FPS 118N -"Puma"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...

Co sądzisz o nowym tramwaju z FPS?

Jest to niewątpliwie rewolucja na rynku!
12
19%
"Ceglorz" zostawił konkurencję lata świetlne w tyle!
8
13%
Ta nowa jakość, ech, nie mogę się wręcz doczekać, kiedy się tym przejadę!
28
44%
Aż brak mi słów, tylko piać z zachwytu!
16
25%
 
Liczba głosów: 64

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Sorki za mały OT, ale jestem ciekaw co zrobi FPS, gdy okaże się, że kryteria dużego warszawskiego przetargu ich zdecydowanie wykluczają… Chyba będzie poważne opóźnienie, bo odwołają się wszędzie, gdzie tylko będzie można

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Już ich wykluczyli bo wymóg będzie 100% LF, a FPS nie zrobi nowego modelu w tak krótkim czasie.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

O to mi właśnie chodziło.

ppln

Post autor: ppln »

A właściwie to na kogo oni liczyli produkując taki kiepski model skoro obecnie trendem w polskich miastach są zakupy 100%LF (poza Krakowem, który jednak jest przywiązany do Bombardiera i Wrocławiem - do Skody i Protramu)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Liczyli na Wawe, ale zarzad FPS z lekka nie orientuje sie (badz tez sprytnie to udaje). W kazdym razie znajac zycie wciaz licza na stolice, bo warunkow przetargu jeszcze nie ogloszono. Poki co nikt Pumy nie kupil, mpk ma ja najpierw u siebie przetestowac.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

plocmaster pisze:ale jestem ciekaw co zrobi FPS, gdy okaże się, że kryteria dużego warszawskiego przetargu ich zdecydowanie wykluczają…
Ja myślę, że FPS doskonale to wie, dlatego jakoś ostatnio przycichło.
plocmaster pisze:Chyba będzie poważne opóźnienie, bo odwołają się wszędzie, gdzie tylko będzie można
Muszę mieć podstawy. Ale trudno im będzie, bo tych podstaw nie będzie.
KKS pisze:bo warunkow przetargu jeszcze nie ogloszono.
Ale już od dawna wiadomo, że Warszawa kupuje tramwaje w pełni niskopodłogowe, bo taką decyzję podjął zarówno ZTM jak i przegłosował zarząd Tramwajów Warszawskich. Niech się więc FPS nie wygłupia, że nie wiedział.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

TLG pisze:Muszę mieć podstawy. Ale trudno im będzie, bo tych podstaw nie będzie.
Może się mylę, ale wg mnie to może im wystarczyć podstawa „Ej, to przecież my mieliśmy wygrać, już nasze tramwaje tam jeżdżą i taki ładny specjalnie dla nich zrobiliśmy”

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

plocmaster pisze:Może się mylę, ale wg mnie to może im wystarczyć podstawa „Ej, to przecież my mieliśmy wygrać, już nasze tramwaje tam jeżdżą i taki ładny specjalnie dla nich zrobiliśmy”
Coś takiego to sobie myślą, ale nie jest to podstawa merytoryczna do złożenia protestu i unieważnienia przetargu. Nie da się unieważnić przetargu tylko dlatego, że jakiś producent zaskarży wymogi, bo nie ma w ofercie produktu, który je spełnia.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

TLG pisze:Ale już od dawna wiadomo, że Warszawa kupuje tramwaje w pełni niskopodłogowe, bo taką decyzję podjął zarówno ZTM jak i przegłosował zarząd Tramwajów Warszawskich. Niech się więc FPS nie wygłupia, że nie wiedział.
Ja się w każdym razie nie zdziwię, jeśli w momencie wyjścia przetargu FPS wyskoczy z płaczem, że ich dyskryminują.
TLG pisze:Ja myślę, że FPS doskonale to wie, dlatego jakoś ostatnio przycichło.
Cisza przed burzą?

AMD Fan

Post autor: AMD Fan »

Wydaje mi się że FPS ma szansę z tym tramwajem. Nie w Warszawie, Krakowie czy Pozmaniu ale w mniejszych miastach Np dla Gorzowa, Czestochowy, Elbląga ten wagon o ile nie bedzie awaryjny byłby wystarczający i wąskie przejścia nie stanowiłyby aż takiej wady. Jeśl cena byłaby niższa niż Pesy,to czemu nie? Nie zapominajmy że w wielu miastach 105 tki się sypią i w końcu bedzie potrzeba zakupu duzej ilości nowego taboru- wtedy mogą coś ugrać Chyba że Solaris coś zapropojnuje i zdeklasuje Pumę ( W Modertrans wątpie)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

AMD Fan pisze:Elbląga
Elbląg już wybrał i nic nie wskazuje na to, by miało się to zmienić.
AMD Fan pisze:Wydaje mi się że FPS ma szansę z tym tramwajem.
Niestety, ale moja opinia jest biegunowo odmienna, gdyż sam FPS jest dosyć nieudolnie zarządzany i zacofany mentalnie.
AMD Fan pisze:Chyba że Solaris coś zapropojnuje i zdeklasuje Pumę
Póki co mocno wątpliwe. A jeżeli PESA będzie miała taką potrzebę, to może w czasie dużo krótszym stworzyć tramwaj, który będzie miał 70% niskiej podłogi. To na prawdę nie jest teraz żaden problem. I nie będzie temu towarzyszyć cała masa żałosnych zabiegów prasowych typu "wspaniały polski tramwaj na deskach kreślarskich, projekt już wkrótce", które trwały blisko dwa lata, zanim powstał ostateczny projekt 118N.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No to nieco wróćmy do "Pumy" - czy któryś z poznański kolegów, orientuje się co aktualnie dzieje się z tym tramwajem ?

1. Czy nadal stoi on w zajezdni MPK, na Fortecznej ?

2. Jeśli tak, to czy stoi gdzieś na placu, czy może schowano go do hali ?

;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Rynek Kolejowy/Gazeta Transportowa pisze:(...)Oprócz taboru kolejowego firma coraz śmielej poczyna sobie na rynku produkcji tramwajów. W tym segmencie wprowadziła na rynek trzy nowe wyroby: tramwaj normalnopodłogowy, niskopodłogowy wagon doczepny oraz najnowszy tramwaj niskopodłogowy Puma skonstruowany wspólnie z inżynierami Instytutu Pojazdów Szynowych „Tabor” z Poznania. Podczas Międzynarodowych Targów Poznańskich w czerwcu 2007 r. pojazd zdobył złoty medal. Puma testowana była m.in. w Gdańsku, Poznaniu. W fabryce liczą na to, że „drapieżnik” podbije też rynki naszych wschodnich sąsiadów, którzy podobnie jak w naszym kraju będą wymieniać tabor przed EURO 2012.
OJP

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Rynek Kolejowy/Gazeta Transportowa pisze:Puma testowana była m.in. w Gdańsku
Albo ktoś przysnął podczas pisania tego tekstu, albo HCP FPS coś zataił... Ale chyba jednak znowu chce jakoś popularyzować 118N, szkoda tylko, że w taki sposób. Ech... :wall:
Rynek Kolejowy/Gazeta Transportowa pisze:W fabryce liczą na to, że „drapieżnik” podbije też rynki naszych wschodnich sąsiadów, którzy podobnie jak w naszym kraju będą wymieniać tabor przed EURO 2012.
No, już to jest bardziej prawdopodobne, i moim zdaniem i życzeniem oby się tak stało ;)

ppln

Post autor: ppln »

Rynek Kolejowy/Gazeta Transportowa pisze:tramwaj normalnopodłogowy
Jak wysoka podłoga to normalna podłoga...

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Albo ktoś przysnął podczas pisania tego tekstu, albo HCP FPS coś zataił... Ale chyba jednak znowu chce jakoś popularyzować 118N, szkoda tylko, że w taki sposób. Ech...
No, zataił przed pasażerami :P
Oczywiście autorowi tekstu się pomieszało - Pumę w Gdańsku można było obejrzeć - ale tylko na targach, a nie na linii :P

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

No cóż, dobrze, że TRAKO nie odbywa się w Gdyni, bo w ogóle by trafili jak ślepy pytą w gniazdko elektryczne.

filimer

Post autor: filimer »

Ach ta propaganda sukcesu...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Swoją drogą to z tego tekstu wynika, że "Puma" jest tramwajem, który ma... nie normalną podłogę, ponieważ jest niskowejściowy (czy jak kto woli niskopodłogowy) ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

PAFAWAG pisze:No, już to jest bardziej prawdopodobne
Oni mają swój złom, pewnie w dodatku tańszy
J-31 pisze:Swoją drogą to z tego tekstu wynika, że "Puma" jest tramwajem, który ma... nie normalną podłogę, ponieważ jest niskowejściowy (czy jak kto woli niskopodłogowy)
Nie macie się czym podniecać, po prostu pismakowi nie robi różnicy. On i tak tym nie jeździ.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”