Quo vadis, FPS ?

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2007-05-30, 20:34

Lopez pisze:FPS szykuje się do przetargu na 50 niskopodłogowców dla Warszawy i podobnego (też na 50 sztuk) w Poznaniu.
I nie wygra żadnego z nich :D

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-05-30, 21:06

bystrzak2000 pisze:I nie wygra żadnego z nich
Oby. Muszę więc zajrzeć na stronę Wyborczej :P

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-05-30, 21:42

bystrzak2000 pisze:I nie wygra żadnego z nich
Nie byłbym taki pewien. Nawet jeśli nie mogą się terminowo wywiązać z dostaw dla Warszawy to ich prawdopodobnie nie zdyskwalifikuje przy przetargach, a więc zdecyduje cena...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-05-30, 21:42

Ciekawe, gdzie upchną tego niskacza, jak nikt go nie kupi? Do Poznania za pół ceny?

[ Dodano: 30 Maj 2007 20:46 ]
Lopez pisze:Nawet jeśli nie mogą się terminowo wywiązać z dostaw dla Warszawy to ich prawdopodobnie nie zdyskwalifikuje przy przetargach, a więc zdecyduje cena...
Wystarczy dać konieczność wyprodukowania i dostarczenia co najmniej 5 sztuk niskopodłogowych tramwajów od kiedyśtam, i FPS jest wyeliminowany, a PESA i inni wartościowi producenci nie.
Poza tym tramwaje mają wiele niuansów technicznych i można dać w przetargu wymóg posiadania niuansu, którego niska cegła posiadać nie będzie.
A właściwie to jaki będzie miała nr?

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-05-30, 22:06

Lopez pisze:zdecyduje cena...
I zdrowy rozsądek.
plocmaster pisze:A właściwie to jaki będzie miała nr?
118N

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-05-31, 08:45

Lopez pisze:Podobno jeszcze nie jest zmontowany ale za 2 tygodnie ma być :)
No, tak. Teraz w pośpiechu będą go montować. Po pokazie - w pośpiechu - będą go naprawiać... a my (biedni warszawiacy :( ) będziemy nadal czekać na "Hipolity" :retard:

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-05-31, 10:16

J-31 pisze:biedni warszawiacy
Przepraszam, ale mi się nasunęło: biedni? Podobno biednego na byle co nie stać ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-05-31, 12:34

Lopez pisze:Przepraszam, ale mi się nasunęło: biedni? Podobno biednego na byle co nie stać ;)
Biedni w sensie pokrzywdzeni :P

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-09-18, 18:08

W innym temacie Lopez zarzucił linkiem do EKK, gdzie znalazłem coś takiego:
EKK pisze:Solaris chce przejąć fabrykę "Ceglorza"

POZNAń. Bydgoska PESA, Newag z Nowego Sącza oraz wielkopolski Solaris Bus & Coach są zainteresowane przejęciem Fabryki Pojazdów Szynowych, należącą do grupy HCP. Ministerstwo Skarbu Państwa chce jednak sprywatyzować Cegielskiego poprzez wprowadzenie przedsiębiorstwa na giełdę

Fabryka Pojazdów Szynowych należy do HCP i ma się zupełnie nieźle. - Nic więc dziwnego, że wszyscy są fabryką zainteresowani. I to już od ładnych kilku lat - mówi Bolesław Januszkiewicz, rzecznik HCP. Cegielski jest na jednym z pierwszych miejsc na liście Ministerstwa Skarbu Państwa przedsiębiorstw przeznaczonych do prywatyzacji.

Przejęciem połowy udziałów w Fabryce Pojazdów Szynowych zainteresowane są obecnie trzy firmy: prężna bydgoska PESA, odradzający się nowosądecki Newag oraz Solaris Bus & Coach z podpoznańskiego Bolechowa, znany dotychczas z produkcji autobusów. Teraz bolechowska firma pracuje nad projektem własnego tramwaju. - FPS jest w kręgu naszych zainteresowań i jest to zgodne z planami rozwoju utworzonego niedawno działu pojazdów szynowych - twierdzi Krzysztof Olszewski, dyrektor generalny spółki Solaris Bus & Coach. O losach FPS zdecyduje Ministerstwo Skarbu Państwa, które jednak póki co zamierza wprowadzić całą firmę na giełdę i tą drogą przeprowadzić prywatyzację.

O Cegielskim mówił w piątek w Poznaniu także minister gospodarki Piotr Woźniak. Zapewnił, że przygotowywana prywatyzacja polskiego przemysłu stoczniowego nie zagrozi zakładom HCP (Cegielski ściśle współpracuje ze Stocznią Szczecińską). - Gdyby jedna ze stoczni wpadła w kłopoty, to Cegielskiemu nie będzie to grozić. Zakład wyraźnie ostatnio stanął na nogi, uniezależniając się w dużym stopniu od przemysłu stoczniowego - powiedział minister Woźniak.
http://news.komunikacja.krakow.pl/kraj/ ... =200709064

No proszę, o Solarisie nie słyszałem :P

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-09-18, 18:50

W tej dziedzinie wszystko zależy niestety od wyników wyborów. Najkorzystniej byłoby sprywatyzować FPS przez inwestora branżowego. W takim układzie los padłby pewnie na PESę. Z kolei Solaris gwarantuje zastrzyk nowych technologii dzięki kontaktom z Bombardierem.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-09-18, 19:14

Lopez pisze:Z kolei Solaris gwarantuje zastrzyk nowych technologii dzięki kontaktom z Bombardierem.
Tego bym nie był taki pewien, technologie ma Bombardier, a nie Solaris.
Najchętniej widziałbym to, co jest najbardziej naturalne czyli włączenie do PESY.

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-09-18, 20:36

TLG pisze:Tego bym nie był taki pewien, technologie ma Bombardier, a nie Solaris.
Najchętniej widziałbym to, co jest najbardziej naturalne czyli włączenie do PESY.
Moje większe zaufanie budzi jednak Solaris, choć zgadzam się, że technologie będą jak je da Bombardier. PByłoby to też korzystne z punktu widzenia zachowania w kraju jakiejś konkurencja między producentami.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2007-09-19, 16:12

TLG pisze:Tego bym nie był taki pewien, technologie ma Bombardier, a nie Solaris.
Najchętniej widziałbym to, co jest najbardziej naturalne czyli włączenie do PESY.
Poza tym PESA Bydgoszcz produkuje i naprawia/modernizuje pojazdy szynowe, a Solaris z Bolechowa to raczej działa w autobusach, więc nie wiadomo, jak mu ten tramwaj wyjdzie. Mógłby najpierw sam spróbować go zrobić, a dopiero potem przejmować HCP FPS.

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-09-19, 17:07

PAFAWAG pisze:Mógłby najpierw sam spróbować go zrobić, a dopiero potem przejmować HCP FPS.
Zawsze łatwiej zacząć jak się już coś ma np. fabrykę i ludzi, którzy mają jakieś pojęcie na początek... :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-09-19, 17:17

Lopez nie pisze:Mógłby najpierw sam spróbować go zrobić, a dopiero potem przejmować HCP FPS.
To tak jakby powiedzieć „mógłbyś najpierw sam się wszystkiego nauczyć, a dopiero potem pójść do szkoły”

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2007-09-19, 17:32

Ech, chodzi mi o to, że jak im się nie uda, że ten tramwaj okaże się kompletną klapą, to co, przestawią HCP FPS na produkcję autobusów?

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-09-19, 17:33

Nie, będą robili to, co robią teraz. Albo odsprzedadzą PESIE :D

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-09-19, 17:41

Ech, chodzi mi o to, że jak im się nie uda, że ten tramwaj okaże się kompletną klapą, to co, przestawią HCP FPS na produkcję autobusów?
Póki co FPS ma zamówienia na remonty wagonów kolejowych, kontrakty zobowiązują. Z samego tramwaju i tak by się nie utrzymali.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2007-09-19, 21:39

Mogliby najpierw spróbować zrobić autotram, a dopiero potem tramwaj. Poza tym, chyba produkowałby i to, i to, czyli i autobusy, i tramwaje.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-09-20, 19:55

A co to autotram? Tramwaj z silnikiem spalinowym?

ODPOWIEDZ