Konstal 102N/102Na/803N i in

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2008-01-25, 22:50

No tak, mój błąd.

Podi

Post autor: Podi » 2008-01-30, 13:30

http://pgk.webd.pl/details.php?image_id ... b40bef9720

Poznańska 102Na już na jazdach próbnych, do zrobienia zostało zamontowanie siedzeń i przemalowanie drzwi na kość słoniową i na linię :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29276
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-01-30, 13:49

Podi pisze:Poznańska 102Na już na jazdach próbnych, do zrobienia zostało zamontowanie siedzeń i przemalowanie drzwi na kość słoniową i na linię :D
No, jak Was znam, to tramwaj został na pewno dokładnie, wręcz perfekcyjnie wyremontowany. Zatem pozostaje mi tylko powinszować i mieć nadzieję, że będę mógł go zobaczyć na żywo w czasie tegorocznej "Katarzynki". :)

A przy okazji #71 - jaka firma przeprowadziła jego remont ? ;)

Podi

Post autor: Podi » 2008-01-30, 13:55

J-31 pisze:No, jak Was znam, to tramwaj został na pewno dokładnie, wręcz perfekcyjnie wyremontowany.
J-31 pisze:A przy okazji #71 - jaka firma przeprowadziła jego remont ?
Modertrans vel. Moderbagno Poznań :P I wszystko jasne.

Niestety wóz w środku będzie okropny ze swoją turkusową boazerią, znowu mamy dobrą podstawę do robienia wagonu historycznego i trzeba ten cały syf eliminować powoli.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5040
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2008-02-14, 22:51

No wygląda całkiem całkiem :) Tylko mam zastrzeżenie jedno poważne: Czemu wymieniono w nim przetwornicę wirnikową na statyczną? :nuts:
Przecież to brak poszanowania historii tego tramwaju;
¯aden 102N ani 102Na nie był seryjnie wyposażony w tego typu przetwornicę.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-02-14, 22:56

Kędzior pisze:Tylko mam zastrzeżenie jedno poważne: Czemu wymieniono w nim przetwornicę wirnikową na statyczną?
Przecież to brak poszanowania historii tego tramwaju;
¯aden 102N ani 102Na nie był seryjnie wyposażony w tego typu przetwornicę.
Odpowiedź znajduje się zapewne gdzieś głęboko w siedzibie Modertransu, bo oni poszanowanie dla historii też mają "gdzieś głęboko" i bardzo lubią popisać się swoją inwencją twórczą. Zresztą patrząc na to co Modertrans ostatnio robi, nie zdziwiłbym się, gdyby okazało się, że to np. Moderus Alfa HF-102 :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29276
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-02-15, 11:52

KKS pisze:Zresztą patrząc na to co Modertrans ostatnio robi, nie zdziwiłbym się, gdyby okazało się, że to np. Moderus Alfa HF-102 :P
Spoko. Pewnych rzeczy im nie wolno zrobić "ot tak". Robią to, co zamówił przewoźnik. Trudno, aby MPK w Poznaniu dało im wagon i powiedziało "a róbta co chceta" ;)

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-02-15, 15:55

J-31 pisze:Trudno, aby MPK w Poznaniu dało im wagon i powiedziało "a róbta co chceta"
Wcale nie tak trudno. Jak im się palcem na czas nie pokaże wszystkiego, to robią po swojemu, a w księżniczce jest ponoć najwięcej radosnej twórczości mechaników spośród wszystkich robionych w Modertransie wozów.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29276
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-02-15, 16:09

KKS pisze:Wcale nie tak trudno. Jak im się palcem na czas nie pokaże wszystkiego, to robią po swojemu, a w księżniczce jest ponoć najwięcej radosnej twórczości mechaników spośród wszystkich robionych w Modertransie wozów
Hmmm. To dziwne. A czy MPK płaci za to, czy to jakiś remont za "free" ? :cool:

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-02-15, 16:14

Płaci jak za każde NG.

Podi

Post autor: Podi » 2008-02-16, 18:10

KKS pisze:Odpowiedź znajduje się zapewne gdzieś głęboko w siedzibie Modertransu, bo oni poszanowanie dla historii też mają "gdzieś głęboko" i bardzo lubią popisać się swoją inwencją twórczą.
Przetwornice statyczne to akurat coś, na co godzą się wszystkie strony (KMPS, MPK) po to, by było łatwiej, kosztem dużej ilości detalów.
KKS pisze:Płaci jak za każde NG.
Niestety, płaci a nie kontroluje, nie stosując się do zasady "klient nasz pan".

talanar

Post autor: talanar » 2008-06-15, 19:31

Witam

Zachcialo mi sie was znaleźć po przejażdżce poznańską 102Na #71 na linii '4'. Na tramwaje dotychczas patrzyłem tylko jako uzytkownik, dopiero fakt że 102Na poznikały w ogole sprawil ze sie zaczalem w ogole interesować co to jeździ po tych szynach. Ciesze sie że ta ostatnia sztuka zniknela tylko na remont, a nie na zawsze. Zapomniałem już jaki łomot robiły te drzwi :) ale za to zachowali te miniaturowe krzesełka.( Zadziwiajace jest jak szybko sie czlowiek przyzwyczaja do braku schodów w tramwaju albo do drzwi w autobusie ktore sie szczelnie zamykaja. :lol: )

Chociaz nie są to jeszcze te siedzenia które uwazałem zawsze za najwygodniejsze. Tamte chyba wystepowaly oryginalnie w 105N i mialy wyzsze oparcia, z wlokna szklanego zdaje sie byly. Najbardziej ergonomiczne siedzenie jakie widzialem w komunikacji miejskiej, nie szkodzi że byly bez tapicerki. Ostatnia ich inkarnacja byla chyba malowana na brązowo.
Generalnie sie jeszcze dopiero edukuję jak sie co u nas nazywa, raczej się nie znam na autobusach, jakos mnie teraz do nich malo ciagnie.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2009-01-25, 17:11

Coffee pisze:A co do Warszawskiej #42. Niech Moderntrans dalej robi remonty
42 jest w dobrym stanie. Problem stanowi całe okablowanie, które jest do wymiany (izolacja na kablach sypie się w rękach). Reszta wagonu jest w porządku.
Coffee pisze:#71 Poznańską czy #194+193, a na 100% #42 będzie "zabytkiem"
194+193 czy "księżniczka" to jednak nadal wagony liniowe. Natomiast nie dotyczy to tylko Modertransu: warszawski "kanciak", który w tej chwili stoi rozebrany w FPSie dostanie przetwornicę statyczną.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2009-01-26, 13:15

TLG pisze:
Coffee pisze:A co do Warszawskiej #42. Niech Moderntrans dalej robi remonty
42 jest w dobrym stanie. Problem stanowi całe okablowanie, które jest do wymiany (izolacja na kablach sypie się w rękach). Reszta wagonu jest w porządku.
Coffee pisze:#71 Poznańską czy #194+193, a na 100% #42 będzie "zabytkiem"
194+193 czy "księżniczka" to jednak nadal wagony liniowe. Natomiast nie dotyczy to tylko Modertransu: warszawski "kanciak", który w tej chwili stoi rozebrany w FPSie dostanie przetwornicę statyczną.
Może zabrzmi to dziwnie, ale nie opłacało się wysyłać do Krakowa!?
Może jest dalej, ale co do "oryginalności" wiedzielibyście, że ani wam nie podmienią pudła, ani nie wsadzą statyki... A Kraków ma doświadczenie z wagonami typu 102N i 102Na :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2009-01-26, 20:56

Coffee pisze:Może zabrzmi to dziwnie, ale nie opłacało się wysyłać do Krakowa!?
No raczej nie bardzo, bo FPS robi ten remont w ramach kar umownych za opóźnienia w dostawach 123N.
Coffee pisze:Może jest dalej, ale co do "oryginalności" wiedzielibyście, że ani wam nie podmienią pudła
Nie bardzo mają z czego.
Coffee pisze:ani nie wsadzą statyki...
Ta innowacja była uzgodniona od początku i wiedzieliśmy o tym. Nie jest to żadne samowolne działanie FPSu

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5040
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2009-01-26, 22:30

Tak czy inaczej - gratuluję kolejnego wozu cyrkowego stylizowanego na zabytek... :lol: To już naprawdę "niedałosię" pozostawić przetwornicy wirującej w 102N przy okazji remontu?
Wrocław jakoś przy remoncie #2002 potrafił o taki szczegół zadbać..

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2009-01-26, 22:39

Kędzior pisze:Tak czy inaczej - gratuluję kolejnego wozu cyrkowego stylizowanego na zabytek...
Na litość boską - nie wypisuj głupot.
Kędzior pisze:To już naprawdę "niedałosię" pozostawić przetwornicy wirującej w 102N przy okazji remontu?
Jak sami zaproponowali to czemu nie? Nikogo to nie boli, Linke-Hoffman też ma statyczną i też nikomu to nie przeszkadza.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2009-01-26, 22:57

Kędzior pisze:Tak czy inaczej - gratuluję kolejnego wozu cyrkowego stylizowanego na zabytek... :lol: To już naprawdę "niedałosię" pozostawić przetwornicy wirującej w 102N przy okazji remontu?
Wrocław jakoś przy remoncie #2002 potrafił o taki szczegół zadbać..
Po czym do #2007 na złość Gdańszczanom wsadzili statyka :P

Przepraszam, może głupi żart, ale to już przechodzi ludzkie pojecie...

Widzisz, ja nie rozumiem polityki niektórych przedsiębiorstw i "unowocześniania" zabytków... I nie chodzi mi tylko o statyczną w 102N, ale i to co na śląsku i warszawie zrobili z eNkami, LHw i kilkoma tego typu pojazdami...

U nas (czy też we Wrocławiu) jakoś się dało się zadbać, by wozy wyglądały oryginalnie i nie musiały zostawać przystosowane do dzisiejszych wymogów, a przykładami są tego 102N, 102Na, N+ND, LH, zarówno w Krakowie jak i we Wrocławiu.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5040
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2009-01-26, 23:32

Coffee pisze:Po czym do #2007 na złość Gdańszczanom wsadzili statyka :P
Gwoli ścisłości - #2007 ma przetwornicę statyczną przynajmniej od 2003 roku a ja mówię o ostatnim remoncie #2002, jaki KMKZ przeprowadził 2-3 lata temu. ;)
TLG pisze:Na litość boską - nie wypisuj głupot.
No przepraszam bardzo - widziałeś kiedyś 102N, które od nowości miało już przetwornicę statyczną i nowoczesne bajery jakie ma teraz poznański kanciak po "remoncie" w Modertransie?

Może to porównam do innej rzeczy:
lepszy oryginalny Mercedes 300SL, czy jego imitacja z silnikiem od Fiata 126p? Bo przeróbki elektryczne kanciaków kojarzą mi się właśnie z tym drugim.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2009-01-27, 00:11

Kędzior pisze:lepszy oryginalny Mercedes 300SL, czy jego imitacja z silnikiem od Fiata 126p?
Jakby się dało założyć gaz, to lepsze to drugie, mniej pali

ODPOWIEDZ