Quo vadis, FPS ?

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-09-20, 20:01

W 1925r podczas budowy linii tramwajowej na Bródno na nowo wybudowany, ale nie zelektryfikowany odcinek wstawiono dwa połączone tyłami autobusy BENZ z obręczami tramwajowymi zamiast kół. Widocznie Pafawag chciał się pokazać ze znajomością dziejów komunikacji miejskiej w Warszawie. Jednak nie bardzo rozumiem po co o tym w ogóle pisał, bo jest to absurdalny pomysł.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

filimer

Post autor: filimer » 2007-09-21, 00:44

Przecież Solaris jest w konsorcjum produkującym Bombardiery dla Krakowa i Gdańska - tak więc jakieś pojęcie o produkcji tramwajów mają. Poza tym Solaris na pewno nie podjął decyzji o wejściu na ten rynek pochopnie - jakiś czas temu (jeszcze zanim okazało się, że firma ta będzie produkować tramwaje) pisałem na forum, że firma z Bolechowa w połączeniu z jakimś zakładem produkującym tramwaje, jak FPS czy Protram, może stworzyć nowego silnego gracza na rynku. I okazuje się, że najpierw Solaris sam ogłosił rozpoczęcia prac nad projektem tramwaju, a teraz zaczęły chodzić słuchy o przejęciu FPS. Osobiście uważam, ze wszystko zależy teraz od podejścia - być może Solaris po ukończeniu prototypu wypuści go na jazdy do któregoś z większych miast, a by uniknąć niedoróbek, jakie miały miejsce np. w Bombkach. Tak czy siak nie uważam, aby brak doświadczenia w produkcji pojazdów szynowych miał być przeszkodą nie do pokonania dla Solarisa.

Wracając do FPS - prywatyzacja tej firmy to krok w bardzo dobrym kierunku - może w końcu pojawią się w niej ludzie, którzy wezmą się na poważnie za projekty tramwajowe - bo PUMA nie dość, że nigdzie nie została zaprezentowana i przetestowana, to jak na razie jest "sierotką" - nikt nawet nie jest na poważnie zainteresowany jej kupnem.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2007-09-21, 10:24

bo PUMA nie dość, że nigdzie nie została zaprezentowana i przetestowana, to jak na razie jest "sierotką" - nikt nawet nie jest na poważnie zainteresowany jej kupnem.
Przypomina się sytuacja, kiedy w PAFAWAGu mieli produkować tramwaje 103N+403N.
Ale czy czasem 118N nie ma trafić do Tramwajów Warszawskich?

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-09-21, 10:40

Miał ponoć trafić we wrześniu, po odbytych w sierpniu jazdach homologacyjnych w Poznaniu. Jazd jak widać nie było i nie ma informacji o tym, by miały się w najbliższej przyszłości odbyć :P
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2007-09-21, 10:46

Jazd jak widać nie było i nie ma informacji o tym, by miały się w najbliższej przyszłości odbyć
Czyżby HCP FPS przewidywało klęskę?

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-09-21, 10:55

Moja wersja jest taka, że ten wóz jeszcze nie potrafi jeździć :P
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2007-09-21, 11:01

ten wóz jeszcze nie potrafi jeździć
Szoruje członami po torze, czy co?
Ale cóż, przecież każda fabryka musi od czegoś zacząć...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28819
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-09-21, 11:26

PAFAWAG pisze:Szoruje członami po torze, czy co?
Niczym nie szoruje, bo nie jeździ. Po prostu elektryka jest niedopracowana. Wagon stoi w hali i się nie rusza ;)
KKS pisze:Moja wersja jest taka, że ten wóz jeszcze nie potrafi jeździć :P
Kwestia 118N została już wyjaśniona w odpowiednim temacie. 118N nie trafi do Warszawy ;)
Obrazek

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-09-21, 13:15

J-31 pisze:Kwestia 118N została już wyjaśniona w odpowiednim temacie. 118N nie trafi do Warszawy
W którym jeśli można wiedzieć?
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28819
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-09-21, 13:20

KKS pisze:W którym jeśli można wiedzieć?
W temacie "FPS 118N 'PUMA'" ;)

=> topics13/fps-118n-puma-vt3244,150.htm

I Zjedź niżej do postów TLG ;)
Obrazek

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-09-21, 13:22

Chodzi o to, że FPS-owi się nie opłaca? Dla nich to nic nie znaczy :retard:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28819
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-09-21, 14:06

KKS pisze:Chodzi o to, że FPS-owi się nie opłaca? Dla nich to nic nie znaczy :retard:
Nie do końca. Nie wiem jak teraz, ale jeszcze do niedawna stosunki Zarządu TW z FCP nie były najlepsze. TW nie były i chyba nadal nie są zainteresowane nawet testem "Pumy" ... a to już musi coś znaczyć dla FPS-u ;)
Obrazek

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-09-21, 14:30

Zawsze mogą im próbować wcisnąć ten kit za darmo :P A tak w ogóle, czy już wszystkie 123N są w Warszawie?
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28819
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-09-21, 15:14

KKS pisze:ten kit
No i właśnie dlatego Zarząd TW tego nie chce :mruga:
KKS pisze:A tak w ogóle, czy już wszystkie 123N są w Warszawie?
Wg. moich obliczeń jest 26 wagonów (2160+2161 niedawno dotarły), a to oznacza, że jeszcze trochę brakuje ;)

Przypomnę. Miało być ich 30 sztuk (wagonów) i miały być dostarczone do końca czerwca... 2007 roku :retard:

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-09-21, 18:10

I tak dobrze jak na taki duży przetarg w wykonaniu FPS :P

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2007-09-21, 19:09

J-31 pisze:TW nie były i chyba nadal nie są zainteresowane nawet testem "Pumy" ...
To może przygarnie ją jakieś inne przedsiębiorstwo, np. Szczecin albo Gdańsk?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-09-21, 19:16

IMHO szlag ją trafi razem z całym FPSem i pojedzie nie wiadomo gdzie
ObrazekObrazek

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2007-09-21, 19:23

i pojedzie nie wiadomo gdzie
Np. do Niemiec albo do Rosji.

filimer

Post autor: filimer » 2007-09-21, 20:45

J31 pisze: Niczym nie szoruje, bo nie jeździ. Po prostu elektryka jest niedopracowana. Wagon stoi w hali i się nie rusza
Dzięki za wyjaśnienie sprawy Pumy. Myślę, że jednak FPS ma szansę ten model rozwinąć - mamy w Polsce kilka miast, które będą modernizować sieć tramwajową w bliższej lub dalszej przyszłości i będą zainteresowane zakupem nowych tramwajów - do takich miast zaliczyć można chociażby Szczecin czy w dużo dalszej perspektywie Gorzów Wielkopolski.
Osobiście uważam, że o losie Pumy zdecyduje w dużej mierze prywatyzacja FPS - jeśli przejmie ją Solaris - to Puma nie ma zbyt dużych szans przetrwania - Solaris bowiem wejdzie z gotowym projektem i w oparciu o doświadczenia ze współpracy z Bombardierem będzie starał się wybudować zupełnie inny tramwaj niż ten proponowany przez FPS. Podobna sytuacja nastąpi przy przejęciu przez PESę. Natomiast jeśli FPS znajdzie się w rękach Newagu, to być może "Lodówka" wjedzie na rynek...
Problem w tym, że nie wiadomo, kiedy FPS zostanie w końcu sprywatyzowany, wszak wyboru tuż tuż i składane obecnie deklaracje mogą pozostać niezrealizowane.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2007-09-21, 22:08

filimer pisze:czy w dużo dalszej perspektywie Gorzów Wielkopolski.
(A konkretnie to co Gorzów chce zmodernizować?)

Pytanie tylko, co zrobią potem ze 118N, kiedy FPS przejmie Solaris albo PESA. Skasują ten wagon, skoro nikt go nie chce?

ODPOWIEDZ