FPS 118N -"Puma"
Ja myślę, że FPS doskonale to wie, dlatego jakoś ostatnio przycichło.plocmaster pisze:ale jestem ciekaw co zrobi FPS, gdy okaże się, że kryteria dużego warszawskiego przetargu ich zdecydowanie wykluczają…
Muszę mieć podstawy. Ale trudno im będzie, bo tych podstaw nie będzie.plocmaster pisze:Chyba będzie poważne opóźnienie, bo odwołają się wszędzie, gdzie tylko będzie można
Ale już od dawna wiadomo, że Warszawa kupuje tramwaje w pełni niskopodłogowe, bo taką decyzję podjął zarówno ZTM jak i przegłosował zarząd Tramwajów Warszawskich. Niech się więc FPS nie wygłupia, że nie wiedział.KKS pisze:bo warunkow przetargu jeszcze nie ogloszono.
Coś takiego to sobie myślą, ale nie jest to podstawa merytoryczna do złożenia protestu i unieważnienia przetargu. Nie da się unieważnić przetargu tylko dlatego, że jakiś producent zaskarży wymogi, bo nie ma w ofercie produktu, który je spełnia.plocmaster pisze:Może się mylę, ale wg mnie to może im wystarczyć podstawa „Ej, to przecież my mieliśmy wygrać, już nasze tramwaje tam jeżdżą i taki ładny specjalnie dla nich zrobiliśmy”
Ja się w każdym razie nie zdziwię, jeśli w momencie wyjścia przetargu FPS wyskoczy z płaczem, że ich dyskryminują.TLG pisze:Ale już od dawna wiadomo, że Warszawa kupuje tramwaje w pełni niskopodłogowe, bo taką decyzję podjął zarówno ZTM jak i przegłosował zarząd Tramwajów Warszawskich. Niech się więc FPS nie wygłupia, że nie wiedział.
Cisza przed burzą?TLG pisze:Ja myślę, że FPS doskonale to wie, dlatego jakoś ostatnio przycichło.
Wydaje mi się że FPS ma szansę z tym tramwajem. Nie w Warszawie, Krakowie czy Pozmaniu ale w mniejszych miastach Np dla Gorzowa, Czestochowy, Elbląga ten wagon o ile nie bedzie awaryjny byłby wystarczający i wąskie przejścia nie stanowiłyby aż takiej wady. Jeśl cena byłaby niższa niż Pesy,to czemu nie? Nie zapominajmy że w wielu miastach 105 tki się sypią i w końcu bedzie potrzeba zakupu duzej ilości nowego taboru- wtedy mogą coś ugrać Chyba że Solaris coś zapropojnuje i zdeklasuje Pumę ( W Modertrans wątpie)
Elbląg już wybrał i nic nie wskazuje na to, by miało się to zmienić.AMD Fan pisze:Elbląga
Niestety, ale moja opinia jest biegunowo odmienna, gdyż sam FPS jest dosyć nieudolnie zarządzany i zacofany mentalnie.AMD Fan pisze:Wydaje mi się że FPS ma szansę z tym tramwajem.
Póki co mocno wątpliwe. A jeżeli PESA będzie miała taką potrzebę, to może w czasie dużo krótszym stworzyć tramwaj, który będzie miał 70% niskiej podłogi. To na prawdę nie jest teraz żaden problem. I nie będzie temu towarzyszyć cała masa żałosnych zabiegów prasowych typu "wspaniały polski tramwaj na deskach kreślarskich, projekt już wkrótce", które trwały blisko dwa lata, zanim powstał ostateczny projekt 118N.AMD Fan pisze:Chyba że Solaris coś zapropojnuje i zdeklasuje Pumę
OJPRynek Kolejowy/Gazeta Transportowa pisze:(...)Oprócz taboru kolejowego firma coraz śmielej poczyna sobie na rynku produkcji tramwajów. W tym segmencie wprowadziła na rynek trzy nowe wyroby: tramwaj normalnopodłogowy, niskopodłogowy wagon doczepny oraz najnowszy tramwaj niskopodłogowy Puma skonstruowany wspólnie z inżynierami Instytutu Pojazdów Szynowych „Tabor” z Poznania. Podczas Międzynarodowych Targów Poznańskich w czerwcu 2007 r. pojazd zdobył złoty medal. Puma testowana była m.in. w Gdańsku, Poznaniu. W fabryce liczą na to, że „drapieżnik” podbije też rynki naszych wschodnich sąsiadów, którzy podobnie jak w naszym kraju będą wymieniać tabor przed EURO 2012.
Albo ktoś przysnął podczas pisania tego tekstu, albo HCP FPS coś zataił... Ale chyba jednak znowu chce jakoś popularyzować 118N, szkoda tylko, że w taki sposób. Ech...Rynek Kolejowy/Gazeta Transportowa pisze:Puma testowana była m.in. w Gdańsku
No, już to jest bardziej prawdopodobne, i moim zdaniem i życzeniem oby się tak stałoRynek Kolejowy/Gazeta Transportowa pisze:W fabryce liczą na to, że „drapieżnik” podbije też rynki naszych wschodnich sąsiadów, którzy podobnie jak w naszym kraju będą wymieniać tabor przed EURO 2012.
No, zataił przed pasażeramiAlbo ktoś przysnął podczas pisania tego tekstu, albo HCP FPS coś zataił... Ale chyba jednak znowu chce jakoś popularyzować 118N, szkoda tylko, że w taki sposób. Ech...
Oczywiście autorowi tekstu się pomieszało - Pumę w Gdańsku można było obejrzeć - ale tylko na targach, a nie na linii
Oni mają swój złom, pewnie w dodatku tańszyPAFAWAG pisze:No, już to jest bardziej prawdopodobne
Nie macie się czym podniecać, po prostu pismakowi nie robi różnicy. On i tak tym nie jeździ.J-31 pisze:Swoją drogą to z tego tekstu wynika, że "Puma" jest tramwajem, który ma... nie normalną podłogę, ponieważ jest niskowejściowy (czy jak kto woli niskopodłogowy)