FPS 118N -"Puma"
Przecież piszę, biedny prezes biednego przedsiębiorstwa, od którego nawet "lokalni patrioci" nie chcą kupować... Biedaczysko, trzeba mu pomóc, a podkręcimy trochę ten artykuł (żeby tylko ten), to się wzruszona gawiedź ze specjalistami pokłóci i będziemy mieli sensację...Skąd oni wytrzasnęli te "najnowocześniejszy" jak ten tramwaj ma tylko 67% niskiej podłogi? Toż nawet PESA pierwszy wagon zrobiła w 100% niskopodłogowy (ten zmodernizowany skład dla Bydgoszczy się nie liczy)
Oczywiście, swoją ankietą pokazuję, jak bardzo wzruszył mnie los tej fabryki - w końcu gdybym dał jakąś negatywną opcję, wszyscy by ją wybrali... Niech zobaczy, że "specjaliści też go popierają".Michał pisze:Rozumiem, że ankieta jest ironiczna? Kolejne nowe badziewie...
Opóźnienia w dostawie 123N do Wawy że aż nie wiem jak je określić, a oni robią sobie spokojnie nowy tramwaj, i jeszcze z malowaniem warszawskim i pewnie zaprogramowanymi wyświetlaczami… Nic, tylko naklepki, numer taborowy i w trasę. I tak pewnie ta Puma w Warszawie będzie występować w 1 egzemplarzu, i to jeszcze jak FPS da go TW za darmo.
Trzebaby wymyśleć jakąś ksywę dla tego tramwaju. Guma? Eeee…
Trzebaby wymyśleć jakąś ksywę dla tego tramwaju. Guma? Eeee…
No tak oszczęde na klimatyzacji ale strace na pasażerach chyba... Tramwaj nie zmieści wielu pasażerów więc wszyscy którzy chcieli by wsiąść nie wsiądą bo nie ma miejsca A chyba że puszczać go na małe trasy tzn o małym natężeniu.KKS pisze:- Świetnie dopasowany układ siedzeń, dzięki któremu do tramwaju nie zmieści się zbyt wielu pasażerów, więc ci, którzy się dostaną unikną efektu tłoku i niemiłego zapachu potu, dzięki czemu da się zaoszczędzić na klimatyzacji,
Och tak. Więc oddałem głos na:KKS pisze:Niech zobaczy, że "specjaliści też go popierają".
"Aż brak mi słów, tylko piać z zachwytu!"
Myślę, że może być ten epitet, którym określił go producent - "Najnowocześniejszy"plocmaster pisze:Trzebaby wymyśleć jakąś ksywę dla tego tramwaju. Guma? Eeee…
Tylko jestem ciekaw jak to się będzie sprawowało - jak na 30-metrowy tramwaj ma podejrzanie małą liczbę członów - tylko 3. Cityrunner, PESA i Combino (29-30 m) mają po 5.
Tylko współczuję poznaniakom - przy następnym przetargu mogą być pod presją żeby zakupić ten złom. Wprawdzie jest ładniejszy od Skody (jak chyba wszystkie tramwaje), ale producent nie ma absolutnie żadnego doświadczenia (pierwsze dwa wagony robili dłuuugo bo nie mogli ich wykonać poprawnie, mimo iż były to wysokopodłogowce podobne do 105Na). Zresztą to nie wygląd ma tutaj największe znaczenie...
I kibicuję Protramowi żeby wyprodukował identyczny produkt - może przynajmniej nie będą piali nad nim z zachwytu, że jest najnowocześniejszy na świecie...
Za długie, ale coś się wymyśli.Myślę, że może być ten epitet, którym określił go producent - "Najnowocześniejszy"
Można poczekać z zakupami, aż już nikt nie będzie miał wątpliwości. Albo dać wymóg 100% LF i się jakoś wykręcić.ppln pisze:ylko współczuję poznaniakom - przy następnym przetargu mogą być pod presją żeby zakupić ten złom.
Po TAKIM opóźnieniu dostaw warszawskich teraz już chyba nikt nie kupi nic od Cegielskiego.ppln pisze:ale producent nie ma absolutnie żadnego doświadczenia
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
uklad siedzen, ktory moze byc zreszta zmieniony przez zamawiajacego jest z pewnoscia kluczowym aspektem oceny tramwaju...Mibars pisze:Ciekawe jak się będzie chodziło tam, gdzie siedzenia są w układzie 2-2.... Masakra...
Zreszta, jakos nie zauwazylem, aby w krakowskich NGT6 jakos zle przez taki uklad (2-2) sie chodzilo. Wszystko zalezy od doboru wlasciwego taboru i czestotliwosci kursowania na danej trasie.
Czyżby to FPS zamierzało zamiast niedostarczonych jeszcze składów 123N, przysłać jako rekompensatę, 5 wagonów 118N "Puma" ?http://www.tutej.pl/cms.php?i=23578 pisze: Jak zapewnia FPS, jeśli zajdzie taka potrzeba, fabryka jeszcze w tym roku wyprodukuje 5 pierwszych tramwajów.
Ty chyba nie zrozumiałeś charakteru tego postaGadzie pisze:No tak oszczęde na klimatyzacji ale strace na pasażerach chyba... Tramwaj nie zmieści wielu pasażerów więc wszyscy którzy chcieli by wsiąść nie wsiądą bo nie ma miejsca A chyba że puszczać go na małe trasy tzn o małym natężeniu.
ppln pisze:Tylko współczuję poznaniakom - przy następnym przetargu mogą być pod presją żeby zakupić ten złom.
A właśnie, że nie. Przetarg musi być jak najszybciej, by pierwsze tramwaje przyjechały jeszcze przed wyborami, by Grobelny i spółka mogli pokazać mieszkańcom, że kupili świetne polskie tramwaje bydgoskiej firmy PESA.plocmaster pisze:Można poczekać z zakupami, aż już nikt nie będzie miał wątpliwości. Albo dać wymóg 100% LF i się jakoś wykręcić.
Oni sami już nie wiedzą, co mają robićKędzior pisze:Czyżby to FPS zamierzało zamiast niedostarczonych jeszcze składów 123N, przysłać jako rekompensatę, 5 wagonów 118N "Puma" ?
To źle? I w ogóle to Grobelny może jeszcze kandydować?A właśnie, że nie. Przetarg musi być jak najszybciej, by pierwsze tramwaje przyjechały jeszcze przed wyborami, by Grobelny i spółka mogli pokazać mieszkańcom, że kupili świetne polskie tramwaje bydgoskiej firmy PESA.
Hmm...
...Wiecie co? Nie rozpaczajmy nad tym "cudem" - a może ten akurat tramwaj im wyszedł i okaże się całkiem spoko?
Mniej przegubów = mniej zwężeń we wnętrzu = więcej pasażerów... Może taką maksymą się kierowali?
Tak patrze na ten rysunek i widze, że gdybym to ja go projektował, to bym inaczej rozmieścił wózki - krańcowe bliżej krańców, a środkowe pod przegubami... Albo jeszcze inaczej - wzmocnić konstrukcję i wywalić jeden ze środkowych wózków, za to w środkowym członie dać podwójne drzwi.
...Wiecie co? Nie rozpaczajmy nad tym "cudem" - a może ten akurat tramwaj im wyszedł i okaże się całkiem spoko?
Mniej przegubów = mniej zwężeń we wnętrzu = więcej pasażerów... Może taką maksymą się kierowali?
Tak patrze na ten rysunek i widze, że gdybym to ja go projektował, to bym inaczej rozmieścił wózki - krańcowe bliżej krańców, a środkowe pod przegubami... Albo jeszcze inaczej - wzmocnić konstrukcję i wywalić jeden ze środkowych wózków, za to w środkowym członie dać podwójne drzwi.
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
To dobrze, a prezydentem miasta możesz być z tego co wiem tak długo, jak chcesz (tzn. jeśli Cię wybiorą). Chodzi o to, by ludzie do wyborów zdążyli zapomnieć o przetargu no i zobaczyć te nowe cudaplocmaster pisze:To źle? I w ogóle to Grobelny może jeszcze kandydować?
Mniej przegubów = mniej części, które mogą się popsuć, to bardziej prawdopodobna opcja.Mibars pisze:Mniej przegubów = mniej zwężeń we wnętrzu = więcej pasażerów... Może taką maksymą się kierowali?
Ostatnio zmieniony 2007-06-12, 17:45 przez faja_k, łącznie zmieniany 1 raz.