Konstal 102N/102Na/803N i in

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2009-01-27, 09:52

Kędzior pisze:nowoczesne bajery jakie ma teraz poznański kanciak po "remoncie" w Modertransie?
Przypominam, że mają do tego prawo, bo wóz jednak wyjeżdża liniowo, toteż MPK mogło sobie zażyczyć takie wyposażenie.
Coffee pisze:warszawie zrobili z eNkami, LH
Znaczy się co wg. Ciebie strasznego zrobili, hm? Konserwator zabytków nie ma zadnych uwag, a Ty masz? No to słucham, może - pomimo, ze znam niemal każdą śrubkę w tych wagonach - dowiem się czegoś nowego.
Wszystkie warszawskie wagony zabytkowe eksploatowane na liniach mają przetwornice, baterie, kierunki i hamulce szynowe. 674 jest wyposażony w radiowe sterowniki zwrotnic. Robicie lament nie wiadomo o co. W Pradze zabytki, które jeżdżą na linii turystycznej też mają przetwornice statyczne.
Kędzior pisze:Może to porównam do innej rzeczy:
lepszy oryginalny Mercedes 300SL, czy jego imitacja z silnikiem od Fiata 126p? Bo przeróbki elektryczne kanciaków kojarzą mi się właśnie z tym drugim.
Idiotyczne porównanie. Miało by zastosowanie, gdyby do eNki zamontować silniki asynchroniczne z falownikiem.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2009-01-27, 14:58

Nie chodzi tu już o przetwornice, ale o halogeny, kierunkowskazy i światła drogowe od Poloneza Truck'a i likwidowanie oryginalnego oświetlenia (tak jak to zrobili w obydwóch eNkach)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5036
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2009-01-27, 17:38

TLG pisze:Przypominam, że mają do tego prawo, bo wóz jednak wyjeżdża liniowo, toteż MPK mogło sobie zażyczyć takie wyposażenie.
Idąc tym krokiem - to może jeszcze mi powiesz, że mają go sobie unowocześnić do poziomu Siemensów Combino, tak żeby pasażerowie nie czuli różnicy jakim starym tramwajem jadą?

A co z ideą zachowania oryginalnie zachowanych zabytków? Gdzie się podziały wytyczne, których przekroczenie (m.in. przez zlikwidowanie oryginalnej elektryki) dyskwalifikowałyby dany tramwaj jako zabytek?

Pomyśl o przyszłych pokoleniach, którym będziesz mówić jako podstarzały dziadek:
"ooooooo, pamiętam, to było w osiemdziesiątym ósmyyym, too jeździły takie fajne wagony stodwa en, hałasowały niemiłosiernie, i plecy bolały od siedzeń, ale mimo to, wygodnie się nimi jeździło."

Zaciekawiony wnuczek wyciągnie cię na przejażdżkę tym wagonem a tu co zastaniesz?
Dziwoląga z przetwornicą statyczną, oświetleniem z Siemensa Combino, siedzeniami Astromal, pantografem Stemman Fb700, wklejanymi oknami. A dlaczego? Bo "mieli do tego prawo"...

Nadal mi wmówisz, że przeróbki zabytkowych wagonów są fair?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2009-01-27, 21:00

Coffee pisze:likwidowanie oryginalnego oświetlenia (tak jak to zrobili w obydwóch eNkach)
No nie chcę Cię martwić, ale dwie eNki były robione w Krakowie ;) Co do kierunków i pozycyjnych: to poprawia widoczność wagonów i nic nie ujmuje ich zabytkowemu charakterowi. Nie popadajmy w ortodoksje.
Kędzior pisze:Nadal mi wmówisz, że przeróbki zabytkowych wagonów są fair?
Nic Ci nie chcę i nie zamierzam wmawiać, gdyż nie jestem w stanie i nie umiem dyskutować z twoim bełkotem.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5036
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2009-01-27, 22:40

TLG pisze:Nic Ci nie chcę i nie zamierzam wmawiać, gdyż nie jestem w stanie i nie umiem dyskutować z twoim bełkotem.
Może jaśniej, panie moderatorze szanowny?
Pytam poważnie, więc czekam na poważną i porządną opinię na wyżej wymieniony temat; nie na bluzgi rodem z osiedlowego transformatora, ba, i to jeszcze od moderatora, któremu nie podoba się kilka zdań zawartych w pytaniu. Pozdrawiam serdecznie.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2009-01-27, 22:57

Kędzior pisze:nie na bluzgi rodem z osiedlowego transformatora
Ke? :o:
Kędzior pisze:panie moderatorze szanowny
Cieszę się, że darzysz mnie szacunkiem, ale funkcja przeze mnie pełniona nie ma w tej chwili absolutnie żadnego znaczenia.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2009-01-27, 22:58

TLG pisze:
Coffee pisze:likwidowanie oryginalnego oświetlenia (tak jak to zrobili w obydwóch eNkach)
No nie chcę Cię martwić, ale dwie eNki były robione w Krakowie ;) Co do kierunków i pozycyjnych: to poprawia widoczność wagonów i nic nie ujmuje ich zabytkowemu charakterowi.
A guzik! Ślązacy obydwie eNki remontowali w ZUR w Chorzowie.
Jedyne eNki, jakie wyszły z TR, to nasze (ex. techniczna #1401) #20, (exex. MPK Kraków, ex. #13 VAG Norymberga) #26+530, i #(ex. MPK Kraków 107) wasza #607! i Kilka technicynzch

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2009-01-27, 23:04

Coffee pisze:A guzik! Ślązacy obydwie eNki remontowali w ZUR w Chorzowie.
Jedyne eNki, jakie wyszły z TR, to nasze #20, (exex. MPK Kraków, ex. #13 VAG Norymberga) #26+530, i #(ex. MPK Kraków 107) wasza #607!
Kogo sobie krakowskie ZNT wybrało na podwykonawcę tego nie wiem (jeżeli twierdzisz, ze tak było, a nie było-Kraków robił obie eNki). Wagony mają tabliczki, że to właśnie ZNT Kraków wykonało remont 607 jak i 674. Powiem więcej: 674 pierwotnie w Krakowie też pomalowano na żółto-czerwone barwy! Ponadto ZNT wykonało remont Linke-Hoffmana 541 (tak, dokładnie ten z niekoszerną przetwornicą). Radzę ostrożność z tym idealizowaniem.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2009-03-15, 11:15

Dobre wiadomości z FPSu: "kanciak" jest obecnie w fazie montażu "białego", już pomalowany, z wykonanym wyremontowanym wnętrzem, fotelami i oświetleniem. Na razie jeszcze jest rozczłonowany i stoi na na kanałach oparty na wózkach technologicznych na. Obecnie instalowane jest okablowanie. Niestety, widoczne są drobne niezgodności, niektóre pochodzą jeszcze z wykonywanych w MPK napraw. Mam nadzieję, że w tym roku "kanciak" zadebiutuje na warszawskich torach.

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2009-07-07, 10:36

Obrazek

I już po nim :cry:

Obrazek

Kto im na to pozwolił ?!

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29275
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-07-07, 14:18

Skoda 16T pisze:Kto im na to pozwolił ?!
Najwyraźniej sami sobie pozwolili... a propo, Helenówek, byłem tam w kwietniu. I oczywiście już nie było po tym wagonie śladu. Zresztą, po takiej kasacji, trudno, żeby był jeszcze jakiś ślad ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5036
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2009-07-07, 14:19

To co napisał M.Ch powinien być wystarczającym powodem nieremontowania tego tramwaju.

Tym nie mniej pomiędzy 102Na, a 102NaW, jedyną różnicą są wózki, które można przecież wymienić. A to daje nadzieję, na pozyskanie ex. liniowej sztuki z innego miasta.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2009-07-07, 15:46

Oto właśnie widać, jak kończą unikaty w Polsce. Zapuścić, zgnoić, zepsuć, po czym powiedzieć: "Nie da się/nie opłaca się" i skasować...
Kędzior pisze:Tym nie mniej pomiędzy 102Na, a 102NaW, jedyną różnicą są wózki, które można przecież wymienić. A to daje nadzieję, na pozyskanie ex. liniowej sztuki z innego miasta.
Masz rację, ale nie będzie to oryginał... Niestety (bo o take Polske my walczyli) przyjęło się, że to co stare trzeba skasować, nie ważne czy ma wartość historyczną, czy nie (I nie tyczy się to tylko komunikacji).
Rozwala mnie myślenie: Skasowaliśmy oryginał bo był stary i się rozleciał, podmienimy za niego coś i będziemy udawać, ze wszystko jest cacy... I nie pisze tu o wozach skasowanych w latach 70', 80', tylko o niedbalstwo w latach 90' i teraźniejszych o jakiekolwiek rzeczy, które mogą mieć wartość historyczną.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2009-07-07, 17:48

A czy między 102NaW i 803N, czy jak się tam wąskotorowa stodwójka nazywa, jest jakaś różnica?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2009-07-07, 18:30

Między 102NaW i 803N jest taka różnica jak między 102Na i 102Nd czyli przełączalny układ rozruchu (więc na siłę można by też porównać z 105N i 105Na).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29275
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-07-08, 08:33

Panowie, ja byłem w Łodzi i przyjrzałem się zarówno flocie łódzkiego MKT jak również obejrzałem sobie - niestety zza płotu, ale jednak - ich zajezdnię na Helenówku. ;)

Ogólnie rzecz biorąc, MKT to obraz nędzy i rozpaczy. Nowo sprowadzone Duewagi jeszcze trzymają jakiś standard, ale ich 803N, to tragedia. Również zajezdnia na Helenówku, robi wrażenie zapuszczonej. Najwyraźniej brakuje im kasy. :]

Pozostaje teraz postawić pytanie, czy ktokolwiek chciał odkupić tego 102NaW od MKT ? Bo MKT najwyraźniej nie stać było na jego dalszą eksplatację. :roll:

Awatar użytkownika
Gullit
Posty: 195
Rejestracja: 2009-02-28, 00:31
Lokalizacja: Łódź,Aleksandrów

Odp

Post autor: Gullit » 2009-07-09, 09:09

Może szkoda troche tych 803-ek ale te zza zachodniej granicy sa o niebo lepsze.Wczoraj w nocy dojechał kolejny tym razem z Inbrucka Lohner GT - 6 (72)a wczesniej GT-8(52) również z Insbrucka

ppln

Post autor: ppln » 2009-07-09, 23:58

J-31 pisze:Ogólnie rzecz biorąc, MKT to obraz nędzy i rozpaczy. Nowo sprowadzone Duewagi jeszcze trzymają jakiś standard, ale ich 803N, to tragedia. Również zajezdnia na Helenówku, robi wrażenie zapuszczonej. Najwyraźniej brakuje im kasy.
Widziałeś TP? Cały tabor to niezmodernizowane 803N i dwa 50-letnie GT6. A zajezdnia jest jak sprzed wieku. Nie widać większych szans na poprawę (chyba że ŁTR2) I to jest klimat ;)

Awatar użytkownika
Gullit
Posty: 195
Rejestracja: 2009-02-28, 00:31
Lokalizacja: Łódź,Aleksandrów

Odp

Post autor: Gullit » 2009-07-10, 07:14

Zajezdnia TP(Brus) nadaje się na muzeum. Z prawdziwego zdarzenia.Kilkanaście wagonów i można tworzyć linie historyczno -muzealne.A lnię 43,43BIS powinno przejąć MKT. Wymieniaja rabor na niemiecki /austriacki i sprawa ma się dobrze.Zostało niewiele juz 803-ek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29275
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-07-10, 08:44

ppln pisze:Widziałeś TP? Cały tabor to niezmodernizowane 803N i dwa 50-letnie GT6. A zajezdnia jest jak sprzed wieku. Nie widać większych szans na poprawę (chyba że ŁTR2) I to jest klimat ;)
Nie, niestety nie dotarłem do zajezdni TP... planuję to zrobić następnym razem, gdzieś za rok. Aczkolwiek ich, faktycznie nie zmodernizowane 803N chyba lepiej się prezentują niż zmodernizowane 803N MKT - niestety nie miałem okazji przejechać się tramwajami TP, ale później to na pewno jeszcze nadrobię ;)

ODPOWIEDZ