Strona 6 z 8
: 2005-09-09, 15:18
autor: Maciek-krakow
Najgorsze jest to ze zaklad R3 Mokotow na ktory dostalem zezwolenie na wejscie nie obsluguje 105N2k
Jednak nie omieszkam przejechac sie tym tramwajem po miescie...
: 2005-09-12, 09:20
autor: J-31
Maciek-krakow pisze:Najgorsze jest to ze zaklad R3 Mokotow na ktory dostalem zezwolenie na wejscie nie obsluguje 105N2k
Jednak nie omieszkam przejechac sie tym tramwajem po miescie...
To niestety prawda. R3 posiada 105-tki, ale inne wersje (m.in. 105N8e, 105Nm). Natomiast niedaleko tego zakładu ul. Wołoską przejeżdżają tramwaje linii 17, a na niej często pojawia się 105N2k/2000. Niestety typowe 105N2k omijają ten rejon Warszawy
Natomiast jeśli chcesz po polować na:
- 105N2k oraz 105N2k/2000, to sugeruję Centrum - al. Jerozolimskie
- 105N2k i 105N3k, najlepiej poluj w al. Solidarności (może to być rejon stacji metra Ratusz, a więc pl. Bankowy, tam pod Błękitnym wieżowcem łatwo przeskoczyć z przystanku na przystanek)...
PS. W razie potrzeby mogę w czymś pomóc....
: 2005-09-12, 13:18
autor: Peibe
Na Wołoskiej jest duże prawdopodobieństwo trafienia bulwy - nie tylko na 17. Ostatnio zakład Wola wysyła je na 10.
: 2005-09-12, 15:10
autor: J-31
Peibe pisze:Na Wołoskiej jest duże prawdopodobieństwo trafienia bulwy - nie tylko na 17. Ostatnio zakład Wola wysyła je na 10.
A tak. To prawda, Wola eksploatuje "bulwy", toteż jest to możliwe... W sumie 10 i 17 to te same przystanki na Wołoskiej...
: 2005-09-12, 15:29
autor: Maciek-krakow
OK - dzięki za informacje... Kupilem dziś bilet na IC i jutro rano jade focić w stolicy:-)
: 2005-09-12, 15:32
autor: Damhan
Może dasz zdjęcia do albumu?
: 2005-09-14, 20:43
autor: Maciek-krakow
Wlasnie wrocilem - mam dosc duzo fotek. Jak bede mial gotowe i obrobione to postaram sie dodac kilka z nich...
Pozdrawiam
: 2005-09-15, 09:17
autor: J-31
Maciek-krakow pisze:Wlasnie wrocilem - mam dosc duzo fotek. Jak bede mial gotowe i obrobione to postaram sie dodac kilka z nich...
Pozdrawiam
Extra. A jak wrażenia ?
: 2005-10-09, 23:16
autor: Maciek-krakow
No fajnie fajnie - moja wyprawa do Warszawy powtorzyla sie gdyz drugi raz pojechalem na Dni Transportu Publicznego i wtedy dokladnie zapoznalem sie z budowa 116Na/1
Pod wzgledem budowy to calkiem ciekawy tramwaj ale pod wzgledem wykonawstwa (wykonczenia) to jest pare rzeczy tandetnych. Troche mnie dziwilo ze wszystkie silniki zasilane sa z jednej przetwornicy trakcyjnej... Poza tym brak dachowych urządzen wentylacyjno-grzewczych uwazam za niedoróbkę... No i to ze zamienia sie pantografy Stemmanna na OTK-2 uznaje za skandal - ale coz - oszczednosci robią swoje...
: 2007-11-12, 23:37
autor: bystrzak2000
Może niektórzy będą niezadowoleni, że odświeżam tak stary wątek, ale innego nie znalazłem, a nowego zakładać nie chciałem
Otóż produkcja wagonów 105N2k/2000 (a właściwie 105N2k/S/2000) idzie w najlepsze. Tym razem za produkcję wziął się wrocławski Protram, który wygrał przetarg na 6 doczep do "bulw" dla MZK Szczecin. Pierwszy wagon jest już gotowy i przygotowany do wysyłki [foto: Wrotaz ze Skyscrapercity Forum]:
http://i6.tinypic.com/6peznyw.jpg
http://i14.tinypic.com/7x12mv9.jpg
http://i7.tinypic.com/71r255k.jpg
http://i19.tinypic.com/6tm3aza.jpg
http://i11.tinypic.com/86gwe20.jpg
: 2007-11-12, 23:49
autor: filimer
Czy ja dobrze widzę? okna uchylne zamiast przesuwnych? Toż to latem będzie Sajgon...
Tytuł złamanego leśnika dla projektantów.
: 2007-11-13, 12:34
autor: J-31
Czy ja dobrze widzę? okna uchylne zamiast przesuwnych? Toż to latem będzie Sajgon...
Tytuł złamanego leśnika dla projektantów.
Protram po prostu odtworzył dla MZK w Szczecinie typową bulwę. A typowa bulwa ma okna uchylne (nawet te szczecińskie).
Natomiast zastanawiam mnie czemu Protram pomalował ten wagon wg. starego schematu, zwłaszcza, że MZK zmienia schemat malowania
: 2007-11-13, 15:11
autor: bystrzak2000
Schemat malowania zamówiło MZK, a co do okien, to są jeszcze przecież klapy w dachu
: 2007-11-13, 17:33
autor: Mibars
Czy orientuje się ktoś w cenach tych tramwajów? Podejżewam, że są tansze od 123N, ale to tylko moje domysły...
: 2007-11-13, 19:10
autor: PAFAWAG
A czy Protram wprowadził do tych doczepnych bulw jakieś modyfikacje, czy są to po prostu bulwy takie same, jak konstalowskie, tylko, że made in Protram?
: 2007-11-13, 19:35
autor: mpConroe
Z tego co wiem, to różnią się tym, że owe bulwy z Protramu nie mają kabiny motorniczego, jedynie pulpit manewrowy.
http://kodlyoko.net/zdjecia/1.jpg - wnętrze bulwy by Protram
: 2007-11-13, 19:44
autor: faja_k
mpConroe pisze:Z tego co wiem, to różnią się tym, że owe bulwy z Protramu nie mają kabiny motorniczego, jedynie pulpit manewrowy.
Ale mają go z przodu, czy z tyłu wagonu? No tak, przecież nawet 123N dla Warszawy miały kabinę w każdym wagonie
: 2007-11-13, 19:51
autor: PAFAWAG
KKS pisze:Ale mają go z przodu, czy z tyłu wagonu? No tak, przecież nawet 123N dla Warszawy miały kabinę w każdym wagonie
Pewnie z przodu, bo jeśli są to doczepki, to po co im ona? Ale zapewne bulwy te mogą posiadać pulpit manewrowy z tyłu, specjalnie do manewrowania po zajezdni
: 2007-11-13, 20:12
autor: faja_k
PAFAWAG pisze:Pewnie z przodu, bo jeśli są to doczepki, to po co im ona?
Łomatko, przeczytaj, co kolega mpConroe napisał. ¯e nie mają kabiny motorniczego, tylko pulpit manewrowy. Myślisz, że chodziło mu o pierwszy wagon?
: 2007-11-13, 20:22
autor: Mibars
Hehe - już sobie wyobrażam motorniczego stojącego przed otwartą klapką przy przedniej ścianie wagonu i prowadzącego tramwaj
Swoją drogą rzeczą za którą cenie bulwy, to właśnie brak i tak zbędnej kabiny motorniczego w drugim wagonie... W większosci tramwajów te kabiny wyglądają jakby byly ostatnio używane wieki temu (13N), lub nigdy (większość 105tek). A tak - nie dość, że taniej, to i pasażerowie mają więcej miejsca i większe drzwi. A jak zajdzie taka potrzeba, to z dwóch składów zrobić solówkę i trójke i też będzie.