Strona 12 z 15

: 2011-01-06, 15:39
autor: J-31
M_Szymkowiak pisze:
J-31 pisze:Aktualnie nawet zmieniają im fronty. To musi sporo kosztować
Nie słyszałem :P
A to co to jest ? :mruga:

:strzałka: http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=19626

: 2011-01-06, 16:10
autor: M_Szymkowiak
jakiś eksperyment, który na ulice Krakowa nie wyjechał

: 2011-01-06, 18:14
autor: faja_k
Marcin_558 pisze:MZK Bydgoszcz tez robi poważne NG Konstalą:
om!

: 2011-01-07, 19:43
autor: Pirix
J-31 pisze:- MPK Wrocław - też nie ściąga wagonów używanych

MPK weszło w układ z Protramem (były remonty Konstali, a teraz jest zakup nowych wagonów z Modertransu), a także kupują kolejne Skody (nowe)
Z tego co się orientuje to MPK Wrocław nigdy nie kupowało nowych tramwajów z Modertransu. Wszystkie nowe wozy we Wrocławiu to, albo produkty Skody, albo Protramu (204 WrAs i 205 WrAs).

: 2011-01-10, 09:17
autor: J-31
Pirix pisze:Z tego co się orientuje to MPK Wrocław nigdy nie kupowało nowych tramwajów z Modertransu. Wszystkie nowe wozy we Wrocławiu to, albo produkty Skody, albo Protramu (204 WrAs i 205 WrAs).
Sorry, rzeczywiście chodziło mi o Protram, a nie Modertrans ;)

Pulpity w Śląskich Konstalach

: 2011-02-07, 18:55
autor: Rumpel
Witam, mam taki mały problemik, który mi nie daje spokoju.
Bowiem, jeśli ktoś jechał Konstalem (a takich niemało) to na pewno zauważył pulpit. Toporny, przestarzały, ale nie o to mi chodzi. Może Śląskie to wyjątek, nie wiem jak jest u innych, ale -
czemu u licha każdy Konstal ma inny pulpit ? Tzn. inaczej zbudowany ? Fantazja Konstalu, czy mechaników ?

: 2011-02-07, 19:08
autor: Marcin N
Nie za bardzo wiem o czym mówisz, inaczej zbudowany. Pulpity w 105Na były wszystkie takie same fabrycznie, ewentualnie potem pracownicy zajezdni trochę je zmodyfikowali dostosowując do "swoich" potrzeb.

: 2011-02-07, 19:16
autor: ppln
Bulwy robione w Łodzi dla was mają zmodyfikowany (taki szary, duży) pulpit w zakładzie remontowym. Taki: http://gtlodz.eu/img9622.search.htm . U nas jest wariacja na temat tego, taki http://priv.gtlodz.eu/img16250.search.htm

: 2011-02-07, 19:42
autor: Rumpel
Chodzi mi o to, ze w większości Ślaskich Konstali są mocno "stiuningowane" pulpity. Inne otwieranie drzwi, a to gdzie indziej dzwonek, nie mówiąc o multum przełączników z Jelczy, Ikarusów i innych cudów.

: 2011-02-08, 09:41
autor: J-31
Rumpel pisze:Chodzi mi o to, ze w większości Ślaskich Konstali są mocno "stiuningowane" pulpity. Inne otwieranie drzwi, a to gdzie indziej dzwonek, nie mówiąc o multum przełączników z Jelczy, Ikarusów i innych cudów.
No, tak, ale Musisz uwzględnić fakt, że zadając to pytanie Patrzysz na wagony, które są już eksploatowane - np. w Tramwajach Śląskich, ale nie tylko - od kilkudziesięciu lub kilkunastu lat. I te wagony zdążyły już przejść znaczne modyfikacje.

U każdego przewoźnika inaczej. Inne zmiany. A czasami każdy wagon ma inny układ przełączników nawet u tego samego przewoźnika. O czym, sam się już Przekonałeś w np. w Tramwajach Śląskich ;)

Konstal

: 2011-02-08, 10:30
autor: J-31
Swego czasu na Przegubowcu można było zobaczyć warszawskie 105-ki po NGIII, a teraz mała odmiana. Skład 105Na, którego po prostu przelakierowano ;)

:strzałka: http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-21091

: 2011-02-08, 12:23
autor: Coffee
A już wkrótce będzie ufo w nowych barwach, które trafiło do NG :)

: 2011-02-08, 14:35
autor: J-31
W sumie nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Bo-ponieważ, wreszcie tramwaje i autobusy będą po prostu ujednolicone pod względem barw i schematu malowania ;)

: 2011-02-08, 16:18
autor: siekierowy
ppln pisze:Bulwy robione w Łodzi dla was mają zmodyfikowany (taki szary, duży) pulpit w zakładzie remontowym. Taki: http://gtlodz.eu/img9622.search.htm .
Ten pedał który został to jest czuwak?

: 2011-02-08, 21:19
autor: Marcin N
Tak, to czuwak.

: 2011-02-08, 21:48
autor: Koti821
Dziwne że dali taki... Nożny... Szkoda że nie w nastawniku ;)

: 2011-02-08, 22:07
autor: Marcin N
Może i lepiej że dali w nodze, przynajmniej motorniczy ma ręce wolne i nie musi cały czas trzymać joysticka w czasie jazdy.

: 2011-02-08, 22:56
autor: ppln
Koti821 pisze:Szkoda że nie w nastawniku
A jesteś pewien, że w nastawniku nie ma? Bo całkiem prawdopodobne, że też jest.

: 2011-02-08, 23:28
autor: Marcin N
Nie ma, nie raz widziałem jak motorniczy podczas jazdy zdejmował rękę z nastawnika.

: 2011-02-09, 00:21
autor: ppln
No ale to wcale nie znaczy, że w nastawniku nie ma. Nie trzeba trzymać obu czuwaków tylko jeden z nich, więc jeśli są dwa to można albo trzymać nogę na pedale (zazwyczaj to jest prostsza opcja, a nowe pedały nie stawiają żadnego oporu, więc noga sama opada na czuwak) albo rękę na nastawniku, ewentualnie oba powyższe (chociaż wtedy żeby szybko awaryjnie zahamować trzeba pamiętać żeby puścić oba)