Modertrans - Poznań

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Modertrans - Poznań

Post autor: faja_k » 2008-04-26, 10:44

http://pgk.webd.pl/details.php?image_id=6488
Pierwszy Bamberus już na mieście. Widziałem go nawet na żywo, ale tylko mi śmignął, przód wyglądał dość dziwnie. Drzwi są dość śmieszne, a zwłaszcza te "klamki". No i uchylne okna :/

Posty wydzielone z tematu: "Modernizacje wagonów generacji 105N". Mod J-31 ;)

805Na

Post autor: 805Na » 2008-04-26, 15:17

Ładnie się prezentuje, pomijając ten okrągły wyświetlacz na nr lini.
Mogli go zrobić na ścianie przedniej nad szybą lub w środku (za szybą na górze)

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-04-26, 15:40

Tarcza właśnie musi być i tyle, to symbol poznańskich stopiątek :P

805Na

Post autor: 805Na » 2008-04-26, 15:50

Co racja to racja :)
Tradycja jest, ale gdyby nie dla poznania, to musiałoby być inaczej.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-04-26, 16:07

Trochę śmiesznie wygląda, jak jakiś tramwaj z bajki dla dzieci. Ale wrażenie robi dobre.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-04-26, 16:17

Na żywo równie śmiesznie. Te klamki też mają swój urok. Teraz czekamy na doczepę i wyjazd na linię :P

805Na

Post autor: 805Na » 2008-04-26, 16:28

Będą jakieś prezentacje lub darmowe przejazdy?

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-04-26, 16:51

Być może. Lepiej niech puszczą to jak najszybciej na linię, bo miało być gotowe w grudniu...

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-04-26, 22:34

Bąbel pisze:No cóż czas najwyższy bo Głogowska nie ma czy jexdzić a Modertrans robi sobie blisko półroczne opóźnienie
W sumie racja, pierwszy wagon dopiero wyjeżdża, a wszystkie cztery miały wyjechać do końca grudnia, więc zanim wyjadą na linię, opóźnienie może dojść do pół roku. Niech Modertrans lepiej nie startuje w przetargach na modernizacje dla innych miast ;)

Bąbel

Post autor: Bąbel » 2008-04-27, 11:13

KKS pisze:O Gdańsku mogą zapomnieć, bo ZKM zrobi wszystko, by nie dać takich dobrych wozów do remontu komuś innemu niż swoim. GOP? Tam poznańska modernizacja się nie przyjęła. Gorzów? A co oni chcą klepać? Nawet jeśli, to będą pojedyncze sztuki, da się jeszcze przeżyć...
No nie wiem czy ZKM zrobi wszystko zżelazkowali już pare wozów może teraz zmoderusują :lol:
Co do GOP-u rzeczywiście w tej wersji raczej nie mają szans, ale jest to wina wyłącznie TŚ ponieważ zamówili najtańszą obleśną wersję
Gorzów. Jak ostatnio rozmawiałem z rzeczniczką MZK to na lata 2008-2009 mają w planie remont sześciu wagonów w pełnej modernizacji ze zmianą sposobu sterowania włącznie. Robić będzie obca firma. Rozważają trzy PROTRAM(mówiła, że oferta najdroższa), ŁÓD¬ i podobno najtańszą z MODERTRANS. O ile znam się na rynku finansowym (niewielw) to śmiem twierdzić, że ledwo zipiąca firma wybierze najtańszą ofertę. :chytry:

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-04-27, 12:18

ZKM remontuje Dortmundy i wstawia im niskopodłogowy człon, dlatego weźmie kogoś sprawdzonego - albo MPK Łódź, które do tej pory remontowało im wagony, albo... MPK Kraków, które podobne wagony też już "wyniskaczowywało" :P Wracając do tematu, czyli stopiątek - wątpię, by Modertrans był najtańszy, skoro łódzkie MPK zrobiło dla GOP-u poważniejszą modernizację najprawdopodobniej za podobną cenę. No chyba, że ktoś smarował. Szansy dla MT upatruję jedynie w Gorzowie, ale nie uważam Biskupic za pewniaka w tym starciu ;)

Podi

Post autor: Podi » 2008-04-27, 12:39

805Na pisze:Będą jakieś prezentacje lub darmowe przejazdy?
Z prezentacji tego czegoś zrobią wielką fetę. Takie ambicje ma Modertrans.

polsmol

Post autor: polsmol » 2008-04-28, 00:01

To chyba pierwsza modernizacja 105-tki która wygląda atrakcyjnie.

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-04-28, 09:50

Całkiem, całkiem. Porównując z cegłobulwą... Albo może lepiej nie porówna. Ciekaw jestem jeszcze wnętrza, ale Modertrans b. pozytywnie mnie zaskoczył :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29089
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-04-28, 10:53

Faktycznie Modertrans całkiem fajnie zrobił ten wagon. Niby to była 105-tka, ale wygląda z zewnątrz całkiem inaczej. Podobnie jak Lopez, też ciekawy jestem, jak jest w środku. :)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4400
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2008-04-28, 12:43

J-31 pisze:Faktycznie Modertrans całkiem fajnie zrobił ten wagon.
Też tak uważam.
Raczyłbym też powiedzieć, że otiwerane drzwi do wewnątrz w ogóle nie psują wyglądu tego wagonu :) Ciekaw jestem, czy drzwi są równie szczelne jak w Volvach 7x00 albo Manach NLxx3.
J-31 pisze:Niby to była 105-tka
Oficjalnie jest to modernizacja, ale tak naprawdę to nowy wagon tyle że na starym podwoziu i wózkach :)

Tokioexpres

Post autor: Tokioexpres » 2008-04-28, 14:33

Odnosząc sie do postu KKS - modernizacja N8S dla MPK Kraków (wstawka niskiej podłogi) była robiona jeszcze w pierwszego właściciela. Kraków sprowadził je jako tramwaje częściowo niskopodłogowe.

Wracając do MA - wnętrze troszkę sie zmieni- laminaty, inna - jaśniejsza kolorystyka, nagrzewnice posiedzeniowe. Wiele z tych rzeczy wynika wprost z uzgodnień MPK. Z strony Modertrasu było parcie na nowe rozwiązania - które były rozstrzygane dopiero po kilku tygodniach wspólnych uzgodnień.
zachowanie takich drzwi - presja MPK. jedynie co się udało zmienić to ich stylistykę.
Oczywiście zamawiający akceptuje prawie wszystko - jeśli to nie zmienia ceny - a odskokowo-przesuwne kosztują krocie!!

Oficjalnie to modernizacja.
ze starego pudła zostaje belka grzbietowa (potocznie mówiąc).
Wózki nowe MT-01H z silnikami AC oczywiście.

Lusterko - jak Siemens Combino - co by MPK nie potrzebowało kilku typów lusterek na zapas.

PS - mi tez się podoba :)

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-04-28, 16:07

Tokioexpres pisze:Lusterko - jak Siemens Combino - co by MPK nie potrzebowało kilku typów lusterek na zapas.
A to sprytnie sobie wycombinowali ;)

kombino

Post autor: kombino » 2008-04-28, 16:52

Czy te wózki są wyposażone w piasecznice :?: Ile może około kosztować ta modernizacja :?:

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-04-28, 17:20

Mówiło się o kwocie 500 tys. złotych za skład.

ODPOWIEDZ