Konstal 105N/105Na

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel »

Nie no kapitalnie odnowione, ale w zasadzie to tylko wnętrze, przód i te całe światła przednie to takie cudowanie, o wiele lepiej wyglądały by odnowione oryginalne światła. Co i tak nie zmienia faktu, że najładniejszym frontem tramwajowym po modernie jaki widziałem jest zrobiony w FPS-ie Konstal z TŚ-ki #535.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Na pewno jest to wygodne rozwiązanie
Jak tam masz piasecznicę to inaczej nie dało rady.
J-31 pisze:Jednakże nie przeszedł on aż tak bogatego zakresu naprawy jak tamte dwa. On został tylko ładnie polakierowany
Jak już gdzieś wcześniej pisałem od nowego roku wszystkie wozy z NG mają wychodzić w nowych barwach.
ppln pisze:a to jest wymóg ZTM-u, który spełnia jak dotąd tylko jeden z czterech systemów
Problem polega na tym, ze ZTM nie zechciał łaskawie udostępnić bazy danych, wobec czego TW musiały same to programować.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Ogólnie podsumowywując zakres prac, to jestem pod ogromnym wrażeniem zakresu prac i bardzo nowoczesnej modernizacji. ;) Najbardziej podoba mi się ten wyświetlacz LCD. U mnie długo trzeba będzie na takie coś czekać. :D

ppln

Post autor: ppln »

No nie przesadzaj, to się nie umywa do nowoczesnych modernizacji z wymianą aparatury, ta boczna tablica wewnętrzna jest raczej przeciętna (słabo czytelna), a font zewnętrznej to koszmar.

Orientuje się może ktoś ile sobie biorą różni producenci za taki gotowy moduł tablicy bocznej? Monitor na tej matrycy kosztuje w w detalu okolicach $2 000 więc cena na pewno nie jest niska (nie mniej niż 6 000 po kosztach licząc razem z komputerem), ale jestem ciekaw ile z tego bierze sobie producent.

I jeśli w TW są używane 3 systemy informacji pasażerskiej to macie jakieś magiczne narzędzie spinające wszystko w całość czy trzeba wprowadzać zmiany w 3 miejsca?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:Jak tam masz piasecznicę to inaczej nie dało rady.
Faktycznie nie pomyślałem o tym. A rzeczywiście pod tym fotelem jest skrzynka. Mimo wszystko nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło :)

MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek »

[Pabianice]
Dziś o 17:00 w 41/4 #3341 doszło do awarii. Urwał się chyba kardan, ale to pozostawiam specjalistom i znawcom. . Podczas jazdy, mocno zatrzęsło i chrobotało podczas dodawania prędkości. Po przełączeniu tylko na 2 wózek nic się nie działo. Mówcie co to jest
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

NorbertKomusinski pisze:Urwał się chyba kardan
Dokładnie tak to wygląda. Ale to się zdarza. Znajomy jechał z urwanym wałem od Okęcia i dojechał aż do Al. Zielenieckiej zostawiając za sobą snopy iskier. Dopiero na Zielenieskiej dogonił go Nadzór.
A na przyszłość: nie brałbym tego do ręki, bywa, że wał jest rozgrzany, można sobie łapsko poparzyć.

MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek »

Wał urwał się na Warszawskiej/Kapliczna (16:50). Jak dojechaliśmy do Pętli Wiejska (17:15), to nadzór ruchu pojechał szukać (17:50) czy czegoś nie zgubiliśmy i znalazł to właśnie i było już to zimne.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Niestety to zdjęcie - chociażby przez tego faceta stojącego pod wiatą - za bardzo nie widzi mi się w Galerii, aczkolwiek mimo wszystko chciałem go pokazać. ;)

Otóż Tramwaje Warszawskie prócz kilku wagonów (Konstal serii 105N), które przeszły NGIII, najwyraźniej ograniczają się jedynie do lakierowania swoich Konstali w nowe, obowiązujące barwy. I taki widok, zaczyna być już powoli normalnością.

:strzałka: http://img851.imageshack.us/img851/8184 ... owanie.jpg

Prócz tego widziałem wczoraj na żywo "Bulwę", czyli Konstala 105N2k/2000, #2088+2087. Ten skład jako pierwszy otrzymał nowy schemat malowania i nowe, odsuwane okna. :cool:

O ile pomysł z oknami był świetny, bo poprawiła się wentylacja wnętrza, o tyle skład - przynajmniej dla mnie - wizualnie nieco stracił. No, ale coś za coś. ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Otóż Tramwaje Warszawskie prócz kilku wagonów (Konstal serii 105N), które przeszły NGIII, najwyraźniej ograniczają się jedynie do lakierowania swoich Konstali w nowe, obowiązujące barwy. I taki widok, zaczyna być już powoli normalnością.
Ja to już gdzieś kiedyś pisałem: wszystkie planowe naprawy wg. standardu 2009 (nie tylko NGIII) od początku tego roku połączone są z wprowadzeniem nowego schematu malowania. W tym roku (o ile dobrze pamiętam, a to wcale nie jest powiedziane) NGIII ma przejść 10 wagonów. Pierwsze z tej transzy powinny niebawem pojawić się na mieście.
J-31 pisze: Ten skład jako pierwszy otrzymał nowy schemat malowania i nowe, odsuwane okna.
A także przebudowane oświetlenie wnętrza i bordowe "miejskie" obicia siedzeń.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Ogólnie to moim zdaniem jak nigdy tramwaje idą na przód. Można w tych NGII dawać siedzenia bordowe, ale i tak jest bardzo dobrze.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Udało mi się w końcu sfocić zmodernizowaną "bulwę". Niestety tramwaj dosyć szybko śmignął obok mnie, totez nie miałem okazji się nim przejechać i go sfocić od środka, ale pewnie niedługo i taka okazja się będzie ;)

:strzałka: galeria/details.php?image_id=23492

:strzałka: http://img706.imageshack.us/img706/2510/twnowe.jpg

Tak właśnie wygląda teraz #2088+2089, TW, po NGII ;)
Ostatnio zmieniony 2011-06-28, 09:13 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Tak właśnie wygląda teraz #2088+2089, TW, po NGIII
No, to akurat nie było NGIII, a planowe NGII

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:No, to akurat nie było NGIII, a planowe NGII
Dzięki, nie byłem właśnie pewny ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

NGIII to nie tylko odświeżenie powierzchni malarskich, ale zrobienie zupełnie nowej blachy na wyremontowanym, wypiaskowanym i zagruntowanym szkielecie.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

http://www.rynek-kolejowy.pl/28475/Wars ... odarze.htm
Warszawskie 105N w Pawłodarze?

Ostatnio informowaliśmy o modernizacji, której Tramwaje Warszawskie bedą poddawać tramwaje 105N. Nie wszystkie tramwaje tego typu pozostaną w Warszawie po dostawie ostatnich Swingów Pesy. Część może pojechać aż do Kazachstanu.


Pierwszego września Tramwaje Warszawskie podpisały list intencyjny z SPK Pawłodar S.A w sprawie sprzedaży używanych tramwajów 105N. Wyprodukowany przez chorzowski Konstal wagon to najczęściej spotykany typ tramwaju w Warszawie - jest ich prawie pół tysiąca, w sumie w dziesięciu wersjach.

- Nie możemy mówić na razie o żadnej umowie - zastrzega rzecznik Tramwajów Warszawskich Michał Powałka. Miejska spółka wciąż czeka na odpowiedź z Pawłodaru po przedstawieniu swojej propozycji. - Sądzę że analizują oni teraz koszt dostosowania tramwajów typu 105N do swoich torowisk - podsuwa rzecznik.

W Pawłodarze obowiązuje rosyjski rozstaw szyn - 1524 mm. 101 ze 115 kursujących tam wagonów tramwajowych to typ KTM-5 z fabryki im. Kirowa w Ust'-Katawiu. Ich konstrukcja pochodzi z lat 60-tych ubiegłego wieku.

Jeśli Tramwajom Warszawskim uda się sprzedać 105N do Pawłodaru, być może nie będą to jedyne tramwaje z Polski w tym mieście. Bydgoska Pesa podpisała bowiem z SKP Pavlodar memorandum na dostawę dwóch tramwajów i stworzenie montowni pojazdów w Pawłodarze. Docelowo miasto zainteresowane jest nabyciem kolejnych 83 pojazdów. Będą to niskopodłogowe tramwaje z rodziny „Twist” dostosowane do potrzeb kazachskiego odbiorcy. Modernizacją tras tramwajowych zajmie się inna polska firma - Tines.
A to ci niespodzianka ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Prawdę powiedziawszy to jakoś za bardzo nie chce mi się wierzyć w sprzedaż warszawskich 105-tek do Kazachstanu. Tak więc na razie potraktujmy tą informację z lekkim przymrużeniem oka. ;)

A jeśli się okaże, że jednak firma w Pawłodarze faktycznie odkupi jakieś wagony - to wtedy będzie o czym gadać :cool:

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Po co mieliby kupować rozklekotane stopiątki? Nie sądzę aby taki krok odmłodził ich tabor. Lepiej poszukać czegoś u naszych zachodnich sąsiadów. ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

¯eby nie było, że sugeruję zakup 13N, ale chciałbym zwrócić uwagę na pewien fakt, że wiele trzynastek przeżyło stopiatki gdyż te po prostu się rozsypały. Poza tym, skąd wezmą szerokotorowe wózki? Przeszczep z KTMów?

ppln

Post autor: ppln »

Zawsze ktoś im może te szerokotorowe wózki może zrobić na podstawie projektu. Jeśli pudło nie będzie problemem (a raczej nie będzie) to to nie powinna być jakaś wielka modyfikacja

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”