Konstal 105N2k/2000 -"Bulwa"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Damhan

Post autor: Damhan »

Może dasz zdjęcia do albumu?

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

Wlasnie wrocilem - mam dosc duzo fotek. Jak bede mial gotowe i obrobione to postaram sie dodac kilka z nich...

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Maciek-krakow pisze:Wlasnie wrocilem - mam dosc duzo fotek. Jak bede mial gotowe i obrobione to postaram sie dodac kilka z nich...

Pozdrawiam
Extra. A jak wrażenia ? :)

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

No fajnie fajnie - moja wyprawa do Warszawy powtorzyla sie gdyz drugi raz pojechalem na Dni Transportu Publicznego i wtedy dokladnie zapoznalem sie z budowa 116Na/1
Pod wzgledem budowy to calkiem ciekawy tramwaj ale pod wzgledem wykonawstwa (wykonczenia) to jest pare rzeczy tandetnych. Troche mnie dziwilo ze wszystkie silniki zasilane sa z jednej przetwornicy trakcyjnej... Poza tym brak dachowych urządzen wentylacyjno-grzewczych uwazam za niedoróbkę... No i to ze zamienia sie pantografy Stemmanna na OTK-2 uznaje za skandal - ale coz - oszczednosci robią swoje...

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Może niektórzy będą niezadowoleni, że odświeżam tak stary wątek, ale innego nie znalazłem, a nowego zakładać nie chciałem ;)

Otóż produkcja wagonów 105N2k/2000 (a właściwie 105N2k/S/2000) idzie w najlepsze. Tym razem za produkcję wziął się wrocławski Protram, który wygrał przetarg na 6 doczep do "bulw" dla MZK Szczecin. Pierwszy wagon jest już gotowy i przygotowany do wysyłki [foto: Wrotaz ze Skyscrapercity Forum]:

http://i6.tinypic.com/6peznyw.jpg
http://i14.tinypic.com/7x12mv9.jpg
http://i7.tinypic.com/71r255k.jpg
http://i19.tinypic.com/6tm3aza.jpg
http://i11.tinypic.com/86gwe20.jpg

:)

filimer

Post autor: filimer »

Czy ja dobrze widzę? okna uchylne zamiast przesuwnych? Toż to latem będzie Sajgon...
Tytuł złamanego leśnika dla projektantów.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Czy ja dobrze widzę? okna uchylne zamiast przesuwnych? Toż to latem będzie Sajgon...
Tytuł złamanego leśnika dla projektantów.
Protram po prostu odtworzył dla MZK w Szczecinie typową bulwę. A typowa bulwa ma okna uchylne (nawet te szczecińskie). ;)

Natomiast zastanawiam mnie czemu Protram pomalował ten wagon wg. starego schematu, zwłaszcza, że MZK zmienia schemat malowania ;)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Schemat malowania zamówiło MZK, a co do okien, to są jeszcze przecież klapy w dachu :)

Mibars

Post autor: Mibars »

Czy orientuje się ktoś w cenach tych tramwajów? Podejżewam, że są tansze od 123N, ale to tylko moje domysły...

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

A czy Protram wprowadził do tych doczepnych bulw jakieś modyfikacje, czy są to po prostu bulwy takie same, jak konstalowskie, tylko, że made in Protram? :]

mpConroe

Post autor: mpConroe »

Z tego co wiem, to różnią się tym, że owe bulwy z Protramu nie mają kabiny motorniczego, jedynie pulpit manewrowy.

http://kodlyoko.net/zdjecia/1.jpg - wnętrze bulwy by Protram

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

mpConroe pisze:Z tego co wiem, to różnią się tym, że owe bulwy z Protramu nie mają kabiny motorniczego, jedynie pulpit manewrowy.
Ale mają go z przodu, czy z tyłu wagonu? No tak, przecież nawet 123N dla Warszawy miały kabinę w każdym wagonie ;)

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

KKS pisze:Ale mają go z przodu, czy z tyłu wagonu? No tak, przecież nawet 123N dla Warszawy miały kabinę w każdym wagonie
Pewnie z przodu, bo jeśli są to doczepki, to po co im ona? Ale zapewne bulwy te mogą posiadać pulpit manewrowy z tyłu, specjalnie do manewrowania po zajezdni ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

PAFAWAG pisze:Pewnie z przodu, bo jeśli są to doczepki, to po co im ona?
Łomatko, przeczytaj, co kolega mpConroe napisał. ¯e nie mają kabiny motorniczego, tylko pulpit manewrowy. Myślisz, że chodziło mu o pierwszy wagon?

Mibars

Post autor: Mibars »

Hehe - już sobie wyobrażam motorniczego stojącego przed otwartą klapką przy przedniej ścianie wagonu i prowadzącego tramwaj :)

Swoją drogą rzeczą za którą cenie bulwy, to właśnie brak i tak zbędnej kabiny motorniczego w drugim wagonie... W większosci tramwajów te kabiny wyglądają jakby byly ostatnio używane wieki temu (13N), lub nigdy (większość 105tek). A tak - nie dość, że taniej, to i pasażerowie mają więcej miejsca i większe drzwi. A jak zajdzie taka potrzeba, to z dwóch składów zrobić solówkę i trójke i też będzie.

mpConroe

Post autor: mpConroe »

Pulpit manewrowy jest z tyłu, co widać na fotce. Jakbyście mieli wątpliwości:

http://kodlyoko.net/zdjecia/2.jpg - drzwiczki pulpitu manewrowego (te małe u góry :D)
http://kodlyoko.net/zdjecia/3.jpg - czy takie przyciski do otwierania drzwi mają oryginalne szczecińskie bulwy?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

mpConroe pisze:czy takie przyciski do otwierania drzwi mają oryginalne szczecińskie bulwy?
Oryginalne bulwy jeżdżą nie po Szczecinie, tylko po Warszawie ;)

ppln

Post autor: ppln »

Tak się zastanawiam dla kogo są te kasowniki, bo są "odrobinę"za nisko...

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

W doczepach czynnych pulpit manewrowy jest zarówno z tyłu, jak i z przodu.

[ Dodano: 13 Lis 2007 22:01 ]
Mibars pisze:Czy orientuje się ktoś w cenach tych tramwajów? Podejżewam, że są tansze od 123N, ale to tylko moje domysły...
W tym przetargu startowały także FPS oraz Modertrans i obie firmy złożyły tańsze oferty. Jednak Protram kupując od Alstomu licencję na stopiątki, zmusił MZK do odrzucenia tamtych ofert. Jakby gdzieś poszukać w necie, to możnaby znaleźć wypowiedź prezesa Protramu, że "tylko my mamy prawo produkować te tramwaje". Dzięki temu składy będą jako tako wyglądać, bo nie wyobrażam sobie składu bulwa+123N ;)

Mibars

Post autor: Mibars »

bystrzak2000 pisze:bo nie wyobrażam sobie składu bulwa+123N

Ee tam, to by jeszcze przeszło - bądź co bądź te 2 tramwaje są (przynajmniej w Warszawskim malowaniu w te jakieśtam fale) całkiem do siebie podobne - Znajomy nie mógł uwierzyć, jak mu pokazywałem hipolita, że to inny tramwaj, niż te, które do tąd jeździły :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”