Quo vadis, FPS ?

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
Jacbull
Posty: 127
Rejestracja: 2006-11-19, 20:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jacbull » 2007-05-17, 15:21

plocmaster pisze:To nie prościej byłoby zrobić wszystko od nowa?… Jak już wózki nowe…
Wtedy już nikt by się nie odważył oferować wagonów wysokopodłogowych...
Jakby co, to ja siedziałem cicho!

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-05-17, 20:25

J-31 pisze:Był także Poznań, ale póki co nie kupują niskopodłogowych tramwajów, tylko remontują 105-tki oraz szukają używanych wagonów niemieckich.
Ja Ci dam "był"... Ostatni zakup, tj. 14 sztuk Combino, był cztery lata temu i dopiero przed kilkoma miesiącami skończono go spłacać. W międzyczasie dokupiono ponad 50 nowych autobusów, dzięki czemu na ulicach jest już praktycznie sama niska podłoga. W tym roku ogłoszony zostanie przetarg na nowe tramwaje. Miało ich być 20, ale Euro 2012 sprawiło, że mówi się już, by do 2012 roku kupić ich przynajmniej 50. Czy wszystkie będą od razu - tego nie wiem...
ppln pisze:W końcu już jedna taka jeździ po Poznaniu (#400 bodaj)
Tak, #400. I nie jeździ. Po prostu wyjeżdża. Mniej więcej dwa razy do roku na kilka dni :retard:
Całe jej "zło" polega na tym, że powstała w FPS. I nie jest to stopiątka z doczepką, tylko normalny skład, połączony przegubem z niską podłogą w środku. Z tego, co wiem, silnik stopiątkowy nie wytrzymałby ciężaru samodzielnej pracy, dlatego takie coś nie jest możliwe.
ppln pisze:i nikt się nie kwapi by robić następne
Z ostatnich źródeł wynika, że się kwapi. MPK ma dać takie zlecenie Modertransowi ;)
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-05-17, 21:38

KKS pisze:Z tego, co wiem, silnik stopiątkowy nie wytrzymałby ciężaru samodzielnej pracy, dlatego takie coś nie jest możliwe.
Wytrzymałby, kwestia zmiany przełożenia przekładni głównych. Przykład Rostock i T6A2+niskopodłogowa doczepka to najlepszy dowód. Przy czym Tatra ma silniki tej samej mocy co 105N 4x45kW
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-05-17, 22:21

KKS pisze:Tak, #400.
Są gdzieś zdjęcia tego cuda? :)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-05-17, 22:26

TLG pisze:Przykład Rostock i T6A2+niskopodłogowa doczepka to najlepszy dowód.
1.Ta Tatra jest dosyć mocno zmodernizowana, możliwe że coś kombinowali.
2.Taka sama doczepka była kiedyś w Warszawie i podłączono ją do bulwy i gdyby nie torowisko wszystko byłoby dobrze.

http://www.railfaneurope.net/pix/de/tra ... 150128.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/de/tra ... 150132.jpg

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-05-17, 23:12

Powtarzam po raz kolejny! Tamte Tatry mają zmienione przełozenie przekładni głównej, przez co osiagają nie 70km/h tylko 55km/h, ale mogą swobodnie ciągnąć bierną doczepę.
ep40 pisze:Taka sama doczepka była kiedyś w Warszawie i podłączono ją do bulwy i gdyby nie torowisko wszystko byłoby dobrze
Torowisko w Warszawie jest w dobrym stanie, po prostu "bulwa" nie jest przystosowana w obecnym kształcie do ciągnięcia biernych doczep.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-05-17, 23:14

Lopez pisze:Są gdzieś zdjęcia tego cuda?
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/autobu ... ticket=109
http://pgk.webd.pl/details.php?image_id ... ode=search
http://pgk.webd.pl/details.php?image_id=479&mode=search
http://pgk.webd.pl/details.php?image_id=359&mode=search
A, i zapomniałem dodać - cudo to zostało stworzone na potrzeby PST, powstałoby takich więcej, gdyby nie to, że Poznań dostał fundusze na nowe tramwaje ;)
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-05-17, 23:37

KKS pisze:A, i zapomniałem dodać - cudo to zostało stworzone na potrzeby PST, powstałoby takich więcej, gdyby nie to, że Poznań dostał fundusze na nowe tramwaje
W sumie pomysł ciekawy, ale powoli dochodzę do wniosku, że czego się nie dotknie FPS to jest klapa. Może niech się lepiej zajmą taborem kolejowym... ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-05-17, 23:44

Lopez pisze:powoli dochodzę do wniosku, że czego się nie dotknie FPS to jest klapa.
Słuszny wniosek. Doszli już do niego wszyscy, poza prezesem FPS :diabeł:
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-05-17, 23:52

KKS pisze:Doszli już do niego wszyscy, poza prezesem FPS
To może trzeba zacząć od zmiany prezesa? Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o zarządzanie ;)
Jak tak dalej pójdzie to spółka całkiem padnie bo już nic sensownego nie będzie w stanie zrobić. Nawet już nie widać, żeby ktoś z nimi konkurował bo i z czym tu walczyć... :retard:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-05-17, 23:55

Od znajomego, który zwolnił się z FPS dowiedziałem się, że w zakładzie mówi się, iż miałaby go przejąć PESA. Ba, nie tylko mówią - oni tylko na to czekają :P
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-05-18, 00:01

Dobrze by było. Ale słyszałem takie plotki z rok temu. PESA może w to wejdzie, ale na pewno wcześniej musi zebrać niezły portfel zamówień i FPS musi być na czysto bo nikt ich nie weźmie z długami i niezrealizowanymi kontraktami... :|

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-05-18, 00:02

FPS może splajtować, a PESA może odkupić budynki... Prawda?
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
Jacbull
Posty: 127
Rejestracja: 2006-11-19, 20:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jacbull » 2007-05-18, 07:36

KKS pisze:FPS może splajtować, a PESA może odkupić budynki... Prawda?
Owszem... Tylko po co? PESiE wystarczy jeden oddział, przecież nie jest to taki wielki producent jak np. Bombardier. Poza tym, jeśli już to gdzieś w innym rejonie Polski, a nawet i za granicą. Bo po co PESIE dwa oddziały wcale nie tak daleko od siebie? W tym prsypadku ten jeden w zupełności wystarczy.
Jakby co, to ja siedziałem cicho!

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-05-18, 10:21

Była mowa, ale nie o przejęciu tylko o powstaniu konsorcjum z bydgoskim producentem. Toczyły się w zeszłym roku nawet jakieś tajne rozmowy, ale sprawa ucichłam.
Jeżeli chodzi o przejecie przez PESę to moim zdaniem byłoby to mocno ryzykowne, rynek nie jest aż tak aktywny, a konkurencja jest duża. PESA nie ma aż tylu zamówień.
Jacbull pisze:producent jak np. Bombardier.
Z Bombardierem to inna historia. Bombardier w Polsce produkuje tylko pudła, z których np. lokomotywy składa w Kassel.
Jeżeli PESIE się to opłaca to popieram.
KKS pisze:FPS może splajtować, a PESA może odkupić budynki... Prawda?
Przede wszystkim PESA może na kilka sposobów przejąć udziały FPS, która teraz jest własnością skarbu państwa. Następnie może przystąpić do przebudowy zarządu, rady nadzorczej i całej kadry a zarazem wprowadzenie np. nowego sposobu zarządzania (z tego co widać to teraz panuje tam niezły pierdzielnik).
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-05-18, 11:05

TLG pisze:Przede wszystkim PESA może na kilka sposobów przejąć udziały FPS
Nie wiem czy to tak gładko pójdzie. Ostatnio FPS zgarnęła zamówienia od PKP IC na NG modernizację 18 lokomotyw ET-07 i EU-07 oraz 72 wagony. W związku z tym będzie zwiększać zatrudnienia. Wobec tego mam wątpliwości, nawet znając totalną indolencję zarządu, czy tanio sprzedadzą skórę. Nie wygląda też żeby spółka miała jakoś na dniach splajtować.
Przede wszystkim w razie wykupu udziałów wzbogaci się Skarb Państwa i tyle, a jeśli FPS ma być przedatny PESIE to będzie to wymagało nakładów finansowych.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2007-05-18, 17:25

Mówiono o kupnie FPS przez Pesę, ale mówiono także o połączeniu FPS z ZNTK Poznań...

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-05-30, 19:56

Za dwa tygodnie premiera niskopodłogowca z FPS. Może dlatego nie mają czasu, żeby wykonać kontrakt dla Warszawy bo wszystki siły wkładają w nowy model ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-05-30, 19:58

Czy to ta informacja podana rok temu? Czy teraz to powiedzieli? Bo jeśli to pierwsze, to zapomnij :P
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-05-30, 20:03

Świeża informacja z poznańskiej Wyborczej :) Podobno jeszcze nie jest zmontowany ale za 2 tygodnie ma być :) Malowanie: warszawskie. FPS szykuje się do przetargu na 50 niskopodłogowców dla Warszawy i podobnego (też na 50 sztuk) w Poznaniu. Robi się ciekawie :D

ODPOWIEDZ