Strona 7 z 8

: 2007-11-13, 20:50
autor: mpConroe
Pulpit manewrowy jest z tyłu, co widać na fotce. Jakbyście mieli wątpliwości:

http://kodlyoko.net/zdjecia/2.jpg - drzwiczki pulpitu manewrowego (te małe u góry :D)
http://kodlyoko.net/zdjecia/3.jpg - czy takie przyciski do otwierania drzwi mają oryginalne szczecińskie bulwy?

: 2007-11-13, 21:11
autor: faja_k
mpConroe pisze:czy takie przyciski do otwierania drzwi mają oryginalne szczecińskie bulwy?
Oryginalne bulwy jeżdżą nie po Szczecinie, tylko po Warszawie ;)

: 2007-11-13, 21:19
autor: ppln
Tak się zastanawiam dla kogo są te kasowniki, bo są "odrobinę"za nisko...

: 2007-11-13, 21:57
autor: bystrzak2000
W doczepach czynnych pulpit manewrowy jest zarówno z tyłu, jak i z przodu.

[ Dodano: 13 Lis 2007 22:01 ]
Mibars pisze:Czy orientuje się ktoś w cenach tych tramwajów? Podejżewam, że są tansze od 123N, ale to tylko moje domysły...
W tym przetargu startowały także FPS oraz Modertrans i obie firmy złożyły tańsze oferty. Jednak Protram kupując od Alstomu licencję na stopiątki, zmusił MZK do odrzucenia tamtych ofert. Jakby gdzieś poszukać w necie, to możnaby znaleźć wypowiedź prezesa Protramu, że "tylko my mamy prawo produkować te tramwaje". Dzięki temu składy będą jako tako wyglądać, bo nie wyobrażam sobie składu bulwa+123N ;)

: 2007-11-13, 23:11
autor: Mibars
bystrzak2000 pisze:bo nie wyobrażam sobie składu bulwa+123N

Ee tam, to by jeszcze przeszło - bądź co bądź te 2 tramwaje są (przynajmniej w Warszawskim malowaniu w te jakieśtam fale) całkiem do siebie podobne - Znajomy nie mógł uwierzyć, jak mu pokazywałem hipolita, że to inny tramwaj, niż te, które do tąd jeździły :)

: 2007-11-13, 23:14
autor: faja_k
U nas większość pasażerów nie odróżnia MAN-a od Neoplana, więc co się dziwisz... To tylko pasażer.

: 2007-11-14, 09:43
autor: J-31
KKS pisze:Oryginalne bulwy jeżdżą nie po Szczecinie, tylko po Warszawie ;)
Taak? Tzn, że co szczecińskie "bulwy" to kopia warszawskich ? :chytry:

Przecież 105N2k/2000/S też zostały wyprodukowane w Konstalu

A patrząc na wnętrze protramowskiej "bulwy", odnoszę wrażenie, że jest tam nieco więcej modyfikacji.

:strzałka: Po pierwsze wydzielono dodatkową rzeźnię po środku wagonu i otoczoną ją barierkami.

:strzałka: Po drugie inny jest typ foteli, niż w oryginalnych "bulwach" ;)

:strzałka: No i ten przycisk zewnętrzny do otwierania drzwi. W konstalowskich "bulwach" jest on inny :roll:

PS. MpConroe czy Orientujesz się może jakie jest oznaczenie fabryczne tego wagonu. Czy wciąż jest to 105N2k/2000/B ? ;)

: 2007-11-14, 14:47
autor: mpConroe
Oznaczenia nie znam, ale na Protramie mówią na nie... Delfiny :lol: .

: 2007-11-14, 23:19
autor: bystrzak2000
Koledzy ze Szczecina twierdzą, że to 105N2k/2000 PROTRAM :)

: 2007-11-15, 09:45
autor: J-31
A czy któryś z kolegów ma mozliwość zajrzenia do jego tabliczki znamionowej ? ;)

: 2007-11-15, 10:44
autor: TLG
Nadal pozostaje to samo oznaczenie. Tramwaj jest licencyjny.

: 2007-11-22, 21:10
autor: PAFAWAG
A w jakiej konfiguracji Szczecin będzie eksploatować te wagony?
Tzn. oczywiście silnikowy plus doczepa,
ale czy utworzy takie składy przez rozłączenie składów 105N2k/2000 i dołączenie do każdego wagonu protramowej doczepy - w ten sposób z jednego składu zrobią się dwa (oczywiście tylko wtedy, jeśli wagon ciągnięty przez wagon prowadzący także może pracować jako silnikowy); czy może zrobi trójskłady :?:

: 2007-11-22, 23:04
autor: ep40
PAFAWAG pisze:oczywiście tylko wtedy, jeśli wagon ciągnięty przez wagon prowadzący także może pracować jako silnikowy
?
Czasy eNek dawno się skończyły.
PAFAWAG pisze:czy utworzy takie składy przez rozłączenie składów 105N2k/2000 i dołączenie do każdego wagonu protramowej doczepy
Skoro jest 14 sterowniczych i 6 doczep, zakładając że w normalnej eksploatacji będą łączone tylko w dwuskłady to wychodzi że będzie 6 składów S+D i 4 składy S+S.

: 2007-11-23, 09:54
autor: J-31
Taka zresztą była idea MZK. Chcieli dokupić doczepy, by rozłączyć 105N2k/2000/S. A zatem cześć składów będzie dokładnie w takim układzie jak opisał powyżej Ep40 ;)

: 2008-02-16, 18:48
autor: imarcin
J-31 pisze:A czy któryś z kolegów ma mozliwość zajrzenia do jego tabliczki znamionowej ? ;)
Link do tabliczki:
http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2007/1198920849.jpg

: 2008-02-18, 09:50
autor: J-31
imarcin pisze:Link do tabliczki:
Extra. Wielkie dzięki Imarcin ;)

Ps. Witamy na forum :)

: 2008-05-08, 17:17
autor: imarcin
Znalazłem jeszcze jedną różnicę między doczepami z PROTRAM-u a Konstalowskimi: są to szersze drzwi w tych PROTRAM-owskich wagonach.

: 2008-05-12, 09:17
autor: J-31
imarcin pisze:Znalazłem jeszcze jedną różnicę między doczepami z PROTRAM-u a Konstalowskimi: są to szersze drzwi w tych PROTRAM-owskich wagonach.
To ciekawe. A czy Mógłbyś to jakoś potwierdzić zdjęciami ? ;)

: 2008-05-13, 11:55
autor: imarcin
W rzeczywistości to można to zobaczyć ale na zdjęciu nie ma szans. Za to zacytuję informację z oficjalnej strony PROTRAM-u :
W 2007 roku wyprodukowaliśmy dla MZK Szczecin 6 wagonów typu 105N2k/S/2000/PROTRAM na licencji Alstom Konstal S.A. Tramwaje te to doczepy czynne przeznaczone do współpracy z eksploatowanymi już w Szczecinie wagonami typu 105N2k/S/2000. Wyposażone są w napęd typu GTO a od wagonów pierwszych różnią się zmianami wynikającymi z przepisów prawa np. szersze drzwi. W ramach tej dostawy tak przygotowane składy zostały wyposażone w monitoring wnętrza pojazdu.

: 2008-05-13, 12:27
autor: J-31
A propo tego monitoringu. Czy motorniczy ma jakiś monitor w kabinie, czy obraz jest tylko zapisywany ? ;)