FPS 118N -"Puma"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...

Co sądzisz o nowym tramwaju z FPS?

Jest to niewątpliwie rewolucja na rynku!
12
19%
"Ceglorz" zostawił konkurencję lata świetlne w tyle!
8
13%
Ta nowa jakość, ech, nie mogę się wręcz doczekać, kiedy się tym przejadę!
28
44%
Aż brak mi słów, tylko piać z zachwytu!
16
25%
 
Liczba głosów: 64

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Caponeal pisze:ylko co mieliby z nią zrobić jak nie dalej wydzierżawić? Postawić sobie przed brama FPSu jako swój szczyt techniki...o ile pamiętam to umowa dzierżawy opiewa do końca 2012 roku.
Caponeal, a czy Orientujesz się, co mogłoby się stać z tym wagonem po roku 2012 ? Czyżby kontynuacja dzierżawy ? ;)

Caponeal

Post autor: Caponeal »

Chyba kontynuacja dzierżawy, albo sprzedaż za jakąś sensowną cenę.
Raczej wątpię aby FPS postawił sobie ją na 28 Czerwca jako pomnik ;)
Wszystko zależy co się stanie z FPS-em.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

http://www.lepszypoznan.pl/2011/12/21/p ... erwca.html

Nieszczęsna Puma nawet na lawecie sprawia problemy :D

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Wywieźli dziada do remontu?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Nie wiadomo, od jakiegoś czasu siedział w FPS-ie. Biorąc pod uwagę jej "niezawodność" szczerze mówiąc nie mam pojęcia, czy opłaca się ją naprawiać. Pytanie gdzie mieliby ją wywieźć?

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

A przecież Pumę już naprawili (blacharkę po kolizji)! A zabrali ją ponownie, gdyż (jak donosi prasa) posypał się układ sterowania i zasilania.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Blacharkę po kolizji to naprawili ponad pół roku temu a teraz ją zabrali, bo po naprawie przejechała 18 km i skończyła się umowa dzierżawy z MPK, które nie ma na razie po co jej przedłużać, skoro tramwaj nie jeździ. "Układ sterowania i zasilania" to tajemnicze określenie, które może oznaczać pół tramwaju do wymiany jak nie cały ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

A nie zastanawialiście się ostatnio, co stanie się z prototypową PUM¡...? :D ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Pocięta?

ppln

Post autor: ppln »

Stanie czy stało?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Póki co stoi na kołkach. Ale wróbelki ćwierkają, że FPS po naprawieniu jej chętnie się jej pozbędzie za jakieś śmieszne pieniądze.
ppln pisze:Stanie
Stanie się, dopiero się stanie :D

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

TLG pisze:Ale wróbelki ćwierkają, że FPS po naprawieniu jej chętnie się jej pozbędzie za jakieś śmieszne pieniądze.
Idealna wręcz będzie dla TŚ, nie chcę być prorokiem, ale nie zdziwię się jak trafi do nas.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ale Puma już ostatnie miesiące w Poznaniu nie jeździła tylko parkowała na zajezdni, coś się mówiło o konieczności wymiany jakiejś instalacji, która jest nieopłacalna, więcej pewnie TLG będzie wiedział.

[ Dodano: 23 Lip 2012 09:07 ]
Coffee pisze:posypał się układ sterowania i zasilania.
O, nawet parę postów wyżej jest napisane, co padło.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Tam problemem jest tak na prawdę cała aparatura z IELu, która - mimo, że wcześniej testowana w jednym z warszawskich u-bootów (3015), to jednak wciąż jest prototypowa, co wiąże się z brakiem części zamiennych (to samo było problemem pierwszych polskich tyrystorów z lat 70). Nie wiem jak wygląda sprawa od strony mechanicznej i konstrukcyjnej (w 123N wymieniono już wały przegubowe, które się ukręcały z powodu zmieniającej się geometrii wózków, w tej chwili mówi się o wymianie wózków na konstalowskie).

mkm101

Post autor: mkm101 »

TLG pisze:Tam problemem jest tak na prawdę cała aparatura z IELu, która - mimo, że wcześniej testowana w jednym z warszawskich u-bootów (3015), to jednak wciąż jest prototypowa, co wiąże się z brakiem części zamiennych (to samo było problemem pierwszych polskich tyrystorów z lat 70).
Tam już nie ma aparatury z IEl-u

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

mkm101 pisze:Tam już nie ma aparatury z IEl-u
Wiem. Wymieniono na medcomowską, znaną ze SWINGÓW.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”