Konstal 102N/102Na/803N i in
http://pgk.webd.pl/details.php?image_id ... b40bef9720
Poznańska 102Na już na jazdach próbnych, do zrobienia zostało zamontowanie siedzeń i przemalowanie drzwi na kość słoniową i na linię
Poznańska 102Na już na jazdach próbnych, do zrobienia zostało zamontowanie siedzeń i przemalowanie drzwi na kość słoniową i na linię
No, jak Was znam, to tramwaj został na pewno dokładnie, wręcz perfekcyjnie wyremontowany. Zatem pozostaje mi tylko powinszować i mieć nadzieję, że będę mógł go zobaczyć na żywo w czasie tegorocznej "Katarzynki".Podi pisze:Poznańska 102Na już na jazdach próbnych, do zrobienia zostało zamontowanie siedzeń i przemalowanie drzwi na kość słoniową i na linię
A przy okazji #71 - jaka firma przeprowadziła jego remont ?
J-31 pisze:No, jak Was znam, to tramwaj został na pewno dokładnie, wręcz perfekcyjnie wyremontowany.
Modertrans vel. Moderbagno Poznań I wszystko jasne.J-31 pisze:A przy okazji #71 - jaka firma przeprowadziła jego remont ?
Niestety wóz w środku będzie okropny ze swoją turkusową boazerią, znowu mamy dobrą podstawę do robienia wagonu historycznego i trzeba ten cały syf eliminować powoli.
Odpowiedź znajduje się zapewne gdzieś głęboko w siedzibie Modertransu, bo oni poszanowanie dla historii też mają "gdzieś głęboko" i bardzo lubią popisać się swoją inwencją twórczą. Zresztą patrząc na to co Modertrans ostatnio robi, nie zdziwiłbym się, gdyby okazało się, że to np. Moderus Alfa HF-102Kędzior pisze:Tylko mam zastrzeżenie jedno poważne: Czemu wymieniono w nim przetwornicę wirnikową na statyczną?
Przecież to brak poszanowania historii tego tramwaju;
¯aden 102N ani 102Na nie był seryjnie wyposażony w tego typu przetwornicę.
Przetwornice statyczne to akurat coś, na co godzą się wszystkie strony (KMPS, MPK) po to, by było łatwiej, kosztem dużej ilości detalów.KKS pisze:Odpowiedź znajduje się zapewne gdzieś głęboko w siedzibie Modertransu, bo oni poszanowanie dla historii też mają "gdzieś głęboko" i bardzo lubią popisać się swoją inwencją twórczą.
Niestety, płaci a nie kontroluje, nie stosując się do zasady "klient nasz pan".KKS pisze:Płaci jak za każde NG.
Witam
Zachcialo mi sie was znaleźć po przejażdżce poznańską 102Na #71 na linii '4'. Na tramwaje dotychczas patrzyłem tylko jako uzytkownik, dopiero fakt że 102Na poznikały w ogole sprawil ze sie zaczalem w ogole interesować co to jeździ po tych szynach. Ciesze sie że ta ostatnia sztuka zniknela tylko na remont, a nie na zawsze. Zapomniałem już jaki łomot robiły te drzwi ale za to zachowali te miniaturowe krzesełka.( Zadziwiajace jest jak szybko sie czlowiek przyzwyczaja do braku schodów w tramwaju albo do drzwi w autobusie ktore sie szczelnie zamykaja. )
Chociaz nie są to jeszcze te siedzenia które uwazałem zawsze za najwygodniejsze. Tamte chyba wystepowaly oryginalnie w 105N i mialy wyzsze oparcia, z wlokna szklanego zdaje sie byly. Najbardziej ergonomiczne siedzenie jakie widzialem w komunikacji miejskiej, nie szkodzi że byly bez tapicerki. Ostatnia ich inkarnacja byla chyba malowana na brązowo.
Generalnie sie jeszcze dopiero edukuję jak sie co u nas nazywa, raczej się nie znam na autobusach, jakos mnie teraz do nich malo ciagnie.
Zachcialo mi sie was znaleźć po przejażdżce poznańską 102Na #71 na linii '4'. Na tramwaje dotychczas patrzyłem tylko jako uzytkownik, dopiero fakt że 102Na poznikały w ogole sprawil ze sie zaczalem w ogole interesować co to jeździ po tych szynach. Ciesze sie że ta ostatnia sztuka zniknela tylko na remont, a nie na zawsze. Zapomniałem już jaki łomot robiły te drzwi ale za to zachowali te miniaturowe krzesełka.( Zadziwiajace jest jak szybko sie czlowiek przyzwyczaja do braku schodów w tramwaju albo do drzwi w autobusie ktore sie szczelnie zamykaja. )
Chociaz nie są to jeszcze te siedzenia które uwazałem zawsze za najwygodniejsze. Tamte chyba wystepowaly oryginalnie w 105N i mialy wyzsze oparcia, z wlokna szklanego zdaje sie byly. Najbardziej ergonomiczne siedzenie jakie widzialem w komunikacji miejskiej, nie szkodzi że byly bez tapicerki. Ostatnia ich inkarnacja byla chyba malowana na brązowo.
Generalnie sie jeszcze dopiero edukuję jak sie co u nas nazywa, raczej się nie znam na autobusach, jakos mnie teraz do nich malo ciagnie.
42 jest w dobrym stanie. Problem stanowi całe okablowanie, które jest do wymiany (izolacja na kablach sypie się w rękach). Reszta wagonu jest w porządku.Coffee pisze:A co do Warszawskiej #42. Niech Moderntrans dalej robi remonty
194+193 czy "księżniczka" to jednak nadal wagony liniowe. Natomiast nie dotyczy to tylko Modertransu: warszawski "kanciak", który w tej chwili stoi rozebrany w FPSie dostanie przetwornicę statyczną.Coffee pisze:#71 Poznańską czy #194+193, a na 100% #42 będzie "zabytkiem"
Może zabrzmi to dziwnie, ale nie opłacało się wysyłać do Krakowa!?TLG pisze:42 jest w dobrym stanie. Problem stanowi całe okablowanie, które jest do wymiany (izolacja na kablach sypie się w rękach). Reszta wagonu jest w porządku.Coffee pisze:A co do Warszawskiej #42. Niech Moderntrans dalej robi remonty194+193 czy "księżniczka" to jednak nadal wagony liniowe. Natomiast nie dotyczy to tylko Modertransu: warszawski "kanciak", który w tej chwili stoi rozebrany w FPSie dostanie przetwornicę statyczną.Coffee pisze:#71 Poznańską czy #194+193, a na 100% #42 będzie "zabytkiem"
Może jest dalej, ale co do "oryginalności" wiedzielibyście, że ani wam nie podmienią pudła, ani nie wsadzą statyki... A Kraków ma doświadczenie z wagonami typu 102N i 102Na
No raczej nie bardzo, bo FPS robi ten remont w ramach kar umownych za opóźnienia w dostawach 123N.Coffee pisze:Może zabrzmi to dziwnie, ale nie opłacało się wysyłać do Krakowa!?
Nie bardzo mają z czego.Coffee pisze:Może jest dalej, ale co do "oryginalności" wiedzielibyście, że ani wam nie podmienią pudła
Ta innowacja była uzgodniona od początku i wiedzieliśmy o tym. Nie jest to żadne samowolne działanie FPSuCoffee pisze:ani nie wsadzą statyki...
Na litość boską - nie wypisuj głupot.Kędzior pisze:Tak czy inaczej - gratuluję kolejnego wozu cyrkowego stylizowanego na zabytek...
Jak sami zaproponowali to czemu nie? Nikogo to nie boli, Linke-Hoffman też ma statyczną i też nikomu to nie przeszkadza.Kędzior pisze:To już naprawdę "niedałosię" pozostawić przetwornicy wirującej w 102N przy okazji remontu?
Po czym do #2007 na złość Gdańszczanom wsadzili statykaKędzior pisze:Tak czy inaczej - gratuluję kolejnego wozu cyrkowego stylizowanego na zabytek... To już naprawdę "niedałosię" pozostawić przetwornicy wirującej w 102N przy okazji remontu?
Wrocław jakoś przy remoncie #2002 potrafił o taki szczegół zadbać..
Przepraszam, może głupi żart, ale to już przechodzi ludzkie pojecie...
Widzisz, ja nie rozumiem polityki niektórych przedsiębiorstw i "unowocześniania" zabytków... I nie chodzi mi tylko o statyczną w 102N, ale i to co na śląsku i warszawie zrobili z eNkami, LHw i kilkoma tego typu pojazdami...
U nas (czy też we Wrocławiu) jakoś się dało się zadbać, by wozy wyglądały oryginalnie i nie musiały zostawać przystosowane do dzisiejszych wymogów, a przykładami są tego 102N, 102Na, N+ND, LH, zarówno w Krakowie jak i we Wrocławiu.
Gwoli ścisłości - #2007 ma przetwornicę statyczną przynajmniej od 2003 roku a ja mówię o ostatnim remoncie #2002, jaki KMKZ przeprowadził 2-3 lata temu.Coffee pisze:Po czym do #2007 na złość Gdańszczanom wsadzili statyka
No przepraszam bardzo - widziałeś kiedyś 102N, które od nowości miało już przetwornicę statyczną i nowoczesne bajery jakie ma teraz poznański kanciak po "remoncie" w Modertransie?TLG pisze:Na litość boską - nie wypisuj głupot.
Może to porównam do innej rzeczy:
lepszy oryginalny Mercedes 300SL, czy jego imitacja z silnikiem od Fiata 126p? Bo przeróbki elektryczne kanciaków kojarzą mi się właśnie z tym drugim.