Projekty nowych wagonów tramwajowych

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

bystrzak2000 pisze:Siedząc we wnętrzu 120N ma się wrażenie jakby się siedziało w Citurunerze
Powinno Ci wystarczyć moje zapewnienie. Wykończenie wnętrze to nie jest jedyny wyznacznik. Na litość boską: nie żyjemy już w czasach, gdy rozwój krajowego przemysłu opierał się na "zżynaniu" i szpiegostwie przemysłowym. Teraz nawet polska firma może zaprojektować tramwaj na miarę konstrukcji zachodnich.

timtheenchanter

Post autor: timtheenchanter »

Modertrans niedługo wyniesie się z Gajowej. A tą wizualizację gammy robił mój kumpel co w modertransie robi :)

Lopez

Post autor: Lopez »

timtheenchanter pisze:A tą wizualizację gammy robił mój kumpel co w modertransie robi
Miło wiedzieć. A może coś więcej szczegółów? ;) Czy to tylko wstępna wizualizacja czy realny projekt, który chce wcielić w życie Modertrans? Jak długo mają potrwać prace? Czy zbudowanie tramwaju LF znajduje się w ogóle w zasięgu możliwości technologicznych tej firmy wedle Twojej oceny?

timtheenchanter

Post autor: timtheenchanter »

Gajową to już sprzedano za całkiem grubą kasę ale nie pamiętam gdzie się mają przenieść. Ta wizualizacja jest wstępna aczkolwiek chcą się tego trzymać. Moderus alfa ma najpierw wychodzić z charakterystycznymi dla 105na oknami i drzwiami przez co nie będzie zbyt estetyczny - dopiero później (ale raczej nie wiadomo kiedy) ma się pojawić z wklejanymi oknami i nowymi, pokrytymi w całości szkłem drzwiami, takimi jak w wizualizacjach.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

timtheenchanter pisze:Moderus alfa ma najpierw wychodzić z charakterystycznymi dla 105na oknami i drzwiami przez co nie będzie zbyt estetyczny - dopiero później (ale raczej nie wiadomo kiedy) ma się pojawić z wklejanymi oknami i nowymi, pokrytymi w całości szkłem drzwiami, takimi jak w wizualizacjach.
Nie "nie wiadomo kiedy", tylko właśnie powstają: pierwsze dwa w malowaniu klasycznym (są na etapie zaawansowanego montażu "białego", który w tej chwili jest daleko bardziej posunięty niż na tym zdjęciu http://www.pgk.webd.pl/details.php?image_id=5336 ) i dwa kolejne pomalowane w zielono-żółte wzory typu "falki" (gotowe pomalowane pudła). Oba składy mają być wyposażone w silniki klatkowe wraz z konieczną aparaturą. Masz jakieś nieaktualne informacje.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

timtheenchanter pisze:ale nie pamiętam gdzie się mają przenieść.
Do Biskupic...
timtheenchanter pisze:Moderus alfa ma najpierw wychodzić z charakterystycznymi dla 105na oknami i drzwiami przez co nie będzie zbyt estetyczny
Piszesz o HF-04, które były produkowane dla TŚ i tylko dlatego, że TŚ sobie takie a nie inne zamówiły. W Poznaniu "czwórek" nie będzie, z wyglądu nie będą się różnić od tych na wizualizacjach poza modelem HF-06 wzbogaconym o kabinę i drzwi z drugiej strony...
I w ogóle zastanów się nad tym, gdzie co piszesz - to jest temat o Moderusie Gamma a nie Alfa.

bystrzak2000

Re: Projekty nowych wagonów tramwajowych

Post autor: bystrzak2000 »

TLG pisze:Czyżby projekty dla legendarnego 206WrAs?
Coś chyba jest na rzeczy: http://www.protram.com.pl/ ;)
To samo jest również tutaj: http://www.ec-engineering.pl/index.php?a=63 a Protram jest na liście referencyjnej: http://www.ec-engineering.pl/index.php?a=8

imarcin

Re: Projekty nowych wagonów tramwajowych

Post autor: imarcin »

bystrzak2000 pisze: Coś chyba jest na rzeczy: http://www.protram.com.pl/ ;)
Jeżeli to ma być Protram 206 WrAs to wygląda naprawdę świetnie, na pewno dużo lepiej od 118N i 122N itp.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

bystrzak2000 pisze:Coś chyba jest na rzeczy
Znaczy się, że intuicja mnie nie zawiodła. Ciekawy wagonik, ale obawiam się, że skończy jak wiele innych dowodów polskiej myśli technicznej na półce czyli - jakby to inaczej ująć - na śmietniku historii. A szkoda.

Lopez

Post autor: Lopez »

MPK Wrocław może jednak postawić na - było nie było - swój produkt :) Wizualizacja fajna. Zaczynam się tylko zastanawiać czy to "2012" na boku to nie jest planowana data premiery :chytry:
Ostatnio zmieniony 2008-03-11, 10:49 przez Lopez, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

bystrzak2000 pisze:Coś chyba jest na rzeczy:http://www.protram.com.pl/ ;)
Jeśli ten tramwaj miałby tak wyglądać w realu jak na wizualizacji to ja trzymam kciuki, żeby jednak ten projekt nie trafił na "śmietnik niezrealizowanej polskiej myśli technicznej" :roll:

imarcin

Post autor: imarcin »

Można śmiało powiedzieć że to najładniejszy projekt polskiego tramwaju ostatnich lat.

A może by tak zmienić nazwę wątku na „Nowy projekt PROTRAM-u", albo „PROTRAM 206WrAs"

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »


PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

bystrzak2000 pisze:Fotka w dużym formacie: http://i250.photobucket.com/albums/gg25 ... tram_2.jpg :)
Interesujący, interesujący... :D

Generalnie ładny - mi nie podobają się tylko reflektory - te "zmrużone oczka"...
Ale całość prezentuje się całkiem nieźle, trzymam kciuki za powodzenie projektu :)

Kamil

Post autor: Kamil »

PAFAWAG pisze:Generalnie ładny - mi nie podobają się tylko reflektory - te "zmrużone oczka"...
Mi się wydaje że przez te ''zmrużone oczka'' tramwaj wygląda na bardziej opływowy :mruga:

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Kamil pisze:
PAFAWAG pisze:Generalnie ładny - mi nie podobają się tylko reflektory - te "zmrużone oczka"...
Mi się wydaje że przez te ''zmrużone oczka'' tramwaj wygląda na bardziej opływowy :mruga:
Może i tak, ale one jakoś niespecjalnie mi się podobają... No cóż, kwesta gustu ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Tramwaj bardzo ładny, ale wolałbym, żeby 206WrAs był utrzymany w takiej samej stylistyce jak inne modele — jest ładny, i byłoby taniej. Ale pewnie to i tak tylko taka wizualizacja, żeby strona była ładniejsza.

Lopez

Post autor: Lopez »

Nie wydaje Wam się, że przydałyby się jeszcze jedne podwójne drzwi? Na dużym zdjęciu dużo lepiej widać szczegóły bryły. Mam nadzieję, że finalnie nie zostanie to całkiem "spłaszczone" :)

imarcin

Post autor: imarcin »

plocmaster pisze:Tramwaj bardzo ładny, ale wolałbym, żeby 206WrAs był utrzymany w takiej samej stylistyce jak inne modele — jest ładny, i byłoby taniej.
A według mnie nie, gdyż trzeba zmieniać stylistykę na ładniejszą, a dzięki tej zmianie wygląda bardziej nowocześnie a nie jak tramwaj z przed 10 lat.
Takie jest moje zdanie.
Lopez pisze:Nie wydaje Wam się, że przydałyby się jeszcze jedne podwójne drzwi?
Wydaje się

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Te drzwi to bolączka każdego nowego projektu tramwaju. Ten na pierwszy rzut oka wygląda najlepiej, ale... Mam głupie wrażenie, że po prostu wizualizacja ma ładniejsze malowanie niż te z konkurencji :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”