Modertrans - Poznań
Dokładnie jak w łódzkich "¯elazkach", które trafiły do TŚ. Po prostu oba producenci stosują słabe nagrzewnice.KKS pisze:Z tego co słyszałem - zimno w zimie
Oby tylko konstrukcja Modertransu nie podzieliła losutej co kiedyś wykonał Cegielski: http://phototrans.eu/14,221964,0,Konsta ... 2_400.html
Btw Może TŚ skusiłyby się na takie modenizację, albo zakup 30 takich wagonów zamiast Protramów, które raczej wygrają.
Niestety od samego początku, ten wagon był awaryjny i pechowy. Zatem nie dziwne, że zostanie on przebudowanyShadow238 pisze:Oby tylko konstrukcja Modertransu nie podzieliła losutej co kiedyś wykonał Cegielski:
Odradzałbym. Ja miałem okazję obejrzeć sobie poznańską "glizdę". Wrocławski Protram 205WrAs jest jednak dużo lepszy.Shadow238 pisze:Btw Może TŚ skusiłyby się na takie modenizację, albo zakup 30 takich wagonów zamiast Protramów, które raczej wygrają.
Przede wszystkim warto pamiętać, że Protram 205WrAs jest dopracowaną konstrukcją. Tramwaj jest po prostu pewny - mało awaryjny. Natomiast nie do końca wiadomo jaka będzie konstrukcja z Modertransu. Te wagony, przebudowane dla Gdańska - miały spore problemy z rozruchem
Zatem zakup Protramów przez TŚ będzie raczej o wiele lepszą inwestycją.
Shadow238 pisze:Oby tylko konstrukcja Modertransu nie podzieliła losutej co kiedyś wykonał Cegielski
A to dlaczego go odstawili? Problemy z nim były? Moim zdaniem fajny tramwaj. Czyli Moderstrans ma go zmodernizować, rozumiem?J-31 pisze:Niestety od samego początku, ten wagon był awaryjny i pechowy. Zatem nie dziwne, że zostanie on przebudowany
A co się stało?Shadow238 pisze:Pamiętamy co się stało na pl. Sikorskiego w Bytomiu w Protramie.
Cztery silniki na ośmioosiowy wagon to za mało - czteryseta podobno z tym też miała problemy... Mogli by po prostu "umotorowić" wózki podtrzymujące człon niskopodłogowy i dodać jeszcze jedną szafę elektryczną (jeśli aparatura z tej już istniejącej nie będzie w stanie wykarmić wszystkich silników), jak nie pod podłogą, to choćby na dachu lub zaślepiając jedno z bocznych okien w którymś z członów, tworząc miejsce dla jej postawienia (taka ingerencja w napęd i elektrykę na pewno polepszyłaby glizdowe właściwości dynamiczne).
http://www.phototrans.eu/14,324890,0,Pr ... _2710.html brak skosów w członie niskopodłogowym spowodował zaczepienie o krawężni na zakręcie k w związku z czym Panowie z MZUiM musieli piłować krawężniki, a sam wagon był trochę porysowany na dole.OPi pisze:A co się stało?
Jeśli by to był jakiś nowoczesny napęd AC to nawet 4 napędne na 8 osi, wystarczą i będzie to wszystko ze sobą współgrało, jedyne co to wóz straci na dynamiczności. Jeśli by wykorzystano napęd ze 105Na to rzeczywiście może być problem. Słyszałem, że o ile mała ilość silników miała wpływ na właściwości trakcyjne, tak przyczyna leżała w odrębności elektrycznej członów tzn. człony były połączone elektrycznie między sobą jak 2 zwykłe 105 w dwuskładzie, jednocześnie na 1 rozrusznik przypadały 2 silniki zamiast 4. Ile w tym prawdy, nie wiem. Najlepiej jednak poczekać aż wóz zaistnieje, a bynajmniej będą znane dokładniejsze dane.
Poszukując jakichkolwiek informacji na temat tegorocznej "Katarzynki", zajrzałem na stronę MPK Poznań. A tam.. z czystej ciekawości przeczytałem wywiad z Dyrektorem Przewozów Tramwajowych MPK Poznań Sp. z o.o., panem Janem Firlikiem.
I ostatnie pytanie mnie zaciekawiło... "A kiedy na poznańskich liniach pojawią się częściowo niskopodłogowe Moderusy Beta?"
Oto odpowiedź p. Firlika
I ostatnie pytanie mnie zaciekawiło... "A kiedy na poznańskich liniach pojawią się częściowo niskopodłogowe Moderusy Beta?"
Oto odpowiedź p. Firlika
Ciekawy jestem, co na to zarząd Modertransu... tzn. na jakim etapie są prace lub przygotowania ?Według zapewnień producenta – firmy Modertrans - mają się one pojawić w połowie przyszłego roku. Od modelu Alfa różnią się tym, że będą dwuprzegubowe, jednoprzestrzenne (jeden wagon) i w środkowej części znajdzie się człon niskopodłogowy, który ułatwi wsiadanie osobom niepełnosprawnym. Długość pociągu wyniesie ok. 30 m, będzie on też bardziej zaawansowany technicznie.
Wybacz, ale akurat artykuły z "Wyborczej" i SSC (zwłaszcza poznański dział komunikacyjny) mnie jakoś nie przekonują.
Ważne jest to, że motorniczy na nie narzekają - ale po konsultacjach z nimi istniejące Moderusy są poprawiane. Ogólnie "w bólach", ale może narodzić się nie najgorszy tramwaj, zwłaszcza, że wszystkie nasze Bety będą wyposażone w napęd AC.
Ważne jest to, że motorniczy na nie narzekają - ale po konsultacjach z nimi istniejące Moderusy są poprawiane. Ogólnie "w bólach", ale może narodzić się nie najgorszy tramwaj, zwłaszcza, że wszystkie nasze Bety będą wyposażone w napęd AC.