Konstal 102N/102Na/803N i in

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2009-09-09, 12:44

9507 pisze:Nie wiem dokładnie jak to jest, ale na L jest też na pewno jeden skład 105Na przystosowany także do jazdy liniowej - to na Borku, nie wiem czy mamy jeszcze jakieś Lki
Na L'ce jeździ #2222+#2223 oraz #2061.

A najczęściej widywaną przeze mnie 102-jką jest #2072, oczywiście na R :)

stoker

Post autor: stoker » 2009-09-09, 14:41

9507 pisze:Coś tam jeździ, ale to zależy jaki dzień/ile wozów ma awarię. Największe prawdopodobieństwo spotkania 102Na jest na L (nauka jazdy) lub 12R (linia widmo na trasie WPP-Plac Grunwaldzki-ZOO).
Czyli prawdopodobieństwo że przyjeżdżając na fotki spotkam jakiś wóz na linii jest mało prawdopodobne ?
Czy planowane jest jakieś pożegnanie 102Na ?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29097
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-09-09, 15:02

stoker pisze:Czyli prawdopodobieństwo że przyjeżdżając na fotki spotkam jakiś wóz na linii jest mało prawdopodobne ?
Nawet bardzo małe. Ja byłem trzy dni we Wrocławiu i ani razu nie spotkałem ani jednej 102-jki ;)

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2009-09-09, 15:18

J-31 pisze:Czy planowane jest jakieś pożegnanie 102Na ?
Pożegnanie* ... już było. Przed wakacjami :diabeł:

*- ost. planowany kurs.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2009-09-09, 16:51

Jeśli wypuszczenie #2009 na dwudziestkę na dwa dni można traktować jako pożegnanie... Myślę, że coś zostanie zorganizowane, ale jeszcze nie teraz, stodwójki ledwo zipią, ale z ulic tak prędko nie znikną ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4405
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2009-09-09, 18:34

Macie stare informacje z L-kami. Oprócz #2222+23 i #2061 są jeszcze dwa 105Na przystosowane do nauki jazdy, m.in. #2538+2537. EOT.

stoker

Post autor: stoker » 2009-09-10, 07:22

PAFAWAG pisze:Jeśli wypuszczenie #2009 na dwudziestkę na dwa dni można traktować jako pożegnanie...
Można - zawsze to możliwość pofotografowania wagonu w normalnym - i w dodatku poraz ostatni. Lepsze to niż jakieś imprezy z tablicami okolicznościowymi itp.
PAFAWAG pisze:Myślę, że coś zostanie zorganizowane, ale jeszcze nie teraz, stodwójki ledwo zipią, ale z ulic tak prędko nie znikną ;)
Tak więc czekam z niecierpliwością.
Ehhh - a pomyśleć że 2 stycznia br. nie miałem problem ze spotkaniem 102Na na mieście (w tym 2007 !) - jeździło wtedy może z 10 wozów ! Teraz trzeba się natrudzić żeby 1 spotkać :/

XboXC

Post autor: XboXC » 2009-09-22, 23:21

A ja tak wracajac do Łódzkich 803 "kanciaków".
Powiem tak: modernizacje, które były bodajże w latach 97-02 (jakos tak) nie ograniczały sie tylko do zmiany pudła.
Jak już wcześniej wspomniano, opory są na dachu, ale...
+ dorobiono piasecznice, bo oryginalne 803 "parówy" ich nie mialy
+ układy grzejne - wymieniono grzałki oporowe na urzadzenia grzewcze
+ otwieranie drzwi z przycisków to kolejna zmiana
+ w kilku modelach zastosowano przetwornicę statyczną

W zwiazku ze zmianą pudła, zmieniła sie kabina motorniczego i to w duzym znaczeniu.
+ jest wieksza
+ nowy pulpit sterowniczy (fakt faktem, jak to na styl kantów- kanciaty i prosty) - jest na nim wszystko, od wlacznikow ogrzewania po przez wlaczniki swiatla, ogrzewanie stopni, sygnalizacja hamulców szczękowych - 4 diody (1 na każdy luzownik), itp az do wyboru jazdy na grupach silników.
We wnętrzu zastosowano nowe poszycie ścian (kanciate) - mówicie co chcecie, ale w kanciaku jest ladniej po prostu. Siedzenia są wandaloodporne. Po jednej stronie jest 1 rząd, a po drugiej 2 rzędy siedzeń.

Pewnie, że sa i minusy tego - często lubi pękać złącze wewnętrzne na przegubie (spawy), niektóre modele wyglądają ładnie, ale gorzej z komfortem jazdy - trzeszczy buczy, stuka. Jakby nie patrzeć układ napędowy został taki sam - 4 silniki LTb-220 (choć w jednej parówie z TP siedzą silniki LTa-220), vmax 55, rozruch na korbę - jazda szeregowa i szeregowo-równoległa, a więc wiekszosc wad konstrucyjnych jakie ma oryginalna 803 te wagony posiadają.

Awatar użytkownika
Gullit
Posty: 195
Rejestracja: 2009-02-28, 00:31
Lokalizacja: Łódź,Aleksandrów

Odp

Post autor: Gullit » 2009-10-12, 06:56

Kilka dni temu MKT 37 miał zderzenie z autobusem MPK linii 73.Wagon był akurat na linii 46 bo jest wykorzystywany też jako L czyli szkoleniowy

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2010-01-07, 18:11

Gazeta Wrocławska pisze:Wrocławianie z pełniejszymi portfelami będą mogli wylicytować pomalowany przez dzieci stary samochód bmw, kultowy tramwaj typu "ogórek" czy sofę, na której siedział Dalajlama w czasie spotkania w Hali Ludowej.
:strzałka: http://www.gazetawroclawska.pl/stronagl ... ,id,t.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29097
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-01-08, 09:54

Gazeta Wrocławska pisze:kultowy tramwaj typu "ogórek"
Ech ci dziennikarze. Nie wiedziałem, że 102Na, to jest "tramwaj typu ogórek" :retard:

siekierowy

Post autor: siekierowy » 2010-01-08, 12:51

A Jelcz 043 to parówka :D

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4405
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2010-01-08, 13:14

J-31 pisze:Ech ci dziennikarze. Nie wiedziałem, że 102Na, to jest "tramwaj typu ogórek" :retard:
Nie widzę w tym nic dziwnego. Wielu nieobeznanych w komunikacji tak określa potocznie 102Na we wrocławiu jeżdżące.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29097
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-01-08, 14:55

Kędzior pisze:Nie widzę w tym nic dziwnego. Wielu nieobeznanych w komunikacji tak określa potocznie 102Na we wrocławiu jeżdżące.
Tzn. to akurat wiem. Wiem, że we Wrocławiu, w ten sposób potocznie określa się 102-kę. Natomiast nie wiedziałem, że to już jest "typ". Nowy typ wagonu tramwajowego. :mruga:

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2010-01-08, 19:47

Kędzior pisze:Wielu nieobeznanych w komunikacji tak określa potocznie 102Na we wrocławiu jeżdżące.
Typowy problem pismaków... Przede wszystkim pismak musi wiedzieć, co pisze, a nie pisać, co wie - tramwaje-ogórki występują tylko w jednym miejście w Polsce - Elblągu, i są to 121N (oprócz tego powszechnie wiadomo, że to jarzynowe określenie odnosi się do produktów Jelcza).
Nawet w czasie swobodnych rozmów w redakcji GW co poniektóre ludziki popełniają podobne kwiatki - "...jak np. w Warszawie ostatnio spalił się jeden z tych nowych Neoplanów.". Ręce opadają.
J-31 pisze:Natomiast nie wiedziałem, że to już jest "typ". Nowy typ wagonu tramwajowego.
Takie kwiatki można znaleźć nawet w pismach urzędowych... ;) (jak był cyrk w sprawie sprzedania za granicę jednej z polskich lokomotyw na 750mm, na Jindrzichohradecką Mistnią Drahę - "typu" Lxd2 - oczywiście mają tam gdzie słońce nie dochodzi, że typ to L45H... A sam cyrk był o to, że lokomotywa miała coś koło trzydziestki i że to niby zabytek - co jest raczej ekskrement warte, bo status eksponatów Lxd2 mają tylko w MKW Oddział Sochaczewska KMuz i Skansenie w Gryficach i są to pojedyncze przypadki wobec reszty tych pojazdów w PL).

Jaki numer ma ta stodwójka? (mogę odczytać tylko 20x4)
BTW to nawet dobrze, że trafia na aukcję... Przynajmniej powinna trafić w dobre ręce ;)


Awatar użytkownika
Maciek007
Posty: 414
Rejestracja: 2009-01-31, 20:24
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Maciek007 » 2010-01-08, 21:17

O widze że jacyś chętni się znaleźli na 102-jkę ;).

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2010-05-19, 14:30

Mam pytanie: Spotkał się może ktoś z forumowiczów ze zdjęciem 102Na ze wstawką niskopodłogową? Podobno w Poznaniu jeździła taka stodwójka...

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2010-05-19, 14:59

Chyba się pomyliło z 105N2, niskiej stodwójki nigdy nie było i ze względu na historyczność tych pojazdów, nigdy nie będzie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29097
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-05-19, 15:10

Coffee pisze:Mam pytanie: Spotkał się może ktoś z forumowiczów ze zdjęciem 102Na ze wstawką niskopodłogową? Podobno w Poznaniu jeździła taka stodwójka...
To chyba jakieś żarty. Nie przypominam sobie takiego wagonu ;)

ODPOWIEDZ