Strona 6 z 8

: 2005-09-09, 15:18
autor: Maciek-krakow
Najgorsze jest to ze zaklad R3 Mokotow na ktory dostalem zezwolenie na wejscie nie obsluguje 105N2k :( Jednak nie omieszkam przejechac sie tym tramwajem po miescie...

: 2005-09-12, 09:20
autor: J-31
Maciek-krakow pisze:Najgorsze jest to ze zaklad R3 Mokotow na ktory dostalem zezwolenie na wejscie nie obsluguje 105N2k :( Jednak nie omieszkam przejechac sie tym tramwajem po miescie...
To niestety prawda. R3 posiada 105-tki, ale inne wersje (m.in. 105N8e, 105Nm). Natomiast niedaleko tego zakładu ul. Wołoską przejeżdżają tramwaje linii 17, a na niej często pojawia się 105N2k/2000. Niestety typowe 105N2k omijają ten rejon Warszawy :cry:

Natomiast jeśli chcesz po polować na:
- 105N2k oraz 105N2k/2000, to sugeruję Centrum - al. Jerozolimskie
- 105N2k i 105N3k, najlepiej poluj w al. Solidarności (może to być rejon stacji metra Ratusz, a więc pl. Bankowy, tam pod Błękitnym wieżowcem łatwo przeskoczyć z przystanku na przystanek)... ;)

PS. W razie potrzeby mogę w czymś pomóc.... :)

: 2005-09-12, 13:18
autor: Peibe
Na Wołoskiej jest duże prawdopodobieństwo trafienia bulwy - nie tylko na 17. Ostatnio zakład Wola wysyła je na 10.

: 2005-09-12, 15:10
autor: J-31
Peibe pisze:Na Wołoskiej jest duże prawdopodobieństwo trafienia bulwy - nie tylko na 17. Ostatnio zakład Wola wysyła je na 10.
A tak. To prawda, Wola eksploatuje "bulwy", toteż jest to możliwe... W sumie 10 i 17 to te same przystanki na Wołoskiej... ;)

: 2005-09-12, 15:29
autor: Maciek-krakow
OK - dzięki za informacje... Kupilem dziś bilet na IC i jutro rano jade focić w stolicy:-)

: 2005-09-12, 15:32
autor: Damhan
Może dasz zdjęcia do albumu?

: 2005-09-14, 20:43
autor: Maciek-krakow
Wlasnie wrocilem - mam dosc duzo fotek. Jak bede mial gotowe i obrobione to postaram sie dodac kilka z nich...

Pozdrawiam

: 2005-09-15, 09:17
autor: J-31
Maciek-krakow pisze:Wlasnie wrocilem - mam dosc duzo fotek. Jak bede mial gotowe i obrobione to postaram sie dodac kilka z nich...

Pozdrawiam
Extra. A jak wrażenia ? :)

: 2005-10-09, 23:16
autor: Maciek-krakow
No fajnie fajnie - moja wyprawa do Warszawy powtorzyla sie gdyz drugi raz pojechalem na Dni Transportu Publicznego i wtedy dokladnie zapoznalem sie z budowa 116Na/1
Pod wzgledem budowy to calkiem ciekawy tramwaj ale pod wzgledem wykonawstwa (wykonczenia) to jest pare rzeczy tandetnych. Troche mnie dziwilo ze wszystkie silniki zasilane sa z jednej przetwornicy trakcyjnej... Poza tym brak dachowych urządzen wentylacyjno-grzewczych uwazam za niedoróbkę... No i to ze zamienia sie pantografy Stemmanna na OTK-2 uznaje za skandal - ale coz - oszczednosci robią swoje...

: 2007-11-12, 23:37
autor: bystrzak2000
Może niektórzy będą niezadowoleni, że odświeżam tak stary wątek, ale innego nie znalazłem, a nowego zakładać nie chciałem ;)

Otóż produkcja wagonów 105N2k/2000 (a właściwie 105N2k/S/2000) idzie w najlepsze. Tym razem za produkcję wziął się wrocławski Protram, który wygrał przetarg na 6 doczep do "bulw" dla MZK Szczecin. Pierwszy wagon jest już gotowy i przygotowany do wysyłki [foto: Wrotaz ze Skyscrapercity Forum]:

http://i6.tinypic.com/6peznyw.jpg
http://i14.tinypic.com/7x12mv9.jpg
http://i7.tinypic.com/71r255k.jpg
http://i19.tinypic.com/6tm3aza.jpg
http://i11.tinypic.com/86gwe20.jpg

:)

: 2007-11-12, 23:49
autor: filimer
Czy ja dobrze widzę? okna uchylne zamiast przesuwnych? Toż to latem będzie Sajgon...
Tytuł złamanego leśnika dla projektantów.

: 2007-11-13, 12:34
autor: J-31
Czy ja dobrze widzę? okna uchylne zamiast przesuwnych? Toż to latem będzie Sajgon...
Tytuł złamanego leśnika dla projektantów.
Protram po prostu odtworzył dla MZK w Szczecinie typową bulwę. A typowa bulwa ma okna uchylne (nawet te szczecińskie). ;)

Natomiast zastanawiam mnie czemu Protram pomalował ten wagon wg. starego schematu, zwłaszcza, że MZK zmienia schemat malowania ;)

: 2007-11-13, 15:11
autor: bystrzak2000
Schemat malowania zamówiło MZK, a co do okien, to są jeszcze przecież klapy w dachu :)

: 2007-11-13, 17:33
autor: Mibars
Czy orientuje się ktoś w cenach tych tramwajów? Podejżewam, że są tansze od 123N, ale to tylko moje domysły...

: 2007-11-13, 19:10
autor: PAFAWAG
A czy Protram wprowadził do tych doczepnych bulw jakieś modyfikacje, czy są to po prostu bulwy takie same, jak konstalowskie, tylko, że made in Protram? :]

: 2007-11-13, 19:35
autor: mpConroe
Z tego co wiem, to różnią się tym, że owe bulwy z Protramu nie mają kabiny motorniczego, jedynie pulpit manewrowy.

http://kodlyoko.net/zdjecia/1.jpg - wnętrze bulwy by Protram

: 2007-11-13, 19:44
autor: faja_k
mpConroe pisze:Z tego co wiem, to różnią się tym, że owe bulwy z Protramu nie mają kabiny motorniczego, jedynie pulpit manewrowy.
Ale mają go z przodu, czy z tyłu wagonu? No tak, przecież nawet 123N dla Warszawy miały kabinę w każdym wagonie ;)

: 2007-11-13, 19:51
autor: PAFAWAG
KKS pisze:Ale mają go z przodu, czy z tyłu wagonu? No tak, przecież nawet 123N dla Warszawy miały kabinę w każdym wagonie
Pewnie z przodu, bo jeśli są to doczepki, to po co im ona? Ale zapewne bulwy te mogą posiadać pulpit manewrowy z tyłu, specjalnie do manewrowania po zajezdni ;)

: 2007-11-13, 20:12
autor: faja_k
PAFAWAG pisze:Pewnie z przodu, bo jeśli są to doczepki, to po co im ona?
Łomatko, przeczytaj, co kolega mpConroe napisał. ¯e nie mają kabiny motorniczego, tylko pulpit manewrowy. Myślisz, że chodziło mu o pierwszy wagon?

: 2007-11-13, 20:22
autor: Mibars
Hehe - już sobie wyobrażam motorniczego stojącego przed otwartą klapką przy przedniej ścianie wagonu i prowadzącego tramwaj :)

Swoją drogą rzeczą za którą cenie bulwy, to właśnie brak i tak zbędnej kabiny motorniczego w drugim wagonie... W większosci tramwajów te kabiny wyglądają jakby byly ostatnio używane wieki temu (13N), lub nigdy (większość 105tek). A tak - nie dość, że taniej, to i pasażerowie mają więcej miejsca i większe drzwi. A jak zajdzie taka potrzeba, to z dwóch składów zrobić solówkę i trójke i też będzie.