Modertrans - Poznań

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

To już wiadomo od dawna. Tylko nie było wiadomo, kiedy pierwszy taki wyjedzie, ale miło, że ogłosili, że od tego momentu nie będzie już żadnych nowych Moderusów Alfa :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:Tylko nie było wiadomo, kiedy pierwszy taki wyjedzie, ale miło, że ogłosili, że od tego momentu nie będzie już żadnych nowych Moderusów Alfa :)
Czyżby Moderusy Alfa nie przypadły Ci do gustu ? ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Nie o to chodzi, po prostu miło, że od tego momentu wszystkie modernizacje dostaną kawałek niskiej podłogi. To będzie prawdziwa rewolucja, a nie zmieniony design, jak teraz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ok. A tak przy okazji - a jak się sprawują poznańskie Moderusy Alpha ? ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Z tego co słyszałem - zimno w zimie i nadmierne wibracje to główne zarzuty co do tego wagonu. No i MT ma problemy z klepaniem - 272 po stłuczce dość długo czekał na naprawę.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

KKS pisze:Z tego co słyszałem - zimno w zimie
Dokładnie jak w łódzkich "¯elazkach", które trafiły do TŚ. Po prostu oba producenci stosują słabe nagrzewnice.

Oby tylko konstrukcja Modertransu nie podzieliła losutej co kiedyś wykonał Cegielski: http://phototrans.eu/14,221964,0,Konsta ... 2_400.html

Btw Może TŚ skusiłyby się na takie modenizację, albo zakup 30 takich wagonów zamiast Protramów, które raczej wygrają.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Shadow238 pisze:Oby tylko konstrukcja Modertransu nie podzieliła losutej co kiedyś wykonał Cegielski:
Niestety od samego początku, ten wagon był awaryjny i pechowy. Zatem nie dziwne, że zostanie on przebudowany ;)
Shadow238 pisze:Btw Może TŚ skusiłyby się na takie modenizację, albo zakup 30 takich wagonów zamiast Protramów, które raczej wygrają.
Odradzałbym. Ja miałem okazję obejrzeć sobie poznańską "glizdę". Wrocławski Protram 205WrAs jest jednak dużo lepszy.

Przede wszystkim warto pamiętać, że Protram 205WrAs jest dopracowaną konstrukcją. Tramwaj jest po prostu pewny - mało awaryjny. Natomiast nie do końca wiadomo jaka będzie konstrukcja z Modertransu. Te wagony, przebudowane dla Gdańska - miały spore problemy z rozruchem :confused:

Zatem zakup Protramów przez TŚ będzie raczej o wiele lepszą inwestycją. ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Hmm. ten pierwszy artykuł zostawił mnie w niepewności, otóż czy to będą trójczłonowce jak glizda, czy rozwiązanie czeskie czyli solówka z częścią niskopodłogową pośrodku?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Jak glizda. Epoznan jak zwykle coś pewnie namieszało :P

Shadow238 pisze:Btw Może TŚ skusiłyby się na takie modenizację, albo zakup 30 takich wagonów zamiast Protramów, które raczej wygrają.
Zaraz, może niech najpierw MT zbuduje takie wagony. Bo ładnie wyglądać to wszystko może.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

KKS pisze:Zaraz, może niech najpierw MT zbuduje takie wagony. Bo ładnie wyglądać to wszystko może.
Dokładnie. Poza tym jeszcze zauważyłem jedną wadę- brak skosów, które obfitowałyby licznymi problemami na trasie (pamiętamy co się stało na pl. Sikorskiego w Bytomiu w Protramie).

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Shadow238 pisze:Oby tylko konstrukcja Modertransu nie podzieliła losutej co kiedyś wykonał Cegielski
J-31 pisze:Niestety od samego początku, ten wagon był awaryjny i pechowy. Zatem nie dziwne, że zostanie on przebudowany
A to dlaczego go odstawili? Problemy z nim były? Moim zdaniem fajny tramwaj. ;) Czyli Moderstrans ma go zmodernizować, rozumiem?
Shadow238 pisze:Pamiętamy co się stało na pl. Sikorskiego w Bytomiu w Protramie.
A co się stało?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Nie, glizda zostanie najprawdopodobniej skasowana, nawet jeśli będzie to robione pod pretekstem modernizacji. A odstawiono ją z powodu awaryjności, od kilku lat pojawiała się co najwyżej od czasu do czasu, ostatni raz widziałem ją jakoś pod koniec 2006 chyba.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Cztery silniki na ośmioosiowy wagon to za mało - czteryseta podobno z tym też miała problemy... Mogli by po prostu "umotorowić" wózki podtrzymujące człon niskopodłogowy i dodać jeszcze jedną szafę elektryczną (jeśli aparatura z tej już istniejącej nie będzie w stanie wykarmić wszystkich silników), jak nie pod podłogą, to choćby na dachu lub zaślepiając jedno z bocznych okien w którymś z członów, tworząc miejsce dla jej postawienia (taka ingerencja w napęd i elektrykę na pewno polepszyłaby glizdowe właściwości dynamiczne).

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

OPi pisze:A co się stało?
http://www.phototrans.eu/14,324890,0,Pr ... _2710.html brak skosów w członie niskopodłogowym spowodował zaczepienie o krawężni na zakręcie k w związku z czym Panowie z MZUiM musieli piłować krawężniki, a sam wagon był trochę porysowany na dole.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Jeśli by to był jakiś nowoczesny napęd AC to nawet 4 napędne na 8 osi, wystarczą i będzie to wszystko ze sobą współgrało, jedyne co to wóz straci na dynamiczności. Jeśli by wykorzystano napęd ze 105Na to rzeczywiście może być problem. Słyszałem, że o ile mała ilość silników miała wpływ na właściwości trakcyjne, tak przyczyna leżała w odrębności elektrycznej członów tzn. człony były połączone elektrycznie między sobą jak 2 zwykłe 105 w dwuskładzie, jednocześnie na 1 rozrusznik przypadały 2 silniki zamiast 4. Ile w tym prawdy, nie wiem. Najlepiej jednak poczekać aż wóz zaistnieje, a bynajmniej będą znane dokładniejsze dane.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Poszukując jakichkolwiek informacji na temat tegorocznej "Katarzynki", zajrzałem na stronę MPK Poznań. A tam.. z czystej ciekawości przeczytałem wywiad z Dyrektorem Przewozów Tramwajowych MPK Poznań Sp. z o.o., panem Janem Firlikiem.

I ostatnie pytanie mnie zaciekawiło... "A kiedy na poznańskich liniach pojawią się częściowo niskopodłogowe Moderusy Beta?"

Oto odpowiedź p. Firlika ;)
Według zapewnień producenta – firmy Modertrans - mają się one pojawić w połowie przyszłego roku. Od modelu Alfa różnią się tym, że będą dwuprzegubowe, jednoprzestrzenne (jeden wagon) i w środkowej części znajdzie się człon niskopodłogowy, który ułatwi wsiadanie osobom niepełnosprawnym. Długość pociągu wyniesie ok. 30 m, będzie on też bardziej zaawansowany technicznie.
Ciekawy jestem, co na to zarząd Modertransu... tzn. na jakim etapie są prace lub przygotowania ? :mruga:

maly_miki

Post autor: maly_miki »

O tym, że Modertrans projektuje i przygotowuje się do produkcji to wiem już od 3-4 miesięcy, więc na pewno nie jest to informacja wyssana z palca.
Pozostaje tylko kibicować Modertransowi, bo Moderus Alfa jest na prawdę całkiem niezły.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

maly_miki pisze:O tym, że Modertrans projektuje i przygotowuje się do produkcji to wiem już od 3-4 miesięcy, więc na pewno nie jest to informacja wyssana z palca.
Oczywiście, że nie jest. Artykuły szły nawet w poznańskiej "Wyborczej", a na SSC była nawet jakaś większa dyskusja.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Wybacz, ale akurat artykuły z "Wyborczej" i SSC (zwłaszcza poznański dział komunikacyjny) mnie jakoś nie przekonują.

Ważne jest to, że motorniczy na nie narzekają - ale po konsultacjach z nimi istniejące Moderusy są poprawiane. Ogólnie "w bólach", ale może narodzić się nie najgorszy tramwaj, zwłaszcza, że wszystkie nasze Bety będą wyposażone w napęd AC.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:Ważne jest to, że motorniczy na nie narzekają - ale po konsultacjach z nimi istniejące Moderusy są poprawiane.
Ooops. A czy czy Orientujesz się może na co głównie narzekają motorniczy w Moderusach ? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”