Podi pisze:A autobusy szynowe to co?
Szynobusów FPS jak na razie nie produkuje.
FPS + Pesa ?!
Pomysł ciekawy ale pojawia się tu mnóstwo pytań: w jaki sposób? jaka marka? itd.
Są to dwie konkurencyjne firmy. Lepiej stoi Pesa i finansowo i ofertą, którą ciągle poszerza i znajduje na nią nabywców. Natomiast FPS jak na razie dość słabo - głównie remonty wagonów kolejowych i tramwajowych, szynobus i tramwaj własny dopiero w przygotowaniu i finansowo słabo. Najprawdopodobniej więc byłby scenariusz, że to Pesa przejmuje FPS. Ale co z tymi nowymi projektami Cegielskiego? Zaniechać je? Bo przecież Pesa nie dałaby produkować konkurencyjnych dla niej modeli i jako właściciel miałaby prawo do przystopowania ich.
Ale czy Pesa zechciałaby kupować FPS? Nie zanosi się przecież, żeby Pesa nagle miałaby mieć jakąś wielką produkcje i musiała szukać nowych zakładów do umieszczenia w niej nadwyżek. Moce Pesy byłyby wystarczające a Cegielski bez możliwości produkcji własnych modeli musiałby stanąć ?!
STRASZNE !!!!
No chyba, że to miałaby mieć na celu Pesa - przybliżyć się do FPS, podrujnować konkurenta i pójść sobie po jakimś czasie, zostawiając go bez siły na udźwignięcie ' się
OBY NIE !!!!
Natomiast współpraca, przy zachowaniu autonomii obu firm, byłaby ciekawym rozwiązaniem. Jednak trzeba byłoby porozumienia w sprawie sprzedaży, podziału zysków, tak żeby oferować razem, ale nie walczyć ze sobą. Bo wygranie przetargu (np. tramy) przez któryś z produktów to przecież byłaby wygrana Pesa+FPS razem.
Mi, jako osobie, której bliski jest HCP, zależałoby, żeby FPS zachowała autonomię i pod własną marką produkowała i sprzedawała różne modele. Albo w ostateczności dołączyła do innej firmy w celu zbudowania całkowicie nowej marki, silnego konkurenta dla zachodnich firm.
Mam nadzieję, że tak się stanie. I będę nasłuchiwał informacji o Cegielskim, co będzie działo się z tą firmą