FPS 118N -"Puma"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...

Co sądzisz o nowym tramwaju z FPS?

Jest to niewątpliwie rewolucja na rynku!
12
19%
"Ceglorz" zostawił konkurencję lata świetlne w tyle!
8
13%
Ta nowa jakość, ech, nie mogę się wręcz doczekać, kiedy się tym przejadę!
28
44%
Aż brak mi słów, tylko piać z zachwytu!
16
25%
 
Liczba głosów: 64

Michał

Post autor: Michał »

Rozumiem, że ankieta jest ironiczna? Kolejne nowe badziewie... :confused:

MIG

Post autor: MIG »

ppln pisze:(ten zmodernizowany skład dla Bydgoszczy się nie liczy)
Najprawdopodobniej ten shit, zostanie oddelegowany do PESY, i po 'drobnej' dopłacie dostaniemy tego niskacza.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Skąd oni wytrzasnęli te "najnowocześniejszy" jak ten tramwaj ma tylko 67% niskiej podłogi? Toż nawet PESA pierwszy wagon zrobiła w 100% niskopodłogowy (ten zmodernizowany skład dla Bydgoszczy się nie liczy)
Przecież piszę, biedny prezes biednego przedsiębiorstwa, od którego nawet "lokalni patrioci" nie chcą kupować... Biedaczysko, trzeba mu pomóc, a podkręcimy trochę ten artykuł (żeby tylko ten), to się wzruszona gawiedź ze specjalistami pokłóci i będziemy mieli sensację...
Michał pisze:Rozumiem, że ankieta jest ironiczna? Kolejne nowe badziewie...
Oczywiście, swoją ankietą pokazuję, jak bardzo wzruszył mnie los tej fabryki - w końcu gdybym dał jakąś negatywną opcję, wszyscy by ją wybrali... Niech zobaczy, że "specjaliści też go popierają".

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Opóźnienia w dostawie 123N do Wawy że aż nie wiem jak je określić, a oni robią sobie spokojnie nowy tramwaj, i jeszcze z malowaniem warszawskim i pewnie zaprogramowanymi wyświetlaczami… Nic, tylko naklepki, numer taborowy i w trasę. I tak pewnie ta Puma w Warszawie będzie występować w 1 egzemplarzu, i to jeszcze jak FPS da go TW za darmo.
Trzebaby wymyśleć jakąś ksywę dla tego tramwaju. Guma? Eeee…

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

KKS pisze:- Świetnie dopasowany układ siedzeń, dzięki któremu do tramwaju nie zmieści się zbyt wielu pasażerów, więc ci, którzy się dostaną unikną efektu tłoku i niemiłego zapachu potu, dzięki czemu da się zaoszczędzić na klimatyzacji,
No tak oszczęde na klimatyzacji ale strace na pasażerach chyba... :confused: Tramwaj nie zmieści wielu pasażerów więc wszyscy którzy chcieli by wsiąść nie wsiądą bo nie ma miejsca :roll: A chyba że puszczać go na małe trasy tzn o małym natężeniu. :biggrin:

KKS pisze:Niech zobaczy, że "specjaliści też go popierają".
Och tak. Więc oddałem głos na:
"Aż brak mi słów, tylko piać z zachwytu!" xD

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:Trzebaby wymyśleć jakąś ksywę dla tego tramwaju. Guma? Eeee…
Myślę, że może być ten epitet, którym określił go producent - "Najnowocześniejszy" ;)

Tylko jestem ciekaw jak to się będzie sprawowało - jak na 30-metrowy tramwaj ma podejrzanie małą liczbę członów - tylko 3. Cityrunner, PESA i Combino (29-30 m) mają po 5.

Tylko współczuję poznaniakom - przy następnym przetargu mogą być pod presją żeby zakupić ten złom. Wprawdzie jest ładniejszy od Skody (jak chyba wszystkie tramwaje), ale producent nie ma absolutnie żadnego doświadczenia (pierwsze dwa wagony robili dłuuugo bo nie mogli ich wykonać poprawnie, mimo iż były to wysokopodłogowce podobne do 105Na). Zresztą to nie wygląd ma tutaj największe znaczenie...
I kibicuję Protramowi żeby wyprodukował identyczny produkt - może przynajmniej nie będą piali nad nim z zachwytu, że jest najnowocześniejszy na świecie...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Myślę, że może być ten epitet, którym określił go producent - "Najnowocześniejszy"
Za długie, ale coś się wymyśli.
ppln pisze:ylko współczuję poznaniakom - przy następnym przetargu mogą być pod presją żeby zakupić ten złom.
Można poczekać z zakupami, aż już nikt nie będzie miał wątpliwości. Albo dać wymóg 100% LF i się jakoś wykręcić.
ppln pisze:ale producent nie ma absolutnie żadnego doświadczenia
Po TAKIM opóźnieniu dostaw warszawskich teraz już chyba nikt nie kupi nic od Cegielskiego.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Pesa lepsza jednym słowem . Jakoś mnie FBS "Puma" do siebie nie przekonuje . Pesa jest ładniejsza stylistycznie a Puma ni w oko ni w d... .

szubak

Post autor: szubak »

Mibars pisze:Ciekawe jak się będzie chodziło tam, gdzie siedzenia są w układzie 2-2.... Masakra...
uklad siedzen, ktory moze byc zreszta zmieniony przez zamawiajacego jest z pewnoscia kluczowym aspektem oceny tramwaju... :razz:
Zreszta, jakos nie zauwazylem, aby w krakowskich NGT6 jakos zle przez taki uklad (2-2) sie chodzilo. Wszystko zalezy od doboru wlasciwego taboru i czestotliwosci kursowania na danej trasie.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

http://www.tutej.pl/cms.php?i=23578 pisze: Jak zapewnia FPS, jeśli zajdzie taka potrzeba, fabryka jeszcze w tym roku wyprodukuje 5 pierwszych tramwajów.
Czyżby to FPS zamierzało zamiast niedostarczonych jeszcze składów 123N, przysłać jako rekompensatę, 5 wagonów 118N "Puma" ? :o:

Podi

Post autor: Podi »

Kędzior pisze:Czyżby to FPS zamierzało zamiast niedostarczonych jeszcze składów 123N, przysłać jako rekompensatę, 5 wagonów 118N "Puma" ?
Niet. W jakim kraju ty żyjesz? 5 niskaczy za darmo? Rotfl.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Gadzie pisze:No tak oszczęde na klimatyzacji ale strace na pasażerach chyba... Tramwaj nie zmieści wielu pasażerów więc wszyscy którzy chcieli by wsiąść nie wsiądą bo nie ma miejsca A chyba że puszczać go na małe trasy tzn o małym natężeniu.
Ty chyba nie zrozumiałeś charakteru tego posta ;)
ppln pisze:Tylko współczuję poznaniakom - przy następnym przetargu mogą być pod presją żeby zakupić ten złom.
plocmaster pisze:Można poczekać z zakupami, aż już nikt nie będzie miał wątpliwości. Albo dać wymóg 100% LF i się jakoś wykręcić.
A właśnie, że nie. Przetarg musi być jak najszybciej, by pierwsze tramwaje przyjechały jeszcze przed wyborami, by Grobelny i spółka mogli pokazać mieszkańcom, że kupili świetne polskie tramwaje bydgoskiej firmy PESA.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Obrazek
Umie ktoś pomalować w odpowiednie barwy? Na razie są niewłaściwe.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Kędzior pisze:Czyżby to FPS zamierzało zamiast niedostarczonych jeszcze składów 123N, przysłać jako rekompensatę, 5 wagonów 118N "Puma" ?
Oni sami już nie wiedzą, co mają robić :retard:
A właśnie, że nie. Przetarg musi być jak najszybciej, by pierwsze tramwaje przyjechały jeszcze przed wyborami, by Grobelny i spółka mogli pokazać mieszkańcom, że kupili świetne polskie tramwaje bydgoskiej firmy PESA.
To źle? I w ogóle to Grobelny może jeszcze kandydować?

Mibars

Post autor: Mibars »

Hmm...

...Wiecie co? Nie rozpaczajmy nad tym "cudem" - a może ten akurat tramwaj im wyszedł i okaże się całkiem spoko?

Mniej przegubów = mniej zwężeń we wnętrzu = więcej pasażerów... Może taką maksymą się kierowali?

Tak patrze na ten rysunek i widze, że gdybym to ja go projektował, to bym inaczej rozmieścił wózki - krańcowe bliżej krańców, a środkowe pod przegubami... Albo jeszcze inaczej - wzmocnić konstrukcję i wywalić jeden ze środkowych wózków, za to w środkowym członie dać podwójne drzwi.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

Ech... po pierwsze - dlaczego ten przód wygląda jak lodówka?! Brzydactwo.
Po drugie nie jestem do końca przekonany do podwójnych rzędów siedzeń. W godzinach szczytu to będzie tragedia.
Mam nadzieję że chociaż nie będzie się psuł...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Piotrek_2274 pisze:lodówka
To jest dobre określenie!
Mibars pisze:Wiecie co? Nie rozpaczajmy nad tym "cudem" - a może ten akurat tramwaj im wyszedł i okaże się całkiem spoko?
Tylko trochę długo się nań czeka :]

Mibars

Post autor: Mibars »

Oby lodówki szybko docierały... O ile ktoś, poza naszymi sąsiadami, je kupi :)

Prawie cały tramwaj jest niskopodłogowy, więc może nie będzie źle w środeczku?

Offtopic:
plocmaster, czemu w podpisie masz autobus z września tego roku? :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

[ale na tym koniec OT]
Mibars pisze:plocmaster, czemu w podpisie masz autobus z września tego roku?
Po prostu wybiegam myślą w przyszłość :D

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

plocmaster pisze:To źle? I w ogóle to Grobelny może jeszcze kandydować?
To dobrze, a prezydentem miasta możesz być z tego co wiem tak długo, jak chcesz (tzn. jeśli Cię wybiorą). Chodzi o to, by ludzie do wyborów zdążyli zapomnieć o przetargu no i zobaczyć te nowe cuda ;)
Mibars pisze:Mniej przegubów = mniej zwężeń we wnętrzu = więcej pasażerów... Może taką maksymą się kierowali?
Mniej przegubów = mniej części, które mogą się popsuć, to bardziej prawdopodobna opcja.
Ostatnio zmieniony 2007-06-12, 17:45 przez faja_k, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”