Konstal 102N/102Na/803N i in

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Robson

Post autor: Robson »

Mnie sie GOPowskie 102Na nie podobaja wlasnie przez ta połówke drzwi z przodu mogli juz zostawic drzwi tylko zabudowac je tak jak w gagonach z Frankfurtu M i N w Poznaniu.

Grzegorz78

Tramwaje 102 na Górnym Śląsku

Post autor: Grzegorz78 »

Do kiedy 102 mają być eksploatowane na Górnym Śląsku? jest ich bardzo niewiele, a już praktycznie w innych regionach zostały one skasowane, a w Katowicach jeszcze jeżdżą. Kiedy dokładnie one mają być skasowane?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Grzegorz78 pisze:a już praktycznie w innych regionach zostały one skasowane, a w Katowicach jeszcze jeżdżą.
Wrocław, Szczecin, Łódź… Choć teraz są ich ostatnie dni w Szczecinie…
Grzegorz78 pisze:Kiedy dokładnie one mają być skasowane?
Jeśli dalej będzie jak jest, pewnie wtedy, kiedy w końcu zajeżdżą ostatnią 102-kę i ją skasują…

[ Dodano: Pią Lut 23, 07 23:47 ]
Czyli już wkrótce

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Grzegorz78 pisze:o kiedy 102 mają być eksploatowane na Górnym Śląsku?
Chyba do końca świata, znając nasze TŚ :P
Grzegorz78 pisze:jest ich bardzo niewiele, a już praktycznie w innych regionach zostały one skasowane, a w Katowicach jeszcze jeżdżą. Kiedy dokładnie one mają być skasowane?
Oby jak najprędzej, mam już dość tych trumien na szynach- owszem mają swój klimat, ale jak na 2007r powinny już zdecydowanie przestać jeździć. Niestety nie wiadomo kiedy je skasują, inne wagony będą naprawiać, bo jeszcze nie zakończyła się sprawa z oddaniem akcji tramwajów śląskich gminom :/

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Przypuszczam, że TŚ same nie wiedzą. Nie ma ich czym zastąpić, a ZTCW (a mogę się mylić) nie ma żadnych planów importu używanego taboru z Zachodu, jedynie inwestycje w remonty. Ponadto przypuszczam, że 102Na nie jest największym problemem, gdyż równolegle trzeba będzie kasować najstarsze stopiątki, które są w opłakanym stanie.

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:Łódź…
W Łodzi jeżdżą 803. 102 została w roku 2003 wycofana,

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

ppln pisze:
plocmaster pisze:Łódź…
W Łodzi jeżdżą 803. 102 została w roku 2003 wycofana,
A 803 oprócz tego że wąskotorowa to również ma rozruch przełączalny i trochę inne 2 i 3 drzwi.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

TLG pisze:Ponadto przypuszczam, że 102Na nie jest największym problemem, gdyż równolegle trzeba będzie kasować najstarsze stopiątki, które są w opłakanym stanie.
Prawie wszystkie stopiątki wyglądają okropnie :chytry:, a 102Na jeszcze gorzej. Chyba najlepsze co ma TŚ to 116Nd, czyli Citadisy, chociaż i one wyglądają już nie ciekawe, dlatego ciągle je oblepiają jakimiś reklamami całopojazdowymi :D

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

TLG pisze:Nie ma ich czym zastąpić, a ZTCW (a mogę się mylić) nie ma żadnych planów importu używanego taboru z Zachodu
Używane to oni importują z ichniego Wschodu :chytry:
ep40 pisze:A 803 oprócz tego że wąskotorowa to również ma rozruch przełączalny i trochę inne 2 i 3 drzwi.
Śladowa różnica ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

MKM Shadow pisze:Prawie wszystkie stopiątki wyglądają okropnie :chytry: , a 102Na jeszcze gorzej.
102Na to takie wagon, który trudno utrzymać po 35 latach w dobrym stanie. Te tramwaje były przewidziane na 30 lat eksploatacji. Tak, jak w warunkach gospodarki centralnego planowania można było zaplanować ich wymianę za 30 lat.
MKM Shadow pisze:Chyba najlepsze co ma TŚ to 116Nd, czyli Citadisy
Jak ostatni raz nimi jechałem, to nie wyglądało to zbyt ciekawie. Jak tak dalej pójdzie to te wozy za parę lat będą zrujnowane.
MKM Shadow pisze:Prawie wszystkie stopiątki wyglądają okropnie
Czego się spodziewasz - ta konstrukcja od początku była do bani, to co dopiero teraz to 20-30 latach w warunkach GOPu

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

TLG pisze:102Na to takie wagon, który trudno utrzymać po 35 latach w dobrym stanie. Te tramwaje były przewidziane na 30 lat eksploatacji. Tak, jak w warunkach gospodarki centralnego planowania można było zaplanować ich wymianę za 30 lat.
No to po 30 latach, przewoźnik musi je skasować, a u nas to podejrzewam, że przy obecnym stanie to pociągną one może ok 5 lat. Według mnie jedną 102Na można by było zostawić jako wagon historyczny, tak jak zabytkowe N-ki ;)
TLG pisze:Jak ostatni raz nimi jechałem, to nie wyglądało to zbyt ciekawie. Jak tak dalej pójdzie to te wozy za parę lat będą zrujnowane.
One właściwie już są zrujnowane i głównie też przez to, że bez przerwy kleją po nich tymi reklamami, a jak już je zdejmą, to pierwotny lakier jest w okropnym stanie, albo jeżdżą potem te wagony z różnymi kolorami zderzaków z przodu i z tyłu :/
TLG pisze:Czego się spodziewasz - ta konstrukcja od początku była do bani, to co dopiero teraz to 20-30 latach w warunkach GOPu
To nawet gdyby TŚ miało kasę na nowe wagony, to i tak je zdemolują po 2 latach eksploatacji.

[ Dodano: 2007-02-25, 15:30 ]
Nieoficjaną informacją (lecz raczej pewną) jest, że do końca roku do GOPu ma dotrzeć 22-24 wagony z Krakowa. Jeśli TŚ szykują się na tak duże zamówienie, to oznacza, że w tym roku prawdopododbnie pożegnamy wagony typu 102Na, czyli stodwójki. Zostają one wycofywane w innych miastach, więc teraz pora na nas.
Oby przeznaczono co najmniej jeden wagon na zabytek albo zachowano na pamiątkę.
Prawdopodonie będą to #166, #205.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

MKM Shadow pisze:One właściwie już są zrujnowane i głównie też przez to, że bez przerwy kleją po nich tymi reklamami, a jak już je zdejmą, to pierwotny lakier jest w okropnym stanie, albo jeżdżą potem te wagony z różnymi kolorami zderzaków z przodu i z tyłu
A macie tam nowoczesną myjnie wagonów? Utrzymanie powłok lakierniczych w dużym stopniu zależy od tego czym, jak i jak często się je myje.
MKM Shadow pisze:Nieoficjaną informacją (lecz raczej pewną) jest, że do końca roku do GOPu ma dotrzeć 22-24 wagony z Krakowa
Biorąc pod uwagę rozpęd Krakowa w pozbywaniu się stopiątek i ich plany wycofywania tego taboru jest to całkiem możliwe.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

TLG pisze:A macie tam nowoczesną myjnie wagonów? Utrzymanie powłok lakierniczych w dużym stopniu zależy od tego czym, jak i jak często się je myje.
Nie no nie wiem jak na pozostałych 3 zajezdniach TŚ, ale na tej Katowicko- Zawodziowskiej jakaś tam myjnia chyba jest, ale czy je myją to juz nie wiem ? :mruga:
Poza tym jeżeli się widzi, że lakier już jest dość zużyty, to kładzie się nowy w przypadku naszych Citadisów szary :cool:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jeżeli TŚ faktycznie zaczną "wycinać" wszystkie 102-ki, to ja się, niestety obawiam, że przy obecnej opłakanej sytuacji finansowej, nie pozostawią ani jednego "historycznego" wagonu :]

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

J-31 pisze:Jeżeli TŚ faktycznie zaczną "wycinać" wszystkie 102-ki, to ja się, niestety obawiam, że przy obecnej opłakanej sytuacji finansowej, nie pozostawią ani jednego "historycznego" wagonu :]
Spokojnie, mają jeszcze ponad 2 lata na poprawienie kondycji finansowej i sprowadzenie sobie stodwójki z Wrocławia ;)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

bystrzak2000 pisze:Spokojnie, mają jeszcze ponad 2 lata na poprawienie kondycji finansowej
Jeszcze nawet nie rozwiązała się sytuacja z przekazaniem akcji TŚ gminom :P, a ty wyskakujesz z poprawą finansową :D
bystrzak2000 pisze:i sprowadzenie sobie stodwójki z Wrocławia ;)
Nie, nie dziękujemy, już dość mamy tych 102Na :P

PS. Jak by u nas na śląsku były normalne torowiska, brak problemów finansowych, to już dawno wozilibyśmy się PESAmi czy innymi nowoczesnymi tramwajami, a tak to sobie na razie możemy tylko pomarzyć :mruga:

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

MKM Shadow pisze:Jeszcze nawet nie rozwiązała się sytuacja z przekazaniem akcji TŚ gminom :P, a ty wyskakujesz z poprawą finansową :D
Nigdy nic nie wiadomo ;) A nóż widelec znajdzie się jakiś bogaty biznesmen, który zechce kupić sobie TŚ i zainwestuje weń kupę kasy ;)
MKM Shadow pisze:PS. Jak by u nas na śląsku były normalne torowiska, brak problemów finansowych, to już dawno wozilibyśmy się PESAmi czy innymi nowoczesnymi tramwajami, a tak to sobie na razie możemy tylko pomarzyć :mruga:
Tak to by wszędzie było ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

bystrzak2000 pisze:Spokojnie, mają jeszcze ponad 2 lata na poprawienie kondycji finansowej i sprowadzenie sobie stodwójki z Wrocławia ;)
A wiesz, jak wczoraj to czytałem, to pomyślałem sobie dokładnie to samo :-P Ale się powstrzymałem... :D

Mily

Post autor: Mily »

Stodwójki prawdopodobnie pożegnamy już w tym roku(chociaż nie wiem czy mają pieniądze na gaz do palników)Jak ktoś wspomniał wyżej szykuje się dostawa 105Na z Krakowa a i mówi się, że ostatni w Polsce liniowy wagon 105Nt(RK1) pojedzie do Krakowa a w zamian mamy dostać jeden ze składów. A z ważnych spraw to w tym roku 5 wagonów przejdzie RK i podobno nie załapie się do nich żaden z Będzina a sytuacja taborowa na tej zajezdni to koszmar

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Mily pisze:(chociaż nie wiem czy mają pieniądze na gaz do palników)
Mam nadzieję, że to jest ironia :nuts: Potwierdź, bo jeszcze ktoś to na serio weźmie ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”