Projekty nowych wagonów tramwajowych
Tu już na kolorowo.
A więc:
-Grzebią w malowaniu MPK
-Tramwaj jak Combino ze zmienionymi przodami
-Kto był w Poznaniu i widział zajezdnie Gajową puknie sie w czoło na widok wizualizacji, bo nie wiem jak oni tam chcą takie coś wyprodukować.
-Ciekawe czy wiedzą, iż nie mogą użyć alugripów, które pogrzebały troszkę Combino swojego czasu.
Potrzeby wymiany taboru w Polsce są na poziomie 110 wagonów rocznie (typu 105N i podobnych), przy czym jeden nowy tramwaj może zastąpić 2 stopiątki, co daje ok. 55 tramwajów rocznie , przy czym niemalże połowa tego rynku to Warszawa. Część miast sprowadza używane wagony, których eksploatacja będzie trwać co najmniej 10 lat, a maksymalnie 20. Na dzień dzisiejszy dostawy nowych tramwajów to 30 sztuk tramwajów niskopodłogowych, 2 składy i 6 doczep czynnych, co daje 35 nowych wagonów - do tego dochodzą używane tramwaje - potwierdzonych 20 sztuk używanych długich (N8S, E1) tramwajów dla Krakowa, co daje niezły wynik potwierdzonej wymiany taboru na ten rok. Warunki rynku dużych dostaw będzie dyktować Warszawa, w której Moderus szanse będzie miał raczej nikłe - pozostałe duże ośrodki będą kupować góra 20-40 sztuk pojazdów rocznie ( i to przy bardzo dobrych wiatrach) ze względu na kwestie finansowe (tabor tramwajowy to droga inwestycja). Modertans może funkcjonować niszowo na tej samej zasadzie, co wrocławski Protram, albo zostanie wykupiony przez jedno z większych producentów. Moim zdaniem w ciągu najbliższych 10 lat dojdzie do konsolidacji rynku i zostaną na nim co najwyżej 3-ej krajowi producenci (nie licząc firmy Alstom-Konstal). A jak będzie z Moderusem, to czas pokaże Co do warunków produkcji - Bombardiera w zajezdni Podgórze w Krakowie da się składać, to i może Moderusa w Poznaniu będzie się dało...
Nie jest wykluczone, że modernizując 105 Modertrans będzie sprzedawał w małych dostawach swój tramwaj tu i ówdzie. Faktycznie narzuca się skojarzenie z Pro-tramem, choć ten ostatni ma przynajmniej oparcie w rodzimym MPK. Sama wizualizacja jest b. fajna. Podoba mi się bardziej niż PESA, Gekon czy Puma ( ) a nawet NGT6... No może poza tym malowaniem.
Alstom.ZwierZ pisze:jeden nawet model pod Polski rynek robi (Bombardier ? naprowadźcie mnie prosze ::>).
O. Tylko ciekawe, czy będą chcieli coś razem zrobićTLG pisze:Sądzę, że największą szansę przebicia miałoby po prostu konsorcjum Modertransu i Protramu.
Nie wiem, jak to Podgórze wygląda, ale na pewno jest nowocześniejsze od szopy na Gajowej.filimer pisze:Co do warunków produkcji - Bombardiera w zajezdni Podgórze w Krakowie da się składać, to i może Moderusa w Poznaniu będzie się dało...
A co do wyglądu Moderusa... Ta wizualizacja to tylko przemalowane Combino z nowym przodem i tyłem, pokazuje to olewczy stosunek Modertransu do ludzi, podobnie jak start w przetargu w Bydgoszczy. Czasy się zmieniły, gdyby Modertrans startował z takim czymś 5 lat temu to miałby szanse, teraz poza Poznaniem zapewne zniknie w tłumie...
Możesz uzasadnić?KKS pisze:A co do wyglądu Moderusa... Ta wizualizacja to tylko przemalowane Combino z nowym przodem i tyłem, pokazuje to olewczy stosunek Modertransu do ludzi, podobnie jak start w przetargu w Bydgoszczy. Czasy się zmieniły, gdyby Modertrans startował z takim czymś 5 lat temu to miałby szanse, teraz poza Poznaniem zapewne zniknie w tłumie...
Mając do dyspozycji tylko tę wizualkę, mogę tylko stwierdzić, że wyglądem przewyższa Pumę, Pesę i inne cuda jeżdżące po Polsce...
[ Dodano: 03 Lut 2008 21:18 ]
Protram może by chciał, w końcu wózki z Modertransu powędrowały do 205WrAs. Modertrans też może by chciał, w końcu im te wózki sprzedałKKS pisze:O. Tylko ciekawe, czy będą chcieli coś razem zrobić
Mnie odrzuca malowanie (te żółte rozrzucone bez sensu plamy).bystrzak2000 pisze:Mając do dyspozycji tylko tę wizualkę, mogę tylko stwierdzić, że wyglądem przewyższa Pumę, Pesę i inne cuda jeżdżące po Polsce...
I zastanawia mnie dlaczego producent nie umieścił drzwi symetrycznie (jak chyba w każdym modelu 100%LF)
Malowanie to nie problem, można zmienić.ppln pisze:Mnie odrzuca malowanie (te żółte rozrzucone bez sensu plamy).
Podobnie jak w Combino tamten człon jest krótszy od członu nr 2. W artykule było napisane, że ma być także wersja z normalnym czwartym członem.ppln pisze:I zastanawia mnie dlaczego producent nie umieścił drzwi symetrycznie (jak chyba w każdym modelu 100%LF)
Rozumiem Cię, ponieważ widziałem zajezdnię Gajową. Natomiast, jeżeli jednak Modertrans - pomimo warunków w jakich działa - podejmuje się produkcji takiego wagonu (faktycznie niesamowicie zbliżonego do poznańskiego Siemensa Combino), to oznacza, że wiedzą co czynią. A po za tym, jeśli produkcja Moderusa Gamma miałaby się jakoś rozwinąć w przyszłości, to przecież zawsze można wykupić gdzieś działkę i postawić halę z prawdziwego zdarzenia. A w niej rozwinąć produkcję seryjnąPodi pisze:Kto był w Poznaniu i widział zajezdnie Gajową puknie sie w czoło na widok wizualizacji, bo nie wiem jak oni tam chcą takie coś wyprodukować.
Uzasadnić? Praktycznie nic w tej wizualizacji nie zrobili, to jest zerżnięte z Combino, cała inwencja twórcza polega na tym, że zmienili przód i wymyślili sobie malowanie. Swoją drogą, kolejne Moderusy Alfa dla Poznania też mają być pomalowane w szlaczki ("bo nowocześnie") i to mnie martwi. Może kupimy sobie coś dobrego do picia, weźmiemy się w parę osób z tego forum i też zrobimy wizualizację Combino z własnym przodem? Jestem ciekaw, jak Modertrans chce takie coś zrobić, zwłaszcza na tej szopie. Skończy się na tym, że będzie kosztował tyle co kombinerka, wszystkie części kupią od Siemensa a i tak zepsują.bystrzak2000 pisze:Możesz uzasadnić?
Mając do dyspozycji tylko tę wizualkę, mogę tylko stwierdzić, że wyglądem przewyższa Pumę, Pesę i inne cuda jeżdżące po Polsce...
I tak będą się musieli z Gajowej wynieść.J-31 pisze:A po za tym, jeśli produkcja Moderusa Gamma miałaby się jakoś rozwinąć w przyszłości, to przecież zawsze można wykupić gdzieś działkę i postawić halę z prawdziwego zdarzenia. A w niej rozwinąć produkcję seryjną
I wygląda lepiej od Combino, którego przód psuje cały dobry wygląd tramwaju. A poza tym Pesa też jest zerżnięta żywcem z Cityrunera, i co? Jakoś zrobili ten tramwajKKS pisze:Praktycznie nic w tej wizualizacji nie zrobili, to jest zerżnięte z Combino, cała inwencja twórcza polega na tym, że zmienili przód i wymyślili sobie malowanie.
Skoro piszą, że zrobią, to dajmy im czas, choć na razie wierzę w ten tramwaj tak samo, jak w tramwaj z Solarisa
No dokładnie sufit jest bardzo podobny, obudowa wózków - identyczna (nagrzewnice są w tych samych miejscach co w CR, tyle że nie stanowią tak ładnej całości jak w w.w., poza tym siedzenia pod kątem) do tego dochodzi zabudowa przegubów od środka itp...
Właściwie to chyba się zbiorę i wykonam fotograficzne porównanie tak żeby "otworzyć oczy niedowiarkom"
Właściwie to chyba się zbiorę i wykonam fotograficzne porównanie tak żeby "otworzyć oczy niedowiarkom"