Konstal 105N/105Na
Dokładnie tak to wygląda. Ale to się zdarza. Znajomy jechał z urwanym wałem od Okęcia i dojechał aż do Al. Zielenieckiej zostawiając za sobą snopy iskier. Dopiero na Zielenieskiej dogonił go Nadzór.NorbertKomusinski pisze:Urwał się chyba kardan
A na przyszłość: nie brałbym tego do ręki, bywa, że wał jest rozgrzany, można sobie łapsko poparzyć.
Niestety to zdjęcie - chociażby przez tego faceta stojącego pod wiatą - za bardzo nie widzi mi się w Galerii, aczkolwiek mimo wszystko chciałem go pokazać.
Otóż Tramwaje Warszawskie prócz kilku wagonów (Konstal serii 105N), które przeszły NGIII, najwyraźniej ograniczają się jedynie do lakierowania swoich Konstali w nowe, obowiązujące barwy. I taki widok, zaczyna być już powoli normalnością.
http://img851.imageshack.us/img851/8184 ... owanie.jpg
Prócz tego widziałem wczoraj na żywo "Bulwę", czyli Konstala 105N2k/2000, #2088+2087. Ten skład jako pierwszy otrzymał nowy schemat malowania i nowe, odsuwane okna.
O ile pomysł z oknami był świetny, bo poprawiła się wentylacja wnętrza, o tyle skład - przynajmniej dla mnie - wizualnie nieco stracił. No, ale coś za coś.
Otóż Tramwaje Warszawskie prócz kilku wagonów (Konstal serii 105N), które przeszły NGIII, najwyraźniej ograniczają się jedynie do lakierowania swoich Konstali w nowe, obowiązujące barwy. I taki widok, zaczyna być już powoli normalnością.
http://img851.imageshack.us/img851/8184 ... owanie.jpg
Prócz tego widziałem wczoraj na żywo "Bulwę", czyli Konstala 105N2k/2000, #2088+2087. Ten skład jako pierwszy otrzymał nowy schemat malowania i nowe, odsuwane okna.
O ile pomysł z oknami był świetny, bo poprawiła się wentylacja wnętrza, o tyle skład - przynajmniej dla mnie - wizualnie nieco stracił. No, ale coś za coś.
Ja to już gdzieś kiedyś pisałem: wszystkie planowe naprawy wg. standardu 2009 (nie tylko NGIII) od początku tego roku połączone są z wprowadzeniem nowego schematu malowania. W tym roku (o ile dobrze pamiętam, a to wcale nie jest powiedziane) NGIII ma przejść 10 wagonów. Pierwsze z tej transzy powinny niebawem pojawić się na mieście.J-31 pisze:Otóż Tramwaje Warszawskie prócz kilku wagonów (Konstal serii 105N), które przeszły NGIII, najwyraźniej ograniczają się jedynie do lakierowania swoich Konstali w nowe, obowiązujące barwy. I taki widok, zaczyna być już powoli normalnością.
A także przebudowane oświetlenie wnętrza i bordowe "miejskie" obicia siedzeń.J-31 pisze: Ten skład jako pierwszy otrzymał nowy schemat malowania i nowe, odsuwane okna.
Udało mi się w końcu sfocić zmodernizowaną "bulwę". Niestety tramwaj dosyć szybko śmignął obok mnie, totez nie miałem okazji się nim przejechać i go sfocić od środka, ale pewnie niedługo i taka okazja się będzie
galeria/details.php?image_id=23492
http://img706.imageshack.us/img706/2510/twnowe.jpg
Tak właśnie wygląda teraz #2088+2089, TW, po NGII
galeria/details.php?image_id=23492
http://img706.imageshack.us/img706/2510/twnowe.jpg
Tak właśnie wygląda teraz #2088+2089, TW, po NGII
Ostatnio zmieniony 2011-06-28, 09:13 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.rynek-kolejowy.pl/28475/Wars ... odarze.htm
A to ci niespodziankaWarszawskie 105N w Pawłodarze?
Ostatnio informowaliśmy o modernizacji, której Tramwaje Warszawskie bedą poddawać tramwaje 105N. Nie wszystkie tramwaje tego typu pozostaną w Warszawie po dostawie ostatnich Swingów Pesy. Część może pojechać aż do Kazachstanu.
Pierwszego września Tramwaje Warszawskie podpisały list intencyjny z SPK Pawłodar S.A w sprawie sprzedaży używanych tramwajów 105N. Wyprodukowany przez chorzowski Konstal wagon to najczęściej spotykany typ tramwaju w Warszawie - jest ich prawie pół tysiąca, w sumie w dziesięciu wersjach.
- Nie możemy mówić na razie o żadnej umowie - zastrzega rzecznik Tramwajów Warszawskich Michał Powałka. Miejska spółka wciąż czeka na odpowiedź z Pawłodaru po przedstawieniu swojej propozycji. - Sądzę że analizują oni teraz koszt dostosowania tramwajów typu 105N do swoich torowisk - podsuwa rzecznik.
W Pawłodarze obowiązuje rosyjski rozstaw szyn - 1524 mm. 101 ze 115 kursujących tam wagonów tramwajowych to typ KTM-5 z fabryki im. Kirowa w Ust'-Katawiu. Ich konstrukcja pochodzi z lat 60-tych ubiegłego wieku.
Jeśli Tramwajom Warszawskim uda się sprzedać 105N do Pawłodaru, być może nie będą to jedyne tramwaje z Polski w tym mieście. Bydgoska Pesa podpisała bowiem z SKP Pavlodar memorandum na dostawę dwóch tramwajów i stworzenie montowni pojazdów w Pawłodarze. Docelowo miasto zainteresowane jest nabyciem kolejnych 83 pojazdów. Będą to niskopodłogowe tramwaje z rodziny „Twist” dostosowane do potrzeb kazachskiego odbiorcy. Modernizacją tras tramwajowych zajmie się inna polska firma - Tines.
Wystarczy wymiana osi.ep40 pisze:Poza tym, skąd wezmą szerokotorowe wózki?
To był raczej wynik zaniedbania taboru w ogóle. Po prostu bardziej trafiło to w stopiątki niż w kabany.ep40 pisze:¯eby nie było, że sugeruję zakup 13N, ale chciałbym zwrócić uwagę na pewien fakt, że wiele trzynastek przeżyło stopiatki gdyż te po prostu się rozsypały.
Też bym Kazachom bardziej radził takie rozwiązanie. Mińsk wszak sprowadził swego czasu trochę Deuwagów i przerobił na tor szeroki. Choćby hanowerskie Tw2000 (którymi z resztą interesowała się przecież Warszawa ze względu na dwukierunkowość)OPi pisze:Lepiej poszukać czegoś u naszych zachodnich sąsiadów.
TW interesowało się jakimiś używkami? Ja zawsze sądziłem, że Warszawa to tylko patrzy na nowe pojazdy. Choć w zasadzie nie wiem czemu tak jest, może że wizytówka państwa, czy co i głupio sprowadzać tam używki?TLG pisze:którymi z resztą interesowała się przecież Warszawa ze względu na dwukierunkowość
A to nie od dzisiaj wiadomo. Były nawet w kilku miastach komisje, które oglądały ewentualne nabytki, jednak z różnych względów pomysły zarzucono.OPi pisze:TW interesowało się jakimiś używkami? Ja zawsze sądziłem, że Warszawa to tylko patrzy na nowe pojazdy.
To nie o to chodzi. Chodziło wyłącznie o tabor dwukierunkowy ze względu na skalę zamknięć, związanych z budową II linii metra. Nie miały one służyć do wymiany zużytego taboru.OPi pisze:Choć w zasadzie nie wiem czemu tak jest, może że wizytówka państwa, czy co i głupio sprowadzać tam używki?