Strona 1 z 15
Konstal 105N/105Na
: 2005-01-05, 23:25
autor: Inspektor
Niby bardzo podobne do siebie tramwaje,a jednak czymś się róznią.We Wroclawiu jeżdzą oba typy.Chcialbym tutaj zapytać was o różnicę między nimi i jak je rozpoznać który jest który,albowiem nigdy nie mogłem ich rozróżnić.
: 2005-01-06, 12:30
autor: J-31
Jeśli chodzi o zewnętrzne różnice między 105N i 105Na to obecnie nie znajdziesz praktycznie żadnych różnic.
Natomiast na początku eksploatacji wagony 105N z pierwszych dostaw miały małe szybki na przedzie pudła tuż pod oknami kabiny motorniczego oraz małe szybki nad każdym wejściem. Potem zrezygnowano z tego pomysłu, a kolejne 105Na już ich nie miały.
Dodatkowo 105 N nie miały pionowej szafy za plecami motorniczego, takowa pojawiła się już w 105Na...
Dzisiaj po wielu remontach i modernizacjach przeprowadzanych przez przewoźników zewnętrznie nie Odróżnisz tych wagonów.
Natomiast poważniejsze zmiany są w środku, niemal, pod podłogą:
105 N - układ elektryczny tramwaju został przeniesiony bez większych zmian z 13N. Zastosowano rozrząd samoczynny z rozrusznikiem komutatorowym i przetwornicę 600V/40V prądu stałego, współpracującą z baterią akumulatorów...
105Na - (od 1979 r.) posiadają przełączalny układ rozruchu, zmniejszający zużycie energii elektrycznej.
Dla porównania średnia wartość prądu pobierana do rozruchu wagonu 105Na podobno wynosi 420A, natomiast w przypadku 105N wynosiła 480A.
Powyższe informacje pochodzą z miesięcznika "Świat Kolei"...
: 2005-01-06, 17:12
autor: Inspektor
Dzieki
To faktycznie się tych różnic chyba już nie dopatrzę...
: 2005-01-06, 17:36
autor: Poznaniak
J-31 pisze:
Natomiast na początku eksploatacji wagony 105N z pierwszych dostaw miały małe szybki na przedzie pudła tuż pod oknami kabiny motorniczego oraz małe szybki nad każdym wejściem.
Na szczęscie w Poznaniu jest jeszcze taki 105N. I te szybki są jeszcze przy kabinie.
J-31 pisze:dodatkow 105N nie miały pionowej szafy za plecami motorniczego, takowa pojawiła się już w 105Na...
I poziomej szafki na koncu wagonu
dodam jeszcze, ze przeważneie wagony 105N kursuja w składach na dwóch pantografach.
: 2005-01-07, 12:50
autor: J-31
O Inspektorze, to może być wskazówka dla Ciebie. Przecież we Wrocławiu 105-tki jeżdżą w składach z podniesionym jednym pantografem. Zatem, Przyjrzyj się - może gdzieś Znajdziej skład z podniesionymi wszystkimi pantografami...
W Szczecinie też można znaleźć oryginalny skład typu 105N
: 2005-01-07, 15:13
autor: Poznaniak
¯e jetsem dobry to pomoge :
wagony 105N we Wrocławiu: 2218, 2239, 2290, 2426. Nie jesten pewien czy nie został juz przerobione na kartofle, lub czy nie są w trakcie. Drugi wagon w skąłdzie to 105na i nie jeżdza na dwóch patykach.
: 2005-01-07, 18:15
autor: Inspektor
Dziekuję bardzo
A więc polowanie na 105N rozpoczęte
: 2005-01-07, 18:18
autor: Poznaniak
Inspektor pisze:Dziekuję bardzo
A więc polowanie na 105N rozpoczęte
No to miłego polowania
: 2005-01-10, 13:38
autor: J-31
Powodzenia Inspektorze. Jak "upolujesz" coś, to Daj znać...
: 2005-01-10, 18:32
autor: Inspektor
Jak najbardziej
: 2005-01-13, 11:59
autor: J-31
No i jak "polowanie" ?
: 2005-01-13, 12:02
autor: Inspektor
Oj nie najlepiej.Praktycznie cały czas teraz jeżdzę liniami autobusowymi...
: 2005-01-13, 12:08
autor: J-31
Ok. Dzięki. No to czekam dalej...
: 2005-01-13, 16:04
autor: szubak
Poznaniak pisze:J-31 pisze:
Natomiast na początku eksploatacji wagony 105N z pierwszych dostaw miały małe szybki na przedzie pudła tuż pod oknami kabiny motorniczego oraz małe szybki nad każdym wejściem.
Na szczęscie w Poznaniu jest jeszcze taki 105N. I te szybki są jeszcze przy kabinie.
J-31 pisze:dodatkow 105N nie miały pionowej szafy za plecami motorniczego, takowa pojawiła się już w 105Na...
I poziomej szafki na koncu wagonu
dodam jeszcze, ze przeważneie wagony 105N kursuja w składach na dwóch pantografach.
Szafka z tylu wagonu to pulpit manewrowy i jesli dobrze mi sie wydaje to sa w nia wyposazone 105Na ale dopiero po jakis naprawach, fabrycznie nie montowano tego.
W GOPie spotkac mozna rozne cudenka. Na Zawodziu stoi np taka 105N. Niestety nie posiada juz malych szybek w kabinie motorniczego. Rowniez liniowo jezdza rozmaite 105N bez zadnych powazniejszych przerobek wewnatrz, takie jak przyjechaly z fabryki.
: 2005-01-13, 23:04
autor: Wiśnia
Skąd ja znam te zdjęcia...
: 2005-01-13, 23:22
autor: Poznaniak
1) No możliwie, ze w 105Na tych "skrzynek" z tyłu fabrycznie nie montowano (nie mam pełnych informacji), ale przynajmniej w Poznnaiu we wszystkich 105Na są, a w doczepach (105NaD) dodatkowo jeszcze długa skrzynka z przodu
2) No wiadomo, ze w GOPie różne dziwne rzeczy jeżdza
: 2005-01-14, 11:14
autor: J-31
Niezłe zdjęcia. Ale czy, <b>napewno</b> te zdjęcia pochodzą z GOP-u ?
: 2005-01-14, 13:04
autor: Wiśnia
Tak, z zajezdni ZK-5 Zawodzie. Chyba nawet byłem przy robieniu tych fotek.
: 2005-01-14, 13:19
autor: J-31
Extra dzięki.
: 2005-01-14, 15:23
autor: Poznaniak
J-31 pisze:Niezłe zdjęcia. Ale czy, <b>napewno</b> te zdjęcia pochodzą z GOP-u ?
A czemu takie wątpliwosci ?