Konstal 102N/102Na/803N i in

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28964
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-08-03, 09:27

PAFAWAG pisze:BTW ostatni niezmodernizowany liniowy 803N nadal jest w ruchu?
Tramwaje Podmiejskie wciąż jeszcze eksploatują niezmodernizowane 803N, natomiast MKT zdaje się, że chyba już nie ma niezmodernizowanych 803-jek ;)

:strzałka: galeria/details.php?image_id=15725
Obrazek

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2009-08-03, 16:50

J-31 pisze:natomiast MKT zdaje się, że chyba już nie ma niezmodernizowanych 803-jek
Powinno mieć jeszcze co najmniej dwa czynne 803N - jeden szkoleniowy, jakiś czas temu przywrócony do ruchu i drugi ostatni liniowy - no, chyba, że przenieśli go do rezerwy.

ppln

Post autor: ppln » 2009-08-03, 23:00

PAFAWAG pisze: Powinno mieć jeszcze co najmniej dwa czynne 803N - jeden szkoleniowy, jakiś czas temu przywrócony do ruchu i drugi ostatni liniowy - no, chyba, że przenieśli go do rezerwy.
Jeden MKT#21. Ale ostatnio za bardzo nie jeździ, może po połączeniu trasy 46A z 46 (wątpię żeby ten wagon był dosyć pewny żeby puścić go ot tak do Ozorkowa, a normalna trasa 46A kończy się na zajezdni więc ;) )

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28964
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-08-04, 08:26

Ppln - ale czy przypadkiem 46A to nie jest linia "zjazdowa" do zajezdni na Helenówku - z pętli na Chocianowicach - po trasie linii 46 ? ;)
Obrazek

Hussar

Post autor: Hussar » 2009-08-04, 20:08

PAFAWAG pisze:takie "ukwadracenie" 803N wg mnie nieźle je odświeżyło

niewątpliwie bardzo je odświeżyło, wyglądają teraz po prostu wybitnie pięknie i bardzo nowocześnie :lol: szczególnie ta blacha nad przednią szybą

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2009-08-04, 20:14

Hussar pisze:niewątpliwie bardzo je odświeżyło, wyglądają teraz po prostu wybitnie pięknie i bardzo nowocześnie
W porównaniu ze stylizacją z lat 30. jest to jakiś krok naprzód... A, że podobne do znanych radzieckich pojazdów serii KTM... Powiedzmy raczej tak, że to nie 803N jest podobny do KTM, tylko KTM próbuje naśladować 803N :D Poza tym ładnie, porządnie utrzymane KTM-y też jakoś specjalnie szpetne nie są. Ważne, by całość była zadbana.

Hussar

Post autor: Hussar » 2009-08-04, 20:41

Absolutnie nie jest to krok naprzód - jest to krok wstecz, wyglądają wyjątkowo ohydnie, a jak mi nie wierzysz to poczytaj sobie komentarze ludzi, niespecjalnie komukolwiek się one podobają.

Oczywiście możesz mieć inne zdanie, nie zabraniam Ci. Ale gdy czytam Twoje posty to napawają mnie przerażeniem - dużo osób tutaj sugerowało, że ta "modernizacja" została zrobiona z konieczności, a ostateczny efekt jest wynikiem biedy - po tym co napisałeś to kto wie, może to faktycznie jest efekt czyjegoś totalnego bezguścia...

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2009-08-04, 22:22

Hussar pisze:po tym co napisałeś to kto wie, może to faktycznie jest efekt czyjegoś totalnego bezguścia...
Oj uważaj lepiej ze słowami...
Hussar pisze:a jak mi nie wierzysz to poczytaj sobie komentarze ludzi, niespecjalnie komukolwiek się one podobają.
Ależ ja Ci wierzę, każdy przecież ma swoją własną opinię ;)
Hussar pisze:Ale gdy czytam Twoje posty to napawają mnie przerażeniem
A to ciekawe, z takim stwierdzeniem jeszcze się nie spotkałem... :D
Hussar pisze:dużo osób tutaj sugerowało, że ta "modernizacja" została zrobiona z konieczności
Bo tak w istocie było, i ja tego wcale nie neguję - należało utrzymać przy życiu zdezelowane osiemsettrójki...
Hussar pisze: a ostateczny efekt jest wynikiem biedy
Powiem tak - trzeba umieć sobie radzić. Poza tym w ogóle nie ma sensu wstawiania do tak starych wagonów o tak krótkiej przyszłości ścian z laminatów czy innych tego typu elementów - wagon się za kilka lat skasuje, a elementy co, też się wywali?... Komu się to opchnie...

Hussar

Post autor: Hussar » 2009-08-04, 23:29

PAFAWAG pisze:
Hussar pisze:po tym co napisałeś to kto wie, może to faktycznie jest efekt czyjegoś totalnego bezguścia...
Oj uważaj lepiej ze słowami...
"grozisz mi?" :diabeł: hehehe
PAFAWAG pisze:Powiem tak - trzeba umieć sobie radzić. Poza tym w ogóle nie ma sensu wstawiania do tak starych wagonów o tak krótkiej przyszłości ścian z laminatów czy innych tego typu elementów - wagon się za kilka lat skasuje, a elementy co, też się wywali?... Komu się to opchnie...
w sumie...



BTW. jak następnym razem będziesz mnie cytować to nie przestawiaj kolejności zdań bo dziwne efekty z tego wychodzą ;p

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2009-08-05, 00:12

Hussar pisze:"grozisz mi?" hehehe
Uprzejmie zwracam uwagę, że Twoja uwaga jest nie na miejscu - nie ja tu jestem od gróźb :P
Hussar pisze:BTW. jak następnym razem będziesz mnie cytować to nie przestawiaj kolejności zdań bo dziwne efekty z tego wychodzą ;p
W miarę możliwości.

EOT.

Hussar

Post autor: Hussar » 2009-08-05, 00:18

PAFAWAG pisze:Uprzejmie zwracam uwagę, że Twoja uwaga jest nie na miejscu - nie ja tu jestem od gróźb :P

nie zaczaiłeś cytatu ;p

ok, koniec offtopu

ppln

Post autor: ppln » 2009-08-05, 20:11

J-31 pisze:Ppln - ale czy przypadkiem 46A to nie jest linia "zjazdowa" do zajezdni na Helenówku - z pętli na Chocianowicach - po trasie linii 46 ?
Skądże by znowu. W rozkładzie normalnym 46A to 46 skrócone do Helenówka (w tym oczywiście kursy zjazdowe, które są tą samą trasą; relacja Ikea-Helenówek), taki był co drugi kurs 46, co dawało częstotliwość 20 minut, a razem 10. Ale teraz to wszystko jest rozbite na dwa i 46 ma relację Ozorków-Legionów, a 46A Bratysławska-Ikea ("łącznikiem" tras jest Z5 w relacji Dw. Kaliski-Plac Wolności na upartego, a tak naprawdę to 11).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28964
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-08-06, 08:26

ppln pisze:Skądże by znowu. W rozkładzie normalnym 46A to 46 skrócone do Helenówka (w tym oczywiście kursy zjazdowe, które są tą samą trasą; relacja Ikea-Helenówek), taki był co drugi kurs 46, co dawało częstotliwość 20 minut, a razem 10. Ale teraz to wszystko jest rozbite na dwa i 46 ma relację Ozorków-Legionów, a 46A Bratysławska-Ikea ("łącznikiem" tras jest Z5 w relacji Dw. Kaliski-Plac Wolności na upartego, a tak naprawdę to 11).
Ok. Dzięki :)
Obrazek

stoker

Post autor: stoker » 2009-09-09, 08:19

Jak na daną chwilę (koniec wakacji, zakończenie remontów) wygląda uruchomienie wagonów 102Na we Wrocławiu ? Ile szt. wyjeżdża dziennie na linie ? Czy tylko w szczycie ? Do kiedy pojeżdżą ?

9507
Posty: 2871
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2009-09-09, 08:29

Coś tam jeździ, ale to zależy jaki dzień/ile wozów ma awarię. Największe prawdopodobieństwo spotkania 102Na jest na L (nauka jazdy) lub 12R (linia widmo na trasie WPP-Plac Grunwaldzki-ZOO).

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2009-09-09, 08:36

9507 pisze:Największe prawdopodobieństwo spotkania 102Na jest na L (nauka jazdy)
Ciekawe, że szkoli się na wozach, które przechodzą do historii. Wachlowanie nastawnikiem w tę i na zad to jednak trochę co innego niż rozrząd automatyczny.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28964
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-09-09, 08:38

9507 pisze:12R (linia widmo na trasie WPP-Plac Grunwaldzki-ZOO).
Co to jest WPP ? ;)
Obrazek

9507
Posty: 2871
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2009-09-09, 08:40

@TLG: wszyscy tak sądzą, ale cóż, zawsze nauczysz kiedy zacząć hamować itp., J-31 - Wrocławski Park Przemysłowy przy ul. Robotniczej ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2009-09-09, 08:43

9507 pisze:@TLG: wszyscy tak sądzą, ale cóż, zawsze nauczysz kiedy zacząć hamować itp.
Generalnie istotnie tak jest, żeby szkolący się na motorniczego nabrał odpowiednich odruchów i nauczył się reakcji. Ale trochę to jednak dziwi z tej perspektywy. Kiedy sam uczyłem się jeździć to dawałem hamowanie tak, że za plecami miałem zbiórkę :D
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

9507
Posty: 2871
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2009-09-09, 08:47

Nie wiem dokładnie jak to jest, ale na L jest też na pewno jeden skład 105Na przystosowany także do jazdy liniowej - to na Borku, nie wiem czy mamy jeszcze jakieś Lki

ODPOWIEDZ