Quo vadis, FPS ?
Ciekawe, gdzie upchną tego niskacza, jak nikt go nie kupi? Do Poznania za pół ceny?
[ Dodano: 30 Maj 2007 20:46 ]
Poza tym tramwaje mają wiele niuansów technicznych i można dać w przetargu wymóg posiadania niuansu, którego niska cegła posiadać nie będzie.
A właściwie to jaki będzie miała nr?
[ Dodano: 30 Maj 2007 20:46 ]
Wystarczy dać konieczność wyprodukowania i dostarczenia co najmniej 5 sztuk niskopodłogowych tramwajów od kiedyśtam, i FPS jest wyeliminowany, a PESA i inni wartościowi producenci nie.Lopez pisze:Nawet jeśli nie mogą się terminowo wywiązać z dostaw dla Warszawy to ich prawdopodobnie nie zdyskwalifikuje przy przetargach, a więc zdecyduje cena...
Poza tym tramwaje mają wiele niuansów technicznych i można dać w przetargu wymóg posiadania niuansu, którego niska cegła posiadać nie będzie.
A właściwie to jaki będzie miała nr?
W innym temacie Lopez zarzucił linkiem do EKK, gdzie znalazłem coś takiego:
No proszę, o Solarisie nie słyszałem
http://news.komunikacja.krakow.pl/kraj/ ... =200709064EKK pisze:Solaris chce przejąć fabrykę "Ceglorza"
POZNAń. Bydgoska PESA, Newag z Nowego Sącza oraz wielkopolski Solaris Bus & Coach są zainteresowane przejęciem Fabryki Pojazdów Szynowych, należącą do grupy HCP. Ministerstwo Skarbu Państwa chce jednak sprywatyzować Cegielskiego poprzez wprowadzenie przedsiębiorstwa na giełdę
Fabryka Pojazdów Szynowych należy do HCP i ma się zupełnie nieźle. - Nic więc dziwnego, że wszyscy są fabryką zainteresowani. I to już od ładnych kilku lat - mówi Bolesław Januszkiewicz, rzecznik HCP. Cegielski jest na jednym z pierwszych miejsc na liście Ministerstwa Skarbu Państwa przedsiębiorstw przeznaczonych do prywatyzacji.
Przejęciem połowy udziałów w Fabryce Pojazdów Szynowych zainteresowane są obecnie trzy firmy: prężna bydgoska PESA, odradzający się nowosądecki Newag oraz Solaris Bus & Coach z podpoznańskiego Bolechowa, znany dotychczas z produkcji autobusów. Teraz bolechowska firma pracuje nad projektem własnego tramwaju. - FPS jest w kręgu naszych zainteresowań i jest to zgodne z planami rozwoju utworzonego niedawno działu pojazdów szynowych - twierdzi Krzysztof Olszewski, dyrektor generalny spółki Solaris Bus & Coach. O losach FPS zdecyduje Ministerstwo Skarbu Państwa, które jednak póki co zamierza wprowadzić całą firmę na giełdę i tą drogą przeprowadzić prywatyzację.
O Cegielskim mówił w piątek w Poznaniu także minister gospodarki Piotr Woźniak. Zapewnił, że przygotowywana prywatyzacja polskiego przemysłu stoczniowego nie zagrozi zakładom HCP (Cegielski ściśle współpracuje ze Stocznią Szczecińską). - Gdyby jedna ze stoczni wpadła w kłopoty, to Cegielskiemu nie będzie to grozić. Zakład wyraźnie ostatnio stanął na nogi, uniezależniając się w dużym stopniu od przemysłu stoczniowego - powiedział minister Woźniak.
No proszę, o Solarisie nie słyszałem
Moje większe zaufanie budzi jednak Solaris, choć zgadzam się, że technologie będą jak je da Bombardier. PByłoby to też korzystne z punktu widzenia zachowania w kraju jakiejś konkurencja między producentami.TLG pisze:Tego bym nie był taki pewien, technologie ma Bombardier, a nie Solaris.
Najchętniej widziałbym to, co jest najbardziej naturalne czyli włączenie do PESY.
Poza tym PESA Bydgoszcz produkuje i naprawia/modernizuje pojazdy szynowe, a Solaris z Bolechowa to raczej działa w autobusach, więc nie wiadomo, jak mu ten tramwaj wyjdzie. Mógłby najpierw sam spróbować go zrobić, a dopiero potem przejmować HCP FPS.TLG pisze:Tego bym nie był taki pewien, technologie ma Bombardier, a nie Solaris.
Najchętniej widziałbym to, co jest najbardziej naturalne czyli włączenie do PESY.