FPS 118N -"Puma"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...

Co sądzisz o nowym tramwaju z FPS?

Jest to niewątpliwie rewolucja na rynku!
12
19%
"Ceglorz" zostawił konkurencję lata świetlne w tyle!
8
13%
Ta nowa jakość, ech, nie mogę się wręcz doczekać, kiedy się tym przejadę!
28
44%
Aż brak mi słów, tylko piać z zachwytu!
16
25%
 
Liczba głosów: 64

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:A wibracje odczułem dużo mocniejsze niż w Moderusach, gdzie właśnie na takie uczucia ludzie się skarżą.
1. A czy to jest uzależnione od torowiska, czy te wibracje pojawiają się zawsze ?

2. I jeszcze jedno pytanie. Przy - mniej więcej ;) - jakiej prędkości pojawiają się wibracje ?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Od torowiska, jak po równym jechała, było ok.

[ Dodano: 29 Sty 2009 17:20 ]
Dzisiaj jak jechałem Pumą to momentami skrzypiało jej coś w przegubie jak w Tatrze...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

W sobotę podobno ma wyjechać na 5. O ile znowu jej coś nie odpadnie (ostatni dłuższy przestój był podobno spowodowany powypadaniem różnych części z tramwaju, a nie wszystko udało sie znaleźć na torowisku).

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

KKS pisze:Od torowiska, jak po równym jechała, było ok.
U nas tak samo się dzieje na odcinkach "szybkiego" tramwaju, gdzie są tory eksploatowane przez 105Na i NGT6 naraz, a w szczególności na łukach :)

imarcin

Post autor: imarcin »

Wczoraj miałem okazję przejechać się Pumą. No i muszę powiedzieć że jeździ bardzo przyjemnie. Bardzo ładnie tłumi nierówności i ogólnie jeździ przyjemnie i nie wpada w rezonans. Jedynym mankamentem jest to że silniki pracują troszku głośno. Mimo wszystko bardzo przyjemny tramwaj.
Niestety długo nią jeździć nie mogłem, gdyż spieszyłem się na pociąg powrotny do Szczecina :D
Udało mi się nawet zrobić mu zdjęcie: :)
Obrazek

[ Dodano: 2009-07-09, 11:42 ]
Przyglądając się wizualizacji PUMY dla Szczecina i zauważyłem że FPS chyba zrezygnował z kamer zewnętrznych, gdyż zainstalował lusterka.
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

imarcin pisze:Przyglądając się wizualizacji PUMY dla Szczecina i zauważyłem że FPS chyba zrezygnował z kamer zewnętrznych, gdyż zainstalował lusterka
Może, to byłaby jakaś wersja oszczędnościowa - specjalnie dla Szczecina, no, ale na razie spoko, poczekajmy na to, którą z ofert wybierze komisja przetargowa Tramwajów Szczecińskich ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Czy przypadkiem TS nie życzy sobie montażu lusterek?

imarcin

Post autor: imarcin »

shakkie pisze:Czy przypadkiem TS nie życzy sobie montażu lusterek?
Masz rację. Zapomniałem zajrzeć do SIWZ-u :)
SIWZ pisze:4.7.11. Z obu stron ścian kabiny należy usytuować lusterka do obserwacji ruchu i nadzorowania
przemieszczania się pasażerów. Lusterka zewnętrzne winny być ogrzewane i sterowane
z wnętrza wagonu. Wymagana jest możliwość składania ramion lusterek podczas jazdy
wagonu.

Hussar

Post autor: Hussar »

KKS pisze:Od torowiska, jak po równym jechała, było ok.

[ Dodano: 29 Sty 2009 17:20 ]
Dzisiaj jak jechałem Pumą to momentami skrzypiało jej coś w przegubie jak w Tatrze...

hmm to chyba cecha wszystkich LF jeżdżących w Poznaniu bo jak dzisiaj jechałem Combino (i to PST, zatem prosta trasa) to także przeraźliwie skrzypiał...


co do Pumy - na mnie ona wywarła jak najbardziej pozytywne wrażenie ;)

lesiak94

Post autor: lesiak94 »

możemy odetchnąć (szczecinianie) w przetargu na 6 niskopodłogowych wieloczłonowych tramwajów wygrała PESA, a nie jak sądzono ceglorz. Solaris i HCP nie spełniły podobno warunków SIWZ.

Hussar

Post autor: Hussar »

co się stało z PUM¡? Zepsuła się czy coś? Dawno jej nie widziałem na poznańskich torach...

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Parę dni temu wyjechała, ale tylko jeden albo dwa dni jeździła. Co się stało? To, co zwykle - zepsuła się :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A ona tak często się psuje, czy po prostu teraz coś z niej wychodzi ? ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Nie mam pojęcia. Szczerze to przestałem się losem tego cuda interesować ;)

Tiggy

Post autor: Tiggy »

Jeśli chodzi o pume to mam tutaj kilka filmików ;p

http://www.youtube.com/user/piotrek1983 ... ature=mhw5

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ooops. Normalnie głośny niczym "parówka". To już chyba PESA jest cichsza.... no ale coś czuję, że będę się musiał tym przejechać ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Jeju, ja nie chcę takiego, za przeproszeniem, syfu w Szczecinie! Okropnie głośny! A przecież Puma II nie będzie się różniła podzespołami, tylko niską podłogą...

:(

Tiggy

Post autor: Tiggy »

Puma jest na szczescie cichsza od 102n ;) Jakiś plus tam ma xD

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Poznańska Puma pojedzie jednak do Szczecina?


Wzrosły szanse Fabryki Pojazdów Szynowych na wygranie przetargu na tramwaje dla Szczecina za ponad 40 mln zł. Tym samym firma może się stać drugim w regionie producentem tramwajów niskopodłogowych.

Zamieszanie wokół kontraktu na dostawę sześciu tramwajów dla Szczecina trwa już blisko rok. Do walki stanęły bydgoska Pesa, FPS oraz Solaris. Oferta poznańskiej fabryki, choć najtańsza, była co rusz odrzucana przez spółkę Tramwaje Szczecińskie. Raz przewoźnik powoływał się na kiepską sytuację finansową firmy, która mogła wpłynąć negatywnie na czas realizacji zamówienia, innym razem komisja przetargowa uznała, że tramwaje z FPS nie spełniają wymogów technicznych.

Poznaniacy za każdym razem odwoływali się od rozstrzygnięć i robili to skutecznie. Pod koniec marca racje FPS uznała Krajowa Izba Odwoławcza, która nakazała szczecinianom jeszcze raz przeprowadzić przetarg z uwzględnieniem Fabryki Pojazdów Szynowych. Czy tak się rzeczywiście stanie, czy też tym razem to Tramwaje Szczecińskie wystąpią na drogę sądową i zaskarżą orzeczenie KIO - okaże się w najbliższych dniach. - Zdecydujemy po zapoznaniu się z uzasadnieniem decyzji KIO, bo jeszcze go nie znamy - mówi Krystian Wawrzyniak, prezes Tramwajów Szczecińskich.

Jeśli przetarg odbędzie się od nowa, FPS będzie na uprzywilejowanej pozycji. Po pierwsze, z rywalizacji został już wcześniej wykluczony jeden rywal - Solaris. Po drugie, głównym kryterium oceny ofert jest cena. Oferta poznańskiej fabryki opiewa na 41 mln zł, bydgoskiej Pesy jest aż o 14 mln wyższa. Przy zaproponowanym przez obie firmy jednakowym okresie produkcji - 8 miesięcy i takich samych warunkach gwarancji, zwycięzcą może być tylko FPS. - My też czekamy na uzasadnienie KIO i wierzymy, że w końcu uda nam się zdobyć ten kontrakt - mówi Filip Prętki, szef marketingu firmy. Dla FPS takie zamówienie to nie tylko praca, ale i upragnione wejście na rynek tramwajów niskopodłogowych. Byłaby drugą w regionie firmą (po Solarisie), której się to udało.

Szczecinianie są już zmęczeni całą sytuacją i najchętniej zamówiliby już wygodne niskopodłogowe tramwaje, na które czekają pasażerowie, ale nie jest tajemnicą, że nieco obawiają się wagonów z Poznania. O ile bowiem tramwaje z Bydgoszczy jeżdżą już w Polsce od kilku lat, o tyle FPS może się poszczycić jedynie wątpliwej jakości prototypem tramwaju zwanego Pumą. Wagon ten jeździ co prawda po ulicach naszego miasta, ale bardzo często się psuje.

Fabryka Pojazdów Szynowych była do niedawna w grupie zakładów Cegielskiego. Pod koniec marca za 58 mln zł przejęła ją Agencja Rozwoju Przemysłu. W fabryce panuje napięta atmosfera, bo firma zmaga się z kłopotami finansowymi, a załoga nie otrzymuje w terminie pensji. Niedawno zmienił się też prezes. Poprzedni - Zbigniew Naskrętski - zrezygnował pod naciskiem związków zawodowych. Z nowym, Bernardem Ściechowskim, nie udało nam się wczoraj porozmawiać.

¬ródło: Gazeta Wyborcza Poznań
http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001, ... cina_.html

Awatar użytkownika
Domiz09
Posty: 459
Rejestracja: 2009-10-30, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Domiz09 »

J-31 pisze:no ale coś czuję, że będę się musiał tym przejechać
To lepiej najpierw wybierz się na Forteczną i spytaj, czy Puma wyjechała. Ostatnio gdy na nią polowałem to zrobiła głupi numer i zepsuła się 3 przystanki wcześniej :wall: A w zmian za nią przyjechał 105Na :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”