: 2007-05-30, 20:34
I nie wygra żadnego z nichLopez pisze:FPS szykuje się do przetargu na 50 niskopodłogowców dla Warszawy i podobnego (też na 50 sztuk) w Poznaniu.
Wrocławskie forum o komunikacji miejskiej.
https://forum.transportnews.eu/
I nie wygra żadnego z nichLopez pisze:FPS szykuje się do przetargu na 50 niskopodłogowców dla Warszawy i podobnego (też na 50 sztuk) w Poznaniu.
Oby. Muszę więc zajrzeć na stronę Wyborczejbystrzak2000 pisze:I nie wygra żadnego z nich
Nie byłbym taki pewien. Nawet jeśli nie mogą się terminowo wywiązać z dostaw dla Warszawy to ich prawdopodobnie nie zdyskwalifikuje przy przetargach, a więc zdecyduje cena...bystrzak2000 pisze:I nie wygra żadnego z nich
Wystarczy dać konieczność wyprodukowania i dostarczenia co najmniej 5 sztuk niskopodłogowych tramwajów od kiedyśtam, i FPS jest wyeliminowany, a PESA i inni wartościowi producenci nie.Lopez pisze:Nawet jeśli nie mogą się terminowo wywiązać z dostaw dla Warszawy to ich prawdopodobnie nie zdyskwalifikuje przy przetargach, a więc zdecyduje cena...
I zdrowy rozsądek.Lopez pisze:zdecyduje cena...
118Nplocmaster pisze:A właściwie to jaki będzie miała nr?
No, tak. Teraz w pośpiechu będą go montować. Po pokazie - w pośpiechu - będą go naprawiać... a my (biedni warszawiacy ) będziemy nadal czekać na "Hipolity"Lopez pisze:Podobno jeszcze nie jest zmontowany ale za 2 tygodnie ma być
Przepraszam, ale mi się nasunęło: biedni? Podobno biednego na byle co nie staćJ-31 pisze:biedni warszawiacy
Biedni w sensie pokrzywdzeniLopez pisze:Przepraszam, ale mi się nasunęło: biedni? Podobno biednego na byle co nie stać
http://news.komunikacja.krakow.pl/kraj/ ... =200709064EKK pisze:Solaris chce przejąć fabrykę "Ceglorza"
POZNAń. Bydgoska PESA, Newag z Nowego Sącza oraz wielkopolski Solaris Bus & Coach są zainteresowane przejęciem Fabryki Pojazdów Szynowych, należącą do grupy HCP. Ministerstwo Skarbu Państwa chce jednak sprywatyzować Cegielskiego poprzez wprowadzenie przedsiębiorstwa na giełdę
Fabryka Pojazdów Szynowych należy do HCP i ma się zupełnie nieźle. - Nic więc dziwnego, że wszyscy są fabryką zainteresowani. I to już od ładnych kilku lat - mówi Bolesław Januszkiewicz, rzecznik HCP. Cegielski jest na jednym z pierwszych miejsc na liście Ministerstwa Skarbu Państwa przedsiębiorstw przeznaczonych do prywatyzacji.
Przejęciem połowy udziałów w Fabryce Pojazdów Szynowych zainteresowane są obecnie trzy firmy: prężna bydgoska PESA, odradzający się nowosądecki Newag oraz Solaris Bus & Coach z podpoznańskiego Bolechowa, znany dotychczas z produkcji autobusów. Teraz bolechowska firma pracuje nad projektem własnego tramwaju. - FPS jest w kręgu naszych zainteresowań i jest to zgodne z planami rozwoju utworzonego niedawno działu pojazdów szynowych - twierdzi Krzysztof Olszewski, dyrektor generalny spółki Solaris Bus & Coach. O losach FPS zdecyduje Ministerstwo Skarbu Państwa, które jednak póki co zamierza wprowadzić całą firmę na giełdę i tą drogą przeprowadzić prywatyzację.
O Cegielskim mówił w piątek w Poznaniu także minister gospodarki Piotr Woźniak. Zapewnił, że przygotowywana prywatyzacja polskiego przemysłu stoczniowego nie zagrozi zakładom HCP (Cegielski ściśle współpracuje ze Stocznią Szczecińską). - Gdyby jedna ze stoczni wpadła w kłopoty, to Cegielskiemu nie będzie to grozić. Zakład wyraźnie ostatnio stanął na nogi, uniezależniając się w dużym stopniu od przemysłu stoczniowego - powiedział minister Woźniak.
Tego bym nie był taki pewien, technologie ma Bombardier, a nie Solaris.Lopez pisze:Z kolei Solaris gwarantuje zastrzyk nowych technologii dzięki kontaktom z Bombardierem.
Moje większe zaufanie budzi jednak Solaris, choć zgadzam się, że technologie będą jak je da Bombardier. PByłoby to też korzystne z punktu widzenia zachowania w kraju jakiejś konkurencja między producentami.TLG pisze:Tego bym nie był taki pewien, technologie ma Bombardier, a nie Solaris.
Najchętniej widziałbym to, co jest najbardziej naturalne czyli włączenie do PESY.
Poza tym PESA Bydgoszcz produkuje i naprawia/modernizuje pojazdy szynowe, a Solaris z Bolechowa to raczej działa w autobusach, więc nie wiadomo, jak mu ten tramwaj wyjdzie. Mógłby najpierw sam spróbować go zrobić, a dopiero potem przejmować HCP FPS.TLG pisze:Tego bym nie był taki pewien, technologie ma Bombardier, a nie Solaris.
Najchętniej widziałbym to, co jest najbardziej naturalne czyli włączenie do PESY.
Zawsze łatwiej zacząć jak się już coś ma np. fabrykę i ludzi, którzy mają jakieś pojęcie na początek...PAFAWAG pisze:Mógłby najpierw sam spróbować go zrobić, a dopiero potem przejmować HCP FPS.
To tak jakby powiedzieć „mógłbyś najpierw sam się wszystkiego nauczyć, a dopiero potem pójść do szkoły”Lopez nie pisze:Mógłby najpierw sam spróbować go zrobić, a dopiero potem przejmować HCP FPS.
Póki co FPS ma zamówienia na remonty wagonów kolejowych, kontrakty zobowiązują. Z samego tramwaju i tak by się nie utrzymali.Ech, chodzi mi o to, że jak im się nie uda, że ten tramwaj okaże się kompletną klapą, to co, przestawią HCP FPS na produkcję autobusów?