Quo vadis, FPS ?

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Na pewno za pół ceny ktoś go kupi, choćby miał przez pół roku stać, a drugie pół jeździć. Może jakieś mniejszy, biedniejszy przewoźnik, żeby sobie tanim kosztem odnowić tabor i mieć coś niskiego? Toruń, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wlkp., GOP…

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Jedno wiadomo - najprawdopodobniej 118N trafi na długą listę prototypów nie wdrożonych do masowej produkcji i jakoś mnie to nie dziwi, bo jego atrakcyjność w starciu z konkurencją staje się wątpliwa i nawet argument niskiej ceny traci na znaczeniu. Przewoźnicy po wielu latach niewypałów decydują się, by brać pod uwagę wiele innych szczegółów decydujących o jakości kupowanego tramwaju. Drugim czynnikiem jest utrata wiarygodności przez FPS w trakcie dostaw 123N. Takiej wpadki nie da się tak po prostu zatuszować, przedsiębiorstwa dobrze wiedzą co dzieje się na rynku i na którego dostawce należy uważać.
Którakolwiek z wymienionych firm przejmie FPS musi pamiętać o bieżących zobowiązaniach czyli już zawartych i realizowanych kontraktach, ale także tych, które się szykują i mogą przynieść firmie dochód. Mowa oczywiście o remontach wagonów kolejowych, z których FPS tak na prawdę ma największy dochód.

mkm101

Post autor: mkm101 »

J-31 pisze: Przypomnę. Miało być ich 30 sztuk (wagonów) i miały być dostarczone do końca czerwca... 2007 roku :retard:
Miały być do końca października 2007r. (FPS opowiadał bajki że chce zdążyć do końca maja ale jak widać mu to nie wyszło).
I tak się dziwnie składa że FPS ma duże szanse zdążyć z dostawami na ostateczny termin, natomiast to PESA zostaje w tyle...

ppln

Post autor: ppln »

mkm101 pisze:I tak się dziwnie składa że FPS ma duże szanse zdążyć z dostawami na ostateczny termin, natomiast to PESA zostaje w tyle...
Przy czym PESA nie produkuje tramwaju będącego w prostej linii spadkobiercą 105/805...
Protram takie wagony robi szybciej, nie mówiąc już o tych z wkładką niskopodłogową.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

ppln pisze:Protram takie wagony robi szybciej, nie mówiąc już o tych z wkładką niskopodłogową.
3 miesiące remont Konstala, 6 miesięcy nowy wagon (skład 204 lub jeden 205) ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Z informacji zamieszczonej w infobusie wynika, że zaczyna się powoli proces prywatyzacji FPS. W pierwszej kolejności opracowywania jest analiza prawno-finansowa. Ciekawe (czy) kto(ś) się zgłosi? ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

No ciekawe. FPS-owcy już chyba nawet nie strajkują, więc może uda się w tym roku dokończyć prywatyzację ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Jak będą strajkować to jeszcze obniżą wartość zakładu. Kto by chciał kupić tonący okręt ze zrewoltowaną załogą? ;)
Pewnie strategii prywatyzacji jeszcze nie ma. Realne są, jak sądzę, wszystkie możliwości tj. mocny inwestor branżowy, ale tak samo inwestor finansowy. Chociaż w tym drugim wypadku ktoś musiałby uwierzyć, że FPS ma stategię i możliwości na wypracowanie solidnych zysków...

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Właśnie ta analiza ma odpowiedzieć na pytanie, jak sprywatyzować FPS ;)

Bąbel

Post autor: Bąbel »

Ciekawe (czy) kto(ś) się zgłosi?
Z tego co mi wiadomo to Solaaris zaciera ręce, ale oczywiście nikt nic głośno nie mówi.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Z tego co mi wiadomo to Solaaris zaciera ręce, ale oczywiście nikt nic głośno nie mówi.
Solaris jest jednym z chętnych. Ja nie typuję, gdyż nie wiem jak stoją sprawy. Staram się swoimi drogami dowiedzieć coś więcej w Ministerstwie Skarbu Państwa, ale na to trzeba trochę poczekać.

Bąbel

Post autor: Bąbel »

Dla mnie to też nie jest typ. <b>poprostu</b> kiedyś przy okazji prezentacji projektu GEKONA czy jak mu tam, rzecznik tej firmy powiedział że są zainteresowani przejęciem FPS, a prezydent miasta stwierdził, że będzie lobbował za takim rozwiązaniem ponieważ FPS przejęła by rodzima firma a nie obcy kapitał. Tyle wiem z telewizji. To nie są moje dywagacje.
A co będzie w rzeczywistości, gdzie, skąd i jaka walizka pójdzie tego żaden z nas już się nie dowie :D

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Bąbel pisze:prezydent miasta stwierdził, że będzie lobbował za takim rozwiązaniem ponieważ FPS przejęła by rodzima firma a nie obcy kapitał.
ZTCW to żaden z zainteresowanych podmiotów (ewentualnie podejdzie powiązany z General Electric Newag, ale to też nie bezpośrednio) nie reprezentuje "obcego kapitału". Trochę pachnie to jakąś pseudopatriotyczną histerią, gdzie każdy zagraniczny inwestor to z założenia złodziej.
Oczywiście najlepiej jakby zakład został przejęty przez PESę (szansa na budowę pierwszego krajowego koncernu, produkującego pojazdy szynowe) lub Solaris (elastyczna, nowoczesna firma oferująca całą gamę rozwiązań w rozsądnej cenie). I właśnie wśród tych dwóch firm bym upatrywał przyszłego właściciela zakładów.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

A modertrans, dla firm to lepiej jak oba oddziały są blisko siebie (ułatwia montowanie pojazdów), ale na stabilność takiego połączenia nie dawałbym wielkich szans.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

TLG pisze:ZTCW to żaden z zainteresowanych podmiotów (ewentualnie podejdzie powiązany z General Electric Newag, ale to też nie bezpośrednio) nie reprezentuje "obcego kapitału".
Chodzi o kapitał z poza Wielkopolski. A poza tym krążyły plotki o Bombardierze, ale to były raczej pobożne życzenia.
Filip7370 pisze:A modertrans, dla firm to lepiej jak oba oddziały są blisko siebie (ułatwia montowanie pojazdów), ale na stabilność takiego połączenia nie dawałbym wielkich szans.
Solaris też jest blisko, fuzja z Modertransem groziłaby katastrofą... Chociaż w sumie to dwóch pseudoproducentów tramwajów mielibyśmy z głowy :P

[ Dodano: 27 Kwi 2008 17:26 ]
Poza tym Modertrans i rozwój to chyba dwa różne pojęcia :retard:

Bąbel

Post autor: Bąbel »

Osobiście wolałbym fuzję Solarisa z FPS, bo z Modertransem to byłby początek końca tej jakże prężnej firmy :diabeł:
PS.
Kolega KKS wyśmienicie zrozumiał moje słowa kolego TLG ;)

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Może się uda wykupić FPS przez Solara a Modertrans przez Pesę i w ten sposób możnaby nawiązać równorzędną walkę z Bombardierem oraz Alstomem.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Filip7370 pisze:i w ten sposób możnaby nawiązać równorzędną walkę z Bombardierem oraz Alstomem.
Zbytnio „równorzędna” to by ona nie była.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Sądzę że na rodzimym rynku na pewno. Pesa akurat ma 15 doskonałych reklam na ulicach Warszawy. Coś te Pedy w sobie mają i z pewnością szynowy solaris przyszłości.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

A zakłady na Włościańskiej mogłyby wykupić fabrykę w Jelczu :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”