Konstal 105N2k/2000 -"Bulwa"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
mpConroe

Post autor: mpConroe »

Pulpit manewrowy jest z tyłu, co widać na fotce. Jakbyście mieli wątpliwości:

http://kodlyoko.net/zdjecia/2.jpg - drzwiczki pulpitu manewrowego (te małe u góry :D)
http://kodlyoko.net/zdjecia/3.jpg - czy takie przyciski do otwierania drzwi mają oryginalne szczecińskie bulwy?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

mpConroe pisze:czy takie przyciski do otwierania drzwi mają oryginalne szczecińskie bulwy?
Oryginalne bulwy jeżdżą nie po Szczecinie, tylko po Warszawie ;)

ppln

Post autor: ppln »

Tak się zastanawiam dla kogo są te kasowniki, bo są "odrobinę"za nisko...

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

W doczepach czynnych pulpit manewrowy jest zarówno z tyłu, jak i z przodu.

[ Dodano: 13 Lis 2007 22:01 ]
Mibars pisze:Czy orientuje się ktoś w cenach tych tramwajów? Podejżewam, że są tansze od 123N, ale to tylko moje domysły...
W tym przetargu startowały także FPS oraz Modertrans i obie firmy złożyły tańsze oferty. Jednak Protram kupując od Alstomu licencję na stopiątki, zmusił MZK do odrzucenia tamtych ofert. Jakby gdzieś poszukać w necie, to możnaby znaleźć wypowiedź prezesa Protramu, że "tylko my mamy prawo produkować te tramwaje". Dzięki temu składy będą jako tako wyglądać, bo nie wyobrażam sobie składu bulwa+123N ;)

Mibars

Post autor: Mibars »

bystrzak2000 pisze:bo nie wyobrażam sobie składu bulwa+123N

Ee tam, to by jeszcze przeszło - bądź co bądź te 2 tramwaje są (przynajmniej w Warszawskim malowaniu w te jakieśtam fale) całkiem do siebie podobne - Znajomy nie mógł uwierzyć, jak mu pokazywałem hipolita, że to inny tramwaj, niż te, które do tąd jeździły :)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

U nas większość pasażerów nie odróżnia MAN-a od Neoplana, więc co się dziwisz... To tylko pasażer.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:Oryginalne bulwy jeżdżą nie po Szczecinie, tylko po Warszawie ;)
Taak? Tzn, że co szczecińskie "bulwy" to kopia warszawskich ? :chytry:

Przecież 105N2k/2000/S też zostały wyprodukowane w Konstalu

A patrząc na wnętrze protramowskiej "bulwy", odnoszę wrażenie, że jest tam nieco więcej modyfikacji.

:strzałka: Po pierwsze wydzielono dodatkową rzeźnię po środku wagonu i otoczoną ją barierkami.

:strzałka: Po drugie inny jest typ foteli, niż w oryginalnych "bulwach" ;)

:strzałka: No i ten przycisk zewnętrzny do otwierania drzwi. W konstalowskich "bulwach" jest on inny :roll:

PS. MpConroe czy Orientujesz się może jakie jest oznaczenie fabryczne tego wagonu. Czy wciąż jest to 105N2k/2000/B ? ;)

mpConroe

Post autor: mpConroe »

Oznaczenia nie znam, ale na Protramie mówią na nie... Delfiny :lol: .

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Koledzy ze Szczecina twierdzą, że to 105N2k/2000 PROTRAM :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A czy któryś z kolegów ma mozliwość zajrzenia do jego tabliczki znamionowej ? ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Nadal pozostaje to samo oznaczenie. Tramwaj jest licencyjny.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

A w jakiej konfiguracji Szczecin będzie eksploatować te wagony?
Tzn. oczywiście silnikowy plus doczepa,
ale czy utworzy takie składy przez rozłączenie składów 105N2k/2000 i dołączenie do każdego wagonu protramowej doczepy - w ten sposób z jednego składu zrobią się dwa (oczywiście tylko wtedy, jeśli wagon ciągnięty przez wagon prowadzący także może pracować jako silnikowy); czy może zrobi trójskłady :?:

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

PAFAWAG pisze:oczywiście tylko wtedy, jeśli wagon ciągnięty przez wagon prowadzący także może pracować jako silnikowy
?
Czasy eNek dawno się skończyły.
PAFAWAG pisze:czy utworzy takie składy przez rozłączenie składów 105N2k/2000 i dołączenie do każdego wagonu protramowej doczepy
Skoro jest 14 sterowniczych i 6 doczep, zakładając że w normalnej eksploatacji będą łączone tylko w dwuskłady to wychodzi że będzie 6 składów S+D i 4 składy S+S.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Taka zresztą była idea MZK. Chcieli dokupić doczepy, by rozłączyć 105N2k/2000/S. A zatem cześć składów będzie dokładnie w takim układzie jak opisał powyżej Ep40 ;)

imarcin

Post autor: imarcin »

J-31 pisze:A czy któryś z kolegów ma mozliwość zajrzenia do jego tabliczki znamionowej ? ;)
Link do tabliczki:
http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2007/1198920849.jpg

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

imarcin pisze:Link do tabliczki:
Extra. Wielkie dzięki Imarcin ;)

Ps. Witamy na forum :)

imarcin

Post autor: imarcin »

Znalazłem jeszcze jedną różnicę między doczepami z PROTRAM-u a Konstalowskimi: są to szersze drzwi w tych PROTRAM-owskich wagonach.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

imarcin pisze:Znalazłem jeszcze jedną różnicę między doczepami z PROTRAM-u a Konstalowskimi: są to szersze drzwi w tych PROTRAM-owskich wagonach.
To ciekawe. A czy Mógłbyś to jakoś potwierdzić zdjęciami ? ;)

imarcin

Post autor: imarcin »

W rzeczywistości to można to zobaczyć ale na zdjęciu nie ma szans. Za to zacytuję informację z oficjalnej strony PROTRAM-u :
W 2007 roku wyprodukowaliśmy dla MZK Szczecin 6 wagonów typu 105N2k/S/2000/PROTRAM na licencji Alstom Konstal S.A. Tramwaje te to doczepy czynne przeznaczone do współpracy z eksploatowanymi już w Szczecinie wagonami typu 105N2k/S/2000. Wyposażone są w napęd typu GTO a od wagonów pierwszych różnią się zmianami wynikającymi z przepisów prawa np. szersze drzwi. W ramach tej dostawy tak przygotowane składy zostały wyposażone w monitoring wnętrza pojazdu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A propo tego monitoringu. Czy motorniczy ma jakiś monitor w kabinie, czy obraz jest tylko zapisywany ? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”