutaj chyba dostępność takich wagonów (zwłaszcza tych nowszych generacji Mx/Nx)TLG pisze: A znasz lepsze rozwiązanie (oczywiście poza zakupem nowego taboru niskopodłogowego)?
Ja mam jednak uzasadnione wątpliwości, czy takie inwestycje w tabor blisko 30-letni to taka rewelacyjna alternatywa dla remontów "stopiątek".ppln pisze:Jak się znajdzie - zakup taboru używanego i dostawienie niskopodłogowej wstawki.
Ja nie chcę sprowadzać znowu dyskusji do "wyższości używanego taboru z Rzeszy nad polskim".
Nie wiem jak przedstawia się kwestia eksploatacyjna, ale pod względem komfortu jazdy GT8N (te zielone z MKT z niskopodłogową wstawką z bodaj Mannheimu) bije na głowę zmodernizowane Konstale (po łódzku czyli wymiana poszycia, wnętrza, pulpitu, montaż SIP, chociaż nad Elinami - najdojrzalszą łódzką modernizacją też ma przewagę). Gdyby jeszcze zmodernizować wnętrze albo wszystko dokładnie wyczyścić, byłoby niemal idealnie.TLG pisze: Ja mam jednak uzasadnione wątpliwości, czy takie inwestycje w tabor blisko 30-letni to taka rewelacyjna alternatywa dla remontów "stopiątek".
I o ile z awaryjnością (na mieście) tradycyjnych Konstali jest przyzwoicie o tyle Elinów mamy już o gdzieś 1-2 składy mniej (+ jeszcze testowy Woltan, który nie rusza się z zajezdni od gdzieś 2 lat), a Eniki w swoim czasie więcej stały niż jeździły, teraz też podobno bywają z nimi kłopoty (ale akurat ET3 to nie moje tereny)
Jeszcze używańce z niską wstawką mają tę zaletę, że pojadą po gorszym torowisku niż wagony całkiem niskopodłogowe, zapewniając lepszą obsługę nawet na źle utrzymanych (jak łódzkie) torowiskach.
Być może Niemcom to się opłaciło. Ale to było 15 lat temu w Mannheim. Teraz te wagony mają po 30-35 lat, a Teutoni sobie winszują za nie stanowczo za dużo. Natomiast tu mówimy o modernizacji wagonów z lat 90 i nie starszych (serie z lat 70 przewidziane są na żyletki, a o wagonach najsłabszych z lat 80 nic się nie mówi, więc pewnie też złom). Nijak się nie opłaca w tej sytuacji sprowadzenie wagonów jeszcze starszych i ładowanie w to sszmalu.ppln pisze:Nie wiem jak przedstawia się kwestia eksploatacyjna, ale pod względem komfortu jazdy GT8N (te zielone z MKT z niskopodłogową wstawką z bodaj Mannheimu) bije na głowę zmodernizowane Konstale
Nie można za to winić samej idei modernizacji składów "stopiątek", a wykonawstwo i późniejszą eksploatację.ppln pisze:I o ile z awaryjnością (na mieście) tradycyjnych Konstali jest przyzwoicie o tyle Elinów mamy już o gdzieś 1-2 składy mniej (+ jeszcze testowy Woltan, który nie rusza się z zajezdni od gdzieś 2 lat), a Eniki w swoim czasie więcej stały niż jeździły, teraz też podobno bywają z nimi kłopoty (ale akurat ET3 to nie moje tereny)
Nie żebym chciał wzbudzić jakąś specjalną dyskusję nt. remontować 105N czy kupować helmuty. Przyznam się szczerze, że realia taborowe Warszawy są mi znane jedynie mgliście, stąd pytanie.
Skoro nie ma alternatywy, to dobre i to. Skądinąd jednak ciekawe jest pytanie o totalną niechęć stolicy do używek. Wygląda, że Szczecin, Gdańsk czy Kraków na swoje, przemyślane zakupy w tym względzie nie narzekają.
Skoro nie ma alternatywy, to dobre i to. Skądinąd jednak ciekawe jest pytanie o totalną niechęć stolicy do używek. Wygląda, że Szczecin, Gdańsk czy Kraków na swoje, przemyślane zakupy w tym względzie nie narzekają.
Zamiar taki istotnie był. Były także komisje, które oglądały różne wagony. Ale nie z powodu zastąpienia starego taboru, a braku taboru dwukierunkowego podczas zamknięć związanych z inwestycjami, głównie budową II linii metra.Były swego czasu plotki że Warszawa chce kupić jakieś używane wagony, ale niech bliżej wypowie się ktoś ze stolicy.
Cóż. Rzecznikiem Tramwajów Warszawskich nie jestem i naprawdę nie wiem, czy są jakieś plany zakupu taboru używanego, ale były plany zakupu tramwajów dwukierunkowych.
Nic z tego nie wyszło. A szkoda, bo takie tramwaje by się jednak sprzydały.
W zeszłym roku, będąc w czerwcu w Krakowie na 135-leciu, byłem świadkiem jak dwóch "warszawiaków" zachwycało się krakowskim Duewagiem GT8S... podobnie jak ja. Myślę, że wszyscy byśmy chcieli takie tramwaje w Warszawie, ale warto pamiętać, że krakowskie MPK bardzo gruntownie remontuje te wagony. Aktualnie nawet zmieniają im fronty. To musi sporo kosztować
- Na razie tylko Tramwaje Śląskie oraz MPK Kraków samodzielnie i gruntownie remontują używane wagony.
MPK Kraków robi to po mistrzowsku, wzbudzając zachwyt ludzi, którzy potem tym jeżdżą
- ZKM Gdańsk zleciło remont części swoich "helmutów" Modertransowi. Swoje Konstale wysłali jakiś czas temu do Łodzi (MPK vs żelazko)
- Tramwaje Szczecińskie oraz MPK Poznań - tylko zewnętrznie pomalowały swoje "helmuty", a tak po za tym w środku jest oryginalnie.
Te "remonty", które przeprowadziło MPK Poznań ze swoimi "helmutami" w ogóle nie może się równać z tym co robią mechanicy na krakowskim "Podgórzu". To nie to samo, ale... Zauważcie co robi Modertrans z poznańskimi Konstalami. W zasadzie z hali wyjeżdżają prawie nowe tramwaje.
- MPK Wrocław - też nie ściąga wagonów używanych
MPK weszło w układ z Protramem (były remonty Konstali, a teraz jest zakup nowych wagonów z Protramu), a także kupują kolejne Skody (nowe)
- Jeszcze ciekawsza sytuacja jest w Łodzi. Trzech przewoźników i dwa podejścia do tematu. MPK nie kupuje używańców - ale remontuje swoje Konstale a dodatkowo zakupili nowoczesne, nowe wagony niskopodłogowe
MKT i TP - wiadomo... uczą się gadać po niemiecku, by móc porozumieć się ze swoimi "nowymi" tramwajami
Prawdopodobnie Tramwaje Warszawskie uznały, że sprowadzenie używanego tramwaju z zachodu, a potem jego remont - to nie opłacalna inwestycja.
Nic z tego nie wyszło. A szkoda, bo takie tramwaje by się jednak sprzydały.
W zeszłym roku, będąc w czerwcu w Krakowie na 135-leciu, byłem świadkiem jak dwóch "warszawiaków" zachwycało się krakowskim Duewagiem GT8S... podobnie jak ja. Myślę, że wszyscy byśmy chcieli takie tramwaje w Warszawie, ale warto pamiętać, że krakowskie MPK bardzo gruntownie remontuje te wagony. Aktualnie nawet zmieniają im fronty. To musi sporo kosztować
Jak tak na to patrzę. To w polskich miastach przewoźnicy tramwajowi podchodzą skrajnie różnie do tego tematu.Lopez pisze:Skoro nie ma alternatywy, to dobre i to. Skądinąd jednak ciekawe jest pytanie o totalną niechęć stolicy do używek. Wygląda, że Szczecin, Gdańsk czy Kraków na swoje, przemyślane zakupy w tym względzie nie narzekają
- Na razie tylko Tramwaje Śląskie oraz MPK Kraków samodzielnie i gruntownie remontują używane wagony.
MPK Kraków robi to po mistrzowsku, wzbudzając zachwyt ludzi, którzy potem tym jeżdżą
- ZKM Gdańsk zleciło remont części swoich "helmutów" Modertransowi. Swoje Konstale wysłali jakiś czas temu do Łodzi (MPK vs żelazko)
- Tramwaje Szczecińskie oraz MPK Poznań - tylko zewnętrznie pomalowały swoje "helmuty", a tak po za tym w środku jest oryginalnie.
Te "remonty", które przeprowadziło MPK Poznań ze swoimi "helmutami" w ogóle nie może się równać z tym co robią mechanicy na krakowskim "Podgórzu". To nie to samo, ale... Zauważcie co robi Modertrans z poznańskimi Konstalami. W zasadzie z hali wyjeżdżają prawie nowe tramwaje.
- MPK Wrocław - też nie ściąga wagonów używanych
MPK weszło w układ z Protramem (były remonty Konstali, a teraz jest zakup nowych wagonów z Protramu), a także kupują kolejne Skody (nowe)
- Jeszcze ciekawsza sytuacja jest w Łodzi. Trzech przewoźników i dwa podejścia do tematu. MPK nie kupuje używańców - ale remontuje swoje Konstale a dodatkowo zakupili nowoczesne, nowe wagony niskopodłogowe
MKT i TP - wiadomo... uczą się gadać po niemiecku, by móc porozumieć się ze swoimi "nowymi" tramwajami
Prawdopodobnie Tramwaje Warszawskie uznały, że sprowadzenie używanego tramwaju z zachodu, a potem jego remont - to nie opłacalna inwestycja.
Ostatnio zmieniony 2011-01-10, 09:16 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.
25, kiedy powinniśmy w tej chwili mieć co najmniej 60 i torowiska, po których by mogły bez wykolejenia jeździć (na wielu liniach wystarczy poprawić krótkie odcinki albo trochę przyciąć trasę i końcówkę we właściwym momencie poprawić).J-31 pisze:a dodatkowo zakupili nowoczesne, nowe wagony niskopodłogowe
Szczecińskie helmuty to już przeszłość, a więc ja tu bym nie porównywał - to były inne czasy itd.J-31 pisze:- Tramwaje Szczecińskie oraz MPK Poznań - tylko zewnętrznie pomalowały swoje "helmuty", a tak po za tym w środku jest oryginalnie.
Skupiłbym się raczej na Tatrach. A można tu powiedzieć, że zakres modernizacji jest minimalny - spolszczenie, nowe wyświetlacze. Jak na razie tylko 2 z 86 wagonów mają szczecińskie barwy - reszta BVG...
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Nie ma i nie będzie.J-31 pisze:Rzecznikiem Tramwajów Warszawskich nie jestem i naprawdę nie wiem, czy są jakieś plany zakupu taboru używanego, ale były plany zakupu tramwajów dwukierunkowych.
Śmiem twierdzić, że to wyjątkowo niemiarodajna opinia. Tym bardziej, że i te wagony rozważano jako ewentualne uzupełnienie naszego taboru.J-31 pisze: byłem świadkiem jak dwóch "warszawiaków" zachwycało się krakowskim Duewagiem GT8S... podobnie jak ja. Myślę, że wszyscy byśmy chcieli takie tramwaje w Warszawie
Nie trudno się dziwić, ich sytuacja taborowa jest dramatyczna.J-31 pisze:MKT i TP - wiadomo... uczą się gadać po niemiecku
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
MZK Bydgoszcz tez robi poważne NG Konstalom:
http://www.phototrans.eu/14,438688,0,Ko ... a_277.html
- nowy pulpit motorniczego
- klima da motorniczego
- wyświetlacze
- nowe siedzenia
- układ drzwi: 2-2-2-2 - 2-2-0-2 (skład)
- nowe ogrzewanie
http://www.phototrans.eu/14,438688,0,Ko ... a_277.html
- nowy pulpit motorniczego
- klima da motorniczego
- wyświetlacze
- nowe siedzenia
- układ drzwi: 2-2-2-2 - 2-2-0-2 (skład)
- nowe ogrzewanie
Ostatnio zmieniony 2011-01-06, 20:37 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt: