Quo vadis, FPS ?

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Poznañczyk

PESA + FPS HCP

Post autor: Poznañczyk » 2006-03-01, 11:03

PEsa planuje połknięcie przez wykup nie mającą właściwie żadnych zysków Fabrykę Pojazdów Szynowych HCP. Dzieki temu FPS nie upadnie a Pesa pozbędzie się konkurecji, rozbuduje zakład i otrzyma olbrzymie ilości poznańskich fachowców i technologii.

albertus

Post autor: albertus » 2006-03-01, 11:34

mysle ze scenariusz o ktorym piszesz jest bardzo ciekawy i dla Pesy byloby to rozwiaznie problemow przetargowych, ale nie wydaje mi sie zeby to byla prawda.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-03-01, 12:25

Zaraz a czy FPS HCP to czasem nie należy do Bombardiera ? :roll:

albertus

Post autor: albertus » 2006-03-01, 15:06

gdzies kiedys czytalem ze wlascicielem HCP jest nasze panstwo i dlatego im sie udaje wygrazwac niekore przetargi jak np w warszawie na 30 tramwajow, ktore zadnego sensu nie dawalo bo iod razu mieli kupowac niskpodlogowce, przyklady by mozna mnozyc, ale mozliwe jest to, ze taka bedzie polityczna decyzja, zeby w Polsce byl jeden silny producent , ktorego bedzie sie lansowac i zagranica, np w naszej braterskiej Ukrainie.
Ostatnio zmieniony 2006-03-01, 20:50 przez albertus, łącznie zmieniany 1 raz.

Podi

Post autor: Podi » 2006-03-01, 15:43

Zaraz a czy FPS HCP to czasem nie należy do Bombardiera ? :roll:
Produkował na jego zlecenie doczepy dla Lipska...

Pomysł jakoś mi się nie podoba,chyba,że Cegielski zachowa oddzielna marka i będzie produkował swoje tramwaje a nie te jakieś tam 120N...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-03-01, 16:10

albertus pisze:gdzies kiedys czytalem ze wlascicielem HCP jest nasze panstwo
Jeżeli to prawda, to całkiem możliwa jest fuzja PESA + HCP ;)

Wilchelm

Post autor: Wilchelm » 2006-03-01, 16:28

Czyli jednym słowem HCP zostanie sprywatyzowany. W sumie nie produkują już nic dla kolei zajmują się tylko modernizacjami wagonów głównie dla PKP Intercity i produkcją silników do okrętów.

Podi

Post autor: Podi » 2006-03-01, 16:44

A autobusy szynowe to co?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-03-01, 17:30

Cegielski przejęty przez Pesę? Bardzo dobrze, polski rynek tramwajowy nie będzie tak rozdrobniony (lepsze 2 duże firmy niż 5 małych). Poza tym Cegielski ciągle oprotestowuje przetargi :rotfl:

ZwierZ

Post autor: ZwierZ » 2006-03-01, 17:45

Podi pisze:A autobusy szynowe to co?
Szynobusów FPS jak na razie nie produkuje.


FPS + Pesa ?!

Pomysł ciekawy ale pojawia się tu mnóstwo pytań: w jaki sposób? jaka marka? itd.
Są to dwie konkurencyjne firmy. Lepiej stoi Pesa i finansowo i ofertą, którą ciągle poszerza i znajduje na nią nabywców. Natomiast FPS jak na razie dość słabo - głównie remonty wagonów kolejowych i tramwajowych, szynobus i tramwaj własny dopiero w przygotowaniu i finansowo słabo. Najprawdopodobniej więc byłby scenariusz, że to Pesa przejmuje FPS. Ale co z tymi nowymi projektami Cegielskiego? Zaniechać je? Bo przecież Pesa nie dałaby produkować konkurencyjnych dla niej modeli i jako właściciel miałaby prawo do przystopowania ich.
Ale czy Pesa zechciałaby kupować FPS? Nie zanosi się przecież, żeby Pesa nagle miałaby mieć jakąś wielką produkcje i musiała szukać nowych zakładów do umieszczenia w niej nadwyżek. Moce Pesy byłyby wystarczające a Cegielski bez możliwości produkcji własnych modeli musiałby stanąć ?!
STRASZNE !!!!
No chyba, że to miałaby mieć na celu Pesa - przybliżyć się do FPS, podrujnować konkurenta i pójść sobie po jakimś czasie, zostawiając go bez siły na udźwignięcie ' się :?: :!: :?: :!: OBY NIE !!!!
Natomiast współpraca, przy zachowaniu autonomii obu firm, byłaby ciekawym rozwiązaniem. Jednak trzeba byłoby porozumienia w sprawie sprzedaży, podziału zysków, tak żeby oferować razem, ale nie walczyć ze sobą. Bo wygranie przetargu (np. tramy) przez któryś z produktów to przecież byłaby wygrana Pesa+FPS razem.

Mi, jako osobie, której bliski jest HCP, zależałoby, żeby FPS zachowała autonomię i pod własną marką produkowała i sprzedawała różne modele. Albo w ostateczności dołączyła do innej firmy w celu zbudowania całkowicie nowej marki, silnego konkurenta dla zachodnich firm.
Mam nadzieję, że tak się stanie. I będę nasłuchiwał informacji o Cegielskim, co będzie działo się z tą firmą ;)

Wilchelm

Post autor: Wilchelm » 2006-03-01, 20:45

Szynobusy produkuje ZNTK Poznań, a nie Cegielski.

drentwy

Post autor: drentwy » 2006-03-02, 12:51

Pisał o tym wczorajszy Głos Wlkp. :
Bydgoska spółka PESA chce kupić poznańską Fabrykę Pojazdów Szynowych, która wchodzi w skład zakładów Cegielskiego. Decyzja w tej sprawie ma zapaść do 10 marca. Obie strony nie chcą oficjalnie komentować naszych informacji. – Taką zawarliśmy umowę – tłumaczą przedstawiciele obu spółek. O planach przejęcia FPS nic jednak nie wie załoga „Ceglorza”.

– Nie słyszałem o tym – mówi zszokowany Marcel Szary, członek zarządu spółki Hipolit Cegielski Poznań oraz przewodniczący związku „Inicjatywa Pracownicza”.

Z naszych informacji wynika jednak, że w Poznaniu doszło już do spotkania przedstawicieli bydgoskiej PESY z dyrekcją FPS. Podczas rozmów przedstawiono propozycję nabycia większości udziałów poznańskiej spółki. – To byłoby dobre rozwiązanie, zarówno dla fabryki, jak i spółki Hipolit Cegielski Poznań. Jednym z warunków przejęcia fabryki będzie oczywiście gwarancja zatrudnienia dla całej załogi, czyli 600 osób – mówi osoba związana z zarządem HCP. Dzisiaj tą sprawą zajmie się zarząd Cegielskiego.

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk » 2006-03-02, 17:59

A Wyborczxa chyba dzisiaj??!!

Lopez

Quo vadis, FPS ?

Post autor: Lopez » 2007-05-15, 14:33

Przez to opóźnienie FPS skazuje się na rynkowy niebyt. Jeśli nie są w stanie terminowo zbudować tramwajów wysokopodłogowych, to tym bardzie nie będą mogli zapewnić rzetelności kiedy już zaprojektują swojego LF, jak wybitny (w co wątpię...) by nie był. A zapowiadało się dobrze - zastrzyk kasy z Warszawy, nowy projekt w planach...

Posty wydzielone z tematu: "Tramwaje typu 123N produkcji Zakładów Cegielskiego". Mod. J-31

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-05-15, 16:16

Lopez pisze:to tym bardzie nie będą mogli zapewnić rzetelności kiedy już zaprojektują swojego LF, jak wybitny (w co wątpię...) by nie był
Prędzej zbankrutują niż wybudują jakiś tramwaj LF.

Awatar użytkownika
Jacbull
Posty: 127
Rejestracja: 2006-11-19, 20:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jacbull » 2007-05-15, 21:25

Owszem, robią jakiś LF, pomimo to że przetarg przegrali. Faktem jest, że ten ich 118N czy 119N czy jak to FPS nazywa nie jest do końca trafiony. Kto będzie kupował od FPS jakiegoś LF-a?

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2007-05-15, 22:06

Jacbull pisze:Kto będzie kupował od FPS jakiegoś LF-a?
MPK Poznań? ;)

Awatar użytkownika
Jacbull
Posty: 127
Rejestracja: 2006-11-19, 20:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jacbull » 2007-05-15, 22:10

No chyba tylko Poznań... :diabeł:

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-05-15, 22:28

Jacbull pisze:Kto będzie kupował od FPS jakiegoś LF-a?
bystrzak2000 pisze:MPK Poznań?
Jacbull pisze:No chyba tylko Poznań...
Zaraz Wam strzelę przez łeb :P W Poznaniu będą PESY, choć podobno jest jednak jeszcze szansa na Combino ;)
Mam nadzieję, że Pan Prezes FPS nie wykorzysta swojej propagandy prasowej, by wygrać przetarg... Niestety to mało prawdopodobne, więc trzeba się liczyć, że miasto się nie ugnie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-05-16, 09:20

KKS pisze: Poznaniu będą PESY, choć podobno jest jednak jeszcze szansa na Combino ;)
Oooo. To chyba jakaś zmiana. Bo ostatnie wieści z Poznania jakie udało mi się wyłapać - to "MPK czeka i obserwuje działania innych miast w zakresie kupna wagonów niskopodłogowych". No i jeszcze jedna rzecz. Swego czasu MPK Poznań baaardzo chciał kupić 123N :mruga:

ODPOWIEDZ