Konstal 102N/102Na/803N i in

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29087
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-07-07, 14:18

Skoda 16T pisze:Kto im na to pozwolił ?!
Najwyraźniej sami sobie pozwolili... a propo, Helenówek, byłem tam w kwietniu. I oczywiście już nie było po tym wagonie śladu. Zresztą, po takiej kasacji, trudno, żeby był jeszcze jakiś ślad ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4398
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2009-07-07, 14:19

To co napisał M.Ch powinien być wystarczającym powodem nieremontowania tego tramwaju.

Tym nie mniej pomiędzy 102Na, a 102NaW, jedyną różnicą są wózki, które można przecież wymienić. A to daje nadzieję, na pozyskanie ex. liniowej sztuki z innego miasta.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2009-07-07, 15:46

Oto właśnie widać, jak kończą unikaty w Polsce. Zapuścić, zgnoić, zepsuć, po czym powiedzieć: "Nie da się/nie opłaca się" i skasować...
Kędzior pisze:Tym nie mniej pomiędzy 102Na, a 102NaW, jedyną różnicą są wózki, które można przecież wymienić. A to daje nadzieję, na pozyskanie ex. liniowej sztuki z innego miasta.
Masz rację, ale nie będzie to oryginał... Niestety (bo o take Polske my walczyli) przyjęło się, że to co stare trzeba skasować, nie ważne czy ma wartość historyczną, czy nie (I nie tyczy się to tylko komunikacji).
Rozwala mnie myślenie: Skasowaliśmy oryginał bo był stary i się rozleciał, podmienimy za niego coś i będziemy udawać, ze wszystko jest cacy... I nie pisze tu o wozach skasowanych w latach 70', 80', tylko o niedbalstwo w latach 90' i teraźniejszych o jakiekolwiek rzeczy, które mogą mieć wartość historyczną.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2009-07-07, 17:48

A czy między 102NaW i 803N, czy jak się tam wąskotorowa stodwójka nazywa, jest jakaś różnica?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2009-07-07, 18:30

Między 102NaW i 803N jest taka różnica jak między 102Na i 102Nd czyli przełączalny układ rozruchu (więc na siłę można by też porównać z 105N i 105Na).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29087
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-07-08, 08:33

Panowie, ja byłem w Łodzi i przyjrzałem się zarówno flocie łódzkiego MKT jak również obejrzałem sobie - niestety zza płotu, ale jednak - ich zajezdnię na Helenówku. ;)

Ogólnie rzecz biorąc, MKT to obraz nędzy i rozpaczy. Nowo sprowadzone Duewagi jeszcze trzymają jakiś standard, ale ich 803N, to tragedia. Również zajezdnia na Helenówku, robi wrażenie zapuszczonej. Najwyraźniej brakuje im kasy. :]

Pozostaje teraz postawić pytanie, czy ktokolwiek chciał odkupić tego 102NaW od MKT ? Bo MKT najwyraźniej nie stać było na jego dalszą eksplatację. :roll:

Awatar użytkownika
Gullit
Posty: 195
Rejestracja: 2009-02-28, 00:31
Lokalizacja: Łódź,Aleksandrów

Odp

Post autor: Gullit » 2009-07-09, 09:09

Może szkoda troche tych 803-ek ale te zza zachodniej granicy sa o niebo lepsze.Wczoraj w nocy dojechał kolejny tym razem z Inbrucka Lohner GT - 6 (72)a wczesniej GT-8(52) również z Insbrucka

ppln

Post autor: ppln » 2009-07-09, 23:58

J-31 pisze:Ogólnie rzecz biorąc, MKT to obraz nędzy i rozpaczy. Nowo sprowadzone Duewagi jeszcze trzymają jakiś standard, ale ich 803N, to tragedia. Również zajezdnia na Helenówku, robi wrażenie zapuszczonej. Najwyraźniej brakuje im kasy.
Widziałeś TP? Cały tabor to niezmodernizowane 803N i dwa 50-letnie GT6. A zajezdnia jest jak sprzed wieku. Nie widać większych szans na poprawę (chyba że ŁTR2) I to jest klimat ;)

Awatar użytkownika
Gullit
Posty: 195
Rejestracja: 2009-02-28, 00:31
Lokalizacja: Łódź,Aleksandrów

Odp

Post autor: Gullit » 2009-07-10, 07:14

Zajezdnia TP(Brus) nadaje się na muzeum. Z prawdziwego zdarzenia.Kilkanaście wagonów i można tworzyć linie historyczno -muzealne.A lnię 43,43BIS powinno przejąć MKT. Wymieniaja rabor na niemiecki /austriacki i sprawa ma się dobrze.Zostało niewiele juz 803-ek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29087
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-07-10, 08:44

ppln pisze:Widziałeś TP? Cały tabor to niezmodernizowane 803N i dwa 50-letnie GT6. A zajezdnia jest jak sprzed wieku. Nie widać większych szans na poprawę (chyba że ŁTR2) I to jest klimat ;)
Nie, niestety nie dotarłem do zajezdni TP... planuję to zrobić następnym razem, gdzieś za rok. Aczkolwiek ich, faktycznie nie zmodernizowane 803N chyba lepiej się prezentują niż zmodernizowane 803N MKT - niestety nie miałem okazji przejechać się tramwajami TP, ale później to na pewno jeszcze nadrobię ;)

Awatar użytkownika
Gullit
Posty: 195
Rejestracja: 2009-02-28, 00:31
Lokalizacja: Łódź,Aleksandrów

Odp

Post autor: Gullit » 2009-07-10, 09:15

Za rok nie wiadomo co będzie. A stan techniczny TPowskich pojazdów nie najlepszy i mało tych wagonów

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29087
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-07-10, 09:34

Gullit pisze:Za rok nie wiadomo co będzie. A stan techniczny TPowskich pojazdów nie najlepszy i mało tych wagonów
Sorry, nie rozerwę się. Do Łodzi wpadnę najszybciej za rok ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2009-07-11, 13:04

A czy ktoś z Gdańska wie co się dzieje z #1105? Gdyż miał kursować w weekendy na normalnych liniach, a przeglądając TWB 23 czerwca dopiero w lakierni był.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4398
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2009-07-24, 16:41

http://www.phototrans.eu/14,343157,0.html
1105 ma już nowe wdzianko i reklamę sponsora jego transportu z Wrocławia.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-07-24, 22:14

Ten niebieski mogli spokojnie przy kabinie jak nie wcześniej przyciąć, bo wygląda beznadziejnie.

Hussar

Post autor: Hussar » 2009-07-25, 16:36

i tak nic nie przebije tego...

http://www.phototrans.eu/14,332616,0,Ko ... 3N_37.html

no może poza inną łódzką pomysłową "modernizacją"

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4398
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2009-07-25, 17:27

Czego by nie mówić, należy się cieszyć, że w Gdańsku znów macie 102Na na chodzie. We Wrocławiu już planuje się kolejne cięcia tych tramwajów.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-07-25, 18:04

i tak nic nie przebije tego...

http://www.phototrans.eu/14,332616,0,Ko ... 3N_37.html

no może poza inną łódzką pomysłową "modernizacją"
:|
Myślałem, że to jakiś ukraiński tramwaj :P

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-07-25, 18:26

Wygląda jak rosyjski KTM :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29087
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-07-25, 19:25

KKS pisze:Myślałem, że to jakiś ukraiński tramwaj :P
Amalio pisze:Wygląda jak rosyjski KTM :)
To prawda, ale te 803-ki MKT tak właśnie wyglądają i w realu wcale nie są lepsze. Widziałem, jechałem i naprawdę można się przestraszyć... co ciekawe one kursują po części, również po trasie ŁTR-u ;)

ODPOWIEDZ