Konstal 105N/105Na
http://www.rynek-kolejowy.pl/28475/Wars ... odarze.htm
A to ci niespodziankaWarszawskie 105N w Pawłodarze?
Ostatnio informowaliśmy o modernizacji, której Tramwaje Warszawskie bedą poddawać tramwaje 105N. Nie wszystkie tramwaje tego typu pozostaną w Warszawie po dostawie ostatnich Swingów Pesy. Część może pojechać aż do Kazachstanu.
Pierwszego września Tramwaje Warszawskie podpisały list intencyjny z SPK Pawłodar S.A w sprawie sprzedaży używanych tramwajów 105N. Wyprodukowany przez chorzowski Konstal wagon to najczęściej spotykany typ tramwaju w Warszawie - jest ich prawie pół tysiąca, w sumie w dziesięciu wersjach.
- Nie możemy mówić na razie o żadnej umowie - zastrzega rzecznik Tramwajów Warszawskich Michał Powałka. Miejska spółka wciąż czeka na odpowiedź z Pawłodaru po przedstawieniu swojej propozycji. - Sądzę że analizują oni teraz koszt dostosowania tramwajów typu 105N do swoich torowisk - podsuwa rzecznik.
W Pawłodarze obowiązuje rosyjski rozstaw szyn - 1524 mm. 101 ze 115 kursujących tam wagonów tramwajowych to typ KTM-5 z fabryki im. Kirowa w Ust'-Katawiu. Ich konstrukcja pochodzi z lat 60-tych ubiegłego wieku.
Jeśli Tramwajom Warszawskim uda się sprzedać 105N do Pawłodaru, być może nie będą to jedyne tramwaje z Polski w tym mieście. Bydgoska Pesa podpisała bowiem z SKP Pavlodar memorandum na dostawę dwóch tramwajów i stworzenie montowni pojazdów w Pawłodarze. Docelowo miasto zainteresowane jest nabyciem kolejnych 83 pojazdów. Będą to niskopodłogowe tramwaje z rodziny „Twist” dostosowane do potrzeb kazachskiego odbiorcy. Modernizacją tras tramwajowych zajmie się inna polska firma - Tines.
Wystarczy wymiana osi.ep40 pisze:Poza tym, skąd wezmą szerokotorowe wózki?
To był raczej wynik zaniedbania taboru w ogóle. Po prostu bardziej trafiło to w stopiątki niż w kabany.ep40 pisze:¯eby nie było, że sugeruję zakup 13N, ale chciałbym zwrócić uwagę na pewien fakt, że wiele trzynastek przeżyło stopiatki gdyż te po prostu się rozsypały.
Też bym Kazachom bardziej radził takie rozwiązanie. Mińsk wszak sprowadził swego czasu trochę Deuwagów i przerobił na tor szeroki. Choćby hanowerskie Tw2000 (którymi z resztą interesowała się przecież Warszawa ze względu na dwukierunkowość)OPi pisze:Lepiej poszukać czegoś u naszych zachodnich sąsiadów.
TW interesowało się jakimiś używkami? Ja zawsze sądziłem, że Warszawa to tylko patrzy na nowe pojazdy. Choć w zasadzie nie wiem czemu tak jest, może że wizytówka państwa, czy co i głupio sprowadzać tam używki?TLG pisze:którymi z resztą interesowała się przecież Warszawa ze względu na dwukierunkowość
A to nie od dzisiaj wiadomo. Były nawet w kilku miastach komisje, które oglądały ewentualne nabytki, jednak z różnych względów pomysły zarzucono.OPi pisze:TW interesowało się jakimiś używkami? Ja zawsze sądziłem, że Warszawa to tylko patrzy na nowe pojazdy.
To nie o to chodzi. Chodziło wyłącznie o tabor dwukierunkowy ze względu na skalę zamknięć, związanych z budową II linii metra. Nie miały one służyć do wymiany zużytego taboru.OPi pisze:Choć w zasadzie nie wiem czemu tak jest, może że wizytówka państwa, czy co i głupio sprowadzać tam używki?
Pewnie i tak się spóźniłem, bo być może część z Was - zarejestrowanych na TWB - już o tym wie, ale przynajmniej dla tych co jeszcze nie widzieli...
... Tramwaje Warszawskie postanowiły przebudować jeden ze swoich wagonów, Konstal 105Na, #1006, na pojazd "historyczny" - ale nie sugerowałbym się tym określeniem
http://phototrans.pl/14,553331,0,Konsta ... _1006.html
W środku ustawiono elektryczne pianino (tak przynajmniej podają dziennikarze GW), można na nim grać na postoju. Pojazd ma być atrakcją w czasie tegorocznej Nocy Muzeów
Wagon posiada klimę
... Tramwaje Warszawskie postanowiły przebudować jeden ze swoich wagonów, Konstal 105Na, #1006, na pojazd "historyczny" - ale nie sugerowałbym się tym określeniem
http://phototrans.pl/14,553331,0,Konsta ... _1006.html
W środku ustawiono elektryczne pianino (tak przynajmniej podają dziennikarze GW), można na nim grać na postoju. Pojazd ma być atrakcją w czasie tegorocznej Nocy Muzeów
Wagon posiada klimę
Nigdy o czymś takim nie słyszałem.Mam pytanie do kogoś obeznanego w historii, otóż doskonale znane są podmianki w PRLu wózków w 13N z oryginalnych na takie jak w 105N/105Na. Lecz zastanawia mnie czy były też podmianki w drugą stronę, tzn. czy były kiedyś stopiątki tymczasowo z wózkami od 13N/102N/102Na?
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Tu w komentarzach znalazłem wzmiankę, że coś takiego było w Szczecinie:
http://phototrans.pl/14,136527,0,Konsta ... _1400.html
A jak sprawa tego, że wózki od 13N/102N/102Na są niższe wyglądała w takich stopiątkach to też mnie ciekawi, faktycznie by się przydała wypowiedź kogoś bardziej obeznanego w temacie.
http://phototrans.pl/14,136527,0,Konsta ... _1400.html
A jak sprawa tego, że wózki od 13N/102N/102Na są niższe wyglądała w takich stopiątkach to też mnie ciekawi, faktycznie by się przydała wypowiedź kogoś bardziej obeznanego w temacie.