Modertrans - Poznań

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Te linki nie działają :(

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Ktoś chyba pousuwał te zdjęcia, bo ich znaleźć nie mogę.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Wcześniej działały. Może zostały usunięte bo zostały wykonane bez zgody Modertransu? W końcu widać było, że zdjęcie zrobione potajemnie.

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

Posiadam te dwie fotografie na dysku. Zainteresowanych zapraszam na PW.

Podi

Post autor: Podi »

Zdjęcia usunął autor. Nie dziwota, bo mało co trafiły by już do gazet. Na pewno go pracodawca pogonił.

Awatar użytkownika
Domiz09
Posty: 459
Rejestracja: 2009-10-30, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Domiz09 »

Pierwsza Beta już w Poznaniu :) Brzydkie drzwi ma.

http://www.galeriapgk.com/details.php?image_id=16173

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

A Beta, to nie są gdańskie N8C?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Teoretycznie też.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Nazwy nadaje się na podstawie wysokości podłogi i jak Alfy to wysokopodłogowe są, to Bety częściowo niskopodłogowe, więc 100% LF powinien nazywać się Moderus Gamma. A nowy tramwaj widzę, że ma klasyczny wygląd produktów z Modertransu. Drzwi rzeczywiście nie wyglądają zbyt fajnie, ale ich zmiana jest podyktowana tym, że to są odskokowe zamiast dotychczasowych tradycyjnych (chociaż mogliby dać takie jak w członie środkowym Bety dla Gdańska). No i człon środkowy widzę, że jest podwieszany jak w Protramie, a nie na wózkach Jacobsa. Jego długość jest mniej więcej taka jak w Dortmundach, co z osobistych doświadczeń wydaje się być za mało (aczkolwiek jest znacząca różnica w tym, że Bety gdańskie są dwukierunkowe, a Beta poznańska jednokierunkowa).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W sumie tramwaj nie wygląda źle, ale ciekawy jestem jak się sprawdzi w codziennej eksploatacji w Poznaniu... mam nadzieję, że nie trafi na 12-stkę :mruga:

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Może to jeszcze za wcześnie na takie pytanie ze względu na brak danych technicznych, ale czy odległość między I a II wózkiem jest taka jak w zwykłej stopiątce czy mniejsza?

Podi

Post autor: Podi »

J-31 pisze:W sumie tramwaj nie wygląda źle, ale ciekawy jestem jak się sprawdzi w codziennej eksploatacji w Poznaniu... mam nadzieję, że nie trafi na 12-stkę
Bety będą jeździć na linii 17.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Podi pisze:Bety będą jeździć na linii 17.
A wiadomo kiedy na tą linię wyjedzie #415 ? ;)

Podi

Post autor: Podi »

Nie można sobie tak prognozować, bo to zależy od tego jak pomyślnie lub nie będzie przechodzić proces homologacji itp. Dodatkowo wszystkie Bety dostaną także biletomaty.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

I kolejne pytanie co słychać w Betą ? :cool:

Czy dałoby radę przynajmniej zobaczyć ten zza płotu - czy może jest schowana gdzieś w hali ? ;)

PS. #415 stacjonuje na Fortecznej, czy na Głogowskiej ? ;)

Caponeal

Post autor: Caponeal »

na Fortecznej i raczej stoi na hali :(

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Caponeal pisze:na Fortecznej i raczej stoi na hali :(
Ok. Dzięki za info. ;)

filimer

Post autor: filimer »

Pierwsze poznańska Beta już gotowa dojazdy:
epoznan.pl pisze: Moderus Beta może już wozić pasażerów!

W marcu informowaliśmy, że do Poznania dotarł pierwszy z siedmiu zamówionych na ten rok tramwajów Moderus Beta. 28 kwietnia nowoczesny pojazd otrzymał homologację Ministra Infrastruktury, a to oznacza, że może już wozić pasażerów. Przeczytaj w co wyposażono tramwaj!

Moderus Beta MF 02 AC składa się z trzech członów. W środkowej części jednoprzestrzennego pojazdu znajdują się m.in. miejsca dla osób na wózku inwalidzkim. Ta część jest również niskopodłogowa. Drzwi otwierają się na zewnątrz, co ułatwia wysiadania i wsiadanie pasażerów.

Na dachu Moderusa Beta umieszczona jest okrągła tablica, na której pojawiać się będzie numer linii tramwajowej. Pojazd wyposażono w monitoring - kamery znajdują się nie tylko wewnątrz, ale też na zewnątrz tramwaju.

Wszystkie Moderusy Beta, podobnie jak samoloty, posiadają czarne skrzynki, które rejestrują sygnały ważne dla bezpieczeństwa jazdy. Sufitowe kanały mają umożliwić przewietrzanie tramwaju, a także jego nagrzewanie.

W sumie Moderus Beta będzie mógł zabrać na pokład 207 pasażerów. Znajduje się w nim 30 miejsc siedzących, a także 9 składanych foteli. Pojazd ma ponad 28 metrów długości.

Do poznańskiego MPK trafi w tym roku jeszcze 6 Moderusów Beta wyprodukowanych przez Modertrans. Cała umowa z MPK przewiduje dostarczenie łącznie 24 takich pojazdów do naszego miasta.

Caponeal

Post autor: Caponeal »

Jutro tj. 17.05 Beta ma swój debiut na linii 13/12 :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Super. Zatem czekamy na info - jaki był debiut liniowy Bety ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”