Quo vadis, FPS ?

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Filip7370 pisze:Sądzę że na rodzimym rynku na pewno.
Nawet bardziej, bo PESA jest tańsza, i u nas przetargi są małe, a wielkim producentom nie chce się użerać z odwołaniami i całym tym proceduralnym syfem, żeby sprzedać kilka tramwajów.
Piotrek_2274 pisze:A zakłady na Włościańskiej mogłyby wykupić fabrykę w Jelczu
Eee tam, nie będą tego sprzedawać, i nie mieliby kasy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:Nawet bardziej, bo PESA jest tańsza, i u nas przetargi są małe, a wielkim producentom nie chce się użerać z odwołaniami i całym tym proceduralnym syfem, żeby sprzedać kilka tramwajów.
No chyba, że przetargi w jakiś sposób będą łączone - tak jak ostatnio było z Bombardierem, który wciąż produkuje NGT6 dla Krakowa i trzy sztuki dla Gdańska ;)

Euro 2012 to jest taka mała szansa, że kilka miast wspólnie mogłoby wybrać jednego dostawcę wagonów tramwajowych. :cool:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Tylko kto? Gdańsk i Kraków, bo poza nimi każdy zamawia co innego. Ewentualnie TŚ może zamówić takie wagony jak we Wrocku, w Wawie, czy w Poznaniu :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:Ewentualnie TŚ może zamówić takie wagony jak we Wrocku, w Wawie, czy w Poznaniu :P
No właśnie, zatem może Wrocław i Poznań pokusiłyby się o wspólny przetarg. Już raz próbowano coś takiego zrobić, ale nie wyszło. No to może tym razem się uda ;)

Bąbel

Post autor: Bąbel »

Piotrek_2274 pisze:A zakłady na Włościańskiej mogłyby wykupić fabrykę w Jelczu :P
Włościańska najpierw niech się nauczy remontować autobusy. Bo jakby budowali tak jak remontują to nawet z Jelczem przegraliby w przedbiegach ;-)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

J-31 pisze:No właśnie, zatem może Wrocław i Poznań pokusiłyby się o wspólny przetarg.
Nie sądzę, bo Poznań nie skusi się na Skody, a Wrocław nie chce o niczym innym niż Skody słyszeć ;)

Bąbel

Post autor: Bąbel »

Już to raz było przerabiane. Efekt? W Poznaniu Siemens. We wrocławiu Skoda. W Szczecinie Bulwa :lol:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Bąbel pisze:W Poznaniu Siemens.
A właśnie: jednym z zainteresowanych przejęciem FPSu jest SIGMA czyli ZNTK Poznań, które swego czasu negocjowało (negocjuje?) z Siemensem w sprawie montażu lokomotyw w Poznaniu. Może teoria naciągana jak stanik na 100-kilowej babie, ale historia zna przypadki takich piętrowych intryg ;)

Bąbel

Post autor: Bąbel »

Ale się ubawiłem :lol: Rozbawiłeś mnie do łez.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Bąbel pisze:Rozbawiłeś mnie do łez.
Czyli mi się udało, bo poprzedniego posta napisałem w konwencji dowcipu.
Słuchałem sobie dzisiaj konferencji ministra Grada nt. prywatyzacji. Wynika z tego, że prywatyzacja będzie jawna. Jest więc szansa, że nie dojdzie do jakiś przekrętów podczas przekazywania FPSu.

Bąbel

Post autor: Bąbel »

Miejmy nadzieję, bo jak do tej pory jedyną firmą z naszego podwórka jaka zyskała na prywatyzacji był KONSTAL, chociaż z tramwajami to teraz tam kruch, ale zamówienia kolejowe dla DB to <b>poprostu</b> obłęd. Oby tak dalej

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Powiem tak: ja mam nadzieje, że tak będzie, gdyż zaniepokoiły mnie słowa waszego prezydenta. Myślę, że lobbing nie jest złym zjawiskiem, ale gdy tak ważny polityk jak prezydent miasta zaczyna mieszać się w sprawy prywatyzacji w ten sposób to już jest coś nie tak. Dlatego liczę na to, że proces prywatyzacji FPS będzie przejrzysty, a wygra najlepszy.

Bąbel

Post autor: Bąbel »

Czas pokaże :chytry:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

FPS został dziś sprzedany Agencji Rozwoju Przemysłu. Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/14032/1403 ... zedany.htm

Lopez

Post autor: Lopez »

Dobrze się stało. Teraz miejmy nadzieję ARP zajmie się restrukturyzacją spółki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”