FPS 118N -"Puma"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...

Co sądzisz o nowym tramwaju z FPS?

Jest to niewątpliwie rewolucja na rynku!
12
19%
"Ceglorz" zostawił konkurencję lata świetlne w tyle!
8
13%
Ta nowa jakość, ech, nie mogę się wręcz doczekać, kiedy się tym przejadę!
28
44%
Aż brak mi słów, tylko piać z zachwytu!
16
25%
 
Liczba głosów: 64

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-12-15, 21:58

Tak myślałem, że ma warszawskie sterowniki. Kasowniki oczywiście zmienili, bo w Poznaniu są zupełnie inne - teraz są te nowe R&G, które we wszystkich nowo zakupionych i wyremontowanych tramwajach i autobusach montują.
J-31 pisze:to tą zapowiedź można usłyszec nawet więcej niż dwa razy
Zauważyłem :P Na Wrocławskiej motorniczy nie mógł ruszyć z przystanku (nie wiem, dlaczego), więc wpuścił potem jakiegoś pasażera i było słychać zapowiedź po raz drugi. Aha - i wizualnie prezentuje się dobrze tylko od strony drzwi ;)
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

dariuszz94

Post autor: dariuszz94 » 2008-12-15, 22:16

z zewnątrz wygląda ładnie, w środku też ni najgorzej, tylko te wąskie przejścia... jedzie się w miarę dobrze, ale to przy kabinie motorniczego

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-12-15, 22:18

Ja jechałem przy kabinie motorniczego i wcale nie jechało się w miarę dobrze.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

ppln

Post autor: ppln » 2008-12-15, 22:18

A ten system BUSE nie gubi się gdy na jednym przystanku drzwi otworzą się kilkukrotnie? I jeśli nie to znaczy, że prawdopodobnie ma jakiś moduł do mierzenia odległości (jak moduł drogi/GPS w R&G), nie lepiej by było żeby zapowiedzi były odgrywane 10m przed/za przystankiem?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28960
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-12-16, 09:53

A ten system BUSE nie gubi się gdy na jednym przystanku drzwi otworzą się kilkukrotnie? I jeśli nie to znaczy, że prawdopodobnie ma jakiś moduł do mierzenia odległości (jak moduł drogi/GPS w R&G), nie lepiej by było żeby zapowiedzi były odgrywane 10m przed/za przystankiem?
Nie. Nie gubi się. I powiem więcej. Jeżeli na jakimś przystanku motorniczy kilka razy otwiera/zamyka drzwi (nie mylić z CG, bo to jest zupełnie coś innego), to system za każdym zamknięciem drzwi powtarza zapowiedź następnego przystanku ;)

KKS - a czy Puma dotrwała do końca swojej zmiany ? ;)
Obrazek

Poznaniak

Post autor: Poznaniak » 2008-12-16, 14:23

Puma jeździła wczoraj całą zmiane na 13/6. Dzisiaj natomiast stoi na zajezdni.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28960
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-12-16, 15:11

Poznaniak pisze:Dzisiaj natomiast stoi na zajezdni.
A czy to jakis poza planowy postój, czy tak ma w grafiku ? ;)
Obrazek

dariuszz94

Post autor: dariuszz94 » 2008-12-18, 19:01

Puma 118N #450 stoi na zajezdni, ponieważ luzuje, dzisiaj się dowiedziałem od jednego z motorniczych z S-3 Forteczna

[ Dodano: 2009-01-10, 20:27 ]
Wczoraj, tj.9.01.2009 Puma 118N #450 pokazała się na linii 13/3 :lol:

imarcin

Post autor: imarcin » 2009-01-15, 22:53

No a po tej większej awarii jak się Puma spisuje? Często zjeżdża awaryjnie ?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-01-15, 23:02

Nie jeździ za często, ostatnio jak się pojawiła to do końca dnia nie dotrwała.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

imarcin

Post autor: imarcin » 2009-01-15, 23:12

Ciekawe czy to choroby wieku dziecięcego i tak jak PESy z warszawy wyrośnie z nich, czy będzie jak z poznańskimi Tatrami.
A jechał ktoś nią by mógł powiedzieć jak się spisuje na „polskich torach" ?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-01-15, 23:51

Motorowi sobie chwalą z tego, co widziałem na PGK.
A z punktu widzenia pasażera - chodzi o komfort w postaci zatłoczenia, czy też jakieś wibracje?
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28960
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-01-16, 10:05

KKS - a czy Masz może jakieś aktualne fotki "PUMY" ? Bo ostatnie zdjęcie, które widziałem, to pamiętam że była częściowo obklejona folią ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2009-01-16, 10:06

imarcin pisze:Ciekawe czy to choroby wieku dziecięcego i tak jak PESy z warszawy
Za problemy wagonów PESY odpowiedzialne był konkretne podzespoły, a nie cały wagon i często nieumiejętność radzenia sobie z nimi przez obsługę Tramwajów Warszawskich. Bez wątpienia PESY miały znacznie mniej zjazdów awaryjnych niż ich poprzednicy - wagony 116Na/1. Jedynie każdy taki zjazd musiał być relacjonowany przez telewizję oraz periodyki pokroju "Faktu" i "Super Expressu" oraz opatrzone słowami "skandal". W przypadku PUMY jest tak, że wagon pozostaje unieruchomiony na parę dni i to świadczy o czymś więcej niż tylko awaryjność. Nie porównujcie 118N do PESY.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

9507
Posty: 2871
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2009-01-16, 10:35


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28960
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-01-16, 10:49

9507 pisze:Mogą być?
Mogą być. Chociaż sierotka ze mnie, bo na TWB mogłem sobie sam poszukać - nie sądziłem, że już tam są. :cool:

PS. Most Teatralny, ul. Roosevelta, czy rondo Starołęka - rejony Poznania mi już doskonale znane. :)
Obrazek

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-01-16, 14:26

Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28960
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-01-16, 14:46

KKS pisze:Z PGK jeszcze ;)
O, dzięki. Właśnie na PGK mi zależało najbardziej :)
Obrazek

imarcin

Post autor: imarcin » 2009-01-16, 15:49

KKS pisze:A z punktu widzenia pasażera - chodzi o komfort w postaci zatłoczenia, czy też jakieś wibracje?
To i to. Ogólnie całokształt.

Byłem do niego bardzo negatywnie nastawiony. Ale jakoś z każdym nowym zdjęciem coraz bardziej mi się podoba. Szkoda że to wnętrze zrobili jakby chcieli a nie mogli ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-01-16, 21:06

No chyba nie mogli albo za późno się zorientowali :P Jechałem Pumą raz, jakoś między 12 a 13, czyli w godzinach międzyszczytu i był przeraźliwy tłok. A wibracje odczułem dużo mocniejsze niż w Moderusach, gdzie właśnie na takie uczucia ludzie się skarżą.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

ODPOWIEDZ